Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...  (gelezen 661854 keer)

Offline TopGear

• Forumteam
Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #600 Gepost op: 2015/02/11, 20:50:24 »
Hij geeft opeens een 404, misschien is de hoeveelheid data overschreden of heeft Moob het plaatje verwijderd.

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #601 Gepost op: 2015/02/11, 20:54:05 »
grappig, plaatje wordt gefixt maar verdwijnt, dus er is iets niet goed gegaan.

Mijn desktop:
-plaatje-

Mooie desktop :) wél zichtbaar maar erg klein. Hier staat ie wat groter http://imgur.com/P7vY6rSm

Offline Moob

• Lid
« Reactie #602 Gepost op: 2015/02/11, 21:37:13 »
Neuh, plaatje staat er nog steeds. Had ook niet gedacht dat het plaatsen van een gelinkte inline afbeelding in een forum mij zoveel moeite zou kosten :P

Nog 1 poging dan

https://www.dropbox.com/s/5tllgm37axgqnzp/desktopscreenshot.png?dl=0

« Reactie #603 Gepost op: 2015/02/12, 23:25:45 »

Een vrij standaard Unitydesktop hier. Prima.

Offline Moob

• Lid
« Reactie #604 Gepost op: 2015/02/13, 19:51:14 »
@femke98

Cairo dock in combinatie met Unity, die ik standaard op verborgen heb staan. Zo kan ook nog makelijk applikaties ed zoeken. De achtergrond afbeelding heb ik ergens op het internet opgeduikeld.

Offline AmpLiF1eR

• Lid
« Reactie #605 Gepost op: 2015/02/18, 17:57:08 »
Ik zit nu ingelogd op eOS (dualboot samen met Ubuntu/Unity op 14.04LTS), maarja toch ook dit is evengoed gebaseerd op Ubuntu 14.04 :

:)

Zal later ff rebooten op Ubuntu en dan die desktop plaatsen evengoed.
« Laatst bewerkt op: 2015/02/18, 18:03:27 door AmpLiF1eR »

Offline AmpLiF1eR

• Lid
« Reactie #606 Gepost op: 2015/02/18, 21:24:50 »
Ik zit nu ingelogd op eOS (dualboot samen met Ubuntu/Unity op 14.04LTS), maarja toch ook dit is evengoed gebaseerd op Ubuntu 14.04 :

belofte maakt schuld, dus bij deze ook nog even de echte Ubuntu 14.04LTS in een mac jasje:

Over 14.10 hoor ik niet zuike goeie dingen, dus die sla ik voorlopig over.
Verder draai ik op een andere laptop Sabayon KDE en Manjaro XFCE in dualboot mode.
(Ook ervaring met Elive, Dreamlinux (RIP) , Mint, PCLinuxOS, Debian, OpenSuse, RedHat en (helaas) de dode Pear OS 8)

Mijn enigste reden ooit om Windows aan te houden was MSN vanwege de perfecte webcam ondersteuning, vanaf het moment dat MSN doodverklaard was en Skype perfect werkt onder Linux was voor mij eindelijk het moment gekomen om Windows (7) vaarwel te zeggen. Windows 8 bij anderen liet alleen maar zien hoe gaar dat OS (mijn inziens) geworden is.
« Laatst bewerkt op: 2015/02/18, 21:34:05 door AmpLiF1eR »

« Reactie #607 Gepost op: 2015/02/20, 10:20:17 »

Dit is unity, maar de starter staat op autohide. Aan de rechterkant staat plank (het dok) maar die laat alleen de actieve applicaties zien. Ik werk vooral uit de dash, maar door deze opstelling zie ik wel in een oogopslag welke applicaties (al) actief zijn.
[Edit : termen aangepast, thanks Lowlands]
« Laatst bewerkt op: 2015/02/20, 11:20:38 door McVries »

« Reactie #608 Gepost op: 2015/02/20, 11:17:51 »
Je starter staat op autohide!De dash is in de starter..En in die starter kan je ook zien welke er actief zijn,dan staat er een pijltje bij..Je kan ook zien hoeveel vensters van die applicatie open staan,al is het volgens mij maar 4 vensters,dus 4 pijltjes..
« Laatst bewerkt op: 2015/02/20, 11:25:05 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

« Reactie #609 Gepost op: 2015/03/10, 23:37:57 »
De maker van Crunchbang is gestopt, ondertussen zijn ze wel bezig met een opvolger maar in het forum riep iemand een paar weken geleden of er zoiets misschien gemaakt kon worden met een Ubuntu mini.iso. Ik ben nog bezig, maar volgens mij lijkt het er al wel een beetje op ;)

Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline carbon

• Lid
« Reactie #610 Gepost op: 2015/03/11, 04:33:59 »

O0
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

« Reactie #611 Gepost op: 2015/03/11, 09:50:21 »
Je starter staat op autohide!De dash is in de starter..En in die starter kan je ook zien welke er actief zijn,dan staat er een pijltje bij..Je kan ook zien hoeveel vensters van die applicatie open staan,al is het volgens mij maar 4 vensters,dus 4 pijltjes..

Klopt als een bus! En of dit nou een aangeleerd iets is, maar ik ben (erg) rechtshandig. En alles wat ik "snel"wil bereiken wens/verwacht ik aan de rechterkant op het scherm. Ja ik weet het, klinkt als gezeur, maar elke keer 'helemaal' naar links slepen....

Maar dit vind ik de ideale combi, ik werk vanuit mijn verstopte starter met sneltoetsen (superkey 1 enzovoort) en plank zit aan de rechterkant (bij de scrollbar van de applicatie waar ik mee werk) en is met een flick o' the wrist tevoorschijn. En omdat deze intellihide wel kent gaat hij keurig uit de weg als het nodig is en anders niet.

Al met al is het een persoonlijke voorkeur.

Offline bjeli

• Lid
« Reactie #612 Gepost op: 2015/03/18, 22:01:32 »

belofte maakt schuld, dus bij deze ook nog even de echte Ubuntu 14.04LTS in een mac jasje:

Over 14.10 hoor ik niet zuike goeie dingen, dus die sla ik voorlopig over.
Verder draai ik op een andere laptop Sabayon KDE en Manjaro XFCE in dualboot mode.
(Ook ervaring met Elive, Dreamlinux (RIP) , Mint, PCLinuxOS, Debian, OpenSuse, RedHat en (helaas) de dode Pear OS 8)

Mijn enigste reden ooit om Windows aan te houden was MSN vanwege de perfecte webcam ondersteuning, vanaf het moment dat MSN doodverklaard was en Skype perfect werkt onder Linux was voor mij eindelijk het moment gekomen om Windows (7) vaarwel te zeggen. Windows 8 bij anderen liet alleen maar zien hoe gaar dat OS (mijn inziens) geworden is.

Welke methode heb je gebruikt om er dit Mac jasje van te maken?
Ik zag er ook een die er Yosemite kleuren van maakt. Ook grappig.

Fujitsu Lifebook E752  |  i5-3230M 2.60 GHz  |  Intel HD Graphics 4000  |  4 GB Ram  |  320 GB HDD  |  Linux Mint 17.2  64 bit

« Reactie #613 Gepost op: 2015/03/28, 13:57:03 »

Klopt als een bus! En of dit nou een aangeleerd iets is, maar ik ben (erg) rechtshandig. En alles wat ik "snel"wil bereiken wens/verwacht ik aan de rechterkant op het scherm. Ja ik weet het, klinkt als gezeur, maar elke keer 'helemaal' naar links slepen....

Maar dit vind ik de ideale combi, ik werk vanuit mijn verstopte starter met sneltoetsen (superkey 1 enzovoort) en plank zit aan de rechterkant (bij de scrollbar van de applicatie waar ik mee werk) en is met een flick o' the wrist tevoorschijn. En omdat deze intellihide wel kent gaat hij keurig uit de weg als het nodig is en anders niet.

Al met al is het een persoonlijke voorkeur.

Wat ben ik blij dit te lezen,  Ik heb namelijk dezelfde 'tic' en dacht dat het echt aan mij lag :)  Schijnbaar toch niet..
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #614 Gepost op: 2015/03/28, 21:54:51 »

Aangezien mijn laptop waarschijnlijk naar de vaantjes is, heb ik mijn netbook eens onder handen genomen. Er ligt nu Linux Mint 17.1 op met de Cinnamon GUI.
Het is sowieso al een mirakel dat het beestje nog werkt, zo'n 6 jaar oud en werkelijk door het hele huis gesleept en veel gebruikt. Inmiddels ziet hij er dan ook wat bruised and battered uit.
Het heeft me wat tijd gekost om e.e.a. af te stellen. Bv. Firefox eraf gegooid en separaat de configuratiefile (die blijft nl. ook bij het commando 'purge' staan) weggegooid, en weer opnieuw geinstalleerd om van die extra balk met Mint-linkjes af te komen. Met 1 GB RAM is gebleken dat een swappiness van 10 wèl werkt, en 5 niet - maar dat is dan ook geen meetkunde.
Cinnamon heb ik vrij basic gehouden. Die krakeling linksboven is een hot spot die ik heb geactiveerd als taakwisselaar. Echter, die moet je met een muisklik activeren, in tegenstelling tot een mouse-over die zo in KDE werkt. Dus dat lijkt geen blijvertje te zijn.
Ik heb er geen Kubuntu op gezet vanwege de medegebruikers. Met name voor mijn dochtertje is KDE nog iets te... verrassend af en toe.

Dat kan zo weer jaren vooruit  ;)
« Laatst bewerkt op: 2015/03/28, 21:58:56 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #615 Gepost op: 2015/03/31, 09:54:18 »
Ubuntu mini.iso (14.04) met openbox en tint2 panel.

« Reactie #616 Gepost op: 2015/03/31, 14:35:35 »
Mooi,doet me denken aan de tijd dat ik Crunchbang gebruikte. :)
Kubuntu 20.04

« Reactie #617 Gepost op: 2015/03/31, 14:42:39 »
Mooi,doet me denken aan de tijd dat ik Crunchbang gebruikte. :)

Daar heb ik dan ook veel van 'geleend'. Helaas Crunchbang is niet meer, dus dan maar op deze manier verder..

Offline carbon

• Lid
« Reactie #618 Gepost op: 2015/04/10, 11:07:35 »
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

« Reactie #619 Gepost op: 2015/04/14, 17:58:53 »
Zojuist een Chromebook gekocht en er Ubuntu MATE op gezet. Zit een SSD in van 16GB, 2GB RAM en een Haswell processor.

Dat voor €180! Ziet er zo uit.

Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #620 Gepost op: 2015/04/14, 21:14:58 »
@lord4163, prachtige desktop, en draait Ubuntu soepel op je Chromebook? €180? :D

Offline wowo

• Lid
« Reactie #621 Gepost op: 2015/04/14, 21:45:26 »
@Theo1971. Ik weet niet waar het aan ligt maar als ik jouw desktop bekijk op een android mobiele telefoon krijg een vreemd pop-up scherm in het chinees en krijg ik ook een soort virus-alert met een verwijzing naar een programma om dit virus op te ruimen.
Ik ben daar niet op in gegaan en heb voor de zekerheid het gratis avg--antivirus programma gedraaid. Deze meldde geen virussen.
3xDesktop Manjaro Linux Gnome; 2xLaptop Manjaro Linux Gnome

« Reactie #622 Gepost op: 2015/04/15, 18:18:05 »
@lord4163, prachtige desktop, en draait Ubuntu soepel op je Chromebook? €180? :D

Ja geweldig, draait echt heel soepel. Start ook letterlijk binnen 5 seconden op.
Ook vergeleken met mijn 6 core desktop met SSD en 8GB geheugen is hij razend snel.

Ja echt waar normaal kostte hij €300 was nu in de aanbieding.

http://tweakers.net/pricewatch/372518/toshiba-cb30-102.html
Simpelbuntu

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #623 Gepost op: 2015/04/15, 19:47:35 »

Ja geweldig, draait echt heel soepel. Start ook letterlijk binnen 5 seconden op.
Ook vergeleken met mijn 6 core desktop met SSD en 8GB geheugen is hij razend snel.

Ja echt waar normaal kostte hij €300 was nu in de aanbieding.

http://tweakers.net/pricewatch/372518/toshiba-cb30-102.html
Heeft je  Chromebook nu een dualboot met Ubuntu?

« Reactie #624 Gepost op: 2015/04/15, 20:03:38 »
@RikRik

Nee, alleen Ubuntu MATE 14.04 staat er op, hele SSD geformatteerd.

Vrij simpel om dat te doen. Je moet developer mode activeren door de ESC en F3 in te drukken.
Dan word ChromeOS gereset en krijg je root access. Vervolgens kun je een commando uitvoeren dat het traditionele BIOS activeert zodat je van een USB stick kunt opstarten. Vervolgens kun je de installatie zoals gewoonlijk uitvoeren.
Simpelbuntu