Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!  (gelezen 31682 keer)

Re: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!
« Reactie #125 Gepost op: 2014/04/07, 20:17:05 »
Was vandaag in het gemeentehuis...een nieuwe ID aanvagen.
Zag tig pc's met XP.

Maar ja....wat ik al schreef op mijn weblog:

Citaat
    De gemeente Almere heeft een deal met Microsoft gesloten om langer door te kunnen werken met Windows XP. Officieel stopt Microsoft volgende maand al met de ondersteuning van dit besturingssysteem.

Almere is nog volop bezig met de overstap naar het modernere Windows 7. Omdat dit besturingssysteem ook goed met andere software van de gemeente moet samenwerken, zijn aanvullende tests nodig.

Volgens de gemeente duurt het tenminste tot september voor alle testen zijn afgerond. Microsoft zal de XP-computers in Almere daarom ook na april ondersteunen. Hieraan zijn kosten verbonden. Hoeveel kan de gemeente nog niet zeggen.

Echt schandalig!

Inderdaad. Maar ook vind ik het een schande van Fujitsu, want die beheert de PC's. Die had allang kunnen suggereren om de boel eens te upgraden. Normaal is Fujitsu een erg professioneel bedrijf (met een hoop ex-medewerkers van IBM), maar ze zijn wel in mijn achting gedaald.

Offline jolo

• Lid
« Reactie #126 Gepost op: 2014/04/07, 21:00:08 »
In verschillende computerbladen staan artikelen over het einde van XP. Zelfs in de computertotaal van maart 2014. Daarvan zie ik dat er vijf bladzijden zijn gebruikt voor optie 3 Over naar Linux.

De XP gebruikers zullen de uiteindelijke keuze tussen een Linux distributie zoals Linux Mint XFCE en Windows 8 toch zelf moeten maken.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #127 Gepost op: 2014/04/07, 21:12:40 »
Dankzij mond-tot-mond reclame ga ik morgen middag bij een ouder echtpaar langs, om te kijken of Xubuntu op hun PC wil werken.
Dat is de beste reclame die er is :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #128 Gepost op: 2014/04/07, 22:20:18 »
Heb dit net even snel in elkaar geflanst, maar wel leuk voor simpele verspreiding:

« Reactie #129 Gepost op: 2014/04/07, 22:50:04 »
Ziet er goed uit Vistaus.

Vandaag ook eindelijk maar een duit in het zakje gedaan en Kubuntu naast XP gezet op de computer van mijn pa. XP zal praktisch niet meer gebruikt gaan worden op die machine. Het leuke is dat hij er zelf naar vroeg, ik heb nooit echt meegedaan met de bewustwordings/bangmaakcampagne. De media-aandacht heeft toch zijn uitwerking niet gemist. Zelfs dat Linux een mogelijk alternatief voor XP is was hem bekend (niet via mij). Kubuntu draait voor zover ik het kan zien beoordelen nu prima voor zijn doeleinden.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #130 Gepost op: 2014/04/08, 00:01:29 »
Vandaag XPocalyps!!!!

Proost! =D

« Laatst bewerkt op: 2014/04/08, 00:22:17 door Pjotr »

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
« Reactie #131 Gepost op: 2014/04/08, 00:20:34 »
Heb dit net even snel in elkaar geflanst, maar wel leuk voor simpele verspreiding:
Leuk ding, zeg! Het heeft wel wat!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
« Reactie #132 Gepost op: 2014/04/08, 00:24:57 »
En een PPA (*duikt weg*) kan ook nog altijd toegevoegd worden, met de nieuwste LO. Is wel aan te raden, want i.t.t. Office 2003 heeft die oude LO géén goede Docx ondersteuning.
Dat lijkt me dan een heel aardige optie zo! Txs. Ik ga die frisse oude laptop dan maar eens Minten zodra ik daar weer wat tijd voor heb. Installeren van Linux distro's is een relatief simpele kwestie, al zal dit ding wel via een DVD moeten of via Plop. Plop wordt dan de eerste keer voor mij.

Txs, mannen!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!

« Reactie #133 Gepost op: 2014/04/08, 00:39:39 »
@erik en jvecht: Dank voor de complimenten! :)

@Pjotr: Proost! Rondje van mij voor alle mensen die mee willen proosten :)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #134 Gepost op: 2014/04/08, 00:46:29 »
XP, jouw einde was het mooiste cadeau dat Linux zich kon wensen..... Maandag meer dan 7.000 unieke bezoekers op m'n webstek: een absoluut record. En dat betrof alleen nog maar *mijn* webstek, maar er zijn er gelukkig veel meer.....

Ik ben bijzonder benieuwd naar de cijfers over het Linuxgebruik in Nederland in de komende maanden. Een verdriedubbeling moet toch minimaal het geval zijn. =D

Dank voor je rondje, Vistaus, en op je gezondheid!

« Reactie #135 Gepost op: 2014/04/08, 00:52:07 »
Ook in mexico gaat het langzaam iets beter met linux ik hoop dat er nu iets meer vaart in komt  8-)
http://www.ubuntumexico.org/

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #136 Gepost op: 2014/04/08, 08:24:55 »
en vandaag is officieel de laatste update van XP, vanaf dan is het gedaan met de pret....

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #137 Gepost op: 2014/04/08, 10:13:57 »
Over Windows updates gesproken, vandaag komt ook de 1e grote update 1 voor Windows 8.1 :)
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #138 Gepost op: 2014/04/08, 10:20:02 »
Over Windows updates gesproken, vandaag komt ook de 1e grote update 1 voor Windows 8.1 :)
Begin daar eens een eigen draadje over? Deze opmerking is totaal niet terzake, en kan dit draadje (dat al eens eerder dreigde af te glijden) laten ontsporen. Deze draad gaat over de overstapcampagne gericht op XP-gebruikers. De overstap naar Linux.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #139 Gepost op: 2014/04/08, 16:39:15 »
Zeg niet dat k 'm ga gebruiken, maar het ziet er bijzonder geslaagd uit, dat xp-thema voor Lubuntu!!!
(ideaal voor overstappers met veranderingsvrees)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #140 Gepost op: 2014/04/08, 16:57:34 »
Zojuist op bezoek geweest bij een paar 70-plussers.
Deze mensen durfden niet meer te bankieren, door de berichten in de krant en waren naar mij doorverwezen.
Een goed artikel in deze krant dus ..............
Nu hebben ze een oude Dell desktop, met dual-boot, XP en Xubuntu 14.04.
Een mens is nooit te oud om te leren, hopelijk gaat dit bevallen .........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #141 Gepost op: 2014/04/08, 20:10:17 »
Zeg niet dat k 'm ga gebruiken, maar het ziet er bijzonder geslaagd uit, dat xp-thema voor Lubuntu!!!
(ideaal voor overstappers met veranderingsvrees)
[plaatje]

Is misschien wel wat voor mijn opa en oma. Ze zijn al niet zo goed met de computer.
Als het nu ook nog eens veranderd kunnen ze helemaal stoppen.
Helaas is er wel degelijk een ouderdoms-grens betreft het leren. :( Al staat het niet op een bepaalde leeftijd vast. ;)

« Reactie #142 Gepost op: 2014/04/08, 20:33:29 »
Het AD helpt met de laatste loodjes..........................  :)
OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

« Reactie #143 Gepost op: 2014/04/08, 20:35:50 »
Het AD helpt met de laatste loodjes..........................  :)

Is alleen jammer dat ze niet ook bij Ubuntu eventjes zeiden dat virussen weinig kans maakten, i.p.v. alleen bij ChromeOS...

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #144 Gepost op: 2014/04/08, 20:36:16 »
Vandaag hoorde ik op een Duitse zender in het kader van Die XPocalyps een spotje, waarin de volgende oplossing werd gepresenteerd voor radeloze mensen:

Er werd zelfs een regeringscampagne gefaked, compleet met een nep-boodschap van Angela Merkel, dat dit de oplossing was. Geen gedoe meer met Datenspeicherung, nooit meer moeite met passwords onthouden, voor een filesysteem volstaat een eenvoudig ladenkastje, geen electriciteit meer nodig, presentaties doe je maar op een whiteboard, iemand een file sturen gewoon met de post of langsbrengen zodat je echte sociale contacten krijgt  en.... Garantiert Virenfrei!

Ok, andere oplosingen werden ook niet echt genoemd maar ik moest toch even grinniken.

Nogmaals, ik vrees dat het gedoe nu pas gaat beginnen. Dus ook nog genoeg kansen...  ;) 
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #145 Gepost op: 2014/04/08, 20:44:25 »
London gaat over van XP op Chromebooks: http://www.omgchrome.com/london-chromebook-switch-saves-400000-pounds/

Ben wel niet zo'n fan van ChromeOS, maar het is beter dan Windows.

Offline Pfoeh

• Lid
« Reactie #146 Gepost op: 2014/04/08, 20:47:38 »
Zit net naar een ijshockeywedstrijd te kijken (play-offs DEL) en zie tot mijn verrassing een groot reclamebord achter het doel over Linux.
http://www.goalsforkids.de/media/news/2013_weihnachtstombola2/jum248_i397900x700_3_33.jpg
Even verder zoeken op het web zie ik inderdaad dat ERC Ingolstadt een "permanente" sponsor heeft die Linux aan de man brengt.
Zo, nu snel weer hockey kijken :)
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #147 Gepost op: 2014/04/09, 00:28:25 »
Inmiddels is het echt einde oefening voor XP: wie nu nog XP gebruikt op het internet is a) dom bezig voor zichzelf (prooi voor plunderaars) en b) asociaal jegens zijn medemensen (inlijving in botnet is een reële kans).

Onze boodschap kan vanaf nu kort zijn: onmiddellijk kappen met die rotzooi! Pletter direct Linux op die XP-bak of koop vandaag nog een nieuwe PC met voorgeïnstalleerde Windows 8. Zoals ze in Tilburg zeggen: "mee gáng, nondedju!"  :police:

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
« Reactie #148 Gepost op: 2014/04/09, 09:03:46 »
Hahahaha! Het zou weleens zomaar kunnen werken! Eigenlijk wel een idee om dat zo vertrouwde XP bureaubladachtergrond in overstapgevallen te gebruiken in sommige gevallen. Ook bij andere distro's zoals Xubuntu.

[later] Ik zie nu pas Tux in de bekende Startknop. Echt goed dat thema.
« Laatst bewerkt op: 2014/04/09, 09:28:39 door jvecht »

Offline PKing

• Lid
« Reactie #149 Gepost op: 2014/04/09, 09:34:52 »
Misschien enige nuance, zover ik het begrijp was XP gisteren nog veilig maar vandaag plotseling niet meer?
Het meeste bankverkeer is browser gerelateerd, en FF wordt ook in XP gewoon bij de tijd gehouden...

Begrijp me goed dit zou best een kans(je) voor Linux kunnen zijn, maar het e.e.a. wordt wel heel erg overtrokken vind ik =D
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04