Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mint 14 Nadia RC  (gelezen 10200 keer)

FrSu

  • Gast
Mint 14 Nadia RC
« Gepost op: 2012/11/08, 20:38:06 »
Hier te downloaden:  http://ftp.heanet.ie/pub/linuxmint.com/testing/

Have fun! ;)
« Laatst bewerkt op: 2012/11/08, 20:40:03 door FrSu »

FrSu

  • Gast
Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/10, 13:29:57 »
Mate inmiddels op mijn "daily use" netbookje gezet. Werkt prima.

Cinnamon op mijn test PC gezet. Draait ook goed.

Kan ik op mijn netbookje via synaptic ook Cinnamon installeren, zodat ik via sessiekiezer kan kiezen voor Mate of Cinnamon? Lijkt me wel leuk om uit te vinden welke ik dan uiteindelijk het meest gebruik.
« Laatst bewerkt op: 2012/11/10, 22:32:08 door FrSu »

Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/10, 21:50:20 »
Ik heb beide versies gedownload, helaas nog geen tijd gehad om te installeren. Ik ben deels benieuwd, ik heb nl. Maya al geinstalleerd staan met MATE, daar verwacht ik niet veel veranderingen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ramana

  • Lid
Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/11, 07:55:03 »
Werkt prima hier en ziet er goed uit!

Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/11, 11:12:58 »
In LiveMode even gedraaid, en dat ziet er erg goed uit dat MATE.
Heb de indruk dat ze daar echt logisch en goed aan gewerkt hebben. Opvallend is dat IcedTee er standaard in zit, voor beginners zeker handig maar .....

Hem daadwerkelijk installeren; neen, daar vind ik Xfce toch een stukje beter
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline joop905

  • Lid
Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #5 Gepost op: 2012/11/11, 11:38:14 »
Ga deze vanmiddag eens testen Mint Debian, op mijn test laptopje
het is ook nog een " rolling release "
 klinkt allemaal erg goed

Offline RikRik

  • Lid
Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #6 Gepost op: 2012/11/12, 22:28:02 »
Ik had Linux Mint 14 Nadia RC ook bekeken, prima besturing met  Cinnamon .
Vraag mij wel af waarom softwarecentrum van Mint nog altijd vast loopt als ik een zoekactie begin met een e
Met de vorige versies had ik daar ook al last van.
Verder vind ik Mint met Cinnamon helemaal super

FrSu

  • Gast
Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #7 Gepost op: 2012/11/17, 14:23:23 »
Mate draait hier nu een week. Super stabiel en lekker vlot op mijn netbookje. Zeer tevreden. =D

Een vraagje:
Heb Docky onderin geïnstalleerd voor de meest gebruikte applicaties. Alleen de mappen (docklets/bookmarks) links wil nog niet lukken. Ook onderin kan ik ze niet tevoorschijn toveren. In Xubuntu 12.10 werkte dit vlekkeloos. Weet nog niet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Iemand ervaring hiermee in Mint?

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #8 Gepost op: 2012/11/28, 00:24:24 »
Ik heb Mint al eens geprobeerd en dat was voor Cinnamon en in de begin periode van Cinnamon en in beide gevallen vond ik het toen tegenvallen.
In het 2de geval kwam het omdat Cinnamon nog ver van af was en eigenlijk zeer beperkt was.
Heb nu de review gezien van Mint 14 en ik was eigenlijk zeer positief verrast en ik ben van plan om het nu op mijn laptop erbij te gaan zetten om het eerst eens zelf te proberen m te zien hoe het werkt voor mij.
Voor wat ik zag is het systeem mooi en voldoet het veelal aan de dingen die ik graag zie op een desktop.
Wil het zeker een kans geven om te zien of de problemen die ik er mee had nu niet meer zijn.
Voor Cinnamon was het voor mij een Ubuntu met een andere kleur met een paar kleine aanpassingen die mij niet allemaal bevielen.
Nu zie ik in de review dat het totaal anders is en toch nog een klassieke desktop bieden met juist dingen die ik in andere desktop omgevingen een beetje mis.
Het is nu alleen kijken of het zo is als dat ik denk dat het is.


Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #9 Gepost op: 2012/11/28, 09:48:07 »
Even geprobeerd gister (zie screenshot in de Etalage) na ruzie met Ubuntu 12.10 ;) itt Ubuntu kon ik nu wel gewoon gebruik maken van de juiste Nvidia-driver dus dat is een positief punt. Cinnamon blijkt alleen niet echt mijn ding, tenminste niet zoals het uit de doos komt met Mint 14. Lettertypes vond ik minder mooi dan Ubuntu en de lettertjes op de taakbalk veel te klein. Op die smalle taakbalk is het veel te druk, meer ruimte tussen de indicatoren was denk ik beter geweest. Pluspunt van Cinnamon is wel de snelheid, met de juiste drivers geinstalleerd reageert het allemaal erg snel en er zitten een aantal leuke effecten in.

Mintliefhebbers vinden de laatste aflevering van de Linux Action Show waarschijnlijk ook wel leuk: http://www.jupiterbroadcasting.com/27876/mint-14-review-las-s24e07/

Offline cabra

  • Lid
Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #10 Gepost op: 2012/11/28, 10:27:39 »
ik heb sinds een week ook nadia op m'n netbookje gezet en wat me echt opvalt is dat het toch een pak sneller is dan ubuntu 12.04 die ik vervangen heb
denk dat m'n laptop binnenkort ook een swap zal krijgen :rolleyes:

het enigste dat ik niet goed krijg onder mint is m'n capslock(in andere versie's van mint ook gehad)
Medion Akoya S4214 - i5-3317U - 4GB RAM - intel HD 4000 - Adata mSATA 128GB SSD - WD 500GB HDD - W8

Esprimo mini PC - Xubuntu 12.04.02

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #11 Gepost op: 2012/11/28, 17:29:30 »
@erik1984, Daar zag ik de review. =D

Ben het nu aan het downloaden.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #12 Gepost op: 2012/11/29, 02:18:27 »
Mint 14 met Cinnamon op mijn laptop gezet.
Had het eerst op een live USB maar was eigenlijk snel ervan overtuigd dat dit een hele verbetering is tegenover wat ik eerder met Cinnamon mee had gemaakt.
Geen extensies meer nodig om het thema aan te passen, werk balk is makkelijk aan te passen en te verplaatsen.
Het geeft mij de vrijheid die ik in Xfce heb en een moderner uiterlijk van de nieuwe desktop omgevingen.

Ik heb nog wat kleine min puntjes maar ik denk dat een deel ook komt omdat ik nog moet wennen aan het systeem dus ik draai het eerst een tijdje proberen om later te kijken of het bij mij Xfce vervangt.
Nu twijfel ik nog een beetje en nijg ik nog wat naar Xfce maar dat heb ik ook al een hele tijd gebruikt.
Maar Cinnamon heeft mij zeer positief verrast. Een klassieke desktop in een modern jasje.

Ben benieuwd hoe dit verder gaat want het is zeker iets wat voor mij de desktop kan worden.
Om de snelheid hoef ik het niet te doen want ik was Xfce al gewend en dat is ook snel.
 

Offline RikRik

  • Lid
Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #13 Gepost op: 2012/12/01, 00:34:59 »
Mint 14 Nadia RC geïnstalleerd en ik heb nu het gevoel dat ik volop gebruik kan maken van Ubuntu  12.10 met alle nieuwe (hardware) mogelijkheden. Zoals m'n grafische kaart, met geen mogelijkheid kon ik in de Unity desktop gebruik maken van de nvidia driver. Met Mint 14 Nadia geen probleem met:.

Met Unity 12.10 kreeg ik met de bovenstaande driver een leeg bureaublad
De installatie van Mint 14 Nadia gaat snel en heel veel werkt Out of the box, Multimedia werkt direct en m'n favoriete prog: Vlc ....is al geïnstalleerd.  :D
 

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #14 Gepost op: 2012/12/01, 01:47:24 »
Ik gebruik de 2de in dat lijstje.

Ja er blijkt iets te ontbreken in de installatie iso waardoor hij een leeg blad laat. Kun je daarna nog installeren maar handig is het niet gedaan.

Hen het op mijn desktop gezet en het gaat er morgen weer af maar niet voor lang.
Desktop werkt prima met 3 schermen en beter dan Xfce op dat gebied.
Maar zit met ruimte te kort dus ik moet mijn schijf opnieuw indelen.
Zet dan tevens mijn home map op een aparte partitie.
Kan ik daarna Steam verder testen.

Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #15 Gepost op: 2012/12/01, 10:13:53 »
Mint 14 Nadia RC geïnstalleerd en ik heb nu het gevoel dat ik volop gebruik kan maken van Ubuntu  12.10 met alle nieuwe (hardware) mogelijkheden. Zoals m'n grafische kaart, met geen mogelijkheid kon ik in de Unity desktop gebruik maken van de nvidia driver. Met Mint 14 Nadia geen probleem met:.

Met Unity 12.10 kreeg ik met de bovenstaande driver een leeg bureaublad
De installatie van Mint 14 Nadia gaat snel en heel veel werkt Out of the box, Multimedia werkt direct en m'n favoriete prog: Vlc ....is al geïnstalleerd.  :D
 

Zelfde ervaring hier: ik heb bij 12.10 volgens mij alle drivers uit dat rijtje geprobeerd en steeds een leeg bureaublad. Gek genoeg ging een upgrade van 12.04 naar 12.10 wel goed mbt de Nvidia-driver (ok, dat was Kubuntu, daar kan ook nog een verschil zitten) maar een schone installatie Ubuntu 12.10 niet. Vraag me af waar het probleem zit.

Blij dat je zo tevreden bent met Mint, maar mijn kopje (munt)thee is het verder niet ;) Daarom nu maar weer Ubuntu 12.04.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #16 Gepost op: 2012/12/01, 10:30:05 »
Ik gebruik de 2de in dat lijstje.
Wat is het verschil tussen de eerste en de tweede? Mint 14 Nadia RC werkt bij mij met alle beschikbare drivers. Het is toch wel vreemd ( en frustrerend) dat het niet lukt met de Unity desktop in 12.10.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #17 Gepost op: 2012/12/01, 10:35:33 »
Blij dat je zo tevreden bent met Mint, maar mijn kopje (munt)thee is het verder niet ;) Daarom nu maar weer Ubuntu 12.04.
Ubuntu 12.04 doet het heel goed op mijn pc, maar m'n negatief -scanner werkt alleen in 12.10.  De scanner werkt dus ook in Mint 14 Nadia.
Ben heel benieuwd of de problemen die ik heb met 12.10 in Ununtu 13 zijn opgelost.  :|

Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #18 Gepost op: 2012/12/01, 14:52:00 »
Ik gebruik de 2de in dat lijstje.
Wat is het verschil tussen de eerste en de tweede? Mint 14 Nadia RC werkt bij mij met alle beschikbare drivers. Het is toch wel vreemd ( en frustrerend) dat het niet lukt met de Unity desktop in 12.10.

Nvidia-current (de eerste) is waarschijnlijk versie 304.iets en experimental is 310.iets. Zelf heb ik eens lekker link voor experimental gekozen en versie 310.14 draait tot nu toe prima op 12.04.  :)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #19 Gepost op: 2012/12/01, 19:24:03 »
Enkele super tips: How to customize Linux Mint 14 Cinnamon  http://www.linuxbsdos.com/2012/11/26/how-to-customize-linux-mint-14-cinnamon/
De Hot corner uitgezet en Scale geactiveerd, Cinnamon werkt nu fantastisch.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #20 Gepost op: 2012/12/01, 20:23:05 »
Hier het complete verhaal waarom in Mint 14   Nautilus is vervangen door Nemo.
Nautilus was one of the best file browsers around. http://cinnamon.linuxmint.com/?p=198

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #21 Gepost op: 2012/12/02, 05:46:09 »
Blij dat je zo tevreden bent met Mint, maar mijn kopje (munt)thee is het verder niet ;) Daarom nu maar weer Ubuntu 12.04.
Ubuntu 12.04 doet het heel goed op mijn pc, maar m'n negatief -scanner werkt alleen in 12.10.  De scanner werkt dus ook in Mint 14 Nadia.
Ben heel benieuwd of de problemen die ik heb met 12.10 in Ununtu 13 zijn opgelost.  :|

Zijn de laatste drivers van Nvidia die zorgen dat alles nog sneller draait.
Is een musthave als je Steam gebruikt.
Ik heb nog geen problemen met die drivers gehad bij Cinnamon.
Voordeel is ook dat je video driver up to date gehouden word en dat je iedere keer de laaste updates binnen krijgt.


Offline RikRik

  • Lid
Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #22 Gepost op: 2012/12/02, 11:33:44 »
Blij dat je zo tevreden bent met Mint, maar mijn kopje (munt)thee is het verder niet ;) Daarom nu maar weer Ubuntu 12.04.
Ubuntu 12.04 doet het heel goed op mijn pc, maar m'n negatief -scanner werkt alleen in 12.10.  De scanner werkt dus ook in Mint 14 Nadia.
Ben heel benieuwd of de problemen die ik heb met 12.10 in Ununtu 13 zijn opgelost.  :|


Zijn de laatste drivers van Nvidia die zorgen dat alles nog sneller draait.
Is een musthave als je Steam gebruikt.
Ik heb nog geen problemen met die drivers gehad bij Cinnamon.
Voordeel is ook dat je video driver up to date gehouden word en dat je iedere keer de laaste updates binnen krijgt.
Het zal mij niet verbazen dat Ubuntu 12.10 met Gnome-Shell ook geen problemen geeft met de beschikbare video-drivers. Chinnamon is immers een veredelde Gnome-Shell.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #23 Gepost op: 2012/12/03, 00:51:31 »
Alleen is Cinnamon veel fijner.  =D ;)


Offline RikRik

  • Lid
Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #24 Gepost op: 2012/12/03, 20:32:57 »
Alleen is Cinnamon veel fijner.  =D ;)
Ben ik met je eens.
Cinnamon is functioneel, bijvoorbeeld: meldingen worden bewaard en kunnen door de gebruiker gewist worden.
Zou eigenlijk ook standaard in Ubuntu moeten zitten