Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: Kingsoft Office  (gelezen 24034 keer)

Re: Tip: Kingsoft Office
« Reactie #25 Gepost op: 2013/11/23, 20:03:01 »
Kun je toelichten wat je bedoelt met "die komt niet binnen"?

Offline IHC1000

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2013/11/23, 21:08:27 »
Ik ga voor de nieuwste alpha12 patch2.deb.

Klik  erop en de download begint, zeer langzaam.

Na ongeveer 1uur bij 50- of 75mb krijg ik de foutmelding server is niet meer bereikbaar.

De download stopt als ik hem hervat begint hij opnieuw en gebeurd hetzelfde.

Offline Ramana

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2013/11/24, 07:25:43 »
Probeer eens op een ander tijdstip. Ik vermoed dat de server in China staat.  8-).

Offline IHC1000

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2013/11/24, 10:25:26 »
Voordat ik naar bed ging heb ik een poging gedaan via de terminal met wget.

Vanmorgen was de .deb binnen en is al geïnstalleerd.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #29 Gepost op: 2013/11/24, 11:19:11 »
Kun je die in Dropbox delen? Ik kan hem niet binnenkrijgen namelijk...

Offline IHC1000

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2013/11/24, 20:46:35 »
Ik denk dat ik verkeerd geklikt heb want de alpha 11 patch 2 is gedownload.

Toen ik dat ontdekte, ben ik een nieuwe poging gestart met de alpha12.
Die heeft sinds vanmorgen 12.00u. 28mb. opgehaald van de 150mb. maar zo te zien zijn ze daar net naar bed gegaan.

Ik moet wel even uitzoeken,  hoe dat ook al weer moest.
Zeg het maar.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #31 Gepost op: 2013/11/24, 20:50:09 »
Oh, WeTransfer of een dergelijke dienst is ook prima. :)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #32 Gepost op: 2013/11/25, 05:50:56 »
kingsoft-office_9.1.0.4207~a12p2_i386.deb:
http://ubuntuone.com/4Ap4muHqxyFl9QSNBkDYXQ

Hij is nog aan het uploaden, maar zal straks compleet erop staan.

Offline aartje

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2013/11/25, 09:57:06 »
Nietvrije software, geen sources, uit China. Weten we wel zeker dat er geen Trojaanse
paarden en/of Backdoors inzitten ? Of ben ik nu een beetje generaliserend ?

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #34 Gepost op: 2013/11/25, 11:20:00 »
Nietvrije software, geen sources, uit China. Weten we wel zeker dat er geen Trojaanse
paarden en/of Backdoors inzitten?
Ja, datzelfde heb ik nu ook. Deze software komt er bij mij niet op. Ben niet voor niets overgestapt naar vrije software. Voor sommigen is dat aspect belangrijk, voor anderen weer niet.

« Reactie #35 Gepost op: 2013/11/25, 11:31:03 »
paarden en/of Backdoors inzitten ? Of ben ik nu een beetje generaliserend ?

Dan zou ik ook maar geen producten in de winkel meer kopen want raad eens waar dat vandaan komt?

Er zitten geen trojaanse paarden ofzo in. Kingsoft Office bestaat al sinds 1987, als er iets smerigs in had gezeten dan had het sinds 1987 toch wel een keer door de mand moeten vallen want ze leveren al sinds de jaren 90 ook aan Europa en Amerika. Ze hebben daarnaast ook een Android-versie die enorm populair is in Europa en Amerika.

Ben niet voor niets overgestapt naar vrije software. Voor sommigen is dat aspect belangrijk, voor anderen weer niet.

Voor mij is dat aspect belangrijk als de vrije software ook goed werkt. Maar als ik keer op keer problemen heb met LibreOffice al een paar jaar lang, dan houdt het een keer op en is het een kwestie van 'de horizon verbreden'. Als dan toevallig blijkt dat een closed source-pakket beter werkt...

Het is net als een auto. Je kunt nog zo'n fan zijn van bijv. Skoda maar als je er constant problemen mee hebt dan ga je toch eens kijken bij bijv. Chevrolet.

Offline markba

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2013/11/25, 11:41:46 »
Dan zou ik ook maar geen producten in de winkel meer kopen want raad eens waar dat vandaan komt?
Vrije software komt niet uit een winkel dus hoef ik me niet af te vragen waar het vandaan komt

Citaat
Er zitten geen trojaanse paarden ofzo in.
En dat weet jij omdat ze dat zelf zeggen? Het is je bekend dat de NSA een backdoor in Windows heeft/had?  Google 'nsa backdoor windows 2013'

Ben niet voor niets overgestapt naar vrije software. Voor sommigen is dat aspect belangrijk, voor anderen weer niet.

Citaat
Voor mij is dat aspect belangrijk als de vrije software ook goed werkt.
Ik herken me niet in die problemen. Ik zal voor jou ongetwijfeld gelden maar het is niet verstandig om specifieke problemen te generaliseren.

« Reactie #37 Gepost op: 2013/11/25, 11:47:00 »
Ik generaliseer niet, ik geef aan waarom IK ben overgestapt op andere office. Het is fijn dat jij geen problemen hebt maar ik houd er niet van als ik in een hokje wordt geduwd omdat ik problemen heb met iets wat jij adoreert. Op ubuntuforums.org lees ik dat meer mensen al langer problemen hebben met LO. En op Live dat meer mensen al langer problemen hebben met MS Office. Geen enkel pakket is perfect en voor iedereen foutloos.

En aangaande die Trojaanse paarden: lees ook eens de zin erachter over hoe lang ze al bestaan en hoe populair ze zijn. Iemand had heus wel een keer iets gevonden als het besmet was met een trojan. Iets wat jij nu ook verwart want ik zei geen TROJANS, ik heb niet gezegd dat er geen backdoor in zit. Een trojan kan een backdoor bevatten, maar hoeft niet dus het is niet per definitie hetzelfde.
« Laatst bewerkt op: 2013/11/25, 11:52:11 door Vistaus »

Offline markba

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2013/11/25, 11:55:28 »
En aangaande die Trojaanse paarden: lees ook eens de zin erachter over hoe lang ze al bestaan en hoe populair ze zijn. Iemand had heus wel een keer iets gevonden als het besmet was met een trojan. Iets wat jij nu ook verwart want ik zei geen TROJANS, ik heb niet gezegd dat er geen backdoor in zit. Een trojan kan een backdoor bevatten, maar hoeft niet dus het is niet per definitie hetzelfde.
Ik verwar niets. Jij hebt hier specifiek over een trojaans paard, niekn en ik hebben het *ook* over een backdoor. Daarvan kan niet of nauwelijks gecontroleerd worden of die er wel of niet inzit. En wat ze er zelf over zeggen telt overigens niet, alsof ze dat zelf ooit zouden toegeven.

« Reactie #39 Gepost op: 2013/11/25, 12:03:43 »
Ik zeg niet wat zij zelf zeggen, ik zeg dat iemand wel iets had ontdekt sinds 1987 als het besmet was met een TROJAN. Een Backdoor is leuk dat jullie het daar over hebben maar daar heb ik helemaal niets over gezegd simpelweg omdat je een backdoor in closed source-software niet zo gemakkelijk kan onderscheppen (erg moeilijk zelfs!) i.t.t. een Trojan.

Maar goed, als men kennelijk een bias heeft tegen Chinese software, installeer dan ook maar geen Nederlandse software meer want wij staan vrij hoog op de lijst van landen die malware hosten. http://tweakers.net/nieuws/76158/nederland-behoort-nog-steeds-tot-grootste-malwareverspreiders.html Want hoe weet je dat wat je download van een Nederlandse server geen malware is als we in de top 10 van verspreiders staan?
« Laatst bewerkt op: 2013/11/25, 12:35:06 door Vistaus »

Offline aartje

• Lid
« Reactie #40 Gepost op: 2013/11/25, 13:07:23 »
Ik zeg niet wat zij zelf zeggen, ik zeg dat iemand wel iets had ontdekt sinds 1987 als het besmet was met een TROJAN.

Maar goed, als men kennelijk een bias heeft tegen Chinese software, installeer dan ook maar geen Nederlandse software meer want wij staan vrij hoog op de lijst van landen die malware hosten. http://tweakers.net/nieuws/76158/nederland-behoort-nog-steeds-tot-grootste-malwareverspreiders.html Want hoe weet je dat wat je download van een Nederlandse server geen malware is als we in de top 10 van verspreiders staan?

Hoe oud is Microsoft al ? Dat is in zijn geheel al een trojaans paard met backdoors en malware ineen  >:(

Een office pakket is natuurlijk ideaal om bedrijfsspionage te plegen (en binnen China zelf te spioneren...)
Ik heb het vermoeden dat China meer baat heeft bij bedrijfsspionage dan westerse landen ...

Maar ja, heeft er iemand wel eens nagedacht over nep-berichten in emails en zo, waarin allerlei misinformatie
staat, waar een geheime dienst wel op MOET reageren? Als daar een systeem voor zou zijn waardoor
millioenen van dat soort berichten per dag verstuurd zou worden, dan zouden de geheime diensten het
nog wel eens druk kunnen krijgen. Het is niet strafbaar om nepberichten te versturen die door "niemand"
gelezen zou horen te worden.  ;-]
« Laatst bewerkt op: 2013/11/25, 13:25:07 door aartje »

« Reactie #41 Gepost op: 2013/11/25, 13:10:46 »
Wat een generalisering. En waar heeft NL dan baat bij gezien de spionage door de AIVD?

Ik ga maar stoppen met Nederlandse software downloaden want ik vertrouw het niet meer. Wie weet wat de AIVD gedaan heeft en dan ook nog die hoge malwarehosting-plek... Bah. Nederlandse software deugt niet.

Offline markba

• Lid
« Reactie #42 Gepost op: 2013/11/25, 13:16:00 »
Een Backdoor is leuk dat jullie het daar over hebben maar daar heb ik helemaal niets over gezegd simpelweg omdat je een backdoor in closed source-software niet zo gemakkelijk kan onderscheppen (erg moeilijk zelfs!)
Je zegt het zelf. Vandaar mijn voorkeur voor controleerbare vrije software.

Citaat
Maar goed, als men kennelijk een bias heeft tegen Chinese software,
Niet specifiek tegen Chinese software maar juist tegen oncontroleerbare gesloten software. En dat die dan net uit China moet komen, dat helpt ahum, niet echt mee.

Ik ga maar stoppen met Nederlandse software downloaden want ik vertrouw het niet meer.
Als dat vrije software is, maakt het niet uit waar het vandaan komt. Kern is dat de vorm van de software het belangrijkst is ten behoeve van betrouwbaarheid en veel mindere mate de afkomst (waar het gemaakt is).
« Laatst bewerkt op: 2013/11/25, 13:18:59 door markba »

« Reactie #43 Gepost op: 2013/11/25, 13:19:03 »
Ben benieuwd of aartje ook gaat demonstreren op Terschelling en in Long Beach, New York want beide hebben bussen van BYD rijden, een Chinese busbouwer. Wat zouden ze daar allemaal voor spionagetroep in hebben zitten??? Oh god, ik vertrouw helemaal niks meer uit wat voor land dan ook nu. Alles kan wel besmet zijn. Stel je voor... Ik ga maar een kluizenaar worden, denk ik. En alles zelf verbouwen zodat ik weet dat mijn voedsel ook veilig is. Want wie weet wat Campina allemaal in hun producten stopt... Ocharme.

Offline markba

• Lid
« Reactie #44 Gepost op: 2013/11/25, 13:23:13 »
Ben benieuwd of aartje ook gaat demonstreren op Terschelling en in Long Beach, New York want beide hebben bussen van BYD rijden, een Chinese busbouwer. Wat zouden ze daar allemaal voor spionagetroep in hebben zitten???
Ze zijn al best ver hoor. Google 'chinese spyware computer chips' en er gaat een wereld voor je open.

« Reactie #45 Gepost op: 2013/11/25, 13:27:43 »
Ben benieuwd of aartje ook gaat demonstreren op Terschelling en in Long Beach, New York want beide hebben bussen van BYD rijden, een Chinese busbouwer. Wat zouden ze daar allemaal voor spionagetroep in hebben zitten???
Ze zijn al best ver hoor. Google 'chinese spyware computer chips' en er gaat een wereld voor je open.

Dan moeten we dus met zijn allen maar naar Terschelling en Long Beach gaan om te demonstreren tegen die bussen. We kunnen ons toch niet veroorloven dat we worden afgeluisterd door China tijdens een busrit???

Offline aartje

• Lid
« Reactie #46 Gepost op: 2013/11/25, 13:40:05 »
Ben benieuwd of aartje ook gaat demonstreren op Terschelling en in Long Beach, New York want beide hebben bussen van BYD rijden, een Chinese busbouwer. Wat zouden ze daar allemaal voor spionagetroep in hebben zitten??? Oh god, ik vertrouw helemaal niks meer uit wat voor land dan ook nu. Alles kan wel besmet zijn. Stel je voor... Ik ga maar een kluizenaar worden, denk ik. En alles zelf verbouwen zodat ik weet dat mijn voedsel ook veilig is. Want wie weet wat Campina allemaal in hun producten stopt... Ocharme.
Nee, wat is er voor informatie te halen in die bussen ? Het zou echter wel interessant voor de Chinezen (en anderen!)
kunnen zijn om te weten waar een bedrijf voor (geheim) onderzoek naar doet. Komt er zoveel innoverend
onderzoek uit China dan ? Het lijkt mij dat er voor de Chinezen meer (geheime?) technische kennis
uit het westen te halen is dan andersom.

Ik maak me geen illusies dat andere landen beter of slechter, scrupuleuzer of minder scrupuleus zijn op spionage-gebied.
Ik zelf trek me er nauwelijks iets van aan, maar voor iemand die voor de mensenrechten strijdt in
China (bijvoorbeeld..) lijkt het toch wel wat belangrijker.

Ik heb makkelijk genoeg aan Libre-office (ondanks dat het niet 100% compatible met MS-Office) en dat
heb ik al sinds de tijden van Staroffice(dank aan die Duitsers!)  (begin jaren 90), de oorsprong er van.
Iemand die mij een bestand in docx formaat toestuurt verzoek ik meestal (als het de moeite waard is...)
het in doc- (of odt) formaat toe te sturen als ik er problemen mee heb en anders kan hij (of zij)
de p.... op
« Laatst bewerkt op: 2013/11/25, 13:45:00 door aartje »

« Reactie #47 Gepost op: 2013/11/25, 13:51:11 »
"Komt er zoveel innoverend
onderzoek uit China dan ?"

Ja. Ik denk dat zelfs markba het me eens is in deze. Je kunt wel veel zeggen over Chinees spul maar er komt zo nu en dan best innoverend onderzoek uit China. Of dat nu privacyschendend is of niet, maar innoverend onderzoek is het wel.

Offline IHC1000

• Lid
« Reactie #48 Gepost op: 2013/11/25, 23:25:31 »
Mijn tweede poging is  mislukt, installeerde niet.

Johan die link werkt niet of is overbelast, in ieder geval bedankt.

Er is nogal wat reactie, een korte toelichting.
In mijn geval gaat het om 1 document.
Alternatieve software MSoffice of 1 manuur per dag om mijn rapportage te fatsoeneren.
Drie vergaderingen lang geprobeerd dat document verandert te krijgen.(deelnemers msoffice gebr.)
Invoeren pdf formaat onbespreekbaar.
Ik heb er zelfs een zo gek gekregen om een xubuntu usb-staaf te proberen en twee om libre office te proberen, bij beide was de conclusie goh wat ingewikkeld.
WPS lost mijn probleem op, alternatief is een andere inkomstenbron zoeken.
Waar een wil is, is een weg die zou ik in dit geval wel alleen moeten gaan.
Dit is nou de druk van het systeem, wordt nog veel erger.

« Reactie #49 Gepost op: 2013/11/25, 23:40:13 »
Probeer deze mirror eens: http://goo.gl/sln1Sb
Is ook een beetje sloom (want U1 is de mirror) maar een stuk sneller dan die van Kingsoft zelf. Het duurt wel een seconde of 20 voordat ie vraagt wat je met de deb wil doen (openen, opslaan) maar daarna gaat het downloaden oké.