Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...  (gelezen 226471 keer)

Offline Marqeaux

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1200 Gepost op: 2019/11/23, 13:56:17 »
Die sneltoetscombinaties moeten wel in je hoofd zitten om er gebruik van te kunnen maken. Dat vereist waarschijnlijk kennis die je eerder bij een opleiding of in de praktijk  hebt opgedaan?
Een doorsnee gebruiker is  meestal visueel georiënteerd en zal deze methode zelden de voorkeur geven.
Een doorsnee gebruiker zal dan ook niet altijd de maximale efficiëntie halen in zijn workflow. De sneltoetscombinaties zijn voor een stuk al beschikbaar, of kan je zelf definiëren en dus gemakkelijk onthouden: <Super>F voor Files, <Super>M voor Mail, <Super>T voor terminal, ... Ik maak hierbij gebruik van een programmaatje "jumpapp": dat is wat ervoor zorgt dat een druk op de sneltoets een open window naar voor brengt, dan wel het programma opstart (net zoals een klik op een icoon van een moderne dock, maar dan via een sneltoets).

Ik gebruik al lang geen takenbalk of dock meer. Iedereen heeft zo zijn persoonlijke voorkeuren.
Je gebruikt Xfce een beetje zoals de i3 Window Manager. Wel cool dat je dat zo gedaan hebt. Als je je sneltoetsen kent ben je veel efficiënter bezig dan met een standaard desktop met muis.

Ik werk sinds enige tijd ook met i3, maar dan onder Manjaro. Ik ben er zeer content mee. Maar dit is ook wel vet. Ik ga zelf ook even wat sleutelen aan Xfce en kijken of ik zoiets voor elkaar krijg. :)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline vanadium

• Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1201 Gepost op: 2019/11/23, 14:33:55 »
Inderdaad, mijn eigen titelloze windowthema met blauwe rand voor het geselecteerde venster, en grijs voor een niet geselecteerd venster is net zoals i3 standaard komt  :)

Manjaro heeft een i3 versie die standaard geheel ingericht is: klaar voor gebruik. Meestal is er nog heel wat opbouwwerk als je een i3 desktop onder een andere distributie wil opzetten (voor de meelezers: tot op het niveau van toetsen opzetten om het scherm te verhelderen/verdonkeren, ervoor zorgen dat je een achtergrond hebt, ervoor zorgen dat je een netwerkicoon hebt...).

Offline drum

• Lid
« Reactie #1202 Gepost op: 2019/11/25, 16:13:34 »
living on the edge :laugh:, focal fossa

Offline Joshua Orbit

• Lid
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #1203 Gepost op: 2019/11/28, 12:02:45 »
living on the edge :laugh:, focal fossa

Ik zie daar kernel 5.3 XXX nog steeds in Fossa ; Nog niet de lockdown versie van 5.4 ; was op OMG Ubuntu te lezen (zie link) :

https://www.omgubuntu.co.uk/2019/11/linux-5-4-kernel-release-features

Je kon hem al wel manueel downloaden en installeren, maar zelfs OMG raadt aan om te wachten op de updates. Maar ik had vernomen via de pers dat dat voor Ubuntu snel zou zijn ..... Afwachten, dus.
In de ogen van een meester is weinig mogelijk, in de ogen van een beginner is alles mogelijk.
     ----Google Chrome op Ubuntu: een wereld van verschil ----
Google Office Suite Certified Expert; voor info via PM - betalende support.

Offline EvC

• Lid
« Reactie #1204 Gepost op: 2019/11/28, 17:39:15 »
Als oefening in VMware uitgevoerd:

Ubuntu 20.04 server voorzien van Gnome-core levert Ubuntu 20.04 minimal op met onder andere deze wallpaper.

Extensies: Dash to Panel, Arc Menu en meer:

Eoan Cinnamon minimal  +  VMware Player