Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!  (gelezen 31703 keer)

Re: XP-campagne: laatste loodjes, zet hem op!
« Reactie #100 Gepost op: 2014/04/05, 14:26:14 »
Ook een bericht geplaatst op nujij, eens afwachten of hij geaccepteerd wordt     8-)

Gezien eerdere ervaringen met Ubuntu op nu.nl: tenzij je er een grote aankondiging van Shuttleworth aangaande Ubuntu Touch of Ubuntu op een computer van een grote fabrikant bij zet, dan nee. Maar wel goed initiatief! :)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #101 Gepost op: 2014/04/05, 20:42:48 »
Toch bij drie Personen deze week Mint xfce op hun pc gezet ,is dus wel interesse voor.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #102 Gepost op: 2014/04/05, 22:02:39 »
Ook een bericht geplaatst op nujij, eens afwachten of hij geaccepteerd wordt     8-)

Gezien eerdere ervaringen met Ubuntu op nu.nl: tenzij je er een grote aankondiging van Shuttleworth aangaande Ubuntu Touch of Ubuntu op een computer van een grote fabrikant bij zet, dan nee. Maar wel goed initiatief! :)

Bericht is niet geaccepteerd, tevens had ik bij een reactie de link naar Pjotr  z'n site gezet, deze is ook verwijderd.

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
« Reactie #103 Gepost op: 2014/04/06, 13:31:57 »
Wat is eigenlijk de releasedatum van Xubuntu 14.04? Ik heb er al een tijd op zitten zoeken, niets te vinden.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

« Reactie #104 Gepost op: 2014/04/06, 13:39:08 »
Volgens de 14.04 wiki (die ook op Xubuntu slaat, ook al staat het niet genoemd) is het april 2014, geen expliciete datum. Maar in het begin zei met 17 april dus ongeveer rond dan verwacht ik hem.

Offline daniel

• Lid
« Reactie #105 Gepost op: 2014/04/06, 14:42:31 »
In Trouw stond een artikel over Linux , dit is goede recalme..
Misschien is een artikel schrijven over ubuntu en de onder steuning in de regio wel een optie om mensen te laten gaan voor Ubuntu.
Zelf heb ik een reclame folder gemaakt en deze verspreid in openbaar gelegen heden zoals:
Ziekenhuizen , bibliotheek, station, in treinen en supermarkten.

http://www.trouw.nl/tr/nl/5133/Media-technologie/article/detail/3627912/2014/04/03/Einde-Windows-XP-maar-te-blut-voor-een-nieuw-systeem.dhtml
« Laatst bewerkt op: 2014/04/06, 14:47:34 door daniel »

« Reactie #106 Gepost op: 2014/04/06, 14:53:42 »
Op die site van Daniel hierboven, zag ik ook een artikel dat 25% van de mensen niet eens weet heeft van het einde van de ondersteuning van XP . Vond ik toch zeer verontrustend.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

« Reactie #107 Gepost op: 2014/04/06, 15:29:24 »
Op die site van Daniel hierboven, zag ik ook een artikel dat 25% van de mensen niet eens weet heeft van het einde van de ondersteuning van XP . Vond ik toch zeer verontrustend.

Inderdaad. Zelfs buiten dit forum en sociale media om kan ik me weinig plaatsen bedenken waar ik niks gezien heb over het einde van XP... Het is net als internet: zo'n beetje overal (in ieder geval in Westerse landen dan) kom je het wel tegen.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #108 Gepost op: 2014/04/06, 16:18:47 »
In Trouw stond een artikel over Linux , dit is goede recalme..
.....
http://www.trouw.nl/tr/nl/5133/Media-technologie/article/detail/3627912/2014/04/03/Einde-Windows-XP-maar-te-blut-voor-een-nieuw-systeem.dhtml
Goed artikel. Maar dan die reacties..... alleen maar ontkenning, bagetallisering, omdraaiing, etc. Het biedt je wel een mooi inkijkje in het denkpatroon van de gemiddelde Windows-gebruiker (waar het illegaal gebruik van software geen enkel probleem is). Ach, laat ze.....

Een voorbeeldje:
Citaat
Bukko. Dus, ouderen, laat je niet in het verdomhoekje leuteren door de wereldvreemde links correcte media met hun Linuxclubjes en Ubuntu! In de afgelopen 20 jaar heb ik nog nooit een software hoeven kopen.
Hoezo wordt Linux aan (politiek) links gekoppeld? Waar komt dat dan vandaan? Omdat Trouw mss links-georienteerd is? En hoezo nooit software hoeven kopen? Alles eerlijk bij elkaar gejat zeker?

Citaat
Bukko.Met ( of meestal zonder) hulp van een jongere kunnen de ouderen geheel gratis een Windows 7 of 8.1 downloaden en legaliseren met een crack. Of is Trouw te `politiek correct om dit aan te bevelen?
Wat moet je hier nu mee: legaliseren met een crack? Hoe moet dat dan?
« Laatst bewerkt op: 2014/04/06, 18:00:32 door markba »

FrSu

• Gast
« Reactie #109 Gepost op: 2014/04/06, 17:59:41 »
Vanmiddag de XP EEE van mijn vrouw opgeschoond en Mint 16 XFCE de gehele harde schijf aangeboden.

Vaarwel XP. ^-^

Offline daniel

• Lid
« Reactie #110 Gepost op: 2014/04/06, 18:12:53 »
,Door de stommiteit van Microsoft om Xp eruit te halen hebben wij eindelijk eens wat meer mogelijkheid om mensen met Linux vertrouwd te maken.
Zo draaid inmiddels alle oude computers op mijn werk dankzei mij allemaal op Linux zins 6 weken.
 bedankt Microsoft...toppie =D

Offline daniel

• Lid
« Reactie #111 Gepost op: 2014/04/06, 18:17:27 »
En het leuke is dat ze versteld staan van wat Linux allemaal kan en hoe snel het werkt.
Ze zeggen allemaal, zeer geschikt voor internet, email, data, server verkeer, en wat een
boel over eenkomsten met windows zoals, firefox, email, Libreoffice, vlc player en het gewone alledaagse internet gebruik.
Super..
 ^-^

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #112 Gepost op: 2014/04/06, 18:33:53 »
,Door de stommiteit van Microsoft om Xp eruit te halen hebben wij eindelijk eens wat meer mogelijkheid om mensen met Linux vertrouwd te maken.
Zo draaid inmiddels alle oude computers op mijn werk dankzei mij allemaal op Linux zins 6 weken.
 bedankt Microsoft...toppie =D
Leuk om te horen! En inderdaad: het einde van XP (met alleen de impopulaire Windows 8 als Microsoft-alternatief) is een geweldig cadeau aan Linux.  =D

Offline Puzzel

• Lid
« Reactie #113 Gepost op: 2014/04/06, 22:55:29 »
Zelf in het tijdschrift  " Computeridee"  een artikel: Einde Windows XP, Tijd voor Linux Mint!
Zomaar 2 hele pagina's over het installeren  van Mint, heel positief!
Xubuntu 14.04 (64)  i3, 8Gb, 1Tb.

Offline daniel

• Lid
« Reactie #114 Gepost op: 2014/04/07, 09:30:21 »
Een ding is zeker dat Linux na 8 April populairder word dan voorheen.
Lang leven de Linux  :police:

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #115 Gepost op: 2014/04/07, 12:15:48 »
Windows 7 is er ook nog. Die is nog steeds te koop.

Microsoft verkoopt geen OEM licenties van windows 7 meer, dus als je een nieuwe pc koopt zit je vast aan windows 8, natuurlijk heb je net als bij vista computers met "downgraderecht", echter de windows7-SP1 iso's hebben een probleem met de efi-files die niet in de juiste mappen zitten waardoor de UEFI-loader hem niet herkent (en je zit met dat secure-boot gebeuren)
dat is wel op te lossen door de bestanden naar een USB-stick te kopieren, en de mappen te hernoemen, maar dat is niet echt weggelegd voor de doorsnee consument die nu nog xp draait...

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
« Reactie #116 Gepost op: 2014/04/07, 12:36:28 »
Volgens de 14.04 wiki (die ook op Xubuntu slaat, ook al staat het niet genoemd) is het april 2014, geen expliciete datum. Maar in het begin zei met 17 april dus ongeveer rond dan verwacht ik hem.

Txs Vistaus! Ik draai zelf tot grote tevredenheid Xubuntu 13.10 en ik stap uiteraard door naar 14.04. Ik kijk het wel even aan, al is daar eigenlijk geen reden toe. Dus mocht er in mijn omgeving iemand rondlopen met de vraag, dan zet ik daar Xubuntu 14.04 op. Ze moeten maar even geduld hebben. Gewoon omdat ik daarin het beste thuis ben. Ik ga binnenkort trouwens beslist Mint eens proberen. Jullie hebben me nu toch wel heel erg nieuwsgierig gemaakt. Maar daar heb ik nu geen tijd voor vanwege een ander project.

Wat betreft non-pae kernels is het wat mij betreft over en sluiten. Ik heb zelf zo'n ding. Heel fijne oude laptop, maar het heeft allemaal weinig echte zin meer. Weggooien is persoonlijk niet aan de orde, maar er voor een andere mee tobben gaat me te ver.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #117 Gepost op: 2014/04/07, 12:38:24 »
Wat betreft non-pae kernels is het wat mij betreft over en sluiten.
Daar kun je o.a. Linux Mint 13 Xfce op zetten: www.linuxtips.me

Gaat perfect. Was voor een aantal HCC-afdelingen ook één van de redenen om deze distro als speerpunt te gebruiken bij de XP-campagne. :)

Overigens is het inderdaad op 17 april dat de nieuwe Ubuntu 14.04 zal verschijnen:
https://wiki.ubuntu.com/TrustyTahr/ReleaseSchedule

Terzijde: het is trouwens vandaag de laatste dag voor de XPocalyps.... =D
« Laatst bewerkt op: 2014/04/07, 12:43:51 door Pjotr »

« Reactie #118 Gepost op: 2014/04/07, 12:59:57 »
ik zou daar geen al te grote hoop op hebben. hangt ervan af hoe bekend linux en hoe het door de computerbladen bekend gemaakt wordt end aar heb ik nu juiste en hard hoofd in. bladen als computer totaal en pcm zijn wat mij betreft teveel windows gericht en de ene keer dat ze iets melden over linux zijn maar een paar regels....

« Reactie #119 Gepost op: 2014/04/07, 13:01:44 »
ik zou daar geen al te grote hoop op hebben. hangt ervan af hoe bekend linux en hoe het door de computerbladen bekend gemaakt wordt end aar heb ik nu juiste en hard hoofd in. bladen als computer totaal en pcm zijn wat mij betreft teveel windows gericht en de ene keer dat ze iets melden over linux zijn maar een paar regels....

Computeridee is ook erg Windows-gericht maar die heeft nu 2 pagina's over Mint.

Maar jij denkt te groot. Zelfs als we de komende maanden 1% erbij krijgen (dat lijkt me nog aardig reeel) dan is het marktaandeel hoger dan het ooit geweest is, dus in die zin "populairder dan voorheen".

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
« Reactie #120 Gepost op: 2014/04/07, 16:02:05 »
Ik weet dat we al bij Mint 16 zijn. Maar ik heb net even gekeken. Die 13 krijgt support tot april 2017. Dat is dan toch wel de moeite waard. Maar dan mis je alleen de vooruitgang bij tal van programma's toch?
 Txs!

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #121 Gepost op: 2014/04/07, 16:06:59 »
Ik weet dat we al bij Mint 16 zijn. Maar ik heb net even gekeken. Die 13 krijgt support tot april 2017. Dat is dan toch wel de moeite waard. Maar dan mis je alleen de vooruitgang bij tal van programma's toch?
 Txs!
Je hebt in elk geval wel altijd de nieuwste Firefox, Thunderbird, Chromium en Chrome. Want daar krijg je ook in Mint 13 steeds de nieuwste versies van, via de gewone updates.

Wel heb je in Mint 13 een oudere Libre Office, maar voor de meeste mensen is dat van geen belang.... Die werkten eerst nog met Microsoft Office 2003, dus dan is een Libre Office uit 2012 sowieso al een stuk moderner.  =D

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #122 Gepost op: 2014/04/07, 16:13:32 »
En een PPA (*duikt weg*) kan ook nog altijd toegevoegd worden, met de nieuwste LO. Is wel aan te raden, want i.t.t. Office 2003 heeft die oude LO géén goede Docx ondersteuning.

Frederik

• Gast
« Reactie #123 Gepost op: 2014/04/07, 17:56:30 »
Windows 7 is er ook nog. Die is nog steeds te koop.

Microsoft verkoopt geen OEM licenties van windows 7 meer, dus als je een nieuwe pc koopt zit je vast aan windows 8
Of je aan Windows 8 vast zit is een keuze die men zelf maakt.
Windows 7 is nog steeds te koop via internetwinkel en computerwinkeld, gewoon op DVD tot Oktober 2014 en de support van MS voor Windows 7 loopt tot 2020.

FrSu

• Gast
« Reactie #124 Gepost op: 2014/04/07, 18:15:03 »
Zelf in het tijdschrift  " Computeridee"  een artikel: Einde Windows XP, Tijd voor Linux Mint!
Zomaar 2 hele pagina's over het installeren  van Mint, heel positief!

Leuk initiatief. Even gezocht: http://www.computeridee.nl/vaarwelxp/