@shappie, het moederbord wil met geen mogelijkheid meer werken. De fans draaien, maar ze gaan niet meer zachter draaien na een paar seconden. Het beeld blijft uit. Ik heb ander RAM geprobeerd, ik heb alle insteekkaarten verwijderd, een andere voeding geprobeerd... maar het hielp allemaal niet. En de pc waarop ik nu werk is simpelweg te oud voor KDE, op GNOME heeft hij al moeite
Met wat extra RAM zou het misschien werken, maar ik heb geen DDR1-RAM meer...
@David, gewoon alt indrukken + klikken en slepen 
Klinkt alsof je een rotte Processor hebt, maar toch nog even proberen ;P (trek eens die knoopcel batterij van je mobo en start hem eens zonder die het batterijtje.) geen effect ? loop dan eens al je condensatoren langs (als die tonnetjes op je mobo) staat er 1 bol? nee, lekt er mischien 1? nee? zit er mischien een scheurtje in je mobo? nee? trek eens je koeling van je processor eraf. en laat je processor eens testen bij een mobo bakker, is deze nog heel? zo ja dan heb je mazzel want moederbordjes zijn meestal een stuk goedkoper dan een processor

Hopende dat je er wat mee kan, en het systeem toch nog te redden valt, groetjes dvbacc