Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Major Linux Problems on the Desktop 2013 edition  (gelezen 13949 keer)

Re: Major Linux Problems on the Desktop 2013 edition
« Reactie #25 Gepost op: 2013/01/07, 04:11:05 »
Er zullen er nog wel een paar zijn die ik gemist heb. Noot aan de lezer: je kan deze problemen niet ontkennen; als je dat wel doet, ben je een delusionele, kortzichtichte Linuxzeloot. Als je iedere vorm van kritiek op je systeem als een persoonlijke aanval door "Linuxhaters" beschouwt, probeer dan eens even na te denken over hoe zielig het is je hele bestaan te verbinden met een *besturingssysteem*. Als je je door deze paragraaf aangesproken of aangevallen voelt, en mij wilt mededelen dat "dit wel een forum over Linux is", behoor je zelf tot deze categorie. Dat dit een forum over Linux is wilt nog niet zeggen dat we niet met een kritische blik er naar mogen kijken om zo fouten te ontdekken en Linux te verbeteren op zijn zwakke punten. Haal eerst de balk uit je eigen oog voordat je de doorn uit een anders oog probeert te peuteren.

Eens. Met subjectieve "kop in het zand" reacties komt Linux geen stap verder. Ik gebruik heel graag Linux maar ben er niet mee getrouwd. Ik zie dat stuk dan ook niet als een persoonlijke aanval op mijn echtgenote, maar als een objectieve opsomming van dingen die verbeterd zouden moeten worden aan gewoon een stuk techniek.

Overigens beginnen de voordurende fragmentatie en forks van distributies, desktop omgevingen, applicaties en grafische toolkits mij ook hoe langer hoe meer tegen te staan. Ik zag dat vroeger als een voordeel, maar na het droppen van Gnome2 (waarmee ik eindelijk een systeem had dat redelijk draaide) en het daaropvolgende gehannes met Unity en Gnome3 begon ik het wel een beetje beu te worden. Iets soortgelijks had ik immers al eerder meegemaakt bij de overgang van KDE3 naar KDE4. Toen moest ik noodgedwongen van Mandriva naar Ubuntu overstappen, omdat KDE4 letterlijk onbruikbaar was.

Ik krijg toch steeds meer de behoefte om gewoon te werken achter mijn computer in plaats van de tech-nerd uit te hangen en te gaan zitten hobbyen met desktopomgevingen en themes, het uitzoeken van de beste applicatie uit 25 verschillende mogelijkheden, gedoe met systeeminstellingen, gefröbel met bash scripts om bug workarounds te maken, en het gebrek aan sommige applicaties op te vangen door Windows in Virtualbox te draaien of te dual-booten.

Ik heb Gnome3 nu goed aan de praat maar ik heb toch weer de nodige workarounds via scripts en theming moeten schrijven. En wie zegt mij dat als Gnome3 eindelijk stabiel is dat we dan een paar jaar later niet wéér een situatie gaan meemaken waarbij het halve systeem op de schop gaat? Even ter vergelijking: Windows XP is meer dan 10 jaar stabiel geweest zonder grote veranderingen. Waarom is zoiets op Linux niet mogelijk ?
« Laatst bewerkt op: 2013/01/07, 10:02:57 door Max Null »

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #26 Gepost op: 2013/01/07, 10:54:47 »
Beetje zinloos gedoe hier....

Richt je kritiek tot de ontwikkelaars, die er eventueel wat aan kunnen doen. Hier kunnen we dat niet. Dus wat moeten we ermee? Het zal allemaal wel....  ;)

Voor een eindgebruikersforum als dit, telt slechts één ding: ben je zelf in de praktijk tevreden over Linux of niet? Zo ja, dan blijf je het gebruiken. Zo nee, dan trek je je eigen plan en stap je over op wat anders (Mac OS, Windows, BSD, ...). Maakt mij niks uit, even goede vrienden. Maar bespaar ons a.u.b. dit soort vage klaagverhalen waar *wij* niets mee kunnen.  :o

Tot slot: zelf ben ik overigens een simpele eindgebruiker, en al jaren uitermate tevreden over Linux en *buntu in het bijzonder. Blij met Tux.  =D

« Reactie #27 Gepost op: 2013/01/07, 11:05:43 »
Ach, wat ik maar duidelijk wil maken is dat wij Linux gebruikers gewoon een stel zuurpruimen zijn.

Apple OSX liefhebbers kunnen maar uit een handvol computers kiezen waarop hun geliefde OS goed draait en betalen daar een top prijs voor. Wij Linux gebruikers kunnen uit een schier oneindig aantal computers kiezen van goedkoop tot topsegment waar Linux prima op draait, maar in plaats van blij zijn met dat grote aantal, gaan we morren dat het niet op alle computers goed draait.

Maar er is wel goed nieuws voor ons zuurpruimen, Mark heeft aangekondigd dat 70% van de computers die volgend jaar gemaakt worden Ubuntu gecertificeerd zal zijn. Geen 100%, maar het is een eind op weg. :)

Een Mac Mini is anders erg goedkoop.
En zomaar een goedkope PC is ook niet gegarandeerd goed. Ooit Linux op een Packard Bell proberen te installeren?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #28 Gepost op: 2013/01/07, 11:18:15 »
Ooit Linux op een Packard Bell proberen te installeren?
Ja, op twee verschillende machines. Ging beide keren uitstekend en vlekkeloos.

« Reactie #29 Gepost op: 2013/01/07, 11:22:37 »

Oh, nou mijn ervaring is daar niet zo best mee en als ik Google kom ik meerderen met problemen tegen i.c.m. Packard Bell. Nuja, laten we maar zeggen dat Packard Bell niet altijd even gunstig is voor een Linux-installatie ondanks de lage prijs ;)

« Reactie #30 Gepost op: 2013/01/07, 11:29:08 »
Met subjectieve "kop in het zand" reacties komt Linux geen stap verder. Ik gebruik heel graag Linux maar ben er niet mee getrouwd. Ik zie dat stuk dan ook niet als een persoonlijke aanval op mijn echtgenote, maar als een objectieve opsomming van dingen die verbeterd zouden moeten worden aan gewoon een stuk techniek.

Het is maar wat je een objectieve opsomming van dingen die verbeterd moeten worden noemt. Er wordt in de kop van het artikel duidelijk gesteld dat Linux nog niet klaar is voor de desktop, en daar is niks objectiefs aan, dat is gewoon onzin. Er zijn objectief miljoenen tevreden Linux gebruikers op de desktop, en als het nodig is om die weg te zetten als 'zielige zeloten met hun kop in het zand' om maar je punt te kunnen maken dat Linux niet klaar is voor de desktop vind ik persoonlijk dan weer getuigen van kortzichtigheid om het maar netjes uit te drukken.

Dat de stelling dat Linux niet klaar is voor de desktop onzin is, kan je al uitmaken op het feit dat de maker van de lijst zegt dat hij net zo'n lijst voor Windows zou kunnen maken. Is Windows ook niet klaar voor de desktop dan?

Met andere woorden, als je een lijst met verbeterpunten aan de man wil brengen, zet er dan een kop "Verbeterpunten voor Linux" boven, en geen onzin kop om onzinnige discussies op te roepen. Als je dat wel doet, dan is het duidelijk dat je een tendens wilt zetten. Dat zelfde vind ik dus ook van deze draad met bijbehorende kop: tendentieus.
« Laatst bewerkt op: 2013/01/07, 11:35:34 door Thomas de Graaff »

« Reactie #31 Gepost op: 2013/01/07, 11:35:26 »
@Thomas: Met alle respect, maar het was SeySayux die het over 'zeloten' had en niet Max Null.

« Reactie #32 Gepost op: 2013/01/07, 11:36:35 »
@Thomas: Met alle respect, maar het was SeySayux die het over 'zeloten' had en niet Max Null.
Max beaamde de quote van SeySayux, en gaf aan dat hij het er mee eens was.

« Reactie #33 Gepost op: 2013/01/07, 11:53:57 »
Max beaamde de quote van SeySayux, en gaf aan dat hij het er mee eens was.

Oh, dan las ik het verkeerd. Ik las het als in "Eens met dat 'kop-in-het-zand'"-stukje.

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2013/01/07, 12:20:16 »
Ik heb hier momenteel een EasyNote LJ65 staan van een kennis. De man wilde Linux graag eens proberen. Niet dus. Echt geen enkele distributie (en ik heb er tientallen uitgeprobeerd) is aan de gang te krijgen. Er is er maar één die überhaupt wil starten en dat is Linux Mint 9. Niets anders. En bij Mint 9 werkt het touchpad niet en ook het draadloze netwerk niet. Ik zie hier geen oplossing voor, behalve dan maar weer Windows terugzetten. Dat zal wel werken, vermits Packard Bell netjes alle benodigde drivers meelevert. Maar niets voor Linux.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #35 Gepost op: 2013/01/07, 12:27:40 »
@Bloom: vervelend voor je.... Maar mijn ervaring met Packard Bell is dus anders. Enfin, Acer heeft Packard Bell in 2007 overgenomen, dus het zijn sinds die tijd eigenlijk allemaal Acers.

Dat was ook mijn ervaring met een PB-netboekje: dat was "onder de motorkap" gewoon een Acer Aspire One.... Exact identieke ijzerwaar, behalve de kast. =D

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2013/01/07, 12:39:09 »
Dat van die EasyNote LJ65 is maar één recent voorbeeld. De voorbije jaren heb ik meerdere PB's gezien en allemaal hadden ze problemen met Linux. Acer, daarentegen, werkt vrijwel perfect. Het enige probleem met Acer is dat kennelijk geen enkele moderne kernel zo'n notebook kan uitzetten of rebooten. Slapen werkt wel. Overigens werkte dat uitzetten en rebooten wel met de 2.6-kernels, maar niet meer met de 3.x-reeks.

« Reactie #37 Gepost op: 2013/01/07, 12:42:09 »
Met subjectieve "kop in het zand" reacties komt Linux geen stap verder. Ik gebruik heel graag Linux maar ben er niet mee getrouwd. Ik zie dat stuk dan ook niet als een persoonlijke aanval op mijn echtgenote, maar als een objectieve opsomming van dingen die verbeterd zouden moeten worden aan gewoon een stuk techniek.

Het is maar wat je een objectieve opsomming van dingen die verbeterd moeten worden noemt. Er wordt in de kop van het artikel duidelijk gesteld dat Linux nog niet klaar is voor de desktop, en daar is niks objectiefs aan, dat is gewoon onzin. Er zijn objectief miljoenen tevreden Linux gebruikers op de desktop, en als het nodig is om die weg te zetten als 'zielige zeloten met hun kop in het zand' om maar je punt te kunnen maken dat Linux niet klaar is voor de desktop vind ik persoonlijk dan weer getuigen van kortzichtigheid om het maar netjes uit te drukken.

Dat de stelling dat Linux niet klaar is voor de desktop onzin is, kan je al uitmaken op het feit dat de maker van de lijst zegt dat hij net zo'n lijst voor Windows zou kunnen maken. Is Windows ook niet klaar voor de desktop dan?

Met andere woorden, als je een lijst met verbeterpunten aan de man wil brengen, zet er dan een kop "Verbeterpunten voor Linux" boven, en geen onzin kop om onzinnige discussies op te roepen. Als je dat wel doet, dan is het duidelijk dat je een tendens wilt zetten. Dat zelfde vind ik dus ook van deze draad met bijbehorende kop: tendentieus.

Kop van het artikel: Major Linux Problems on the Desktop
Eerste zin van het artikel: In this document we only discuss main Linux problems and deficiencies (which may be the reason some people say it's not ready for the desktop)

« Reactie #38 Gepost op: 2013/01/07, 12:47:17 »
Richt je kritiek tot de ontwikkelaars, die er eventueel wat aan kunnen doen.

Gnome devels hebben nou juist pijnlijk laten zien dat ze wel wat anders te doen hadden dan naar gebruikersklachten te luisteren. Ik heb in het verleden al eens wat bugreports ingezonden, met veel daarvan wordt gewoon niks gedaan. Daar ben ik dus mee opgehouden. Komt ook overeen met een van de punten in het artikel: te weinig manpower.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #39 Gepost op: 2013/01/07, 12:54:24 »

Gnome devels hebben nou juist pijnlijk laten zien dat ze wel wat anders te doen hadden dan naar gebruikersklachten te luisteren. Ik heb in het verleden al eens wat bugreports ingezonden, met veel daarvan wordt gewoon niks gedaan. Daar ben ik dus mee opgehouden. Komt ook overeen met een van de punten in het artikel: te weinig manpower.
OK, dat is dan jammer.... Overigens zijn de Gnome-ontwikkelaars soms akelig arrogant, is meermalen gebleken. Met de mensen van Xfce (bovenstrooms) en Xubuntu (benedenstrooms) heb ik daarentegen goede ervaringen: ze waren bij mij behulpzaam en open voor suggesties.

Maar hoe dan ook, ik herhaal:
1. Wat moeten *wij* hier met die kritiek? Op *dit* forum?
2. Aansluitend op Thomas: ben ik volgens jou een zielige zeloot die z'n kop in het zand steekt, omdat *buntu bij mij uitstekend werkt en ik totaal geen klachten heb?
« Laatst bewerkt op: 2013/01/07, 12:58:43 door Pjotr »

« Reactie #40 Gepost op: 2013/01/07, 13:03:02 »

Kop van het artikel: Major Linux Problems on the Desktop
Eerste zin van het artikel: In this document we only discuss main Linux problems and deficiencies (which may be the reason some people say it's not ready for the desktop)

Ik ben zelf niet van mening dat Linux klaar is voor de desktop. Een aantal jaar geleden vond ik dat wel, en heb ik ook mensen overgezet op Linux, maar ik ben daarop teruggekomen. Er waren gewoon te vaak problemen. Ik gebruik het zelf graag, maar ik kan eventuele problemen oplossen. Een noob gebruiker kan dat niet, heb ik in de praktijk gezien. Ik ben dus ook gestopt met het installeren en configureren voor vrienden, ik ga er mijn vingers niet meer aan branden tot misschien over een aantal jaar.

« Reactie #41 Gepost op: 2013/01/07, 13:10:32 »
@Max Null: Nee, jij bent niet van mening dat Linux niet klaar is voor de desktop. Jij bent van mening dat GNOME niet klaar is voor de desktop omdat je akelige ervaringen hebt met GNOME (die ik ook deel).
Deel van de reden waarom ik ook geen GNOME of Unity meer gebruik maar E17 (op Bodhi Linux). Zeer licht, mooi, aanpasbaar en stabiel. En het verandert ook niet constant want voorganger E16 zat min of meer hetzelfde in elkaar, alleen E17 zit moderner in elkaar op een hoop punten maar de algemene werkwijze is aardig hetzelfde gebleven.

@Bloom: Precies. Ik heb dus ook een EasyNote gehad en XP draaide er niet geweldig op maar Ubuntu draaide er nog minder op. En zo lees ik dat dus regelmatig. PB i.c.m. Linux = doorgaans geen succes.

« Reactie #42 Gepost op: 2013/01/07, 13:18:04 »

2. Aansluitend op Thomas: ben ik volgens jou een zielige zeloot die z'n kop in het zand steekt, omdat *buntu bij mij uitstekend werkt en ik totaal geen klachten heb?

2. Ikheb niemand een zeloot genoemd, ik weet niet eens wat dat woord betekend. "Kop in het zand reacties" is geen persoonlijke aanval maar meer iets wat ik in het algemeen zie gebeuren als er iemand de knuppel in het hoenderhok gooit door kritiek te leveren op Linux. Het hele internet staat er mee vol. Dat Ubuntu bij jou werkt is fijn, maar ik heb al eerder aangegeven als er een bug is, en een bepaalde persoon heeft er geen last van, dan bestaat die bug wel gewoon nog steeds, en dan kun je er donder op zeggen dat een ander er wel  last van heeft.
« Laatst bewerkt op: 2013/01/07, 13:44:35 door Max Null »

« Reactie #43 Gepost op: 2013/01/07, 13:20:31 »
@Max Null: Nee, jij bent niet van mening dat Linux niet klaar is voor de desktop. Jij bent van mening dat GNOME niet klaar is voor de desktop omdat je akelige ervaringen hebt met GNOME (die ik ook deel).

Er zijn natuurlijk veel meer dingen maar ik heb ff geen zin om een lijst te typen. Dan wordt het weer zo'n klaagverhaal ;)
« Laatst bewerkt op: 2013/01/07, 13:59:18 door Max Null »

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #44 Gepost op: 2013/01/07, 14:45:36 »
Ik denk dat niemand beweert dat Linux perfect is. Maar veel van de problemen worden wel degelijk veroorzaakt door hardwarefabrikanten die weigeren open standaarden te volgen en dan geen fatsoenlijke informatie geven over hun bedrijfseigen producten of protocols of API's.

Linux werkt bij mij al bij al redelijk goed. Ik heb er alleszins veel minder problemen mee dan jarenlang met Windows. En op gelijke hardware draait het een stuk sneller!

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #45 Gepost op: 2013/01/07, 15:31:19 »
Mijn positieve ervaringen betreffen niet alleen mijn eigen machines, maar ook de machines van vrienden en bekenden bij wie ik *buntu heb geïnstalleerd en "dus" ook beheer. Mijn bemoeienis beperkt zich nagenoeg geheel tot het eens per twee jaar overzetten op een nieuwe LTS-versie. Heerlijk voor een "systeembeheerder". :)

Overigens moet ik er wel bij zeggen, dat ik van Ubuntu 10.04 LTS ben overgegaan naar Xubuntu 12.04 LTS. Tussenversies sla ik over, zowel op mijn eigen productiemachines als op andermans computers die ik beheer. Die mensen, meestal volledig onhandig waar het computers betreft, hadden trouwens geen enkele moeite met de overstap van Gnome 2 (Ubuntu 10.04) naar Xfce 4.8 (Xubuntu 12.04).

Linux Mint met Maté (de doorontwikkelde Gnome 2) zou voor hen ook een mogelijkheid zijn geweest, maar ik vind Xubuntu net een tikje beter.

Dus op de vraag of ik Linux geschikt acht voor de bureaucomputer, antwoord ik volmondig ja. Al jaren. De echte doorbraak qua gebruiksgemak was m.i. Ubuntu 7.04, bijna zes jaar geleden dus. Sindsdien is het, naar mijn mening, alleen maar nog beter geworden. :)
« Laatst bewerkt op: 2013/01/07, 15:33:39 door Pjotr »

« Reactie #46 Gepost op: 2013/01/07, 16:40:05 »
Waar zijn er geen problemen, dan werkt er keer iets niet, dat heb je op elk OS. Waar de meeste mensen mee kampen als ze een ander OS gaan gebruiken, is doorzettingsvermogen, lost niet alles op maar wel veel. Zwart gallig je afreageren op een OS helpt je ook niks. Ik kies voor het OS waar ik het beste mee uit de voeten kan en als een ander voor een ander OS kiest, prima. Ik ben tenslotte geen prediker of zieltjeswinner.  ;)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #47 Gepost op: 2013/01/07, 16:53:13 »
Mijn positieve ervaringen betreffen niet alleen mijn eigen machines, maar ook de machines van vrienden en bekenden bij wie ik *buntu heb geïnstalleerd en "dus" ook beheer. Mijn bemoeienis beperkt zich nagenoeg geheel tot het eens per twee jaar overzetten op een nieuwe LTS-versie. Heerlijk voor een "systeembeheerder". :)

Overigens moet ik er wel bij zeggen, dat ik van Ubuntu 10.04 LTS ben overgegaan naar Xubuntu 12.04 LTS. Tussenversies sla ik over, zowel op mijn eigen productiemachines als op andermans computers die ik beheer. Die mensen, meestal volledig onhandig waar het computers betreft, hadden trouwens geen enkele moeite met de overstap van Gnome 2 (Ubuntu 10.04) naar Xfce 4.8 (Xubuntu 12.04).

Linux Mint met Maté (de doorontwikkelde Gnome 2) zou voor hen ook een mogelijkheid zijn geweest, maar ik vind Xubuntu net een tikje beter.

Dus op de vraag of ik Linux geschikt acht voor de bureaucomputer, antwoord ik volmondig ja. Al jaren. De echte doorbraak qua gebruiksgemak was m.i. Ubuntu 7.04, bijna zes jaar geleden dus. Sindsdien is het, naar mijn mening, alleen maar nog beter geworden. :)

Citaat
...eens per twee jaar overzetten op een nieuwe LTS-versie. Heerlijk voor een "systeembeheerder"

Dan moet Windows XP (+10 jaar) wel helemaal het walhalla zijn voor een systeembeheerder :)

Ik acht Linux niet helemaal geschikt, juist OMDAT er altijd een mannetje nodig is die 'er verstand van heeft' voor support. Een gebruiker zou daarvan niet afhankelijk moeten zijn. Dat fenomeen heb je bij Windows gebruikers toch veel minder denk ik (maar dat is een aanname).

Specifiek geval: ik heb laatst bij een 75 jarige gebruiker Gnome3 geinstalleerd, en dat ging er niet helemaal in als koek. Toen liet ik hem dus zien hoe makkelijk je hulp kon vinden door op Help te klikken. Maar die help is dus nog steeds in het Engels, met een paar Nederlandse koppen, en die man fronste zijn wenkbrauwen al toen hij dat zag. Computergerelateerd Engels is gewoon moeilijk voor hem, en voor meer mensen imo. Een systeem zonder zelfs een Nederlands helpdocument, is dat nu een geweldig desktopsysteem? Ik vind dat gewoon amateuristisch en heb het er weer afgegooid, die man draait nu Windows 7. Het gebrek aan documentatie is ook een van de punten uit de lijst.

XFCE is visueel inderdaad helemaal op te zetten als Gnome2, maar een out of the box desktop is het niet, want toch heb je daarbij weer Gnome3 applicaties nodig. Dat moet je wel allemaal uitzoeken en voor een noob gebruiker is dat een behoorlijke opgaaf zoniet onmogelijk. Daar is dus ook weer hulp bij nodig.
« Laatst bewerkt op: 2013/01/07, 17:22:23 door Max Null »

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #48 Gepost op: 2013/01/07, 18:46:24 »
Dan moet Windows XP (+10 jaar) wel helemaal het walhalla zijn voor een systeembeheerder :)
Als je maar één keer in de 10 jaar zou hoeven opdraven voor XP, dan wel, ja. De realiteit is anders: in de tijd dat ik nog Windows-onderhoud deed bij anderen (XP), moest ik soms wel 1 x per maand opdraven. Bij een enkeling zelfs nog vaker, maar dat werd te gek en daar heb ik toen ook een punt achter gezet. Dan is 1 x per twee jaar zoals bij *buntu, om alleen maar even een opwaardering te doen naar de nieuwe LTS, bepaald een verademing.

Citaat
Ik acht Linux niet helemaal geschikt, juist OMDAT er altijd een mannetje nodig is die 'er verstand van heeft' voor support. Een gebruiker zou daarvan niet afhankelijk moeten zijn. Dat fenomeen heb je bij Windows gebruikers toch veel minder denk ik (maar dat is een aanname).
Verkeerde aanname.... Zeer veel mensen zijn zeer afhankelijk van Windowsondersteuning door de handige buurman/neef/zoon/kleinzoon. Het bekende klikvee dat binnen de kortste keren een zorgvuldig en netjes afgewerkt systeem naar de verrekkenis helpt.... Juist die zijn erg gebaat bij een compleet dichtgetimmerde *buntu met de veiligheidsupdates op de volautomaat.

Als je geen zin/tijd hebt om een Xubuntu netjes afgewerkt op iemands computer te zetten (wat een beetje jammer is, want dat is m.i. thans de beste keuze), dan kun je er ook even snel Linux Mint met Maté op pompen. Dat is eigenlijk zowat alleen maar installeren, en meteen klaar. Op een paar kleine dingen na, die je echter ook achterwege kunt laten wanneer je daarvoor geen tijd hebt. Pak Mint 13 Maya en je zit gebeiteld voor de hele LTS-periode, tot 2017 dus.
« Laatst bewerkt op: 2013/01/07, 18:51:28 door Pjotr »

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #49 Gepost op: 2013/01/07, 18:59:38 »
Citaat
Het is maar wat je een objectieve opsomming van dingen die verbeterd moeten worden noemt. Er wordt in de kop van het artikel duidelijk gesteld dat Linux nog niet klaar is voor de desktop

Neen, ik denk dat veel mensen nog niet klaar zijn voor Linux. Sterker, ik denk dat heel veel mensen nog niet klaar zijn voor computeren. Ik maak onvoorstelbaar veel naiviteit mee bij gebruikers.