Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Eigen server opzetten  (gelezen 21841 keer)

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Eigen server opzetten
« Reactie #50 Gepost op: 2007/03/20, 21:46:57 »
Citaat van: Charlie
Neen gebruik géén hardware router, alleen het kabelmodem, waar weet niet hoe ik apache moet instellen denk ik..
Je moet op het modem instellen wat er met binnenkomend netwerkverkeer gedaan moet worden. Je moet aangeven dat binnenkomend verkeer (op poort 80) doorgezet moet worden naar een bepaalde computer op het lokale netwerk.
Ik kan je adres hier pingen maar poort 80 staat niet open voor internet verkeer.
Als ik een nmap -p80 opdracht op je internet adres geef krijg ik de melding "Host seems down".
Klik links bovenin op Documentatie

Charlie

• Gast
Eigen server opzetten
« Reactie #51 Gepost op: 2007/03/20, 21:59:07 »
Amaai, en dan werd me gezegd dat met Ubuntu een server opzetten kinderspel is, is dan toch wel voor hélé slimme kinderen hoor :-)
Ik ga die server install hier nog eens helemaal opnieuw installen en dan op hoop van zegen,  toch alvast bedankt voor de reactie en hulp.

Charlie

• Gast
Eigen server opzetten
« Reactie #52 Gepost op: 2007/03/21, 07:01:46 »
Heb dat hier terug aan de praat gekregen en na het intypen:
could not determine the server's fully qualified domain name, using 127.0.1.1 for servername, heb je hier iets aan?

Sven1989

• Gast
Eigen server opzetten
« Reactie #53 Gepost op: 2007/04/03, 14:20:13 »
Wat is eigenlijk de standaard map van een FTP server ? Ik log in via mijn account en kom in een map terecht: sven@ipadresserver
Ik zou nu deze map willen veranderen, zodat ik bestanden kan uploaden naar een bepaalde map, waar kan ik de locatie van deze map veranderen ??

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Eigen server opzetten
« Reactie #54 Gepost op: 2007/04/04, 10:10:43 »
Citaat van: Sven1989
Wat is eigenlijk de standaard map van een FTP server ? Ik log in via mijn account en kom in een map terecht: sven@ipadresserver
Ik zou nu deze map willen veranderen, zodat ik bestanden kan uploaden naar een bepaalde map, waar kan ik de locatie van deze map veranderen ??
Dat is mede afhankelijk van welke ftp server je gebruikt. De instellingen van vsftp staan in /etc/vsftpd.conf .

Gebruik je gebruikersnamen dan is het normaal dat je in je home map komt.

Voor het gebruiken van een algemene map kan je gebruik maken van anonymous login. Dan kom je standaard in de map /home/ftp
Klik links bovenin op Documentatie

Sven1989

• Gast
Eigen server opzetten
« Reactie #55 Gepost op: 2007/04/04, 20:10:23 »
Ik heb DNS server BIND geinstalleerd. Hoe kan ik nu eenvoudig een IP-adres koppelen aan domeinnaam ?