@aartje: En niemand in mijn omgeving gebruikt fvwm, twm of openwindows. Jou argument voor Linux is dus dezelfde als voor mij op Windows.
Overigens is WindowBlinds behoorlijk populair want zelfs Lifehacker schrijft er zo nu en dan over.
Trouwens, als die versnippering het probleem is, hoe zit dat dan bij Android volgens jou? Samsung Touchwiz-Android, Motorola MotoBlur-Android, HTC Sense-Android... en toch razend populair ondanks dat het versnipperd is. Er speelt dus wel meer mee dan alleen versnippering 
Ik ben een oude l.... , dus ik houd me niet zo bezig met die telefoontjes, maar Android is natuurlijk ook
gewoon Linux en ik had het idee (misschien wel fout) dat alle Android-toestellen ongeveer dezelfde
gebruikersinterface hadden (?). Volgens mij kan een bezitter van een Samsung Android toestel een HTC-Android
bezitter meestal wel helpen.
Trouwens Apple is (tegenwoordig) ook een uitgebreide Unix en heeft zich ook steeds ongeveer aan zijn eigen
gebruikersinterface gehouden en heeft daardoor een lagere instap. En Apple is toch heel wat populairder
dan welke Linux-versie dan ook.
Dus wat ik wil zeggen is dat een ongeveer Uniform-interface wel zou kunnen helpen bij de populariteit van
Linux.
Gezien jij het niet helemaal snapt, zal ik alleen op je laatste punt ingaan en dat is namelijk die uniforme interface. Dat is waar Canonical dus mee bezig is. Ik zal je ook even dit artikel meegeven, is gisteren geschreven en laat duidelijk zien dat Canonical wel degelijk een grote kans heeft op uniform gebied 
http://www.itworld.com/mobile-wireless/272108/will-apples-vision-upset-unity-cart
Ik heb helemaal geen zin in een discussie over wel of niet Unity. Mijn vraag/opmerking was dat Lubuntu gebruikers
niet het voorrecht krijgen van een langere LTS release. Daar kreeg ik het antwoord op dat Lubuntu te weinig
mankracht heeft om die versie 5 jaar te onderhouden. Het grootste gedeelte van die distributie wordt wel
onderhouden (eigenlijk alleen de LXDE-gerelateerde zaken niet.
Een ander antwoord was de suggestie om Bodhi met E17 te gebruiken. Misschien een prima alternatief, maar
ik heb op verschillende computers al Kubuntu, Xubuntu, Lubuntu, Ubuntu (gnome en unity), Mint met elkaar
vergeleken en merkte dat Lubuntu voor
mij het beste past op een oude computer. Ik heb gewoon geen
zin om ook nog eens E17 te proberen.
Als Unity er voor zorgt dat Linux een doorbraak krijgt, prima, geweldig etc. Maar mijn eigen ervaringen er mee
geven me niet veel hoop, ook omdat ik helemaal zero belangstelling heb voor die Android en Iphone-gevalletjes waar
het op zou moeten lijken.
Ik stop met deze discussie, ik heb wel wat beters te doen.