Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: tablet  (gelezen 27368 keer)

Re: tablet
« Reactie #25 Gepost op: 2012/11/13, 21:20:46 »
Persoonlijk vind ik, zoals eerder gezegd en velen met mij, Android niet handig op een tablet. Maar ik zou zeggen: ga naar de winkel en probeer het uit :)

Ik denk dat iedereen dat onderhand wel weet.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

« Reactie #26 Gepost op: 2012/11/13, 22:30:10 »
Persoonlijk vind ik, zoals eerder gezegd en velen met mij, Android niet handig op een tablet. Maar ik zou zeggen: ga naar de winkel en probeer het uit :)

Ik denk dat iedereen dat onderhand wel weet.

??? ???
Heb 1 post gewijd aan Ubuntu op een Nexus 7 en 1 post aan waarvoor ik mijn niet-Android-tablet gebruik. Pas op deze pagina zeg ik dat ik Android niet prettig vind op een tablet dus niemand kan dat 'onderhand weten' omdat ik geen mening over Android had gegeven.
« Laatst bewerkt op: 2012/11/13, 22:33:22 door Vistaus »

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2012/11/13, 22:47:21 »
Ik ben er van overtuigd dat Dave zelf kan kijken of Android voor hem werkt of niet.
Enige advies wat ik geef is let op de hardware. Dat is belangrijk want als de touchscreen bijvoorbeeld niet goed werkt dat is het een grote tegenvaller en dan maakt het niet uit wat je er op draait.

Succes Dave met het zoeken naar iets wat bij jou past.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2012/11/13, 23:28:04 »
Heb een Belgische leverancier gevonden die dat 10' ding kan leveren wat in Nederland niet leverbaar is.
Kijk, als Ubuntu dan toch niet presteert kun je ook terug naar android.

« Reactie #29 Gepost op: 2012/11/13, 23:46:43 »
Heb een Belgische leverancier gevonden die dat 10' ding kan leveren wat in Nederland niet leverbaar is.
Kijk, als Ubuntu dan toch niet presteert kun je ook terug naar android.

10"? De Nexus 10 is nog niet van Ubuntu te voorzien... Alleen de Nexus 7 (officeel) en een paar andere niet-Nexus-tablets (onofficieel).

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2012/11/14, 22:56:18 »
@femke98, Zeer verstandig dat je eerst kijkt of het iets voor je is.
Ik heb er zelf ook een hele tijd over gedaan en ik was voorheen niet echt een voorstander er van en zag voor mij zelf ook de meerwaarde niet. Maar na vrienden mij iedere keer hun tablet gaven om te proberen, ben ik er zelf naar gaan kijken.
Heb toen nog heel lang er over gedaan voor ik er 1 nam want ik wil wel zeker weten dat het meerwaarde voor mij had. Vooral omdat ik er snel achter kwam dat die goedkope dingen niet allemaal even goed werken en dat de duurdere kwa gebruikers ervaring toch beter waren.
Een laptop koop ik op spec's en probeer ik in de winkel en dan is de keuze snel gemaakt omdat ik weet wat ik wil maar dit is geen latop en werkt toch wat anders dan ik gewend ben ondanks dat ik een Android telefoon heb.

@Dave, Is een Netbook met touchscreen niet iets voor jou? Heb je het formaat van een tablet met toetsenbord en ook een touchscreen. Tevens draait het daar zeker op en zal het ook beter draaien op zo'n systeem.
Enige wat je niet kunt is het scherm los halen.

« Reactie #31 Gepost op: 2012/11/15, 11:29:47 »
Geen idee of ik het al eerder gezegd heb maar ik weet bijna zeker dat jij heel blij gaat worden van de Dell Latitude XT serie.
Dit is in wezen een laptop, echter je kan het scherm draaien als je iemand anders iets wilt laten zien, en het helemaal doordraaien en plat leggen zodat het een tablet word.
Er zit in de zijkant een pen verborgen dus die kan je ook nog gebruiken.
Bekijk hier de Dell Latitude

Ik heb er hier ook 1 en ook Ubuntu 12.04 op gezet, dit draait als een zonnetje.
Dit laptopje is echt van alle gemakken voorzien, bijv, wifi, bleutooth, en je kan achter de batterij een simkaartje plaatsen zodat je ook hiermee online kan werken.

Zeg je ik mag graag hobbyen en rommelen kan je ook nog een Nexus 7 kopen en hierop Ubuntu zetten.
Let wel deze meid heeft het voor elkaar en heeft ook het script gegeven, echter niet alles werkt vlekkeloos.
Ubuntu with LXDE on Nexus 7
« Laatst bewerkt op: 2012/11/15, 11:32:30 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2012/11/15, 16:53:47 »
@femke98, Vista gelijk verwijderen en er gelijk iets anders op zetten. ;)

Het is een mooi systeem en er zijn meer van dat soort systemen die het op een andere manier doen zo als de Lenovo waar je het toetsenbord achter het scherm klapt waardoor je dan een tablet krijgt.

« Reactie #33 Gepost op: 2012/11/15, 20:08:53 »
@Gandyman: Je hebt wel meer van dat soort systemen en die zijn zelfs nog nieuwer dan dat ding wat jij noemt waaronder de nieuwe Sony Vaio 11 Duo, de Lenovo IdeaPad Yoga, een aantal HP'tjes en nog veel meer.

« Reactie #34 Gepost op: 2012/11/15, 21:31:41 »
@Vistaus
Maar niet zo sterk en robuust als deze dingen.

@Femke
Je moet even rondkijken om zo'n ding 2e hands te pakken te krijgen, 5 jaar geleden betaalden we nog een kleine 2400 euro voor deze dingen.
Maar hadden we wel een SSD erin wat toen nog erg duur was.
Alhoewel de prijzen aardig gezakt zijn als ik Hier kijk
Dit is toch wel een beetje geld voor spielerei dus moet je 2e hands links en rechts kijken.
Ik had deze ook erg goedkoop, zeg maar heel erg goedkoop, want de graka was kapot en die zit op het mobo gesoldeerd.
Dus heb ik een geheel nieuw mobo gekocht voor € 140 ,- , erin gezet wat nog vrij makkelijk ging ook en zit moeder de vrouw nu vrolijk te typen op dat ding  =D

« Reactie #35 Gepost op: 2012/11/15, 21:32:34 »
@Gandyman: Lenovo niet robuust? HAHAHA. Ben je de eerste die dat zegt.

« Reactie #36 Gepost op: 2012/11/16, 10:35:02 »
@Gandyman: Lenovo niet robuust? HAHAHA. Ben je de eerste die dat zegt.

Dat zij ik niet !  :police:

Offline Dave

• Lid
« Reactie #37 Gepost op: 2012/11/17, 11:00:48 »

@Dave, Is een Netbook met touchscreen niet iets voor jou? Heb je het formaat van een tablet met toetsenbord en ook een touchscreen. Tevens draait het daar zeker op en zal het ook beter draaien op zo'n systeem.

nee wil er op vakantie ook ebooks mee lezen in de slaapzak  ;)
uitgangspunt was ook een ereader maar dacht voor iets meer gelijk iets met meer mogelijkheden onderweg.

« Reactie #38 Gepost op: 2012/11/17, 11:09:21 »
Yup, voor Ebooks is de Kindle-app van Amazon echt heerlijk! Alleen jammer dat de Android-versie zo eenvoudig gemaakt is (tenminste, dat heb ik begrepen) terwijl de webOS-versie (en naar ik begrepen heb ook de iOS-versie) zo prachtig is.

« Reactie #39 Gepost op: 2012/11/17, 11:28:27 »
Yup, voor Ebooks is de Kindle-app van Amazon echt heerlijk! Alleen jammer dat de Android-versie zo eenvoudig gemaakt is (tenminste, dat heb ik begrepen) terwijl de webOS-versie (en naar ik begrepen heb ook de iOS-versie) zo prachtig is.
Dus je hebt er zelf geen ervaring mee omdat je alles baseert op wat je begrepen heb. Hoe kan je dan zeggen dat het heerlijk ding is?
 ???

Eh nee? Zoals je al eerder kon lezen heb ik webOS dus ik kan wel degelijk vertellen dat de webOS-versie van Kindle prachtig is. En de Android-versie schijnt volgens honderden mensen minder prachtig te zijn maar dat wil toch niet zeggen dat het niet fijn werkt? Kindle is gewoon een heerlijke service en de app werkt fijn op webOS en iOS en op Android dan iets minder maar goed genoeg :)

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #40 Gepost op: 2012/11/17, 16:06:01 »
Tja, turen op een LCD schermpje is nou ook niet je van het. Dan liever een echte e-reader. Heb het wel eens op mijn telefoon geprobeerd (AMOLED scherm), maar kreeg na een halfuur koppijn. Toen maar weer snel de papieren versie erbij gepakt :)

Offline Dave

• Lid
« Reactie #41 Gepost op: 2012/11/17, 19:16:27 »
ja duhh op een mobiel wil ik al niet eens internet laat staan een boek lezen.
Moet toch wel minimaal pocketboek formaat hebben immers.
tsja dan is er nog zoiets als scherm, ink en achtergrond verlichting enz.

« Reactie #42 Gepost op: 2012/11/17, 20:11:00 »
Tja, turen op een LCD schermpje is nou ook niet je van het. Dan liever een echte e-reader. Heb het wel eens op mijn telefoon geprobeerd (AMOLED scherm), maar kreeg na een halfuur koppijn. Toen maar weer snel de papieren versie erbij gepakt :)

Op een tablet heb ik daar geen last van. Dat is dan ook een stuk groter dan een mobiel. Dusja ;)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #43 Gepost op: 2012/11/17, 21:57:59 »

nee wil er op vakantie ook ebooks mee lezen in de slaapzak  ;)
uitgangspunt was ook een ereader maar dacht voor iets meer gelijk iets met meer mogelijkheden onderweg.

Ja dan is een tablet een betere optie.
Met 2 handen de tablet vast houden. ;)

Ik snap het probleem niet met die app. Boek aanklikken en lezen, meer is het niet.

FrSu

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 2012/11/18, 17:22:52 »
Ik overweeg een Asus transformer met toetsenbord dock te kopen, maar kan ook kiezen voor een 12" laptop met draaibaar touchscreen.

Op de 1ste draait uiteraard alleen op Android, op de andere Win 7, waar ik dan een Linux distributie naast zou zetten.

Beide zullen hoofdzakelijk voor internet en mail gebruikt worden met zo nu een dan een document maken/bewerken die op mijn NAS staat. Eigenlijk komt het neer op een keuze tussen Android c.q. Linux. Ik vind het lastig........

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #45 Gepost op: 2012/11/18, 18:25:08 »
@FrSu, Je moet goed kijken wat je er precies mee wilt doen.
Ik gebruik mijn Asus tranformer voor echt van alles maar het vervangt niet mijn laptop omdat ik het heel anders gebruik.
Ja internet en mail doe ik op beide en wat documenten aanpassen en maken ook maar zodra het toch wat serieuzer word, neem ik toch de laptop.
Zit ik achter de tv dan gebruik ik voornamelijk de tablet omdat ik daar op de bank een stuk makkelijker mee kan werken plus extra dingen bied.
Zo heb ik dit www.youtube.com/watch?v=sP_GP8hk2nc
Ook andere apps zoals de app van kassa en wat spelletjes terwijl ik de laptop voor het wat zwaardere werk gebruik.

Blijft lastig maar probeer beide in de winkel regelmatig en kijk goed wat je er mee wilt doen.
Wel zou ik als je de laptop neemt en dualboot draait, in plaats van Win 7 Win 8 nemen.
Net als dat ik op dat systeem ook eerder Luna, Unity of Gnome 3 zou nemen.

FrSu

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 2012/11/18, 18:46:59 »
Ik denk dat ik toch voor Android ga. Sneller opstarten en heel veel Aps te krijgen, terwijl ik toch mijn dingen met Internet en mail kan blijven doen.

Doe niets met spelletjes, foto en video bewerking. Zou hoogstens nog met muziek dingen willen gaan doen qua verzameling en weergeven via mijn vintage stereo installatie.

« Reactie #47 Gepost op: 2012/11/18, 20:20:51 »
Ik denk dat ik toch voor Android ga. Sneller opstarten en heel veel Aps te krijgen, terwijl ik toch mijn dingen met Internet en mail kan blijven doen.

Doe niets met spelletjes, foto en video bewerking. Zou hoogstens nog met muziek dingen willen gaan doen qua verzameling en weergeven via mijn vintage stereo installatie.

Sneller opstarten niet persé hoor. Ubuntu op tablet start binnen 20 seconden op, net als Android (en dat geldt dus ook voor een laptop met touchscreen). Telefoon met Android is wel een ander verhaal want die start al in ong. 13 seconden op.

« Reactie #48 Gepost op: 2012/11/18, 20:54:05 »
mocht iemand er wat aan hebben, de Pro-Line 2 is uit http://www.kruidvat.nl/tablet
1,6Ghz Dual-Core, 1GB DDR3 RAM, 16GB opslag, 10.1 IPS multi-touch, Android 4.1

geen idee hoe goed het merk is, maar heb hem zelf wel besteld, moet nog zien hoe goed hij precies is maar schijnt prijs/kwaliteit wel goed te zijn.
(nu is de prijs vrij laag dus dat kan je ook negatief interpreteren..)

ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #49 Gepost op: 2012/11/18, 22:00:53 »
Ik kan een samsung tablet (16 gb. en wifi) overnemen voor 250,=
Hij is 2 maanden oud volgens de eigenaar en heeft dus garantie.
En toch........(okee, ik heb al eerder gezegd dat ik er niet aan begin, maar toch......het zou een leuk speeltje kunnen zijn, gewoon om te kijken) weet ik het niet of ik het zal doen.

Ga eerst langs en probeer het eerst om te zien of het bevalt.
De prijs is mooi voor dat systeem. Ik vond hem soepel en fijn werken maar heb de Asus gekozen vanwege het toetsenbord en de USB poort maar de Samsung is een mooi en goed systeem.

@foxofinfinety, Hebben ze die tablet niet in de winkel liggen zodat je hem kunt proberen?