Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Release: Riome Bravo  (gelezen 21046 keer)

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Release: Riome Bravo
« Reactie #75 Gepost op: 2012/02/18, 14:38:41 »
Installeer Gdebi en kies dan voor het Chrome pakketje openen met Gdebi, dit zou het snelst moeten werken.
Gdebi vind je in synaptic of doe het via de terminal dmv sudo apt-get install gdebi

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #76 Gepost op: 2012/02/18, 14:43:38 »
Dank je dat ga ik straks gelijk doen.

« Reactie #77 Gepost op: 2012/02/18, 14:52:33 »
Je kunt ook een pakket via de commandline installeren:
sudo dpkg -i /pad/naar/deb

Offline ryanrio95

• Lid
    • Riome Distro
« Reactie #78 Gepost op: 2012/02/18, 16:40:53 »
Chris en Stefan, bedankt dat jullie Support hebben geleverd.
Er wordt nog aan van alles gewerkt. Ik ben nu al bezig met Riome Charlie.
Deze zal nog lang op zich laten wachten. Misschien dat ik Ubuntu Software Center aanpas.
Of dat ik zelf één maak. Heb goede ideeën.

Groetjes.

« Reactie #79 Gepost op: 2012/02/18, 16:43:50 »
Chris en Stefan, bedankt dat jullie Support hebben geleverd.
Er wordt nog aan van alles gewerkt. Ik ben nu al bezig met Riome Charlie.
Deze zal nog lang op zich laten wachten. Misschien dat ik Ubuntu Software Center aanpas.
Of dat ik zelf één maak. Heb goede ideeën.

Groetjes.

Ik vind het Ubuntu software centrum waardeloos, ik vind de huidige prima, maar dan moet je nog wel gdebi erbij zetten :)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

Offline ryanrio95

• Lid
    • Riome Distro
« Reactie #80 Gepost op: 2012/02/18, 17:25:09 »
Ja, in principe wel.
Ik zeg post een blueprint op de Riome website onder Development.

« Reactie #81 Gepost op: 2012/02/18, 22:02:59 »
Aah ik zie al dat je Deepin Softwarecentre wilt gebruiken, die ondersteund toch ook deb bestanden?
Simpelbuntu

Offline ryanrio95

• Lid
    • Riome Distro
« Reactie #82 Gepost op: 2012/02/19, 08:54:56 »
ja, werkt ook sneller en gebruiksvriendelijker.
ik wil ook proberen een zelf te maken.
lijkt me wel moeilijk.

groetjes

Offline ryanrio95

• Lid
    • Riome Distro
« Reactie #83 Gepost op: 2012/02/25, 12:02:29 »
momenteel ben ik python aan het leren.
daarna volgt javascript
heeft iemand nog feedback?

groeten

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #84 Gepost op: 2012/02/25, 13:12:13 »
Heb liever het software centrum van Ubuntu :D

Maar verder hier draait het goed. Niet te klagen.

« Reactie #85 Gepost op: 2012/02/25, 17:13:08 »
Ziet er een mooi OS uit. Ben het op een usb stick aan het zetten en ga hem eens proberen op een test systeempje.
Een trotse linux-beginner!

Offline ryanrio95

• Lid
    • Riome Distro
« Reactie #86 Gepost op: 2012/02/25, 17:51:27 »
Ubuntu Software Center werkend krijgen in Riome?
Download het pakket riome-system versie 2.2**
En installeer dan software-center.

Groetjes.
« Laatst bewerkt op: 2012/02/26, 01:14:53 door ryanrio95 »
Riome Bravo Released
Officiële Riome Website

Offline ryanrio95

• Lid
    • Riome Distro
« Reactie #87 Gepost op: 2012/02/27, 12:08:09 »
Zo te zien gaat Fedora 17 de kant op die ik ook op wil gaan met Riome Charlie straks.
Alleen nog maar de Gnome Shell, ook voor niet 3D video kaarten.
Dit wordt gedaan door middel van een minder zware 3D Renderer bij gebruik van een videokaart zonder 3D.

Groetjes.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #88 Gepost op: 2012/02/27, 21:44:41 »
Altijd leuk als ze je het zelfde idee hebt als wat anderen doen.

Heb er even niet in gezeten omdat ik bezig ben geweest met een website maar ik start hem straks weer in Riome om weer dingen uit te proberen.
Zit er aan te denken om onder een dock er bij te zetten in dezelfde stijl.

Offline ryanrio95

• Lid
    • Riome Distro
« Reactie #89 Gepost op: 2012/02/27, 23:52:32 »
Deze week ga ik een charlie beta proberen te laten zien.
Hierin is de dock heel handig geworden.
Ik wil ook mijn website wat beter maken.
Miss zelf in php een soort van launchpad maken.
En een wiki etc. Stuk uitgebreider en professioneler.

Groetjes

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #90 Gepost op: 2012/02/28, 00:05:53 »
Ben benieuwd.

Offline ryanrio95

• Lid
    • Riome Distro
« Reactie #91 Gepost op: 2012/03/05, 22:24:26 »
De nieuwe website laat nog even op zich wachten.
Ik ben al wel bezig met de Charlie versie.
Die overigens niet op de Ubuntu Live Cd gebasseerd zal zijn.
En net als Bravo gewoon From Scratch wordt gebouwd met Ubuntu repositories en die van Riome.

Groetjes.

Edit: Ik heb mijn ideeën voor de site al wel klaar.
Maar die moet ik nog uitwerken met PHP en MySQL.
Ik wil dat de gebruikers voor Bugreports, Blueprints, Wiki etc. hetzelfde account hebben enz.

Offline ryanrio95

• Lid
    • Riome Distro
« Reactie #92 Gepost op: 2012/03/17, 14:46:44 »
De website is al voor een groot deel veranderd (Y)

« Reactie #93 Gepost op: 2012/03/17, 22:15:58 »
Hij is erg mooi, ik vind de header een beetje te groot eigenlijk, helemaal op een breedbeeldscherm. Voor de rest heel mooi. :)
Simpelbuntu

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #94 Gepost op: 2012/03/18, 00:32:27 »
Ziet er goed uit.
Nu wacht ik op een Xfce versie van je systeem.
Gnome 3 is niet aan mij besteed al moet ik zeggen dat die van jou niet slecht is.
Als je dat ook met Xfce voor elkaar krijgt heb je een hele mooie distro die tegen Xubuntu op kan.

Offline ryanrio95

• Lid
    • Riome Distro
« Reactie #95 Gepost op: 2012/03/18, 14:31:50 »
Het is natuurlijk mogelijk. Alhoewel er minder mensen zijn die hier behoefte bij hebben.
Het is ook veel werk. Aangezien mijn bouw script checkt welke pakketen veel worden gebruikt in ubuntu fedora mint suse en debian om de 700 mb te vullen buiten de pakketen die ik zelf selecteer. zo blijft riome stabiel aangezien je veel pakketen kan vergeten als je from scratch bouwt. het is natuurlijk wel mogelijk. het liefst focus ik mij alleen op gnome en gtk omdat ik dan alles daarvor doe.

wat is jouw gedachte vanwaar xfce beter is dan gnome?

misschien dat ik daar ook iets mee kan?

groetjes

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #96 Gepost op: 2012/03/18, 19:47:52 »
De rede waarom ik Gnome niet fijn vind is omdat ik van de traditionele desktop houd.
Een menu wat bedoelt is voor een muis en niet voor een touchscreen.
Vaste bureaubladen die met 1 klik te bereiken zijn en niet iedere keer wisselen en/of waar je meerdere muisklikken voor moet doen.
Dan al die verborgen dingen en menu's op plekken waar je helemaal niet zit met je muis.
Niet alles verborgen om het er maar mooi uit te laten zien waardoor je of mer handelingen moet doen of een berg snelkoppelingen uit je hoofd moet leren.

Dan al die grafische effecten zijn leuk maar beginnen mij te irriteren na verloop van tijd omdat ik liever iets gelijk voor mijn neus heb dan na een hele animatie.
Gewoon een sluit, minimaal en maximaal knop op je vensters.
Vrijheid om je werk balk te plaatsen waar je wilt en er mee te doen wat je wilt.

Alles zit zo weg gestopt dat je verplicht word dat je het zoek venster gebruikt in plaats dat je snel en overzichtelijk door het menu heen kunt gaan.

Kan nog wel even door gaan maar ik heb niets met die desktop omgevingen en ik kies nu voor Xfce maar Kubuntu is voor mij ondanks voor mij een aantal overbodige dingen, een goede 2de. Die dingen kun je uit zetten en dan kan ik daar ook goed mee werken.

Mijn favoriete indeling van een desktop is eigenlijk zoals Xubuntu dat nu heeft maar dan met een ander dock met wat meer mogelijkheden, een 2de menu knop erbij waar alle instellingen onder staan en een locatie menu.
Ik heb op mijn laptop nu die indeling en dat werkt voor mij perfect. Het menu met de programma's is daardoor kleiner en nog overzichtelijker, mijn mappen zijn snel te bereiken en de programma's die ik veel gebruik staan in mijn dock.
Boven nog wel de openstaande vensters voor als ik een venster op maximaal heb staan. Ik kan dan makkelijk zien zonder naar mijn dock te gaan wat ik op dat bureaublad nog meer open heb staan.
5 bureaubladen gebruik ik en daar heb ik een vaste indeling in met vensters die ik open. Mooiste zou zijn als ik programma's altijd automatisch in een bepaald venster kan laten openen. Dat hoeft maar bij een paar programma's maar dat is wel wat ik nu nog mis.
Verder een snap functie maar die is er voor Xfce ook al en gebruik ik ook.
Nu alleen nog betere ondersteuning voor meerdere schermen. PC geen probleem vanwege die Nvidia die dat doet voor mij maar voor de laptop zou dat wel fijn zijn.
Verder geen onzinnige animatie's en bling bling. Simpel en strak zonder poespas.
Gewoon hoe een desktop hoort te zijn, functioneel en snel.

Offline ryanrio95

• Lid
    • Riome Distro
« Reactie #97 Gepost op: 2012/03/18, 20:49:11 »
Ik ben het qua een aantal punten met je eens.
Zeer zeker wel, vandaar dat ik in Riome Charlie al een aantal van deze dingen toepas.
Laat ik beginnen met het zeer geweldige Docky.
Ik heb een script gemaakt voor Docky zodat jouw 10 meest gebruikte programmas er automatisch in komen te staan.
Verder gebruik ik het als een paneel. Niet als een dock. Het voordeel hiervan is dat het makkelijker toegankelijk is.
Ik heb het ook zo gedaan dat er in de titelbalk een minimaliseer, maximaliseer en een sluit knop zit.
Ik heb dus zo'n beetje dezelfde gedachtes als jouw.
Ikzelf gebruik echt nooit het Activiteiten venster van Gnome omdat het veelste onoverzichtelijk is.
En ik gebruik het alleen als het echt moet. Dus als een programma net is geïnstalleerd en daardoor nog niet in de Dock staat.
Of als ik het heel af en toe gebruik.

Groetjes. Ryan.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #98 Gepost op: 2012/03/18, 21:47:09 »
Jou distro vond ik Gnome ook wat beter dan Gnome normaal is maar ik ben toch meer een klassiek desktop stijl liefhebber.
Ik gebruik vrij veel programma's en hoe het in Gnome geregeld is, is het voor mij een ramp. Unity vind ik persoonlijk ietsjes fijner maar ik blijf met het menu zitten en met het wisselen van de desktops.
Dat zijn voor mij belangrijke dingen.
Vind dat ze nu te veel op hoe het er uit ziet zijn gegaan in plaats van functioneel en overzichtelijk.
Maar het is blijkbaar in want Apple en Microsoft zijn er ook voor gevallen. Ze gaan meer naar een touchscreen interface dan een desktop interface.
Gelukkig zijn er nog andere desktop's die klassiek blijven.
Maar ieder zijn ding.

10 favorieten is niet genoeg voor mij. Ik heb bijna heel de breedte van mijn scherm vol met iconen in mijn dock.

Offline ryanrio95

• Lid
    • Riome Distro
« Reactie #99 Gepost op: 2012/03/18, 22:05:10 »
wel een leuk idee o te kijken hoeveel pixels breedhet scherm is en dan het aantal programmas in te stelen. een volle balk maakt het dan wel weer onoverzichtelijker.
maar ik snap je punt. de tablet werd pas populair toen de ipad kwam. omdat die mooi is.zo zie je dat de normale consument valt voor mooi en effecten. en dat het dan "goed" is.
ikzelf vind al die effecten ook overbodig. ik test de snelheid van mijn script ook op 100ste secondes as er verschillende mogelikheden zijn. iets wat de normale consument in eerste instantie ook niet uitmaakt.

groetjes.