Oh, is dat zo? Kunnen beroeps niet meer in hun inkomen voorzien? Hoe moet dat dan verder, foto gezien? Einde verhaal? Bron misschien?
Die eerste zin is foutief. Ik zei niet dat ze niet meer in hun inkomen kunnen voorzien, ik zei dat het MINDER loont. Oftewel: het wordt moeilijker om een stabiel inkomen te houden als beroepsfotograaf. Dat is wat ik begrepen heb van een aantal beroepsfotografen en van de opleiding tot beroepsfotograaf, waar ik mij vorig jaar op oriënteerde.
Wie failliet gaat als gevolg van een dure Photoshop-licentie heeft eerder een probleem in de eigen bedrijfsvoering lijkt me.
Zie markba's antwoord, dat is namelijk waar ik het over had.
Idd niet nix maar waar? Een jaar of 7 geleden de dezelfde beweging in München: van MS naar OS! Een jaar of wat later werd dat wegens tegenvallende resultaten weer teruggedraaid. Waarom dat tegenviel weet ik nog steeds niet. Het verschil tussen Windows en een regeliere Linux-distro, of een Mac van mijn part, is toch ongeveer nihil niet? Qua dagelijkse werkzaamheden bedoel ik dan.
En nu lees je alweer niet want je vergelijkt appels met peren.
1 München ging over naar een ander OS.
2 Dat was de overheid.
Terwijl dat voorbeeld van Spanje wat ik aanhaalde:
1 Die gaan niet over naar een ander OS, alleen naar een vrije office suite.
2 OverheidsGEBOUW, oftewel: overheidsINSTELLING. Dat is wat anders dan de overheid zelf.
Zie verder ook markba's argument.