Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum  (gelezen 182701 keer)

Offline Tom

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #125 Gepost op: 2012/04/22, 18:04:46 »
A zo dan verder oké ,mij bevalt dat huidige kleurtje lekker fris.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #126 Gepost op: 2012/04/22, 18:53:45 »
De keuze wordt opgeslagen in een cookie (en geen apart thema, anders moeten elke keer 2 thema's up-to-date gehouden worden). Wie weet kan de keuze later ook voor de website en (zodra die af is) de wiki.

Oranje zal het standaard thema blijven, omdat dit de officiele kleur is van Ubuntu, al sluit ik niet uit dat het thema in de toekomst er misschien minder overheersend oranje uit gaat zien.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #127 Gepost op: 2012/04/22, 19:38:55 »
Goed nieuws: Voor de personen die liever het blauwe thema willen hoeven binnenkort zelf geen aanpassingen meer te verrichten.

Het thema is nog niet optimaal (zie bijvoorbeeld de iconen), maar zal voor sommigen een flinke opluchting zijn, http://imgur.com/M8coG

Ik wil niet zeuren  :P  maar het blauwe thema in bovenstaande link is toch wel een heel ander soort blauw dan in de thema's die we via http://forum.ubuntu-nl.org/profile/?area=theme kunnen kiezen. Is het niet mogelijk het blauw van deze laatste link te houden?

Offline wowo

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #128 Gepost op: 2012/04/22, 19:45:28 »
Gebruik je hiervoor de "back"-knop in je browser of op je muis? Dat zou een oorzaak kunnen zijn. Helpt het als je op F5 drukt om de pagina te verversen?
Ik gebruik inderdaad de "back"-knop in mijn browser.
Ik dacht dat ik dat vroeger anders werkte maar dat is een hersenkronkel van mij geweest.
Zal in het vervolg de f5 knop gaan gebruiken. (ook stieviegonzales bedankt)
Desktop Ubuntu 24.04 LTS (op ander pc's nog Ubuntu 20.04 LTS)

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #129 Gepost op: 2012/04/22, 20:03:55 »
zo nu ik ff.

in een eerste instantie was het wel heel erg schrikken. ik dacht nog " das niet netjes , iets veranderen en niet van te voren waarschuwen". echter bij nazoeken kom je erachter dat er wel degelijk iets gaande was, alleen de invoering ervan was wel heel erg snel.

na de schrik te boven gekomen te zijn ben ik eens verder gaan kijken. dit forum met zijn huidige opzet doet mij stimuleren om echt verder te kijken. alles is veel overzichtelijker geworden. je kan ook veel gemakkelijker dingen vinden.

complimenten aan de makers.

Ja, het thema is heel erg snel ingevoerd. Er zijn ook echt niet al bijna een jaar mensen aan het nieuwe thema aan het werk geweest en daar zijn ook niet diverse topics op diverse plaatsen over geweest ???

Offline Haris

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #130 Gepost op: 2012/04/22, 21:46:38 »

Ik wil niet zeuren  :P  maar het blauwe thema in bovenstaande link is toch wel een heel ander soort blauw dan in de thema's die we via http://forum.ubuntu-nl.org/profile/?area=theme kunnen kiezen. Is het niet mogelijk het blauw van deze laatste link te houden?

Dat lijkt me een prima plan!! =D

Offline midas

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #131 Gepost op: 2012/04/22, 22:10:43 »
Nu binnen een dag er goed aan gewend (de nieuwe kleurtjes) en ik kan alleen maar zeggen dat ik de look zeer geslaagd vindt. Verder nog geen hick-ups tegengekomen...maar ik gebruik het forum slechts op een basale wijze. Proficiat aan het webteam :)
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #132 Gepost op: 2012/04/23, 00:04:25 »
Zojuist heb ik Stylish uitgeschakeld en in mijn profiel voor een ander thema gekozen. Het bevalt me uitstekend!! Puik werk zoals er snel wordt gereageerd op de suggesties die hier worden geplaatst. Voor mij werkt dit thema stukken aangenamer dan het origineel. Het origineel bevalt Wanda, dit hoeft niet te verdwijnen. Er is nu de mogelijkheid tot persoonlijke keuze en ik kan onmogelijk beweren dat het mij niet bevalt?! Puik werk!!

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #133 Gepost op: 2012/04/23, 04:24:54 »
Voor de creatievelingen: je kan op deze website het alternatieve thema "Curve" aanpassen.
Als jullie ervoor kunnen zorgen dat dat thema meer bij de kleuren van Ubuntu gaat passen, dan ga ik kijken of ik die als extra alternatief toe kan voegen :)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #134 Gepost op: 2012/04/23, 07:10:50 »
Goed nieuws: Voor de personen die liever het blauwe thema willen hoeven binnenkort zelf geen aanpassingen meer te verrichten.

Het thema is nog niet optimaal (zie bijvoorbeeld de iconen), maar zal voor sommigen een flinke opluchting zijn, http://imgur.com/M8coG

De code is geschreven en zal binnenkort gereviewed en op de server toegepast worden.


Verder is er bij de vorige code nog een "accessibility" knopje bijgekomen, waarmee de achtergrond donkerder gemaakt kan worden. Deze kan ook samen met het Kubuntu thema gebruikt worden.

Bij deze doorgevoerd :)
Het "accessibility"-knopje is het mannetje in een cirkel bovenaan de pagina, de keuze tussen Ubuntu-oranje en Kubuntu-blauw kan je helemaal onderin maken.

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #135 Gepost op: 2012/04/23, 07:54:14 »
Citaat
Het "accessibility"-knopje is het mannetje in een cirkel bovenaan de pagina ...
Nope, ik kijk erover?? Of het staat er niet bij mij?

Voor mij is het blauwe thema geen verplichting. Van zodra het minder fel wordt, maakt dat het aangenamer lezen is voor mij. Daar de beste stuurlui aan wal staan, doe ik een poging met een kleine aanpassing:

Waarschijnlijk bewijst deze poging dat ik het echt niet beter kan, het zij zo. Ik had de aanpassing naar meer Ubuntu bruin in gedachten zoals hier eerder reeds werd voorgesteld. Het is dan ook slechts een poging?  ;)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #136 Gepost op: 2012/04/23, 07:59:14 »
Die extra nieuwe opties zie je niet omdat je een ander thema gebruikt.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #137 Gepost op: 2012/04/23, 10:05:30 »
ps. Fijn dat je jullie de tekst bij verander en quote hebben neergezet!
Waar zie je deze dan? Had hier ook al een opmerking over geplaatst.

EDIT. Zie nu dat het knopje Bewerk in het bericht zelf idd een hint krijgt, maar dat de knopjes Quote en Reageer geen hint of andere tekst hebben.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/23, 10:07:24 door markba »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #138 Gepost op: 2012/04/23, 10:11:39 »
Hier dus. Rechts in je bericht.
Ja, ik zie het staan in jouw schermafdruk, maar ik zie dat niet, vreemd. Iets met de browser of caching of zo? Ik gebruik nu Chrome/FF onder Win7.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #139 Gepost op: 2012/04/23, 10:14:46 »
Hmm, kan nu ook al niet meer een bestand toevoegen tijdens het bewerken van een bericht. lijkt me een bug.

Maar alsnog de schermafdruk.

Offline wowo

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #140 Gepost op: 2012/04/23, 10:18:16 »
Alleen geen linken en zo bovenaan, nou ja....dan maar niet.
Deze linken maken het geheel helemaal af en nodigen direct uit om ook eens naar andere dingen te kijken dan alleen het forum.
Zelf vind ik het nieuwe thema prima maar als er een definitief alternatief thema ontwikkelt is, waarmee degene kunnen werken die problemen ondervinden, zal hopelijk voor hen deze links ook wel weer zichtbaar gemaakt worden. 
Desktop Ubuntu 24.04 LTS (op ander pc's nog Ubuntu 20.04 LTS)

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #141 Gepost op: 2012/04/23, 10:25:46 »
De donkere achtergrond leest wel fijner vind ik, het is goed te zien dat er wat met de commentaren in deze draad gedaan wordt :)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #142 Gepost op: 2012/04/23, 10:27:13 »
Een ander gek ding:

als je een lid op negeren hebt staan zodat je daar geen pb van kan krijgen,  worden al haar/zijn berichten ook niet meer geplaatst. En dat vind ik wel een bertje vreemd.
Er komt dan te staan:                                     
Citaat
Je negeert deze gebruiker. Toon mij deze post.
Het lijkt mij niet de bedoeling. Als je geen pb wilt van iemand, wil je nog wel haar/zijn posten lezen.
Je kan dus wel klikken op Toon mij deze post, maar stel dat je een hele boel leden op de negeer lijst hebt? Dan blijf je klikken! =D
Dus misschien dat dat kan worden uitgeschakeld? Dus dat je wel gewoon alle posen kan lezen?
Dat kan je zelf aanpassen in je profiel.
In de layoutvoorkeuren het vinkje weghalen bij "Verberg berichten van leden die op mijn negeerlijst staan."

Offline Tom

  • Lid
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #143 Gepost op: 2012/04/23, 10:46:50 »
Bedankt had ik dus ook .. nu opgelost goed. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #144 Gepost op: 2012/04/23, 12:44:55 »
In je profiel kan je nu ook aangeven hoeveel ervaring je hebt met Ubuntu :)
Dit zal dan links naast ieder bericht geplaatst worden. Extra suggesties voor de toelichting en ervaringsniveau's zijn welkom.

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #145 Gepost op: 2012/04/23, 12:48:22 »
Dat is een mooie toevoeging, maar helaas hebben jullie de handtekening wel erg beperkt nu:

De volgende fouten zijn opgetreden bij het opslaan van je profiel:

    Je handtekening mag niet meer dan 4 regels omspannen

En helaas heb ik er 5 omdat 1 regel met bb-code ook als een regel wordt geteld...

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #146 Gepost op: 2012/04/23, 13:01:58 »
Citaat
Info over Kubuntu/E17? Hulp nodig met Kubuntu/E17? Mijn site is je gids:
http://www.ubukuntu.nl.ae


Mijn fotografie:
https://picasaweb.google.nl/sparksofmotion

Telefoon: HP Pre 3 8GB
Tablet: HP Touchpad 32GB

I eat your brain[/u]
Eh? Je huidige handtekening is wel 10 regels. Moet dat echt allemaal in je handtekening?  Je handtekening is vaak veel langer dan de inhoud van je berichten, terwijl dat laatste het belangrijkste onderdeel van je bijdrage zou moeten zijn.
Verder kunnen een aantal zaken wel op 1 regel, evt. met wat witruimte ertussen. Je kan ook nog wat met de layout knutselen via de [left][/left] en [right][/right] tags bijvoorbeeld. En de [hr] tag hoeft ook niet op een aparte regel, die kan ook op het eind van de regel ervoor staan.

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #147 Gepost op: 2012/04/23, 13:05:41 »
Eh, had ik het over mijn huidige handtekening dan? Dat heb ik bij mijn weten nooit gezegd. Ik had het over de handtekening die ik probeerde te vormen.

Ik zal eens experimenteren met right and left :)

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #148 Gepost op: 2012/04/23, 13:06:34 »
Ik heb net dat ronde knopje met dat mannetje boven in de menubalk ontdekt. Wow! Die grijze achtergrond vind ik veel beter bij het forum. Wat mij betreft wordt dit de standaardinstelling. :)

Geweldig dat er zo snel en adequaat wordt gereageerd.

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #149 Gepost op: 2012/04/23, 13:11:36 »
Helaas dan maar met left en right opgelost. In ieder geval bedankt voor de tip Johan! :)