Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?  (gelezen 80076 keer)

Re: Wat vinden jullie van Apple/Mac OSX?
« Reactie #300 Gepost op: 2012/05/02, 22:58:08 »
Ubuntu op een iPad? Dat is nieuw voor me en dat zegt heel wat want ik zit aardig bovenop op ontwikkelingen op tablet-gebied.

« Reactie #301 Gepost op: 2012/05/02, 23:04:31 »
Nee, op de laptop, ik raak appels echt niet aan, vooruit 1x gedaan, maar dat was een oudje, daarna nog weken lang ontsmet. :evil:

Maar iCarly ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #302 Gepost op: 2012/05/03, 20:29:13 »

« Reactie #303 Gepost op: 2012/05/03, 21:04:55 »
 :)

« Reactie #304 Gepost op: 2012/05/04, 08:36:39 »
* SeySayux vraagt zich af of op Mac-fora er zulke topics over Linux bestaan... :rolleyes:
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

« Reactie #305 Gepost op: 2012/05/04, 08:45:17 »
@Sey: ik weet dat daar Linux beschouwd wordt als iets marginaals. Veel Mac-gebruikers wanen dat ze werken met top-technologie.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

« Reactie #306 Gepost op: 2012/05/04, 14:33:45 »
@Sey: ik weet dat hier Mac beschouwd wordt als iets marginaals. Veel Linux-gebruikers wanen dat ze werken met top-technologie.

QED.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

« Reactie #307 Gepost op: 2012/05/04, 14:36:05 »
@Sey: Mac wordt hier beschouwd als iets marginaals ja, maar ik zie nauwelijks Linux-gebruikers die wanen te werken met toptechnologie. Dat zijn hooguit enkele geeks die dat roepen.

« Reactie #308 Gepost op: 2012/05/04, 14:48:50 »
@Sey: Mac wordt hier beschouwd als iets marginaals ja, maar ik zie nauwelijks Linux-gebruikers die wanen te werken met toptechnologie. Dat zijn hooguit enkele geeks die dat roepen.
Wat? Voor zover ik weet is hier toch altijd de air van "Linux is zo veel beter dan OS X en Windows, en stukken gebruiksvriendelijker".

Ik gebruik Windows 7, Mac OS X en Linux, en alle drie met behoorlijke customisation zijn ze ongeveer evenwaardig. Ze hebben allemaal hun plus- en minpunten, alhoewel ik moet toegeven dat Windows 7 een behoorlijke vooruitgang is ten opzichte van eerdere Windows-versies.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/04, 14:52:47 door SeySayux »
LibSylph
SeySayux.net

« Reactie #309 Gepost op: 2012/05/04, 14:50:37 »
Ik voel nergens die air. Ik zie juist veel topics met respect voor Windows, alleen dat men prettiger kan werken met Linux.
En OS X zie ik weinig topics over hier en de topics die er zijn, zoals deze, geven me niet de indruk dat men Linux toptechnologie vindt.

« Reactie #310 Gepost op: 2012/05/04, 16:47:03 »
* SeySayux vraagt zich af of op Mac-fora er zulke topics over Linux bestaan... :rolleyes:
Dat zou SeySayux toch moeten weten.

« Reactie #311 Gepost op: 2012/05/07, 13:22:08 »
En meteen gaat het aandeel in Nederland volgens mij weer omhoog :P
Was net in de Media Markt in de Bijlmer en er werd een grote presentatie van Mac OSX gegeven door een medewerker van de Apple-afdeling.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #312 Gepost op: 2012/05/08, 00:10:35 »
Het eerste kwartaal van 2012 gaf juist een daling aan van de Mac.
HP is weer aan het groeien.

Maar niet gek als je leest dat nu weer een grote beveiliging fout openbaar is geworden waar Apple nog geen reactie op heeft gegeven en het dus weer niet duidelijk is of het opgelost word en als ze het wel gaan doen wanneer ze het oplossen.
Ze hebben jaren lang geroepen hoe onveilig Windows is, maar Microsoft reageert snel en doet altijd een poging om het lek of fout in orde te maken.

De groei van HP en zo kan ook komen vanwege Windows 8 en dat men nu nog snel een pc wilt zonder Windows 8. =D

Op fora van Apple gaat het voornamelijk over garantie.
Was het eerste wat mij een aantal jaar geleden op viel toen ik nog 2 van die systemen had. Toen al ging het over garantie van Apple die je niet had en het probleem dat je nergens terecht kon met je systeem.
En nu zie ik nog veel van die topic's met daarbij problemen met tegoeden die verdwenen zijn op itunes en geblokkeerde appstore account's zodat ze niet meer hun software kunnen verkopen.
Ze hebben dus geen tijd om het over Linux te hebben. Daarbij is de gemiddelde OS X gebruiker meer bezig met Windows af te zeiken.
Die zijn daar zeer bedreven in.

« Reactie #313 Gepost op: 2012/05/08, 00:17:37 »
"Het eerste kwartaal van 2012 gaf juist een daling aan van de Mac."

Dat klopt ook. Dat van mij was ook niet helemaal serieus. Ik zei alleen wat ik vandaag had gezien in de Media Markt ;)

"Ze hebben jaren lang geroepen hoe onveilig Windows is, maar Microsoft reageert snel en doet altijd een poging om het lek of fout in orde te maken."

Je bedoelt die 1 keer in de maand? Niet dat ik Apple hiermee prijs, maar Windows doet het echt niet beter wat dat betreft.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #314 Gepost op: 2012/05/08, 03:32:59 »
Voor Windows is veel mailware en dergelijke maar als je doet wat word aangeraden dan is Windows tegenwoordig best veilig.
Daarbij geeft Microsoft snel openheid van zaken als er iets is en zullen ze het zelf kenbaar maken als ze het zelf ontdekken en geven ze aan dat ze er aan werken en wat je moet doen om te voorkomen dat je problemen krijgt.
Dat was een aantal jaar geleden wel anders maar Microsoft heeft geleerd van het verleden en ze doen nu veel meer hun best om alles op te lossen.
Het kan altijd beter maar Microsoft werkt er wel aan.
Apple daarin tegen ontkent of houd het stil en schuift het af op de gebruiker. Tevens duurt het langer voor ze met een oplossing komen als ze er al mee komen.
Sorry maar wachtwoorden als een tekst bestand opslaan is wel heel er slecht en nog erger is, is dat het niet de eerste keer is dat ze deze fout maken.

Als je Wndows 7 draait en je gebruikt een viruscanner en firwall dan is de kans klein dat je problemen krijgt.
Er zijn veel minder problemen met Virussen en mailware dan dat er vroeger was. Het is heel veel beter geworden en al die angst en overdreven reacties dat Windows onveilig is, is overdreven en vooral met Windows 7. Let wel XP is een stuk onveiliger dan Vista en Windows 7.

« Reactie #315 Gepost op: 2012/05/08, 09:11:13 »
"Daarbij geeft Microsoft snel openheid van zaken als er iets is en zullen ze het zelf kenbaar maken als ze het zelf ontdekken en geven ze aan dat ze er aan werken en wat je moet doen om te voorkomen dat je problemen krijgt."

Ja, tuurlijk, blijf maar in je droomwereld ;)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #316 Gepost op: 2012/05/08, 11:24:22 »
De groei van HP en zo kan ook komen vanwege Windows 8 en dat men nu nog snel een pc wilt zonder Windows 8. =D
Vergeet niet, dat in Zuid-Amerika en Afrika de HP's (ook) geleverd worden met Linux !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #317 Gepost op: 2012/05/08, 12:02:31 »
Vergeet niet, dat in Zuid-Amerika en Afrika de HP's (ook) geleverd worden met Linux !

Nein, helaas. Dat zijn alleen custom orders van overheden en scholen.
Servers van HP worden over de hele wereld wél geleverd met HP-UX, wat in feite dan weer een afgeleide van Unix is, maar het is tenminste dichter bij Linux.

« Reactie #318 Gepost op: 2012/05/08, 13:18:35 »
Wat mij opviel met een bezoekje aan de Media Markt vandaag, is dat de, grote, Apple-stand er werkloos bijstond. Niemand ging ook maar kijken naar de Mac's. Natuurlijk wil 1 dag niet zo veel zeggen, maar ik heb de stoute schoenen aangetrokken en gewoon gevraagd aan de afdelingsverantwoordelijke hoe het eigenlijk zit bij hun en Mac's.
Zijn antwoord was redelijk verrassend; de algemene interesse is compleet gezakt, zelfs de Apple-vertegenwoordiger slaagt er niet of nauwelijks meer in ook maar iets van een Mac te verkopen. Ook interessante deals slagen niet aan. Terwijl de andere stands met gewone laptops en notebooks wel degelijk een groot potentieel blijft hebben. Laptops van rond de 1200€ verkopen wel degelijk goed. Vermits we ongeveer in dezelfde prijsklasse zitten is dat wel verwonderlijk.
De verantwoordelijke had zelfs in de wandelgangen gehoord dat die grote stand zou verdwijnen en Apple uit hun gamma geflikkerd worden.
Hij zei ook dat Media Markt zwaar te lijden kreeg door het onverantwoorde garantiebeleid en naservice van Apple. Mensen pikken dit niet meer blijkbaar.

Enkel een occasionele verkoop van een iPad gebeurt nog wel, maar daar kunnen ze niet van overleven t.o.v. de kostprijs van die stand.

Ik deed nogmaals een poging om Ubuntu daar te mogen vertegenwoordigen op een stand. Maar 'het past niet in het verkoopmodel van Media Markt'. Toch blijf ik proberen om als steunpunt daar op een zaterdag demo's en CD's weg te geven. (Ik dacht aan een koppelverkoop: koop je een laptop/ krijg je een Ubuntu-cd) Maar dat zien ze daar niet zitten in Antwerpen.
Ook de Saturn (een afgeleide van M M ) ziet zo'n toestanden, nog, niet zitten, maar daar zijn ze wél geïnteresseerd mocht de populariteit van Ubuntu in de regio toenemen.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/08, 13:22:28 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

« Reactie #319 Gepost op: 2012/05/08, 14:05:20 »
Wat mij opviel met een bezoekje aan de Media Markt vandaag, is dat de, grote, Apple-stand er werkloos bijstond. Niemand ging ook maar kijken naar de Mac's. Natuurlijk wil 1 dag niet zo veel zeggen, maar ik heb de stoute schoenen aangetrokken en gewoon gevraagd aan de afdelingsverantwoordelijke hoe het eigenlijk zit bij hun en Mac's.
Zijn antwoord was redelijk verrassend; de algemene interesse is compleet gezakt, zelfs de Apple-vertegenwoordiger slaagt er niet of nauwelijks meer in ook maar iets van een Mac te verkopen. Ook interessante deals slagen niet aan. Terwijl de andere stands met gewone laptops en notebooks wel degelijk een groot potentieel blijft hebben. Laptops van rond de 1200€ verkopen wel degelijk goed. Vermits we ongeveer in dezelfde prijsklasse zitten is dat wel verwonderlijk.
De verantwoordelijke had zelfs in de wandelgangen gehoord dat die grote stand zou verdwijnen en Apple uit hun gamma geflikkerd worden.
Hij zei ook dat Media Markt zwaar te lijden kreeg door het onverantwoorde garantiebeleid en naservice van Apple. Mensen pikken dit niet meer blijkbaar.

Enkel een occasionele verkoop van een iPad gebeurt nog wel, maar daar kunnen ze niet van overleven t.o.v. de kostprijs van die stand.

Ik deed nogmaals een poging om Ubuntu daar te mogen vertegenwoordigen op een stand. Maar 'het past niet in het verkoopmodel van Media Markt'. Toch blijf ik proberen om als steunpunt daar op een zaterdag demo's en CD's weg te geven. (Ik dacht aan een koppelverkoop: koop je een laptop/ krijg je een Ubuntu-cd) Maar dat zien ze daar niet zitten in Antwerpen.
Ook de Saturn (een afgeleide van M M ) ziet zo'n toestanden, nog, niet zitten, maar daar zijn ze wél geïnteresseerd mocht de populariteit van Ubuntu in de regio toenemen.
Natuurlijk trekt Apple niet aan...
1) Mensen die hun computer gewoon gebruiken om mails te sturen, op websites te gaan, etc. redeneren "Maar ik ken Windows al, en Apple heeft geen goedkope computers." Dus ze kopen een Windowscomputer.
2) Mensen die gamen op hun computer denken "Er zijn geen games voor Mac."
3) Heel erg grote mongolen zeggen: "Mac is voor homo's en macs zijn vier keer zo duur als gewone computers. Wat heb je nu aan een computer als je er niet <voeg favoriete game van deze week hier in> op kan draaien of als je niet er een grotere grafische kaart in kan steken?" (Hint: dat gaat niet bij laptops.) (PS: quasi letterlijke respons van iemand die ik ken)

Op #3 na, s/Mac/Linux/ en je hebt bijna de situatie met Linux.
LibSylph
SeySayux.net

« Reactie #320 Gepost op: 2012/05/08, 14:30:14 »
@Joris: Maar dat is Media Markt Antwerpen. In Nederland is het een heel ander verhaal. Presentaties, constant mensen die er staan te kijken.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #321 Gepost op: 2012/05/08, 14:41:00 »
@Joris: Maar dat is Media Markt Antwerpen. In Nederland is het een heel ander verhaal. Presentaties, constant mensen die er staan te kijken.
Maar waarom zou dat dat zo'n verschil zijn tussen NL en B? Want volgens Mediamarkt (B) is de reden van de verkoopdaling:

Citaat van: Mediamarkt
Ik neem aan dat garantie e.d. niet verschilt tussen NL en B. Dus ja, wat is het nu?

« Reactie #322 Gepost op: 2012/05/08, 14:58:52 »
Omdat Nederlanders geen Belgen zijn? Ik zeg overigens ook niet dat het in NL zoveel meer verkoopt, ik zeg wat ik door mijn ogen zie als ik in de Media Markten in NL ben. En sowieso zijn Nederlanders anders qua mentaliteit enzo.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #323 Gepost op: 2012/05/08, 15:06:42 »
Omdat Nederlanders geen Belgen zijn?
Die constatering kan ik zelf ook wel maken, lijkt me.

Citaat
En sowieso zijn Nederlanders anders qua mentaliteit enzo.
Dat NL'ers geen moeite hebben met het, volgens Mediamarkt, "onverantwoorde garantiebeleid en naservice van Apple" of zo? Als dat zo zou zijn, is dat m.i. niet iets om trots op te zijn.

Offline MKe

• Lid
« Reactie #324 Gepost op: 2012/05/08, 15:56:39 »
Ik was vorige maand een week in Amerika (Boston) en heb nog nooit zoveel Apples gezien. 9 op de 10 mobieltjes zijn iPhones en iedereen heeft er een. 20% van de mensen lopen een boek te lezen op hun iPad (uitkijken dat ze niet tegen je aan sjouwen, want ze kijken echt niet op) en op het congres waar ik was had 9 op de 10 mensen een Macbook air. Blijkbaar hebben de amerikanen geen problemen met het beleid van Apple.