@ Candyman: ik bedoel niet de condensatoren om gelijk te richten, maar om de harmonische van het schakelen te filteren. Lading op de gelijkrichtcondensatoren vloeit (vanwege de dioden) zelden terug naar de stekker, laat staan naar aarde. Ontstoringsfilters zijn moeilijk te mijden en die veroorzaken de beroemde 115V-lek.
Ik heb een goep voor de server, routers en switches in de meterkast gemaakt met een goed netfilter en die heeft geen 115V-lek, als dit wel zo zou zijn klassificeer ik hem als kapot...

De capaciteit van die condensatoren is wel heel klein, dus eventuele restlading vloeit zeer snel weg, maar meestal zitten er twee condensatoren in die verbonden zijn met de massa (een van de fase, de ander van de nul). Die twee kunnen er de oorzaak van zijn dat je soms 1/2 x 230v kunt meten op de behuizing van een niet geaarde voeding.
IDD en dit soort voedingen "
moet" je met een geaard stopcontact gebruiken!
Het hangt helemaal af hoe de voeding is opgebouwd, en nog belangrijker hoeveel vermogen hij kan leveren.
Er zijn zeer veel Adapters / Laptop voedingen waar geen randaarde stekker aanzit.
Er zijn er ook heel veel die wel een randaarde stekker hebben, de fabrikant die het apparaat of voeding produceert heeft het dusdanig gemaakt dat het wel of geen randaarde nodig heeft.
Dus ga jij/ik/wij een apparaat met randaarde stekker gebruiken op een niet geaard stopkontakt dan
"KAN" je problemen verwachten.
Aanvullend: dit verklaart ook waarom die tip van Ron werkt (CV-leiding als aarde): een 'slechte' aarde is voldoende om de 115V-lek op te lossen, want de capaciteit van die filtercondensatoren is heel klein. Het is alleen niet toegestaan, omdat het risico bestaat op elektrocutie van CV-monteurs. 
Ik heb het thuis ook gedaan in de computer kamer/electro werkplaats, omdat een randaarde draar trekken beetje teveel werk was.
En in principe kan het geen kwaad zolang niemand de originele aarde draad van de cv installatie afhaald, indat geval zou je een opdonder kunnen krijgen.
Enigste wat wel meteen als nadeel kan werken is dat je een aardlus kan maken, alle massa- / min- / aard-draden horen bij elkaar te komen op 1 punt.
Trouwens er komt hier geen cv monteur in huis, ik doe het zelf wel...

Maagoe, we gaan lekker oftopic, hopelijk heeft de TS er wel iets aan..

Gezien de hoeveelheid aan apparatuur, is een betere verdeling sowieso een must en dat is te realiseren door 1 of 2 extra groepen, niet dat dit gelijk de schommelingen opheft, maar dan is wel de verdeling optimaal.
Je hebt idd een indrukwekkend arsenaal aan spullen.....
Enigste apparaten die ik ertussen zie staan die de harmonischen of problemen kunnen veroorzaken zijn je eindversterkers van je geluids installatie, zeker als dit klasse A eindversterkers zijn zitten er hele dikke transformatoren in met nog dikkere condensatoren.....
Of in het ergste geval te kleine condensatoren, schroef die kast eens open en bekijk het eens, plaatst eventueel een paar goede zware condensatoren erbij.
In geval van een pc begin ik dan ook steeds meer aan een UPS te denken in combinatie met 2 extra groepen.
UPS moet geaard zijn

Of toch maar een laptop..... Hahaha, ik weet het eerlijk gezegd ff niet meer 
Mini ITX met adapter die geen randaarde nodig heeft.

Ik heb een vraag:
Is er een lijst met videokaarten van zowel Nvidea als ATI/AMD welke goed ondersteund worden en geen problemen opleveren met Ubuntu?
Nividea en Intel worden al decennia goed ondersteund, ATI word steeds beter ondersteund.