Als je het niet vertrouwt, pak de deb dan uit en kijk wat erin zit. Ik heb de deb persoonlijk getest en mijn bankrekening is nog niet geplunderd noch is mijn systeem overhoop gehaald. Het is exact dezelfde deb als WPS aanbiedt, alleen op een iets snellere (voor ons tenminste) mirror.
Mocht je ondanks mijn test toch een backdoor/Trojaans paard uit die deb verkrijgen en dus niet van de software zelf, dan stap ik na jou (jullie) vondst direct uit het Webteam van Ubuntu-NL want als lid van het Webteam is het (m.i.) onverantwoord om een besmette download aan te bieden op (een onderdeel van) Ubuntu-NL. M.a.w.: ik neem volledige verantwoordelijkheid voor die deb.
Heel positief dat je al die bijdragen hier levert, maar je beschouwt het als persoonlijke kritiek en dat is het
absoluut niet. Ik vraag me alleen af, omdat het gesloten software is (en uit China?, ze hebben daar een "eigen" soort Google).
Ik geloof direct dat je er niets aan kan zien als je de deb bekijkt. Maar het blijven binaries en die kan je
eigenlijk alleen maar 100% vertrouwen als je de source hebt en die zelf compileert (als de compiler
tenminste te vertrouwen is

)
Ik vraag me alleen maar af of de plek waar jij het vandaan hebt wel te vertrouwen is en wel zo dat je
er je root voor wilt worden om te installeren. Hoogstwaarschijnlijk wel, maar dachten we dat ook niet
tientallen jaren van Microsoft software ?
En die zullen een eventuele backdoor heus niet gebruiken om je bankrekening te plunderen

Maar voor bedrijfsspionage en onderdrukkingsdoeleinden zou het ideaal kunnen zijn.
Eerlijk gezegd zou ik het ook wel gebruiken als ik het nodig zou hebben, maar voor mij voldoet
Libre-office heel goed. Als iemand mij een excotisch Microsoft bestand (excel, word) toestuurt
en Libre-office daar problemen mee heeft, zou ik hem vragen om het in doc ipv docx formaat oid te
sturen en anders kan hij de boom in.....