Afgelopen middag zette ik een 720p mp4 bestand op en spontaan bevroor het geheel en bleef het geluid hangen(net als een cd die door een beschadiging blijft hangen)... een harde reset + een keer in veilige modus opstarten en daarna startte de boel weer op.
Onder Ubuntu wordt het geheel een stuk warmer en ook sneller warmer, dit verklaard waarom kernel panic meldingen zo vaak onder Ubuntu voorkwamen.
Dat warm worden heeft niets te maken met een laptop vol met stof neem ik aan ?
De laptop ziet er fysiek netjes en schoon uit, maar ik zal hem van de week eens open maken, het zou idd weleens een flinke lading stof kunnen zijn die niet vanaf de buitenkant zichtbaar is. Ik sluit het niet uit.
Dat zie je ook niet aan de buitenkant omdat het aan de binnenzijde tussen de koelribben en de fan zit. Bijv zo

En wanneer de fan weggehaald is ziet het er zo uit:

Het feit dat mobiele telefoons hier amper signaal oppakken en de accu ook in een recordtijd leeg raakt doet mij denken dat hier iets heel vreemds aan de hand is, zoals ik al eerder zei: Het lijkt hier af en toe net een spookhuis.
Echter ben ik vrij sceptisch en denk dat alle apparatuur ten samen hier een bepaald spanningsveld opwekken. In leylijnen, aardstralen, (klop)geesten en ander gespuis geloof ik niet in.
Woon je vlakbij een hoogspannings mast ?
Woon je in lijn van een straal zender of andere gsm mast ?
Nope, niet dat ik weet. Er staat hier op 2 km afstand wel een radarpost aan de overkant van de rivier voor de scheepvaart, maar tussen de rivier en mijn huis zit nog een bos.
Dat bos kan wel de oorzaak zijn dat de GSM ontvangst hier zo belabberd is.
Maar er zijn voor de rest geen straalzenders of GSM masten.
Wel is het zo dat de radio ontvangst hierbinnen van zowel FM als AM behoorlijk gestoord is.
2Km van een radar post is ver genoeg, het moet iets anders zijn anders gaat ook een led niet branden zonder voeding.
Ik ben vrij veel bezig met Tesla achtige zaken en zit toch meer te denken aan een dergelijk fenomeen.
Stel er loopt geen hoogspannings kabel onder je huis door, zou je nog filosoferen dat in het verleden een stukje meteoriet op de plek waar nu je huis staat de grond is ingeslagen, ja ik weet het tis ver gezocht maar sluit nooit iets uit.
In Tesla bewoordingen heb je "Energy from the vacuum" dit is in feite electrische energie van de natuur die in een sterke vorm kan voorkomen op bepaalde plekken.
Je kan die plekken opzoeken of aantonen door een klein neon lampje (tussen de 60 en 200 volt) met 1 kant te aarden en met de open kant beweeg je rond om de plek mee op te sporen.
Zodra het neon lampje gaat branden het je zo'n plek gevonden.
Enigste wat je dan kan doen is afschermen want je kan helaas die energie niet zomaar gebruiken.
Wat mij wel opviel toen ik tijdens het uitlaten van de hond buiten liep met mijn smartphone en ik ging kijken naar het aantal WiFi signalen en dat is gigantisch gestegen de laatste jaren. Het lijstje staat bomvol. Wat ik wel weet is dat in sommige gevallen bepaalde Wi-Fi routers voor veel storing kunnen zorgen in de omgeving ervan.
Het zou kunnen dat er bij de buren een foute router staat te storen.
Storen kan, en energie uitstralen doen ze zeker, maar dit is veel te weinig om een pc of ander elektrisch apparaat kapot te maken of een LED te laten branden.
En aardstralen en andere electromagnetische natuur krachten bestaan wel degelijk en daar kan je goed last van hebben.
Ook gassen zoals radion die uit de grond komen en zich ophopen onder het huis waardoor deze ruimte altijd goed geventileerd moet blijven.
Heeft nix te maken met spoken of boven natuurlijk, tis gewoon de allerdag natuur waar je in leeft. 
Als het werkelijk uit de grond komt zou je nog wat kippengaas kunnen uitrollen in de kruipruimte en dit goed aan de aarde hangen.
Het zou heel goed kunnen wat je zegt. Een natuurlijk elektromagnetisch spanningsveld, dat wil ik nog wel aannemen, ik woon vrij dicht bij een grote rivier(de Oude Maas), zou heel goed kunnen en het zou de enorme vruchtbaarheid in de achtertuin ook wel kunnen verklaren, alles groeit als kool en de fruit bomen en planten zijn zeer productief.
Ook is het een zeer groene omgeving te noemen hier. Een dergelijke vruchtbare tuin is nou niet iets wat je bij een spookhuis zou denken, dan denk je eerder van een verdorde tuin vol onkruid
.
Dus de natuur is lekker bezig daar alleen maar goed.
Woon je in lijn met een straalzender zou ik het huis te koop zetten en lekker weg gaan, tis bijzonder ongezond om aldoor in dit soort straling te zitten.
Dit nog naast al de ongemakken die je nu al ervaart.
Daar ga ik nog niet direct van uit.
Voorlopig zoek ik de oorzaak hier in huis. Wat in geval van een krachtig natuurlijk elektromagnetisch veld wel zou kunnen is dat de hoeveelheid apparatuur in huis, ook al sluit je het nieteens aan, de werking van een soort reusachtige spoel zou kunnen genereren, hoewel.... de meeste audioapparaten zitten in een metalen behuizing wat als een kooi van Faraday fungeert en dus geen invloed zou mogen uitoefenen..
[/quote]
Niet geaarde apparaten die in een metalen behuizing zitten stralen niet direct iets uit.
Je moet meer denken dat het hele apparaat zich oplaad tot een hoge spanning en zichzelf dan ontlaad via het stopcontact waardoor een ander apparaat weer op zijn donder krijgt.