Ik vind het niet eens zo spannend op welk percentage we uitkomen, het is geen wedstrijd hoor

. En, wat ik zelf ik mijn omgeving praktiseer: vindt men het uiteindelijk toch teveel moeite en/of koudwatervrees dan is het uiteindelijk ok, is men geinteresseerd dan help ik ze. Eigen keuze vooraan voor de goede verstaander. Het kost alleen wat tijd en moeite voor verstaan, en verwacht geen wonderen.
Wellicht is een gedachte dat de magische grens van einde XP imho niet eens zo strak een grens hoeft te zijn.
Zum Beispiel draait een groot deel van China nog op XP, waarvan een substantieel gedeelte niet eens helemaal legaal maar dat hoeft ons probleem niet te zijn.
Wat ik bedoel is dat einde XP slechts een begin kan zijn van een lange nasleep van ellende. Dat gun ik overigens niemand, maar het aanbieden van alternatieven zou nog weleens een langere tijd kunnen voortduren.
En of iemand besluit te gaan proberen met Ubuntu, Mint, Debian, Fedora, OpenSuse of een van de andere 600 Linux distro's, of een van de BSD's, of voor mijn part OS X: kan potdorie eerst eens iets meer begrip groeien voor het kale feit dat je
zelf ook iets te kiezen hebt ? Laten we daar eens mee beginnen. Ik word er bv. bijna moedeloos van dat hier en daar in de standaard media geopperd wordt dat je een shell-deskundige moet zijn om met Linux te werken. Uhm, hallo, welkom in de werkelijkheid.
Voor iedereen die hierin zijn of haar energie steekt: veel succes. En dat bedoel ik positief