Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu plots hinderlijk traag  (gelezen 3706 keer)

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Ubuntu plots hinderlijk traag
« Reactie #25 Gepost op: 2012/10/18, 16:20:41 »
Moet Femke gelijk geven. De tijdsinvestering in 10.04 loont echt niet meer. Systeem loopt op zijn laatste benen.
Het is niet aan ons om dit de beoordelen. Als de TS het wel de moeite waard vindt, dan is dat aan hem. Of het verstandig is, is een tweede, maar alle argumenten zijn reeds gegeven: aan de TS de keuze er iets mee te doen.

Offline aartje

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2012/10/18, 16:27:10 »
Ik begrijp niet waarom een overstap naar 12.04 nodig zou zijn als, volgens mij, 10.04 nog in de running is.
Tot april 2013, daarna komen er geen (veiligheids-) updates meer.
https://wiki.ubuntu.com/Releases
Het gebruik van SSD's is eigenlijk na april 2010 een beetje op gang gekomen. Daarom is het logisch dat
die te nieuwe hardware in 10.04 nog niet goed ondersteund wordt. Ubuntu 10.04 wordt nog tot april 2013
ondersteund maar wel met de hardware die in 2010 bestond !

« Reactie #27 Gepost op: 2012/10/18, 20:01:46 »
Beste allemaal,
Ik heb inmiddels Ubuntu 10.04 LTS van mijn systeem verwijderd en XUbuntu 11.10 geinstalleerd. De interface en naviagtie daarvan lijkt inderdaad veel op die van Ubuntu. En het systeem is niet meer traag en ik kan nu weer ongehinderd werken.

Nog even het punt dat aartje aanroert. Ik let er altijd op dat ik zoveel mogelijk hardware en software van de zelfde 'generatie' gebruik om de kans op problemen zo veel mogelijk te voorkomen. Maar dat het blijkbaar zo nauw luistert vind ik een minpunt. Trouwens, een gerenomeerde computerwinkel heeft mij bij de aanschaf van een en ander geadviseerd.

P.S. Moderator, dat over de Schepper was echt een grapje hoor.

« Reactie #28 Gepost op: 2012/10/18, 20:12:57 »
Maar 11.10 wordt ook niet meer ondersteund binnenkort... Neem gewoon Xubuntu 12.04 en dan zit je de komende 3 jaar goed :)