Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor (vervolg)  (gelezen 198408 keer)

Offline kingdom2

• Lid
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #150 Gepost op: 2014/02/07, 15:26:33 »
Lol ik heb een nieuw account moeten aanmaken (mijn vorige) http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;u=16298

Password kwijt, email was van tormail (en die is uit de lucht)

Kan niks bewijzen dat het mijn account is (Maar toch is het zo)

Ik wacht even met het maken van een topic (heb wifi problemen) Hoop toch nog dat me oude account kan gaan gebruiken, maar zal lastig worden (Wat ik overigens begrijp)
« Laatst bewerkt op: 2014/02/07, 15:28:26 door kingdom2 »
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
Oude account: http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;u=16298

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #151 Gepost op: 2014/02/07, 17:50:28 »
Je
Lol ik heb een nieuw account moeten aanmaken (mijn vorige) http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;u=16298
Password kwijt, email was van tormail (en die is uit de lucht)
Je vorige account had een gmail.com adres .........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline kingdom2

• Lid
« Reactie #152 Gepost op: 2014/02/07, 18:10:31 »
Oke dus niet meer (want sinds die NSA schandalen) heb ik alle accounts verwijderd wat maar met Google te maken had.

geschat 5 maanden geleden me w8woord veranderd, en dacht ook me email 'dus niet'

Het meeste had ik overgezet naar me tormail (Dit forum dus niet)
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
Oude account: http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;u=16298

Offline Ener

• Lid
« Reactie #153 Gepost op: 2014/03/06, 03:59:24 »
Hallo ik ben Rene, 48 jaar en sinds kort een Ubuntu gebruiker. Ik heb het 3 dagen geleden op mijn laptop gezet nadat ik Windows 8.1 voor de zoveelste keer vervloekt had en door een collega op linux gewezen werd. Eerst op een stikkie gezet, en nadat bleek dat ik geen systeem back-up van Windows kon maken maar op hoop van zegen geinstalleerd. Tot nu toe ziet het er goed uit hoewel ik het gevoel heb in een andere wereld te zijn beland. Ik ben lekker alles aan het uitzoeken en ben blij dit forum te hebben ontdekt. Ik doe voornamelijk internetten en downloaden en wil in de toekomst video films gaan bewerken. Ik ben dus gewoon een gebruiker en niet echt een wizkid (man ;) ). Jullie zullen vast nog wel wat vragen voorbij zien komen, want het is wel ff wennen voor mij, maar het ziet er goed uit en het draait lekker vlot. Tot schrijfs!

« Reactie #154 Gepost op: 2014/03/06, 07:09:01 »
Ho Rene en welkom hier :)
Een Whizkid hoef je zeker niet te zijn om dit te gebruiken, maar anders is het zeker.
Het is een kwestie van wennen, daar hebben we allemaal mee te maken gehad :)
Downloaden is geen probleem, naast het normale via de browser zijn er ook programma's voor torrents en nieuwsgroepen. Om video's te bewerken zijn kdenlive en openshot denk ik de populairste programma's, tenminste daar hoor ik mijn zoon over :) Kom maar op met je vragen, daar zijn we tenslotte een gemeenschap voor :)
Succes toegewenst!
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline PKing

• Lid
« Reactie #155 Gepost op: 2014/04/04, 07:36:41 »
Goed ik ben Peter Koning (wats in a nick O0) 56 jaar en tekstschrijver.
Heb al wel wat ervaring met Linux, maar alleen in VM ware.
Na een computercrash twee weken geleden besloten om naar Linux te gaan.
Maar Linux Mint zowel de Cinnamon als de Mate versie geeft problemen met mijn monitors.
Voornamelijk omdat de ATI drivers bij Cinnamon crashen, en bij Mate helemaal niet geinstalleerd te krijgen zijn.

Dus wordt Ubuntu mijn laatste poging, anders wordt het gewoon weer W7 :'(

Ik denk dat het Kubuntu wordt aangezien ik de Unity desktop (zo heet die toch?) niet echt handig vindt.

Heb laatst Lubuntu op een oude Ebook gezet en was verrast door de goede prestaties.

Met mijn computer specs ben ik niet bang voor de prestaties :angel:
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #156 Gepost op: 2014/04/04, 09:50:09 »
Hoi Peter van harte welkom op het forum en met je video kaarten zal ook wel in orde komen, plaats je probleem bij topic " andere distributies" met de specs van de computer.
Gelukkig zijn er medere  linux smaken  ^-^

Offline hark

• Lid
« Reactie #157 Gepost op: 2014/04/14, 20:57:00 »
Hallo mensen mijn naam is Joris en kom uit Tilburg. Ik heb Lubuntu geinstall. en dus ook ff lid worden van het Ubuntu forum. Mare ik heb niks te klagen, alles werkt.
Veranderingen:
- Abriword en gnummeric eruit, libre office erin.
- Chromium eraf, firefox erop.
- Ripperx erop.
- Osmo erop.
- En wat extra spelletjes: fish fillets, Frozen-Bubbel en LBreakout2.
Maar ik zei al, niks te klagen of te vragen, alles werkt zelfs bleutooth tegelijk met wifi.

Joris
Recycle, er wordt al zoveel weggepleurt.

« Reactie #158 Gepost op: 2014/05/13, 12:16:33 »
Welkom naamgenoot !
Aan je voorstelling merk ik dat je aardig uit de slag kan slaan met een Lubuntu-installatie. Heb je zelf je intuïtie gevolgd of heb je je stevig ingelezen ivm Lubuntu ?

In ieder geval is dit forum een goede plek voor vragen en/ of bevindingen met je installatie.

Veel succes verder !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline robinjoo1

• Lid
« Reactie #159 Gepost op: 2014/06/01, 19:25:48 »
hallo ik ben robin de bruin 16 bijna 17 jaar oud
AKA student MBO 1

bijnaam op internet :  robinjoo1

ik houd heel veel van ict
( wil later opvolger worden van bill - gates :-D )

en hou heel veel van katten

« Reactie #160 Gepost op: 2014/06/01, 20:40:25 »
Bill Gates is er al niet meer he, is nu meneer Steve Ballmer ;)

Welkom op het forum! :)

Offline robinjoo1

• Lid
« Reactie #161 Gepost op: 2014/06/01, 22:12:22 »

sind wanneer ???

« Reactie #162 Gepost op: 2014/06/01, 22:24:33 »

sind wanneer ???

Oei !!! Welkom op het forum, en vergeet die mensen uit Redmond; Ubuntu is gewoon super !!

« Reactie #163 Gepost op: 2014/06/01, 22:25:30 »

sind wanneer ???

Oh, ik zie net dat sinds kort Ballmer ook gestopt is en nu is Satya Nadella de CEO van Microsoft.

« Reactie #164 Gepost op: 2014/06/01, 22:28:56 »
Oh, ik zie net dat sinds kort Ballmer ook gestopt is en nu is Satya Nadella de CEO van Microsoft.

Tja .................... wie nu de vlag pakt is diegene die dat prachtige W8 nog wenst te verkopen  =D

Offline MKe

• Lid
« Reactie #165 Gepost op: 2014/06/02, 17:28:49 »
Wil ik wel doen ;)
Dit is de nieuwe Win8.1:
« Laatst bewerkt op: 2014/06/02, 17:31:11 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

« Reactie #166 Gepost op: 2014/06/09, 14:56:28 »

Tja .................... wie nu de vlag pakt is diegene die dat prachtige W8 nog wenst te verkopen  =D

Nuja, eerlijk is eerlijk: meneer Satya Nadella is ieder geval niet tegen open source zoals meneer Ballmer en consorten en dat zie je ook wel: http://www.zdnet.com/microsoft-open-sources-more-of-its-net-technologies-7000028031/
En hij komt een stuk vriendelijker over, beetje als Bill Gates, i.p.v. met al dat geschreeuw waar Ballmer bekend om stond.

Niet om nu de fanboy uit te hangen, maar ik denk wel dat meneer Nadella wat meer goeds zal doen voor MS dan meneer Ballmer.

« Reactie #167 Gepost op: 2014/06/12, 09:06:25 »
Hallo,
Ik heb me onlangs aangemeld op dit forum en ben dus een nieuw lid, wilde me even voorstellen.
Mijn naam is Wouter, ben 32 jaar en kom uit Ede-Wageningen.
Wil me maximaal verdiepen in online storage en backups, hoop dat mensen me een beetje opweg kunnen vinden.
Verder heb ik al enige ervaring op gedaan als we het hebben over webpagina en dergelijke.

Wouter

« Reactie #168 Gepost op: 2014/06/12, 11:28:23 »
Welkom op het forum, Wouter! :)

« Reactie #169 Gepost op: 2014/06/16, 11:26:28 »
Welkom op het forum, Wouter! :)

Dank u!

Offline Maarten-c

• Lid
« Reactie #170 Gepost op: 2014/07/21, 22:04:41 »
Zal ik me ook maar eens voorstellen.

Mijn naam is Maarten en sinds kort weer eens ubuntu 14.04 geinstalleerd naast mijn windows.
Leeftijd is 48.
Verder ben ik ook radio amateur en gebruik daar mijn computer voor. Grootste interesse is SDR (software defined radio)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Software-defined_radio
Onder windows heb ik dit aardig aan de gang en wil hier ook wat onder linux gaan proberen.

Op een paar schoonheidsfoutjes na heb ik Ubuntu nu lopen op 3 schermen. Alleen met de ATI-drivers wil dat nog steeds niet goed gaan.
Onder Lubuntu had ik het aan de gang, maar met Unity gaan de ATI-drivers niet lekker. De standaard drivers doen het wel, maar met een paar schoonheidsfoutjes.
Met name mijn cursor doet wel eens raar.

« Reactie #171 Gepost op: 2014/08/02, 15:06:53 »
Geachte Ubuntu-mensen,

Sinds vandaag kunnen jullie mij ook af en toe zien op dit forum. Mijn naam is hier Kirstie.
Omdat ik in het dagelijks leven veel schilder, zie je dit plaatje bij mijn naam staan. Naast handmatig tekenen gebruik ik vaak en graag computers, die o.a. draaien onder Ubuntu en Lubuntu. Ik ben niet vies van W8, daar werk ik ook graag mee. (oei oei, dat mag je hier toch wel schrijven he? Ik ben nog een beginner moet je maar denken).
Onlangs heb ik samen met 2 andere Linuxers een Nederlands boek geschreven over GIMP, Inkscape en Scribus. Heb je een mooie vraag over Inkscape, post die dan hier of op mijn blog. http://basiscursusinkscape.wordpress.com/
Wat is eigenlijk de beste plek op dit forum voor vragen over grafische programma's?
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #172 Gepost op: 2014/08/02, 18:29:03 »
Geachte Ubuntu-mensen,

Sinds vandaag kunnen jullie mij ook af en toe zien op dit forum. Mijn naam is hier Kirstie.
Omdat ik in het dagelijks leven veel schilder, zie je dit plaatje bij mijn naam staan. Naast handmatig tekenen gebruik ik vaak en graag computers, die o.a. draaien onder Ubuntu en Lubuntu. Ik ben niet vies van W8, daar werk ik ook graag mee. (oei oei, dat mag je hier toch wel schrijven he? Ik ben nog een beginner moet je maar denken).
Onlangs heb ik samen met 2 andere Linuxers een Nederlands boek geschreven over GIMP, Inkscape en Scribus. Heb je een mooie vraag over Inkscape, post die dan hier of op mijn blog. http://basiscursusinkscape.wordpress.com/
Wat is eigenlijk de beste plek op dit forum voor vragen over grafische programma's?
Welkom, Kirstie! Bedankt trouwens voor het mede-auteurschap van de Basiscursus GIMP e.a.: dat voorziet in een behoefte, verwacht ik. Ik heb 't in elk geval vandaag besteld bij de boekhandel.  :)

« Reactie #173 Gepost op: 2014/08/04, 09:04:54 »
Wow, Pjotr, dat is leuk. Ik ben benieuwd wat je er van leert. Eerlijk gezegd had ik zo'n Nederlands boek ook graag gewild een paar jaar geleden. Ik heb veel Engels gelezen om GIMP en Inkscape te leren kennen, en vind het heel belangrijk dat er een Nederlandse uitleg beschikbaar is. Daarom heb ik meegewerkt aan dit boek. Bij het schrijven hadden we trouwens wel het idee dat we 3 olifanten in één verhuisdoos zaten te stoppen, elk programma heeft nog wel behoefte aan een eigen dik boek.
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Offline DurQ

• Lid
« Reactie #174 Gepost op: 2014/10/14, 12:31:56 »
Ik loop hier al een tijd mee, maar heb me volgens mij nog nooit voorgesteld! Dus bij deze.

Ik ben Dirk, 30 jaar.

Mijn ervaring met computers begint met een 80486-DX2 die we thuis hadden. Dat was op dat moment echt het beste van het beste. 4 MB RAM en zelfs een double speed cd-rom speler! Uiteraard zat hier het geweldige DOS 6.22 op (en Windows 3.11.
Verder heb ik in de loop van de jaren ervaring opgedaan met Windows 98 SE, Windows 2000, Windows XP en Windows 7.

Op een gegeven moment kreeg ik echt genoeg van Windows. Vooral het altijd maar traag worden in de loop van de tijd. En ook spam, virussen etc. Dat je bij Wondows CCleaner nodig hebt zegt eigenlijk genoeg!

Dus op een bepaald moment heb ik besloten om over te stappen op Linux. Ik heb toen gekozen voor Ubuntu, en even later Xubuntu interface overheen gegooid. Vervolgens heb ik een jaartje Mint gehad.
Sinds vorige week zit ik weer op Ubuntu (14.04.1 LTS).

Over het algemeen ben ik zeer tevreden met Linux. Behalve als het gaat om games en driver support voor mijn ATI  videochip..

Al met al draait mijn oude Acer laptop hier als een zonnetje!