Beste Femke,
Hoewel ik me heb opgegeven als steunpunt en in mijn eigen omgeving een tiental mensen aan Ubuntu of Linux Mint heb geholpen ben ik niet erg deskundig en put vooral mijn kennis uit het forum. Voordat mijn naam verspreid wordt over tal van andere sites zou ik graag van je willen weten of er een definitie is van een steunpunt. Welke kennis moet die hebben? Als hobbyist spreekt mij het Open Source idee erg aan en besturingssystemen als Ubuntu en Mint, daar heb ik een beetje ervaring mee.
Omdat men het zo langzamerhand zat wordt steeds weer nieuwe zaken te moeten aanschaffen die men helemaal niet nodig heeft, zoals dat nu bijvoorbeeld met Windows XP gebeurt, help ik in mijn omgeving mensen om die systemen over te zetten op Ubuntu of Linux Mint. Ik vraag me dus af of ik wel aan de kwalificatie voldoe om steunpunt te zijn en wil graag nog even contact daarover met je voordat het op allerlei sites komt te staan.
Overigens complimenten voor de wijze waarop je informatie verspreidt. Ik lees ook de Helpmij berichten die je schrijft.