Hey heir4c, ik heb die rode letters met het pakketje Gnome-color-chooser via Synaptic gedaan.
Na de installatie ervan kan je dat terugvinden via Systeem/Voorkeuren/ Gnome color chooser.
Via de tab Panel kan je een vinkje zetten bij Foreground (de vertaling van dit progje is niet helemaal ok)
en naast het geplaatste vinkje heb je een veld met een kleurkiezer (opent in een nieuw venster), de gewenste kleur kiezen en dan rechtsbeneden op Toepassen klikken. En voila het panel geeft de gewenste kleur weer.
Er zijn heel veel mogelijkheden met dit progje !! Ik heb , nog, niet alles uitgeprobeerd, maar het loont echt de moeite.
Ook heeft dit progje de functie Terugdraaien ; d.w.z. alles terug op de standaardwaarde zetten = misschien nuttig ....
Niet alles van het panel wordt veranderd bij het kiezen van de kleur ! Zo is het pictogram van Evolution niet mee veranderd en dat van b.v. de networkmanager ook niet (maar dat stoort niet echt).
Is dat een vraag geweest in Software en Configuratie ?
Ik zal ff kijken en desgewenst een linkje maken naar deze topic of zelfs gewoon alles opnieuw typen XD
Groet en thx dat je het mooi vond !