Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum  (gelezen 253506 keer)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #175 Gepost op: 2012/04/24, 15:24:43 »
Ik weet niet of het mogelijk is maar kan er als links onderaan pagina nummers gekozen kunnen worden, misschien ook een knop volgende pagina, naar laatste pagina etc. erbij ?
Dat kan helaas niet, in tegenstelling tot wat Vistaus zei.
Er is wel een instelling om linkjes te maken naar vorige/volgende topics, maar niet naar pagina's binnen het topic.
Overigens kan je wel in je profiel het aantal berichten per pagina verhogen, als je dat fijner vindt.

@SeySayux: het lijkt mij niet zo'n goed idee om alle plaatjes die in het thema thuishoren via een andere server om te zetten in andere kleuren. Dat lijkt me nogal veel bandbreedte en rekenkracht te vragen als dat populair wordt. Verder vraag ik me ook af of dat misschien misbruikt kan worden.

Offline Idroy

• Lid
    • yddegraaf
« Reactie #176 Gepost op: 2012/04/24, 15:47:05 »
In de footer onderaan de pagina kan je kiezen tussen Ubuntu oranje en Kubuntu blauw.

*edit*

Ik ben er nog niet aan gewend dat ie op de pagina gaat wat je nog niet gelezen hebt, in plaats van de laatste pagina van een topic.
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

« Reactie #177 Gepost op: 2012/04/24, 15:49:29 »
Goed werk Idroy ;)

EDIT: Waar blijft de Xubuntu blauw? :P

« Reactie #178 Gepost op: 2012/04/24, 15:53:57 »
Ik weet niet of het mogelijk is maar kan er als links onderaan pagina nummers gekozen kunnen worden, misschien ook een knop volgende pagina, naar laatste pagina etc. erbij ?
Dat kan helaas niet, in tegenstelling tot wat Vistaus zei.
Er is wel een instelling om linkjes te maken naar vorige/volgende topics, maar niet naar pagina's binnen het topic.
Overigens kan je wel in je profiel het aantal berichten per pagina verhogen, als je dat fijner vindt.

@SeySayux: het lijkt mij niet zo'n goed idee om alle plaatjes die in het thema thuishoren via een andere server om te zetten in andere kleuren. Dat lijkt me nogal veel bandbreedte en rekenkracht te vragen als dat populair wordt. Verder vraag ik me ook af of dat misschien misbruikt kan worden.

Qua rekenkracht valt het wel mee, de afbeeldingen worden gecachet. Anyways, het is vrij eenvoudig om de afbeeldingen zelf om te zetten:
convert -modulate 100,100,8.33 input.png output.png
Dit commando zet een oranje afbeelding input.png naar een blauwe afbeelding output.png om (zit in imagemagick als het commando convert nog niet geïnstalleerd zou zijn).

Helaas is de enige mogelijkheid om het om te zetten met greasemonkey via een externe server totdat de icoontjes officieel ondersteund worden.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Dave

• Lid
« Reactie #179 Gepost op: 2012/04/24, 17:36:12 »
Mooi werk SeySayux
Kan niet wachten tot het te selecteren is

Offline Solosimpi

• Lid
« Reactie #180 Gepost op: 2012/04/24, 18:07:07 »
Ik kies voor het Kubuntu blauw  thema is prettiger voor de ogen iig die van mij.
Het 'Meer aandacht naar inhoud'-poppetje is ook een goede optie. Wat contrast kan geen kwaad in dit geval. Wennen deze nieuwe look maar komt goed.

« Reactie #181 Gepost op: 2012/04/24, 18:47:33 »
Hier zal ik nog naar kijken.
Blijkbaar heb ik die instelling over het hoofd gezien tussen de 100-en andere instellingen die ik heb nagekeken en aangepast.

Bedankt! Het lijkt opgelost nu :)
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

« Reactie #182 Gepost op: 2012/04/24, 19:50:21 »
En?

Wordt dit nog gewijzigd?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #183 Gepost op: 2012/04/24, 19:57:05 »
Final versie van mijn Kubuntu-thema:
...

SetSayux, het Artwork team staat open voor bijdragen ook vanuit buiten het team. Zou jij ervoor willen zorgen dat deze wijzigingen ook in het kubuntu thema zelf komen, zodat niet iedereen hoeft te hacken met Stylish en Greasemonkey.

Alle hulp is welkom
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #184 Gepost op: 2012/04/24, 20:07:12 »
Voor de goede orde; zó ziet een Kubuntu-forum eruit: http://www.kubuntuforums.net/forum.php
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #185 Gepost op: 2012/04/24, 20:13:59 »
@Johan: Het kon wel in SMF1, maar kennelijk kan dat niet meer in SMF2.

« Reactie #186 Gepost op: 2012/04/24, 20:59:32 »
...

SetSayux, het Artwork team staat open voor bijdragen ook vanuit buiten het team. Zou jij ervoor willen zorgen dat deze wijzigingen ook in het kubuntu thema zelf komen, zodat niet iedereen hoeft te hacken met Stylish en Greasemonkey.

Alle hulp is welkom
Hmmz, ik heb gewoon het Kubuntu-thema genomen dat er nu al is, een sectie voor #content_section toegevoegd (om een mooie lichtblauwe achtergrond bij de body te krijgen), en de kleur naar #317DBE veranderd (wat de officiële kleur is van het Kubuntu-logo, of tenminste, dat zegt Digital Color Meter). Dit zou in principe door iemand met commit-toegang gewoon terug in css/kubuntu.css kunnen gezet worden.

Ik ben nu aan het kijken of ik de afbeeldingen kan opvragen, maar ik krijg foutmeldingen van bzr:
macbook:Downloads frank$ bzr branch lp:~ubuntu-nl-artwork/ubuntu-nl-artwork/light-smf-theme
zsh: correct 'bzr' to '_bzr' [nyae]? n
Not checking SSL certificate for xmlrpc.launchpad.net: 443
You have not informed bzr of your Launchpad ID, and you must do this to
write to Launchpad or access private data.  See "bzr help launchpad-login".
bzr: ERROR: Invalid url supplied to transport: "bzr+ssh://bazaar.launchpad.net/~ubuntu-nl-artwork/ubuntu-nl-artwork/light-smf-theme": no supported schemes
Ik weet niet of dit aan het feit ligt dat ik hier Mac OS X gebruik, maar als dat zo is vind ik dat maar vrij zwak van bzr. Ik heb trouwens geen launchpad en als het niet hoeft maak ik er liever ook geen aan. Als ik dit via een andere manier kan krijgen (git, rsync, ...) zou dat handig zijn :)
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

« Reactie #187 Gepost op: 2012/04/24, 21:06:36 »
Je kunt bzr-git gebruiken.

« Reactie #188 Gepost op: 2012/04/24, 21:08:03 »
Voor de goede orde; zó ziet een Kubuntu-forum eruit: http://www.kubuntuforums.net/forum.php

En dat  is dus gewoon de Cruve kleuren, die ik nu al vanaf het begin heb ingesteld. (sinds dat kan dan)
Dus dan hoeft er niets veranderd te worden.Dat blauw van hierboven, van Syax, dat is te en maakt het wit weer te wit.

is mijn persoonlijke mening dan hè.

Kan best dat het op Curve lijkt, maar toevallig weet ik dat het thema van kubuntuforums.net custom-made is.

« Reactie #189 Gepost op: 2012/04/24, 21:20:09 »
Blijkbaar zat het probleem in een foute url op de wiki (die ik niet kan aanpassen, helaas). Ik heb de afbeeldingen aangepast en in een zipje gestoken (ik heb gewoon de hele map gezipt, niet alleen de geconverteerde afbeeldingen).

http://seysayux.net/files/images.zip
LibSylph
SeySayux.net

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #190 Gepost op: 2012/04/24, 22:18:49 »
...

Alle hulp is welkom
Hmmz, ik heb gewoon het Kubuntu-thema genomen dat er nu al is, een sectie voor #content_section toegevoegd (om een mooie lichtblauwe achtergrond bij de body te krijgen), en de kleur naar #317DBE veranderd (wat de officiële kleur is van het Kubuntu-logo, of tenminste, dat zegt Digital Color Meter). Dit zou in principe door iemand met commit-toegang gewoon terug in css/kubuntu.css kunnen gezet worden.

Ik ben nu aan het kijken of ik de afbeeldingen kan opvragen, maar ik krijg foutmeldingen van bzr:
macbook:Downloads frank$ bzr branch lp:~ubuntu-nl-artwork/ubuntu-nl-artwork/light-smf-theme
zsh: correct 'bzr' to '_bzr' [nyae]? n
Not checking SSL certificate for xmlrpc.launchpad.net: 443
You have not informed bzr of your Launchpad ID, and you must do this to
write to Launchpad or access private data.  See "bzr help launchpad-login".
bzr: ERROR: Invalid url supplied to transport: "bzr+ssh://bazaar.launchpad.net/~ubuntu-nl-artwork/ubuntu-nl-artwork/light-smf-theme": no supported schemes
Ik weet niet of dit aan het feit ligt dat ik hier Mac OS X gebruik, maar als dat zo is vind ik dat maar vrij zwak van bzr. Ik heb trouwens geen launchpad en als het niet hoeft maak ik er liever ook geen aan. Als ik dit via een andere manier kan krijgen (git, rsync, ...) zou dat handig zijn :)

De goede branch is dit:
bzr branch lp:~ubuntu-nl-artwork/ubuntu-nl-artwork/light-smf-theme-new
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

« Reactie #191 Gepost op: 2012/04/24, 22:31:17 »
Het Kubuntu-blauw is een leuke feature, maar lost in wezen het felle van de pagina's niet op; zoals ik al zei tervoren: het wit is te overheersend en daardoor is de weergave te fel op je scherm :)

Gewoon een tint verdonkeren (en vooral wanneer er quotes worden gebruikt) is volgens mij de enige goede oplossing om dat felle te reduceren. Het blauwe van het Kubuntu-thema is slechts een lapmiddel.

My 2 cents
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #192 Gepost op: 2012/04/25, 00:14:51 »
Het Kubuntu-blauw is een leuke feature, maar lost in wezen het felle van de pagina's niet op;

Het blauwe van het Kubuntu-thema is slechts een lapmiddel.

Waarom dus moeilijk doen als het ook makkelijk(er) kan.  ;)  Laat het blauwe Curve-thema blijven als keuze voor diegenen die moeite hebben met de kleurcombinatie oranjerood/wit.

« Reactie #193 Gepost op: 2012/04/25, 11:30:13 »
Wat ik wel een gemiste kans vindt naar aanleiding van de vernieuwingen aan het forum, is een Opgelost knop, daar was/is al zolang vraag naar, kan dat eventueel nog gemaakt/aangepast worden misschien? Verder, niets dan lof voor het vele werk van iedereen.  :D
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #194 Gepost op: 2012/04/25, 11:37:40 »
Als jij (of iemand anders :)) een mod kan vinden die die functie biedt, dan zullen we zeker kijken of dat mogelijk is.
Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden  is allemaal oud en niet meer gesupport, en bovendien niet geschikt voor de huidige versie van SMF. Zelf iets schrijven is voor ons niet mogelijk wegens gebrek aan kennis en/of tijd.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #195 Gepost op: 2012/04/25, 12:41:52 »
Geef dan ook even aan hoe zij dit gedaan hebben. Alleen maar moord en brand schreeuwen dat zij het wel hebben en wij niet helpt niet zoveel.

« Reactie #196 Gepost op: 2012/04/25, 15:04:22 »
Deze is er: http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=1601
Hij is compatibel t/m 2.0 RC4, maar 2.0.1 en 2.0.2 waren alleen maar veiligheidsupdates, dus hij zou gewoon prima moeten werken in 2.0.2
Het zou in ieder geval getest kunnen worden op de communityserver toch?

Offline Dave

• Lid
« Reactie #197 Gepost op: 2012/04/25, 15:28:19 »
Deze is er: http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=1601
Hij is compatibel t/m 2.0 RC4, maar 2.0.1 en 2.0.2 waren alleen maar veiligheidsupdates, dus hij zou gewoon prima moeten werken in 2.0.2
Het zou in ieder geval getest kunnen worden op de communityserver toch?

klopt. er is tegenwoordig zelfs een functie om voor te doen als een vroegere smf versie alvorens een (oudere)mod te installeren.
kwestie van een paar muisklikken en in ieder geval het standaard theme heeft dan die functie al.
Nog een half uurtje werk om het in het eigen theme te frotten en klaar.
Er staat ook precies beschreven wat er in een eigen theme aangepast moet worden, ook dat is al eerder aangegeven. Geen enkele kennis van html oid voor nodig.

Misschien wordt het langzamerhand eerder tijd om eens uit te leggen waarom die optie zo ongewenst is. Hebben we dat ook weer gehad.

« Reactie #198 Gepost op: 2012/04/25, 15:29:47 »
Ha ik heb net de Smf 2.0.2 voor een testje op mijn eigen domein hoekje gezet voor zulke test en inderdaad na wat  gepiel heb ik hem werken gekregen er komt als je hem activeer een groen vinkje bij de topic te staan ,en je kan hemm desnoods ook weer uitschakelen ook.
ik moest hem echter wel zelf eerst uitpakken en dan met een ftp server naar mijn domein brengen,en dan  in de map packages en nieuwe map aanmaken met naam TopicSolved1.1.1 en daar de bestandjes in plaatsen
Daar na ging ik weer  naar pakketbeheerder en daar kwam de mogelijkheid om hem te installeren
als ik het goed onthouden heb ging het in 2 stappen .
en in het  beheer  forum  boards bewerken en daar dan de gewenste board op bewerken klikken en zou er ergens in het rijtje de Topic Solved Board: kunnen worden aan gevinkt want hier bleef die nog uit.

Misschien dat iemand iets aan deze uitleg heeft (zal wel simpeler kunnen maar voor mij eerste keer met dit soort forum software.
m.v.g leen
Geen zorgen met Ubuntu voor morgen
Ik Gebruik > Ubuntu : recentste versie.
Deze pc = 64 bits met X64-processor3.30 GHz

« Reactie #199 Gepost op: 2012/04/25, 15:38:18 »
Ik was vergeten beeldafdruk bij tevoegen dus bij deze
Geen zorgen met Ubuntu voor morgen
Ik Gebruik > Ubuntu : recentste versie.
Deze pc = 64 bits met X64-processor3.30 GHz