Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vervolg: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?  (gelezen 326073 keer)

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Vervolg: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3625 Gepost op: 2011/04/14, 23:04:58 »

Mijn onwillige PBeasynote nu draaiend op Mint Debian Lxde met conky standaard gestart en aangepaste achtergrond, Beide werkbalken verdwijnen automatisch, De bovenste past zich in breedte aan aan het aantal geopende [en dus getoonde] toepassingen.

« Reactie #3626 Gepost op: 2011/04/14, 23:21:03 »
11.04 met de "gekregen" achtergrond, mocht je denken wat doet Uiterlijk linksboven: Ik mis een tabblad en het venster is niet te verslepen na een update. Misschien komt het eind april toch nog goed, hoop ik. ???

Oeps, moet ik wel het plaatje neerzetten. :-[

Edit2: Ik zie nu pas dat alle vensters in de linkerboven hoek verschijnen en niet te verplaatsen zijn.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/14, 23:36:37 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #3627 Gepost op: 2011/04/15, 00:22:49 »
Waar zijn je andere knoppen rechts boven?

Raar dat het niet te verplaatsen is. Hier geen last van. Af en toe een programma verkeerd geplaatst. Heb in compiz het zo gezet dat als ik op F3 druk dat ik dan een venster kan verplaatsen en makkelijk van maat kan veranderen.
Anders Windows/S en dan venster verplaatsen. Maar bij jou zitten ze niet onder de boven balk dus er is iets anders.

Zit je in de Unity of Classic omgeving?

Ik wissel de laatste tijd veel.
Ik heb nu het cairo dock er in gezet en ik gebruik die nu samen met de zij balk in unity.
Heb in het cairo dock het menu dat ik had in Gnome 2. Gebruik dus dat en niet meer het Unity menu.

Helaas word je verplicht als je alles een beetje mooi wil hebben, om een donkere achter grond te gebruiken zodat de linker balk er in op gaat.
Liefst verder ik hem maar bij mij doet ie niet altijd wat ik wil.
In Beta 2 is de Classic omgeving bij mij veel stabieler dan Unity. Unity is wel wat stabieler dan Beta 1 en het zijn meer wat kleine dingen die meer irritant zijn dan zorgen dat je niet kunt werken.

Hier mijn desktop nu. Blijft niet zo en er zal nog wel veranderen.
(schaduw van de boven balk is niet aan te passen helaas.)

« Reactie #3628 Gepost op: 2011/04/15, 00:37:13 »
Ik heb de Classic uitvoering, links op de balk zit onder het Ubuntu icoontje het gehele menu verborgen, verder alleen de vensterlijst om te kunnen wisselen van venster. Al het andere heb ik verwijdert. Wat het verslepen betreft, heb ik al de diverse combinaties zonder succes geprobeerd.
Ik zal wel iets over het hoofd zien o.i.d. Het tabblad visuele effecten is wel weg, na de update. Morgen maar weer verder knutselen.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #3629 Gepost op: 2011/04/15, 00:55:53 »
Ok dan snap ik nu waar je de knoppen hebt. Zat al te kijken of het mij lukte in Unity.

Het is nog wat bugy. Af en toe wil ie programma's die ik heb geminimaliseerd niet meer laten zien als ik hem weer groot zetten.
Moet het dan afsluiten en opnieuw het programma starten.
Heb ik voornamelijk in unity last van. Die omgeving is net wat meer bugy dan de classic omgeving.

Wou een filmpje maken maar mijn desktoprecorders maken er een zooitje van als ik compiz heb aan staan.
Als ik die uit zet dan kan ik niet laten zien hoe het nu werkt.
Eens een keer op mijn andere pc een filmpje maken. Die heeft een betere videokaart.

« Reactie #3630 Gepost op: 2011/04/15, 15:58:25 »
Tja ik vind 11.04 heel stabiel als er niet aan "klooit"

Nog eventjes mee gespeelt:

Klik hier om te vergroten
« Laatst bewerkt op: 2011/04/15, 17:18:18 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #3631 Gepost op: 2011/04/15, 18:57:51 »
zo doet ie al vanaf het eerste moment dat ik hem gebruik.
Merk dat op de ene pc er andere bugs zijn dan op de andere bij mij.
Maar het is normaal dat er nog bugs in zitten en die zullen bij de release niet allemaal gelijk weg zijn. Maar dat komt wel goed met de updates die later komen.

Het geen wat ik heb aangepast is een browser er bij gezet.
Cairo dock en conky er op gezet.
Kwa uiterlijk alleen ander bureau blad. Dus dat is niet ingrijpend. Rest is allemaal standaard.

Ik ga er nu niet te veel aan klooien omdat ik wacht op de officiële versie.
Heb de live cd geprobeerd op meerdere pc's en 11.04 ondersteund ze allemaal volledig. Geen geluidskaart en videokaart problemen tegen gekomen.

Offline Suns

• Lid
« Reactie #3632 Gepost op: 2011/04/15, 20:25:58 »
mijn desktop.

Uploaded with ImageShack.us
13th Gen Intel® Core™ i5-1340P × 16
geheugen 64,0 GiB

Linux Counter - user #51039

Offline elendil

• Lid
« Reactie #3633 Gepost op: 2011/04/16, 02:48:57 »

-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline DJ-jerry

• Lid
« Reactie #3634 Gepost op: 2011/04/17, 16:52:52 »
dit is de mijne. binnenkort 11.4 maar is installeren en dan een kijken of ik iets moois kan maken 8)

zoals jullie kunnen zien heb ik zo'n desktop switcher onder de terminal applet alleen die staat dus op een rijtje, weet iemand hoe ik daar zo'n vierkantje van kan maken zoals de screenshots hierboven? want dit is nogal een gepriegel :|

« Reactie #3635 Gepost op: 2011/04/17, 17:29:18 »
Rechtsklikken en bij voorkeuren aangeven dat je alle werkbladen wil zien op 2 rijen...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline DJ-jerry

• Lid
« Reactie #3636 Gepost op: 2011/04/17, 18:50:01 »
dat staat ie al.

« Reactie #3637 Gepost op: 2011/04/17, 23:50:21 »
Nog verder aan het klooien geweest met mijn desktop, volgens mijn zoon moest het groen worden... Vervolgens nog een paar Mb eraf kunnen snoepen.
Hij gebruikt nu 40,1 Mb bij een koude start.

Voor de rest eigenlijk hetzelfde.
Netinstall Ubuntu, OpenBox, LxPanel, Wbar (laatste versie, dus niet uit de repo's) en Conky.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/17, 23:52:24 door Theo1971 »
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

« Reactie #3638 Gepost op: 2011/04/18, 00:03:22 »
Groen is niet echt mijn kleur, maar de gitaar vind ik wel leuk. Nu nog het instrumenten thema voor icoontjes en voor de muis aanwijzer een plectrum. 8)

« Reactie #3639 Gepost op: 2011/04/18, 00:18:41 »
Groen is niet echt mijn kleur, maar de gitaar vind ik wel leuk. Nu nog het instrumenten thema voor icoontjes en voor de muis aanwijzer een plectrum. 8)

Hij heeft een gitaar (spelen kan ik het nog niet echt noemen :P ) Dus deze wallpaper kwam goed uit... Over de rest ga ik het maar niet hebben anders kan ik verder speuren...
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #3640 Gepost op: 2011/04/18, 00:39:19 »

Hij heeft een gitaar (spelen kan ik het nog niet echt noemen :P ) Dus deze wallpaper kwam goed uit... Over de rest ga ik het maar niet hebben anders kan ik verder speuren...

Hahaha ja dan wil hij straks ook zijn pc in een vorm van een gitaar =D

ziet er goed uit.

« Reactie #3641 Gepost op: 2011/04/18, 00:57:59 »

ziet er goed uit.

Maak het nog gekker.. *gaat dit forum wegens rare ideeën blokkeren op zijn computer* :D

« Reactie #3642 Gepost op: 2011/04/18, 23:16:56 »
Rare ideeën ??? Wij zijn altijd uiterst serieus en helpen graag een beginnend gitarist op weg. Dan moet een vader de creativiteit niet gaan blokkeren. :o

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #3643 Gepost op: 2011/04/19, 04:56:30 »
Rare ideeën ??? Wij zijn altijd uiterst serieus en helpen graag een beginnend gitarist op weg. Dan moet een vader de creativiteit niet gaan blokkeren. :o

+1

Precies, je remt de ontwikkeling van je kind.
Wat doe je als hij straks om een muis in de vorm van een gitaar wilt?
Wees blij dat hij niet drumt. Daar maakt het niet uit of ze het wel of niet kunnen!
Dus wees dankbaar en geef je zoon die iconen en zijn pc in de vorm van een gitaar.
Is het minste wat je nu nog voor hem kunt doen om het goed te maken. XD

;)

« Reactie #3644 Gepost op: 2011/04/19, 05:37:48 »

+1

Wees blij dat hij niet drumt. Daar maakt het niet uit of ze het wel of niet kunnen!
Dus wees dankbaar en geef je zoon die iconen en zijn pc in de vorm van een gitaar.

;)

Proest! Zal ik de speakers dan ook maar direct vervangen door 2 marshall bakken? :P

« Reactie #3645 Gepost op: 2011/04/19, 09:11:39 »

ziet er goed uit.

Maak het nog gekker.. *gaat dit forum wegens rare ideeën blokkeren op zijn computer* :D

Wat dacht je van Frets on Fire?
Dat is Guitar Hero voor Linux, en je gebruikt je toetsenbord als gitaar.

DarkEra

• Gast
« Reactie #3646 Gepost op: 2011/04/19, 10:45:57 »

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #3647 Gepost op: 2011/04/19, 15:33:35 »

+1

;)

Er is ook nog zoiets als een elektrisch drumstel ;)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #3648 Gepost op: 2011/04/19, 16:08:15 »
@DarkEra ziet er strak uit. mooie desktop.

@Theo1971, Je wou zelf kinderen dus dan moet je er ook wat voor over hebben.
Die speakers zijn een goed idee. Ben blij dat ik niet naast je woon ;)

@tiempjuuh, Ja dat weet ik maar helaas weet niet iedereen dat of willen ze er niets van weten.
Gelukkig woon ik nu tussen mensen die geen muziek spelen.

DarkEra

• Gast
« Reactie #3649 Gepost op: 2011/04/19, 18:18:25 »
emiel1976,

Dank je, wallpaper ("eigen" creatie), het thema is Shiki Brave en de iconen, jawel, Faenza (Darkest). Heb her en der nog wat kleine ingrepen moeten doen betreffende bepaalde icoontjes (ubuntu moest vervangen door die van Debian), dus aan het hernoemen geslagen om het helemaal passend te maken.  :)
« Laatst bewerkt op: 2011/04/19, 18:20:20 door DarkEra »