Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: Kingsoft Office  (gelezen 24060 keer)

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Tip: Kingsoft Office
« Reactie #50 Gepost op: 2013/11/26, 00:24:06 »
Weten we wel zeker dat er geen Trojaanse paarden en/of Backdoors inzitten ? Of ben ik nu een beetje generaliserend ?
Generaliserend weet je dat niet als je een persoonlijke "mirror" gebruikt om te downloaden zoals ik dit topic is voorgesteld.

Uploaded with ImageShack.us
Je moet dan ook de (UbuntuOne) gebruiker die het deelt (kunnen) vertrouwen (en je sudo/root/beheer wachtwoord geven :evil:).
Klik links bovenin op Documentatie

« Reactie #51 Gepost op: 2013/11/26, 00:58:52 »
Als je het niet vertrouwt, pak de deb dan uit en kijk wat erin zit. Ik heb de deb persoonlijk getest en mijn bankrekening is nog niet geplunderd noch is mijn systeem overhoop gehaald. Het is exact dezelfde deb als WPS aanbiedt, alleen op een iets snellere (voor ons tenminste) mirror.
Mocht je ondanks mijn test toch een backdoor/Trojaans paard uit die deb verkrijgen en dus niet van de software zelf, dan stap ik na jou (jullie) vondst direct uit het Webteam van Ubuntu-NL want als lid van het Webteam is het (m.i.) onverantwoord om een besmette download aan te bieden op (een onderdeel van) Ubuntu-NL. M.a.w.: ik neem volledige verantwoordelijkheid voor die deb.
« Laatst bewerkt op: 2013/11/26, 01:07:06 door Vistaus »

« Reactie #52 Gepost op: 2013/11/26, 07:31:46 »
Wel of geen gesloten software is een andere discussie. Ik kan het me voorstellen dat iemand dat niet wil, ok, dan geen codecs en niet vrije drivers. Prima  :). Ook geen ODF is natuurlijk jammer, maar... wat veel belangrijker is dat veel bedrijven en scholen/universiteiten (nog steeds) werken met MS-Office.   Als deze software beter om gaat met het DOCX-formaat dan b.v. Libreoffice  dan is dat voor sommige een interessante toegevoegde waarde.
Dikke vette 2!
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline aartje

• Lid
« Reactie #53 Gepost op: 2013/11/26, 09:05:09 »
Als je het niet vertrouwt, pak de deb dan uit en kijk wat erin zit. Ik heb de deb persoonlijk getest en mijn bankrekening is nog niet geplunderd noch is mijn systeem overhoop gehaald. Het is exact dezelfde deb als WPS aanbiedt, alleen op een iets snellere (voor ons tenminste) mirror.
Mocht je ondanks mijn test toch een backdoor/Trojaans paard uit die deb verkrijgen en dus niet van de software zelf, dan stap ik na jou (jullie) vondst direct uit het Webteam van Ubuntu-NL want als lid van het Webteam is het (m.i.) onverantwoord om een besmette download aan te bieden op (een onderdeel van) Ubuntu-NL. M.a.w.: ik neem volledige verantwoordelijkheid voor die deb.
Heel positief dat je al die bijdragen hier levert, maar je beschouwt het als persoonlijke kritiek en dat is het
absoluut niet. Ik vraag me alleen af, omdat het gesloten software is (en uit China?, ze hebben daar een "eigen" soort Google).
Ik geloof direct dat je er niets aan kan zien als je de deb bekijkt. Maar het blijven binaries en die kan je
eigenlijk alleen maar 100% vertrouwen als je de source hebt en die zelf compileert (als de compiler
tenminste te vertrouwen is :) )
Ik vraag me alleen maar af of de plek waar jij het vandaan hebt wel te vertrouwen is en wel zo dat je
er je root voor wilt worden om te installeren. Hoogstwaarschijnlijk wel, maar dachten we dat ook niet
tientallen jaren van Microsoft software ?
En die zullen een eventuele backdoor heus niet gebruiken om je bankrekening te plunderen :)
Maar voor bedrijfsspionage en onderdrukkingsdoeleinden zou het ideaal kunnen zijn.

Eerlijk gezegd zou ik het ook wel gebruiken als ik het nodig zou hebben, maar voor mij voldoet
Libre-office heel goed. Als iemand mij een excotisch Microsoft bestand (excel, word) toestuurt
en Libre-office daar problemen mee heeft, zou ik hem vragen om het in doc ipv docx formaat oid te
sturen en anders kan hij de boom in.....

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #54 Gepost op: 2013/11/26, 09:53:56 »
Als iemand mij een excotisch Microsoft bestand (excel, word) toestuurt en Libre-office daar problemen mee heeft, zou ik hem vragen om het in doc ipv docx formaat oid te sturen en anders kan hij de boom in.....
Natuurlijk zijn er soms wel eens problemen met de compatabiliteit, dat heb je altijd als je met meerdere pakketten en/of formaten werkt. Problemen zijn er tussen LO en MSO meer ook (zelfs) tussen verschillende versies van MSO.

Voor dit soort dingen zou je een alternatief voor handen moeten hebben. Normaal gesproken is dat MSO maar dan zit je met het probleem dat je daar officieel een licentie voor zou moeten aftikken, of je begeeft je op het illegale pad, ook geen gewenste situatie.

Voor dit soort dingen zou je Kingsoft (KSO) kunnen gebruiken. Zeker niet als volledige vervanging gezien de benoemde bezwaren maar meer als (legale) stoplap, ev. in een geisoleerde omgeving, bv. een virtuele sessie.

Voor het gros, het bulkwerk voldoet LO. En zo hebben we een pragmatische oplossing waarbij de voordelen van vrije software grotendeels behouden blijven. Tegen de tijd dat of iedereen over is naar ODF (wishfull thinking) of de compatabiliteit van LO tov docx dramatisch is verbeterd (hier wordt contimu aan gewerkt) kunnen we ook afscheid nemen van deze tussenoplossing.
« Laatst bewerkt op: 2013/11/26, 09:56:29 door markba »

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #55 Gepost op: 2013/11/26, 11:12:16 »
Tegen de tijd dat of iedereen over is naar ODF (wishfull thinking) of de compatabiliteit van LO tov docx dramatisch is verbeterd (hier wordt contimu aan gewerkt) kunnen we ook afscheid nemen van deze tussenoplossing.
Volledig transparante compatibiliteit is een illusie. Software mag dan nog perfect een softwareformaat kunnen inlezen,  verschillende software implementeert features soms op verschillende manier. Zelfs al is de implementatie zeer analoog, dan nog kan software bepaalde instructies uit een bestandsformaat op een verschillende manier interpreteren. Voor documenten met meer complexe layout zal het altijd nodig zijn tijdens de laatste afwerking binnen één specifiek softwarepakket te blijven.

Offline MKe

• Lid
« Reactie #56 Gepost op: 2013/11/26, 11:14:25 »
Probeer het voor de test even te installeren op een testbak (Kubuntu 12.04 64) maar dat werkt niet.
$ sudo dpkg -i kingsoft-office_9.1.0.4207~a12p2_i386_001.deb
[sudo] password for mke:
Selecting previously unselected package kingsoft-office:i386.
(Reading database ... 479094 files and directories currently installed.)
Unpacking kingsoft-office:i386 (from kingsoft-office_9.1.0.4207~a12p2_i386_001.deb) ...
Setting up kingsoft-office:i386 (9.1.0.4207~a12p2) ...
Processing triggers for hicolor-icon-theme ...
Processing triggers for gnome-menus ...
Processing triggers for fontconfig ...
Processing triggers for shared-mime-info ...
Unknown media type in type 'all/all'
Unknown media type in type 'all/allfiles'
Unknown media type in type 'uri/mms'
Unknown media type in type 'uri/mmst'
Unknown media type in type 'uri/mmsu'
Unknown media type in type 'uri/pnm'
Unknown media type in type 'uri/rtspt'
Unknown media type in type 'uri/rtspu'

Ik ben het op zich wel eens met de mensen die het risico vol vinden. Ik zou het niet op het werk installeren, maar thuis kan het denk ik niet veel kwaad. Maar goed, als het niet op de testbak gaat laat ik het zitten, zo hard heb ik het niet nodig. ik heb geen zin om handmatig te gaan compileren omdat ze geen deb voor 64bit leveren. Is me te veel werk. :)

Offline markba

• Lid
« Reactie #57 Gepost op: 2013/11/26, 11:20:00 »
Tegen de tijd dat of iedereen over is naar ODF (wishfull thinking) of de compatabiliteit van LO tov docx dramatisch is verbeterd (hier wordt contimu aan gewerkt) kunnen we ook afscheid nemen van deze tussenoplossing.
Volledig transparante compatibiliteit is een illusie.
Dat zeg ik dus niet en verwacht het ook niet. Op enig moment is het gewoon 'goed genoeg'.

« Reactie #58 Gepost op: 2013/11/26, 11:24:08 »
@aartje: Leuk dat je een heel verhaal op poten zet maar je reageert nu op een post die ik schreef op basis van wat TESTCEES zei. Natuurlijk kun je de broncode niet bekijken maar het ging TESTCEES erom dat die deb op U1 die ik als alternatief gaf volgens hem mogelijk niet betrouwbaar was. Daar ging ik op in en als jij dat citeert dan moet je niet op een heel ander punt ingaan dan waar testcees en ik het over hadden want dan wordt het heel verwarrend. Nogmaals: testcees en ik hadden het over de DEB op die mirror, NIET over de software zelf.

@MKe: 64-bits deb wordt aan gewerkt van hun kant. Voor nu moet je op 64-bits ia32-libs installeren, dan werkt het wel.
« Laatst bewerkt op: 2013/11/26, 14:06:46 door Vistaus »

Offline MKe

• Lid
« Reactie #59 Gepost op: 2013/11/26, 13:32:22 »
@aartje: Leuk dat je een heel verhaal op poten zet maar je reageert nu op een post die ik schreef op basis van wat TESTCEES zei. Natuurlijk kun je de broncode niet bekijken maar het ging TESTCEES erom dat die deb op U1 die ik als alternatief gaf volgens hem mogelijk niet betrouwbaar was. Daar ging ik op in en als jij dat citeert dan moet je niet op een heel ander punt ingaan dan waar testcees en ik het over hadden want dan wordt het heel verwarrend. Nogmaals: testcees en ik hadden het over de DEB op die mirror, NIET over de software zelf.

@Ramana: 64-bits deb wordt aan gewerkt van hun kant. Voor nu moet je op 64-bits ia32-libs installeren, dan werkt het wel.
Ik neem aan dat je dit naar mij toe bedoeld ;)
Ik heb de ia32 libraries al geïnstalleerd. Mis blijkbaar nog wat.

« Reactie #60 Gepost op: 2013/11/26, 14:06:31 »
Oeps, sorry, ik bedoelde inderdaad niet Ramana maar jou MKe :)

Wat voor foutmelding krijg je precies? Want ik je vorige log zag ik geen foutmelding.

Offline IHC1000

• Lid
« Reactie #61 Gepost op: 2013/11/26, 17:40:37 »
Die link van Vistaus ging prima, bedankt hiervoor.

In dat hele proces vroeg alleen gdebi om een wachtwoord.

Libre office probeer ik altijd als eerste te gebruiken.

Ik gebruik 13.10 i.v.m. nieuwe hardware, deze heeft andere 32bit pakketten maar dat werd keurig verteld door de terminal.

Offline aartje

• Lid
« Reactie #62 Gepost op: 2013/11/26, 20:47:19 »

Sorry Vistaus dat ik op jou reageer, terwijl het een citaat is van een ander. Het is aan de andere kant natuurlijk prachtig
dat Kingsoft office meer compatible is met MS Office en misschien gebruik ik het zelf wel een keertje in speciale
gevallen. Die gevallen waarbij Libre (of Open of Star) Office niet compatible genoeg waren zijn voor mij zeer
sporadisch geweest en ik weiger mee te gaan met de Microsoft-standaard docx, xlsx etc.
Als iedereen zich eens hield aan open standaarden dan had je dit probleem helemaal niet !

Maar ik vraag me ook af waarom Kingsoft zijn office-suite niet opensource maakt.....
« Laatst bewerkt op: 2013/11/27, 10:01:40 door aartje »

« Reactie #63 Gepost op: 2013/11/26, 22:56:26 »
Maar ik vraag me ook af waarom Kingsoft zijn office-suite niet opensource maakt.....

Omdat ze al sinds 1987 bestaan en zaken doen in China en sinds de jaren 90 ook in Europa en met name op Android zijn ze enorm populair op het moment. Tja, het is al een ouder bedrijf... natuurlijk is open source mooi maar vragen waarom Kingsoft haar office suite niet open source maakt is hetzelfde als vragen waarom Microsoft haar office suite niet open source maakt...

Offline markba

• Lid
« Reactie #64 Gepost op: 2013/11/27, 09:12:10 »
... maar vragen waarom Kingsoft haar office suite niet open source maakt is hetzelfde als vragen waarom Microsoft haar office suite niet open source maakt...
Dat is niet hetzelfde. Microsoft leeft van MSO (ongeveer 1/3 van hun omzet)  dus het is logisch dat je het dan niet weggeeft. KSO daarentegen wordt al wel gratis weggegeven dus is open sourcen voor de hand liggend, er is geen commerciele component die dat tegenhoudt. Wat is eigenlijk hun verdienmodel?

Ah, zie het al. De basis-versie is gratis, wil je wat meer dan moet je betalen.
« Laatst bewerkt op: 2013/11/27, 09:15:28 door markba »

« Reactie #65 Gepost op: 2013/11/27, 11:33:16 »
Precies. En daarom is het verdienmodel nagenoeg hetzelfde, dus de reden voor het niet open sourcen ook.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #66 Gepost op: 2013/11/27, 12:04:34 »
En heeft de producent er belang bij dat je de gratis versie van de originele site haalt om de andere (betaalde) versies ook onder de aandacht te brengen?
Handig om de software zelf te verspreiden via UbuntuOne maar waarom neemt KingSoft zelf geen UbuntuOne-accountje om hun software te verspreiden?

Deze software is gebonden aan bepaalde licentievoorwaarden maar onduidelijk is (voor mij nog) onder welke voorwaarden verdere verspreiding is toegestaan (The “Product” is protected by copyright laws).
Daarentegen lees ik op het WPS-community forum dat een ontwikkelaar (Jin) het geen probleem vindt om de software voor eigen risico te verspreiden zonder formele toestemming.
We are trying to make a free license for KSO for Linux. But, we meet some problems.
So, the license is still in progress.
If you want to package and distribute, do as you wish.
But we can't give you a written authorization, currently.
De vraagsteller ziet er dan van af de software zelf te hosten:
To avoid problems I decided not to include the Kingsoft binaries on the package, and name it a installer.
The end result is the same. But each time a user installs Kingsoft-Office he/she will download from your host

Overigens was mijn eerdere opmerking over de betrouwbaarheid van software die wordt aangeboden via een persoonlijk UbuntuOne-account "mirror" vooral generaliserend bedoeld. De 'gouden' regel om verschoond te blijven van ongewenste software (en malware) is om alleen software uit betrouwbare bron te installeren, uit een officiële pakketbron of van de officiële website van een vertrouwde partij. Uiteraard staat het iedereen vrij andere (deze) software (via UbuntuOne, dropbox, niewsgroepen, torrents, persoonlijke websites, PPA, enz.) ook te vertrouwen.

« Reactie #67 Gepost op: 2013/11/27, 12:50:21 »
En heeft de producent er belang bij dat je de gratis versie van de originele site haalt om de andere (betaalde) versies ook onder de aandacht te brengen?
Handig om de software zelf te verspreiden via UbuntuOne maar waarom neemt KingSoft zelf geen UbuntuOne-accountje om hun software te verspreiden?
Wellicht dat men in de toekomst het wel gaat aanbieden, maar momenteel zijn nog niet eens de licenties op orde. Dus het lijkt me logisch dat ze er nu nog niet voor kiezen om het geheel via UbuntuOne te verspreiden.

Wat ik verder wel interessant vind is hoe Kingsoft aan de slag gaat met de community:
http://wps-community.org/forum/viewtopic.php?f=29&t=211

Aan de ene kant willen ze een deel van de broncode wel vrijgeven, maar niet alles. Simpelweg omdat de broncode een van de bedrijfsgeheimen is. Die Chinezen kunnen niet zo goed Engels, maar wat ik uit de laatste posting opmaak is dat het bedrijf wel nadenkt over het vrijgeven van de UI-code. Dat is tenminste al iets ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

« Reactie #68 Gepost op: 2013/11/27, 13:13:00 »
@testcees: Maar het deb-bestand op U1 is onaangetast (in duidelijke woorden voor jou: het is dezelfde deb als op hun site) dus in principe mag het wel verspreid worden. Net als dat bijv. Softpedia ook commerciële software zelf host als mirror, dat mag gewoon.

En nogmaals: die opmerking over betrouwbaarheid slaat nergens op want ik heb je al aangegeven dat ik volledige verantwoordelijkheid voor die U1-mirror neem. In essentie heb je gelijk met onbetrouwbare bronnen maar als ik, iemand van het Ubuntu-NL Webteam, verantwoordelijkheid neemt voor die bron dan zegt dat wel een hoop over de betrouwbaarheid, nietwaar? Immers, als je mij als Ubuntu-NL-'medewerker' (so to speak) niet kan vertrouwen met pakketten...

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #69 Gepost op: 2013/11/27, 14:08:32 »
momenteel zijn nog niet eens de licenties op orde. Dus het lijkt me logisch dat ze er nu nog niet voor kiezen om het geheel via UbuntuOne te verspreiden.
En logisch dat anderen (forumleden) er dan wel voor kiezen het via UbuntuOne te verspreiden?
Waarom zijn de licenties nog niet op orde? Uit dit topic begreep ik dat het al heel lang bestaat en er dus tijd genoeg is geweest om licenties op orde te brengen.
En nogmaals: die opmerking over betrouwbaarheid slaat nergens op want ik heb je al aangegeven dat ik volledige verantwoordelijkheid voor die U1-mirror neem. In essentie heb je gelijk met onbetrouwbare bronnen maar als ik, iemand van het Ubuntu-NL Webteam, verantwoordelijkheid neemt voor die bron dan zegt dat wel een hoop over de betrouwbaarheid, nietwaar? Immers, als je mij als Ubuntu-NL-'medewerker' (so to speak) niet kan vertrouwen met pakketten...
Je moet het niet persoonlijk opvatten maar iedereen is welkom als Ubuntu-NL 'medewerker', mij zegt dat (zogezegd) helemaal niets.

Het zal niet de 1e keer zijn dat een vooraanstaand forumlid (weliswaar op een ander forum) misbruik maakt van het vertrouwen van andere forumleden om bewust malware te verspreiden (superdial). Vandaar dat ik bij de 'gouden' regel blijf om alleen software te installeren via de officiële kanalen. Uiteraard is dit een persoonlijke keuze.

Offline markba

• Lid
« Reactie #70 Gepost op: 2013/11/27, 14:56:23 »
@testcees: Maar het deb-bestand op U1 is onaangetast (in duidelijke woorden voor jou: het is dezelfde deb als op hun site) dus in principe mag het wel verspreid worden. Net als dat bijv. Softpedia ook commerciële software zelf host als mirror, dat mag gewoon.
Softpedia is nog wat anders dan U1. Alhoewel ik ook met Softpedia al mijn twijfels heb, heb ik dat met U1 al helemaal. Waarom kan die software niet gewoon van de site af komen? En als het met de licenties niet in orde zou zijn, biedt het dan überhaupt niet aan.

Wellicht dat men in de toekomst het wel gaat aanbieden, maar momenteel zijn nog niet eens de licenties op orde.
Als ze al vanaf 1987 actief zijn, zijn ze wel wat laat hiermee.

Citaat
Dus het lijkt me logisch dat ze er nu nog niet voor kiezen om het geheel via UbuntuOne te verspreiden.
Zoals hierboven al aangegeven wekt dit een zeer onbetrouwbare indruk. Op dit forum plegen we te zeggen "Installeer nooit vanuit onbekende bron" en dan zouden we het hier ineens OK moeten vinden?
« Laatst bewerkt op: 2013/11/27, 15:04:35 door markba »

Offline h2o

• Lid
« Reactie #71 Gepost op: 2013/11/27, 18:15:00 »
Ik heb het vandaag eens opgehaald en op mijn Acer geïnstalleerd (= 32 bits) en ben positief verrast door dit programma. Vroeger heb ik het weleens via Wine laten draaien maar puur Debian is toch wel iets heel anders.
Het is in vergelijking met Libreoffice gewoon een heel stuk sneller. Ook zie ik nu bepaalde .docx bestanden in één keer zoals het eruit moet zien, wat bij deze specifieke bestanden niet altijd het geval is.
Ik ga het zeker eens heel grondig aan de tand voelen, maar heb nu al het idee dat ik voor specifieke .docx bestanden welens wat minder vaak uit hoef te wijken naar Virtualbox met MS Office2007 erop.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

« Reactie #72 Gepost op: 2013/11/27, 20:17:32 »
@testcees/markba: Crashit bedoelt de licentie(s) van de LINUX-versie. De Windows-versie heeft al sinds de jaren 90 een duidelijke licentie (en daarvoor op DOS, want 1987).

En die mirror op U1 is alleen maar vanwege de snelheid. Vraag maar IHC100 hoe lang de officiële site erover deed... dan snap je wel waarom ik een mirror gaf.

@testcees: Goed, persoonlijke keuze door jou om mij niet te vertrouwen maar ik ben geen deb-bouwer dus ik weet niet hoe ik daar iets in zou moeten scripten. Dat is iets waar je me dan maar op mijn woord moet geloven, maar ik ga je niet dwingen iets te downloaden wat tegen je principe ingaat.

Natuurlijk kan een medewerker van een club iets rottigs verspreiden maar zette die medewerker net als ik zijn baan op het spel, in de zin van 'als er iets mis is dan neem ik verantwoordelijkheid en stap ik op' of is ie daar achteraf mee gekomen?

Dat jullie U1 onveilig vinden, prima. Maar dan vinden jullie Kingsoft ook onveilig. Tjonge, bedankt voor het geschepte vertrouwen, ik zal nog eens iets aanbieden... als het altijd zo zou gaan dan zou het Softwarecentrum wel erg leeg zijn want ieder stukje software begint als pakket op een website...

@h2o: Gelukkig iemand die tenminste eens een positief review schrijft. Ik kan het ook niet meer dan met je eens zijn, het is een prettige suite :)
« Laatst bewerkt op: 2013/11/27, 20:21:07 door Vistaus »

« Reactie #73 Gepost op: 2013/12/04, 12:42:16 »
@testcees/markba: Crashit bedoelt de licentie(s) van de LINUX-versie. De Windows-versie heeft al sinds de jaren 90 een duidelijke licentie (en daarvoor op DOS, want 1987).

En die mirror op U1 is alleen maar vanwege de snelheid. Vraag maar IHC100 hoe lang de officiële site erover deed... dan snap je wel waarom ik een mirror gaf.
Idd, ik doelde op de Linux-versie. Daar zijn ze geloof ik net een jaar mee bezig, terwijl het community-team rond Kingsoft Office ook maar uit 7 personen bestaat.

Citaat
Dat jullie U1 onveilig vinden, prima. Maar dan vinden jullie Kingsoft ook onveilig. Tjonge, bedankt voor het geschepte vertrouwen, ik zal nog eens iets aanbieden... als het altijd zo zou gaan dan zou het Softwarecentrum wel erg leeg zijn want ieder stukje software begint als pakket op een website...
Lol, wat mij betreft ga je lekker door met aanbieden van zulke dingen :) Als je helemaal niemand meer kunt vertrouwen in deze wereld, kun je beter een gat in de grond graven en daar voor de rest van je leven in gaan zitten.

Maar goed, ik wilde hier eigenlijk een tip neerzetten. Bij het downloaden van de website van Kingsoft kun je ook gebruik maken van Downthemall (alleen Firefox). Met een gemiddelde snelheid van 25 kb/s heb je het pakket dan binnen anderhalf uur binnen :)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline MKe

• Lid
« Reactie #74 Gepost op: 2013/12/04, 21:42:38 »
Yup, dat laatste heb ik ook gedaan en nu werkt het. Ik weet niet wat er eerder fout ging. Ziet er prima uit en lijkt goed te werken met office bestanden. Ik ga deze maar eens aan een grondige test onderwerpen.