Op in elk geval je smartphone zou je ClamAV kunnen compileren, er vanuit gaande dat de dependencies te verkrijgen zijn.
Zegt de bankbediende: ja, maar u had toch ClamAV kunnen compileren....
Citaat van: Pjotr op 2014/02/27, 22:02:19Zegt de bankbediende: ja, maar u had toch ClamAV kunnen compileren.... Zie ook tip 4, installeer geen illegale en onbetrouwbare software.De Ubuntu softwarebronnen zijn betrouwbaar te noemen. Als je meent voldoende computerkennis te hebben om bewust software uit 'onduidelijke bronnen' te gebruiken, ga je mogelijk toch nat als je dit onvoldoende hebt gecontroleerd op virussen (lees: malware). Deze regel zal ook voor Linux (moeten) gelden en dan ben je als klant (mede)verantwoordelijk.
Hier geen last van problemen met de Rabobanksite en Firefox. Dat zou toch allemaal hetzelfde moeten zijn?
Jij had ook geen problemen met Firefox+Ubuntu-NL terwijl ik dat wel had... tja, ik weet niet, heb niet meer zo'n hoge pet op van FF. Ben teruggeschakeld naar QupZilla.
Citaat van: Vistaus op 2014/02/28, 13:52:36Jij had ook geen problemen met Firefox+Ubuntu-NL terwijl ik dat wel had... tja, ik weet niet, heb niet meer zo'n hoge pet op van FF. Ben teruggeschakeld naar QupZilla.Blijkbaar heb ik een computervriendelijke aura of ben ik de computerfluisteraar of zo.
Het aantal storingsdagen bij internetbankieren is in januari en februari 2014 met maar liefst 377 procent gestegen ten opzichte van 2013. ING was het minst betrouwbaar
Op mijn laptop draai ik (nog) Ubuntu 12.04, met ClamAV, maar heeft een van jullie ervaring met McAfee Linux Schield ?
Citaat van: jabuca op 2014/03/05, 10:01:14Op mijn laptop draai ik (nog) Ubuntu 12.04, met ClamAV, maar heeft een van jullie ervaring met McAfee Linux Schield ?Nee geen ervaring mee, en ik was er niet kapot van in windows dus zal het zeker niet op linux gaan draaien.1 van de beste is nog altijd NOD32 van Eset.http://www.eset.com/nl/thuis/producten/antivirus-linux/
Nou breekt mijn klomp! Banken willen dat wij - als consument - moeten voldoen aan allerlei (veiligheids)eisen met betrekking tot internetbankieren, maar zelf doen ze daar blijkbaar helemáál niet aan: https://www.security.nl/posting/382819/%27Website+ING+VS+draait+3+jaar+oude+Drupal-versie%27Huh?
Citaat van: Marqeaux op 2014/03/26, 19:33:04Nou breekt mijn klomp! Banken willen dat wij - als consument - moeten voldoen aan allerlei (veiligheids)eisen met betrekking tot internetbankieren, maar zelf doen ze daar blijkbaar helemáál niet aan: https://www.security.nl/posting/382819/%27Website+ING+VS+draait+3+jaar+oude+Drupal-versie%27Huh? Ze kunnen ook zelf patches lokaal hebben toegepast. In het verleden sloeg dit forum ook een paar SMF-updates (SMF is onze forumsoftware) over omdat er meer fixes in zaten dan we nodig hadden, maar pasten we wél beveiligingspatches toe. Wie weet heeft ING VS dat ook zo gedaan. Het versienummer loopt dan achter, maar de veiligheidsgaten zijn dicht.
Als je even goed leest hoe ik het geschreven heb, dan kun je er al uithalen dat het speculatie is. Ik werk niet voor ING VS dus ik weet niet hoe de steel in de vork zit. Maar ik weet wel dat beveilingspatches toepassen zonder de rest van de fixes van een nieuwe versie, vaker gebeurt. We hebben het hier al eens gedaan maar van mijn voormalige ICT-opleiding weet ik dat het ook in bedrijven vaak voorkomt. Dus wie weet...
A bigger marketing push than any bank?Here’s what’s brilliant about offering the ”send money” feature: Google almost certainly doesn’t care whether you use it to send money. What it cares about is getting you to sign up to Google Wallet and capture your bank account and credit-card information. And it’s using Gmail, which has a reach comparable to that of Facebook—425 million as of June 2012, the last time Google released numbers—to do it.That allows Google to leapfrog many of its competitors in payment services, like Square, Venmo and PayPal. None of them owns an enormously popular email platform on which to advertise the service and into which it can be integrated. PayPal, the biggest e-payments service, has 110 million “active” accounts.The company really in Google’s sights, though, may be none of these, but rather Apple. It currently has more active accounts than any other payment processor on the planet—575 million in total, thanks to the popularity of iTunes and the iOS app store. That’s led to speculation that Apple could become a player in payments in general, not just for Apple products—even in retail, and perhaps in the form of an Apple credit card.The long term play here for both Google and Apple is obvious. First you get users to hand you a link to your credit card or bank account. Then you start multiplying the ways they can use your software and hardware to pay for things and send money. If either company can make even a tiny margin on those transactions, they can tap a whole new revenue stream. And they’ll then be in position to do what Square and others have been trying to do—take a bite out of the entire global credit-card payments system, with its trillions of dollars in annual transactions.
sudo ufw enablesudo apt-get install clamav