Ben benieuwd of aartje ook gaat demonstreren op Terschelling en in Long Beach, New York want beide hebben bussen van BYD rijden, een Chinese busbouwer. Wat zouden ze daar allemaal voor spionagetroep in hebben zitten??? Oh god, ik vertrouw helemaal niks meer uit wat voor land dan ook nu. Alles kan wel besmet zijn. Stel je voor... Ik ga maar een kluizenaar worden, denk ik. En alles zelf verbouwen zodat ik weet dat mijn voedsel ook veilig is. Want wie weet wat Campina allemaal in hun producten stopt... Ocharme.
Nee, wat is er voor informatie te halen in die bussen ? Het zou echter wel interessant voor de Chinezen (en anderen!)
kunnen zijn om te weten waar een bedrijf voor (geheim) onderzoek naar doet. Komt er zoveel innoverend
onderzoek uit China dan ? Het lijkt mij dat er voor de Chinezen meer (geheime?) technische kennis
uit het westen te halen is dan andersom.
Ik maak me geen illusies dat andere landen beter of slechter, scrupuleuzer of minder scrupuleus zijn op spionage-gebied.
Ik zelf trek me er nauwelijks iets van aan, maar voor iemand die voor de mensenrechten strijdt in
China (bijvoorbeeld..) lijkt het toch wel wat belangrijker.
Ik heb makkelijk genoeg aan Libre-office (ondanks dat het niet 100% compatible met MS-Office) en dat
heb ik al sinds de tijden van Staroffice(dank aan die Duitsers!) (begin jaren 90), de oorsprong er van.
Iemand die mij een bestand in docx formaat toestuurt verzoek ik meestal (als het de moeite waard is...)
het in doc- (of odt) formaat toe te sturen als ik er problemen mee heb en anders kan hij (of zij)
de p.... op