Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toch Steam naar Linux  (gelezen 76587 keer)

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #225 Gepost op: 2012/11/30, 12:52:06 »
@emiel
Geleliciteerd. Schijnbaar hebben ze weer een aantal nieuwe uitnodigingen verstuurd http://www.reddit.com/r/LinuxActionShow/comments/140ig2/another_batch_of_steam_linux_beta_invites_have/ jij bent dus ook een van de gelukkigen.

« Reactie #226 Gepost op: 2012/11/30, 14:01:09 »
Het maakt al een tijdje niet meer uit of ge in de beta zit of niet. Het enige verschil is dat de betatesters Serious Sam 3 gratis kunnen spelen tot de beta voorbij is, voor de rest is het voor iedereen hetzelfde.

« Reactie #227 Gepost op: 2012/11/30, 19:14:40 »
Ik krijg nog steeds geen beeld, enkel het geluid van het Valve-logo en voor de rest blijft het stil en leeg. Dit gebeurt zowel op mijn Nvidia-desktop als op mijn Intel-laptop.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #228 Gepost op: 2012/11/30, 19:19:40 »
@emiel
Geleliciteerd. Schijnbaar hebben ze weer een aantal nieuwe uitnodigingen verstuurd http://www.reddit.com/r/LinuxActionShow/comments/140ig2/another_batch_of_steam_linux_beta_invites_have/ jij bent dus ook een van de gelukkigen.

Ik was zeer verbaast toen ik een mail van ze kreeg maar ik vond het wel leuk.
Zal wel op willekeur gaan wie toegang krijgt.

@Nunslaughter, Dat spel had ik al dus ik heb Team Fortress 2 als beta gekregen.
Je krijgt tevens de link naar het forum en je hoeft niet meer via de terminal te starten. =D ;)

Team Fortress 2 is 11.9 GB en gaat met downloaden veel trager dan Serious Sam 3.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #229 Gepost op: 2012/11/30, 19:21:09 »
Ik krijg nog steeds geen beeld, enkel het geluid van het Valve-logo en voor de rest blijft het stil en leeg. Dit gebeurt zowel op mijn Nvidia-desktop als op mijn Intel-laptop.

Van welk spel?

« Reactie #230 Gepost op: 2012/11/30, 19:51:48 »
Het gaat niet op willekeur, ze kijken naar de configuratie van je hardware en naar gelang van welke hardwarecombi ze testresultaten willen kiezen ze mensen uit.

Dat heeft Gabe Newell, directeur van Valve, gezegd.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #231 Gepost op: 2012/11/30, 20:53:15 »
Dan zullen ze nu weinig test resultaten van mij krijgen want Steam licht er bij mij nu uit.
Kreeg een update en hij vroeg om Steam te herstarten en vanaf dat moment werkt het niet meer.

Ga straks kijken wat het probleem is.
Ga namelijk zo heel mijn systeem opnieuw installeren want ik kom anders ruimte voor de spellen in Linux te kort.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #232 Gepost op: 2012/11/30, 21:12:38 »
Dat had ik ook bij een aantal spellen (o.a. TF2).
Het probleem zit in de locale, het verschil tussen komma's en punten bij cijfers achter de komma. Omdat Amerikanen daar een punt voor gebruiken liepen er een aantal scripts in de soep.

Tijdelijke oplossing: steam starten met de C-locale:
LC_NUMERIC=C steam steam://open/games

« Reactie #233 Gepost op: 2012/12/01, 18:45:22 »
Dat had ik ook bij een aantal spellen (o.a. TF2).
Het probleem zit in de locale, het verschil tussen komma's en punten bij cijfers achter de komma. Omdat Amerikanen daar een punt voor gebruiken liepen er een aantal scripts in de soep.

Tijdelijke oplossing: steam starten met de C-locale:
LC_NUMERIC=C steam steam://open/games
Dit verhaal ben ik inderdaad meerdere keren tegen gekomen op de Steam-fora, maar zelfs dan loopt het spel compleet vast tijdens het laden. Mijn RAM loopt vol en aan het swappen komt geen einde. Dit is op mijn desktop met Nvidia-GPU en de laatste drivers, op mijn laptop met een G45 van Intel gebeurt er - ondanks deze workaround - nog steeds niks.
Ik heb een officiële uitnodiging om Steam for Linux te proberen, dus heb toegang tot TF2 en Serious Sam 3.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #234 Gepost op: 2012/12/02, 04:38:27 »
Heb je voor je intel ook delaatste ppa zodat die ook up to date is met de laatste video drivers voor je g45?

« Reactie #235 Gepost op: 2012/12/02, 11:42:11 »

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #236 Gepost op: 2012/12/03, 00:10:44 »
Je kunt zelf voor spellen kiezen die je in Linux wilt en dan neemt valve contact op met de ontwikkelaar en probeerd het dan naar Linux te krijgen. Buiten die 5 zijn ze nu met nog 4 bezig waaronder Interstellar Marines.

Gaat goed zo.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #237 Gepost op: 2012/12/03, 06:09:57 »
Ik kon niet slapen dus ik ben maar uit bed gegaan om te kijken of Steam alles geïnstalleerd had.
Nu probeerde ik Team Fortress 2 maar ik kreeg alleen een zwart scherm dus ik heb gezocht naar een oplossing en dit bleek te werken.

Citaat
I just wanted to share my solution to the black screen problem in TF2. I'm using Xubuntu 12.10 64-bit with 310 series Nvidia drivers (GPU = GTX460M).

1) Open a terminal and type: sudo nano /usr/bin/steam
2) Add the following lines after "#! /bin/bash":
export LANG=C
export LC_NUMERIC=POSIX
3) Save (CTRL-O + Enter + CTRL-X)
4) Launch Steam

Just "export LANG=C" alone didn't help me, but for some it has done the trick. I got my idea from Limited Beta section, but since I'm not in the beta, I can't contribute there. I hope this workaround helps those who have this problem.

Dus voor degene die een Nvidia kaart hebben kunnen dit proberen.
Ik heb het nu werkend en alles staat op high bij mij.
1 nadeel van het spel, kan het maar op 1 scherm spelen.
Opent op het linkse scherm maar als ik op expo klik en ik sleep het naar een ander venster en ik zet het daar in het midden, dan staat het in het midden.

Op zich een leuk spel alleen even wennen aan de wapens.

Steam is nu SS3 aan het downloaden.
Kijken of het met die aanpassing ook beter draait of dat ik weer iedere keer terug moet naar 1 scherm voor ik 3 schermen kan gebruiken.

Ik ga nu weer naar bed, moest het gewoon even proberen want ik had het nog niet kunnen draaien door ruimte tekort op mijn schijf voor Linux.
Ben gewend dat ik Linux kan draaien op 15GB zonder ruimte problemen te krijgen en toch alles te kunnen installeren aan software die ik gebruik. Blijft er zelfs nog ruimte over die ik gebruik voor als ik niet online kan want foto's en documenten staan over het algemeen online bij mij.
« Laatst bewerkt op: 2012/12/03, 06:16:30 door emiel1976 »

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #238 Gepost op: 2012/12/03, 19:52:05 »
Heel de middag zitten gamen.
Serious Sam 3 start in Cinnamon wel goed op zonder dat ik het eerst terug moet zetten.
Komt denk omdat Xubuntu toch wat anders omgaat met de aparte vensters.
Maar kan ook door de aanpassing komen die ik heb gedaan in het bestand waarmee ik ook TF2 werkend kreeg. Eigenlijk eens proberen zonder die aanpassing.

TF2 opent in het linker scherm maar door Expo te gebruiken en het dan naar de plek te slepen waar ik wil op een ander werkblad en dan staat hij wel in het midden.

Alles draait tot nu toe soepel en alleen de eerste keer opstarten duurt wat langer maar dat is normaal.
Daarna start het goed op en als je het afsluiten gaat ook prima.

Heb OpenGL op maximale versnelling gezet maar dat zet ik terug wat hoger want in Serious Sam 3 want je ziet wel wat achteruitgang in hoe het spel er uit ziet.
Ga het in het midden zetten aangezien het al goed draaide op de standaard settings.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #239 Gepost op: 2012/12/05, 00:17:31 »
Las op het Steam beta forum dat TF 2 problemen heeft met multyplayer dus dat eens proberen morgen om te zien of ik dat ook heb.

Big picture zit nu in Steam in Windows en draait daar sneller. Opstarten gaat direct en het draait wat soepeler dan in Linux.
Maar dat zullen ze nog wel verbeteren, het is nog beta.

« Reactie #240 Gepost op: 2012/12/05, 13:51:20 »
Voor de Steam-fans: http://www.ubuntuvibes.com/2012/12/steam-upto-75-off-on-serious-sam-3-bfe.html

Dus SS3 voor 10, Killing Floor voor 10 en een pre-order voor L4D2 voor 10! :)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #241 Gepost op: 2012/12/05, 19:08:08 »
L4D2 heb ik al en komt dus binnenkort eraan. Dat is mooi.
Ik heb het al en SS3 heb ik al een tijdje terug gekocht voor 10.

Heb trouwens gisteren voor het eerst Humble in the bundle gekocht maar het was helaas alleen voor Windows. Deen van de spellen had ik al maar voor nog geen 5 euro er toch weer een stel bij.
Hopelijk komen die toch nog naar Linux.
Zag het tijdens het bestelen dat het alleen voor Windows was omdat ik er vanuit ging dat het weer voor alle platformen was.

« Reactie #242 Gepost op: 2012/12/06, 22:15:30 »
En er zijn weer een heel deel uitnodigingen verstuurd.

Serious Sam 3 is trouwens niet meer gratis te spelen voor beta testers.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #243 Gepost op: 2012/12/07, 09:43:27 »
Ik zit nu ook eindelijk in de beta :)
Misschien komt dat wel omdat ik al uren onofficieel gespeeld heb ;)

« Reactie #244 Gepost op: 2012/12/07, 12:11:07 »
Ik heb net ook een mailtje ontvangen  :) Snel installeren...

« Reactie #245 Gepost op: 2012/12/07, 18:03:53 »
Intussen ben ik achter de oorzaak van het zwarte scherm bij TF2: mijn 4500MHD beschikt - zelfs niet met mesa 9.1 - niet over GLSL 1.3. Een ontzettende teleurstelling; nu blijf ik toch afhankelijk van Windows.

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #246 Gepost op: 2012/12/07, 18:53:06 »
ik heb vandaag ook een uitnodiging gehad (had weinig zin ik gebruikte de beta al een tijdje =D =D)

tot mijn stomme verbazing werd portal1 zomaar toegevoegd aan mijn steam lijst (ik heb alleen 2gekocht niet 1!) is dat omdat ze die nu aan het porten zijn ofzo? toen de mac-osx steam uitkwam kregen de eerste mac-steam-klanten portal ook gratis, kan t daarmee te maken hebben?

« Reactie #247 Gepost op: 2012/12/07, 19:18:34 »
ik heb vandaag ook een uitnodiging gehad (had weinig zin ik gebruikte de beta al een tijdje =D =D)

tot mijn stomme verbazing werd portal1 zomaar toegevoegd aan mijn steam lijst (ik heb alleen 2gekocht niet 1!) is dat omdat ze die nu aan het porten zijn ofzo? toen de mac-osx steam uitkwam kregen de eerste mac-steam-klanten portal ook gratis, kan t daarmee te maken hebben?

Staat enkel in de windows library, toch? Ik had hem al, dus zie geen verschil. Ik denk dat dit misschien een volgende gratis speelbare game tijdens de beta zal zijn, ook omdat Serious Sam verwijderd is.
Zo goed als alle Source games zullen geport worden, daar valt Portal ook onder zover ik weet.

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #248 Gepost op: 2012/12/17, 10:16:20 »
vanaf volgende week zijn de uitnodigingen niet meer nodig:
http://www.omgubuntu.co.uk/2012/12/steam-linux-to-launch-open-beta-next-week

Offline Patch

• Lid
« Reactie #249 Gepost op: 2012/12/20, 13:34:28 »
YESS!!!!

Ik heb er 6 jaar op moeten wachten, maar eindelijk  ¨echt¨ gamen op linux. TF2: downloading right now.
Computing is not about computers any more. It is about living.