Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vervolg: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?  (gelezen 331250 keer)

Offline CasB

• Lid
    • Mijn geekblog
Re: Vervolg: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #525 Gepost op: 2009/08/06, 00:30:30 »
Waarom gebruik je uTorrent als Ubuntu zelf het mooie programma qBittorrent heeft?
De vista looks zien er wel aardig uit, maar het is te veel windows voor mijn smaak. :P

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
« Reactie #526 Gepost op: 2009/08/06, 00:32:01 »
Ehhhh, jongens. Wat hebben jullie toch met dat Vista?

Ik wil juist niet geassocieerd worden met windows. Nu zie ik dat hier zomaar een aantal mensen de Linux laten lijken op Vista? Dat geeft mij de vraag, in alle respect waarom?

MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

« Reactie #527 Gepost op: 2009/08/06, 00:33:38 »
Weemoed ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #528 Gepost op: 2009/08/06, 01:04:25 »
Ehhhh, jongens. Wat hebben jullie toch met dat Vista?

Ik wil juist niet geassocieerd worden met windows. Nu zie ik dat hier zomaar een aantal mensen de Linux laten lijken op Vista? Dat geeft mij de vraag, in alle respect waarom?

Er zit nogal in verschil in look en de werking ervan. Qua uiterlijk heeft het wellicht voor sommige wat. Behoud het goede, en laat het slechte achter je....zoiets
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #529 Gepost op: 2009/08/06, 07:26:17 »
Zo ziet de mijne er nu uit:

(uTorrent in Wine (met XP thema geïnstalleerd), Nautilus met Vista iconen & Vista muiscursor, Compiz + Emerald en Vista-look, Sidebar/Screenlets, Firefox met Vista Theme in Stylish extensie en onderaan de Awn Manager.)

ach zo ieder zijn smaak  , ziet er best leuk uit :D

« Laatst bewerkt op: 2009/08/06, 08:32:52 door Linuxwindowsfan »

« Reactie #531 Gepost op: 2009/08/06, 11:38:57 »
Waarom gebruik je uTorrent als Ubuntu zelf het mooie programma qBittorrent heeft?
Of je gebruikt de standaard geïnstalleerde Transmission.
Dat werkt ook erg goed.

Offline Kevin.

• Lid
« Reactie #532 Gepost op: 2009/08/06, 12:32:36 »
Zou je dat met ons kunnen delen, want ik vind het huisje ook wel leuk. :D
MacBook 2,1, 2.0 C2D, GMA 950, 4GB RAM, (nog)80GB HDD, Mac OS X 10.6.3
iMac 21,5", 3.06 C2D, Nvidia 9400M, 4GB Ram, 500GB HDD, Mac OS X 10.6.2

Offline n00buntu

• Lid
« Reactie #533 Gepost op: 2009/08/06, 12:44:04 »
Als test. Met Wine kennis maken, zien wat de (on)mogelijkheden zijn. Dat idee.

Mijn volgende project is om te kijken hoe Windows Movie Maker onder Wine kan presteren. 8)

Nu zie ik dat hier zomaar een aantal mensen de Linux laten lijken op Vista? Dat geeft mij de vraag, in alle respect waarom?
Ik kan alleen voor mijzelf spreken (let op: veel daarvan heeft te doen met een kwestie van smaak):
  • De standaard look van Ubuntu is mij te spartaans, op het lelijke af. Alsof ik weer in Win98 zit te werken. Ik heb diverse andere thema's getest en allen zijn... saai... (= subjectief, ik weet het). Of er zijn her der contrast problemen (kleuren slecht gekozen, e.d.), dit laatste is vooral bij thema's gemaakt door anderen.

Toen ik eenmaal Emerald ontdekte en een Vista-thema... Enfin. De rest is geschiedenis. ;)
  • Ik vind Aero gewoon erg mooi vormgegeven. De Vista iconen zijn mooi (goed contrast, goed herkenbaar, goede vormgeving).
  • Ik heb geen aversie tegen Windows, en zeker niet met Vista. Vista draait hier net zo goed als Ubuntu.

« Reactie #534 Gepost op: 2009/08/07, 17:31:25 »
En voor wie het huisje op z'n bureaublad wil:

in terminal: gconf-editor ---> apps ---> nautilus ---> desktop daarna  home icon visable aanvinken

En zoals femke98 al  zegt, het ligt er aan welke icon-set je gebruikt in mijn geval deze: http://www.gnome-look.org/content/show.php/ClearlooksOSX?content=69487

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #535 Gepost op: 2009/08/07, 18:07:21 »
Mijn huidige desktop.

Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #536 Gepost op: 2009/08/07, 18:23:16 »
Mijn huidige desktop.
eng  ;)

draai je echt windows of is het alleen maar een buroblad?
zie rechtsonder :P

« Reactie #537 Gepost op: 2009/08/07, 18:49:30 »
ik ben enkele weken geleden overgeschakeld naar Sabayon Linux.

en ik moet zeggen, alles werkte out of the box. zelfs mijn geluid werkte al op de live cd.
enkel mijn "speciale" knoppen op mijn laptop die werken nog niet. (snelknoppen om rekenmachine en browser te openen)

en het ziet er nog gelikt uit ook. dit is een standaard dekstop deze is zo vanaf de dvd geinstalleerd.

Mvg Desert_Eagle

« Reactie #538 Gepost op: 2009/08/07, 20:47:39 »
Er staat: "Het is geen Windows" ;)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #539 Gepost op: 2009/08/07, 20:51:53 »

en ik moet zeggen, alles werkte out of the box. zelfs mijn geluid werkte al op de live cd.
enkel mijn "speciale" knoppen op mijn laptop die werken nog niet. (snelknoppen om rekenmachine en browser te openen)

en het ziet er nog gelikt uit ook. dit is een standaard dekstop deze is zo vanaf de dvd geinstalleerd.

Wou hem vergroten maar het ging niet dat upload ding bleef draaien. (laden).

Edit : Hij gaat , mooi bureablad. :)
« Laatst bewerkt op: 2009/08/07, 21:31:20 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline n00buntu

• Lid
« Reactie #540 Gepost op: 2009/08/07, 21:27:27 »
Helaas, ik ken geen Frans en Frans kent mij niet.
De franse tekst verwijst naar een bekend schilderij van René Magritte:

(Dit is geen pijp.)
"Hiermee wilde hij de kijker bewust maken van de kracht van de werkelijkheid nabootsende afbeelding. Margritte probeert de suggestie te wekken dat de beschouwer naar een pijp kijkt. Doch in werkelijkheid is het een schildering. Met dit surrealistische beeld toont hij de fascinerende verwarring in de menselijke geest aan. Hiermee kan dus een werkelijkheid worden geschapen die nooit heeft bestaan." Bron.

Die 'Windows'-desktop van profoX vind ik zelf dus wel een mooi eerbetoon aan Margritte's surrealisme.  =D

« Reactie #541 Gepost op: 2009/08/07, 22:54:39 »
Mijn huidige desktop.
eng  ;)

draai je echt windows of is het alleen maar een buroblad?
zie rechtsonder :P
ik doe niet aan scrollen, dat soort plaatjes zijn makkelijk te verkleinen zodat ze in 1x goed te zien zijn
Hahaha, ik ook niet. Maar omdat ik nieuwsgierig was toch gedaan voor deze en ekeer.
Helaas, ik ken geen Frans en Frans kent mij niet.
Ik ken ook geen Frans, mijn vrouw wel. Dat krijg je met die KDE liefhebbers, is zo Windows achtig, dan krijg je vanzelf van die excessen. Moest verboden worden. :evil:

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #542 Gepost op: 2009/08/08, 01:59:20 »
Ik ken ook geen Frans, mijn vrouw wel. Dat krijg je met die KDE liefhebbers, is zo Windows achtig, dan krijg je vanzelf van die excessen. Moest verboden worden. :evil:

Jammer zo oud en ervaren, maar toch nog zo kortzichtig. Het gaat om innerlijk, niet om uiterlijk.  :P
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #543 Gepost op: 2009/08/08, 07:49:58 »

ziet er mooi uit Desert_Eagle1988 ik ga hem eens installeren in mij virtualbox :D

« Reactie #544 Gepost op: 2009/08/08, 11:29:17 »
Terug in vertrouwde omgeving: http://imagebin.ca/view/28PMKV8.html

Xfce was het gewoon niet, ik moest teveel moeite doen om eenvoudige zaken aan de gang te krijgen en ik miste het een en ander...

« Reactie #545 Gepost op: 2009/08/08, 11:49:02 »

Jammer zo oud en ervaren, maar toch nog zo kortzichtig. Het gaat om innerlijk, niet om uiterlijk.  :P
Dit is geen kortzichtigheid, dit is de diepe innerlijke ervaring. :evil:

« Reactie #546 Gepost op: 2009/08/08, 13:59:01 »

Probeer gewoon de live dvd?

ik zeg het u, bijna alles werkt out of the box. het is natuurlijk wel 'n beetje aanpassen omdat deze niet gebaseerd is op debian. maar voor de rest is het bijna allemaal hetzelfde.

ziet er mooi uit Desert_Eagle1988 ik ga hem eens installeren in mij virtualbox :D
Mvg Desert_Eagle

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #547 Gepost op: 2009/08/09, 11:10:56 »
Posts die hier stonden over Wotebs idee zijn in een nieuwe topic gezet om het huidige grafische desktop topic zo screenshot-schoon mogelijk te houden,

hier een linkje: http://forum.ubuntu-nl.org/etalage/ubuntu-op-windows-vista-laten-lijken-collega-grap/

Offline maartendr

• Lid
« Reactie #548 Gepost op: 2009/08/09, 16:06:41 »

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #549 Gepost op: 2009/08/09, 16:39:20 »
Die 'Windows'-desktop van profoX vind ik zelf dus wel een mooi eerbetoon aan Margritte's surrealisme.  =D
Dankje :)

Het was dus eigenlijk mijn bureaubladachtergrond.