@Gandyman, Het is juist dat de ene router veiliger is dan de ander maar 100% dicht is het nooit vandaar dat je op je pc ook een firewall dient te hebben voor extra beveiliging.
100% veilig is iets wat niet bestaat.
Je firmware moet je altijd bijhouden maar daar is ook wel eens een foutje in geslopen wat er voor zorgde dat het makkelijk werd om te hacken.
Heb je toegang tot het systeem omdat je er achter zit dan is het natuurlijk makkelijker maar het betekend niet dat als ze over het internet niets kunnen doen.
Daarbij komt ook nog dat je ook afhankelijk bent van de software die je gebruikt, dus de browser en dergelijke. Als die vol gaten zit dan heb je nog altijd de kans dat ze er op komen.
100% veilig is het nooit.
Windows en OS X zijn vatbaarder dan Linux en BSD maar daar is het ook niet 100% dicht.
Banken zijn te hacken en die hebben een betere beveiliging dan de gemiddelde thuisgebruiker.
Dan wat Vistaus zegt, zo beveiligd amper iemand zijn pc.
Het droevige is juist dat men het juist zo dat het het alleen maar makkelijker word.
Bedrijven schaffen software aan voor betere bescherming maar door het verkeerd in te stellen zorgen ze er juist voor dat ze denken dat ze veilig zijn en dus minder goed opletten en zo juist makkelijker slachtoffer worden.
Ik vraag mij eerder af of het nut zal hebben.
Weet net wie ze willen pakken met het hacken want ik geloof niet dat die criminelen belastbare dingen op hun eigen pc zullen zetten. Ik zelf zou het er namelijk niet op zetten en alles gescheiden houden. Als ze je pc in beslag nemen zien ze ook alles.Denk eerder dat ze zich daar meer op moeten richten.
Daarbij twijfel ik over de kennis in Nederland bij de overheid op dat gebied. Tevens vraag ik het mij af of het haalbaar is. Ze bezuinigen overal op en dan zouden ze daar in investeren. Zetten ze er 10 man op een afdeling en voor die je gevonden hebt ben je al lang dood. Ze komen nu al mensen te kort en bij inbraken komen ze alleen even kijken en dan vertrekken ze weer met de mededeling dat ze er aan gaan werken om vervolgens er niets meer van te horen.
Jatten ze je fiets en meld je dat je weet wie het was en waar ze moeten zijn dan kijken ze je aan of je wel goed wijs bent, ze hebben het al druk zat met andere dingen.
Maar van mij mogen ze mijn systeem hacken om te zien wat ik doe. Ik doe niets strafbaar en ben dus niet interessant voor hun. Ik heb alleen foto's van wat spullen wat ik heb maar verder geen privee dingen.
Eigenlijk heb ik niets van mijn privee dingen op mijn pc staan nu ik er zo over denk.
Alleen mijn bank zaken maar je zult er eerst geld o moeten storten voor je er iets af kunt halen. Als iemand dat van plan is dan graag, meld het wel even want dan pin ik het eerst voor je het er weer af kunt halen.