Ik kon niet slapen dus ik ben maar uit bed gegaan om te kijken of Steam alles geïnstalleerd had.
Nu probeerde ik Team Fortress 2 maar ik kreeg alleen een zwart scherm dus ik heb gezocht naar een oplossing en dit bleek te werken.
I just wanted to share my solution to the black screen problem in TF2. I'm using Xubuntu 12.10 64-bit with 310 series Nvidia drivers (GPU = GTX460M).
1) Open a terminal and type: sudo nano /usr/bin/steam
2) Add the following lines after "#! /bin/bash":
export LANG=C
export LC_NUMERIC=POSIX
3) Save (CTRL-O + Enter + CTRL-X)
4) Launch Steam
Just "export LANG=C" alone didn't help me, but for some it has done the trick. I got my idea from Limited Beta section, but since I'm not in the beta, I can't contribute there. I hope this workaround helps those who have this problem.
Dus voor degene die een Nvidia kaart hebben kunnen dit proberen.
Ik heb het nu werkend en alles staat op high bij mij.
1 nadeel van het spel, kan het maar op 1 scherm spelen.
Opent op het linkse scherm maar als ik op expo klik en ik sleep het naar een ander venster en ik zet het daar in het midden, dan staat het in het midden.
Op zich een leuk spel alleen even wennen aan de wapens.
Steam is nu SS3 aan het downloaden.
Kijken of het met die aanpassing ook beter draait of dat ik weer iedere keer terug moet naar 1 scherm voor ik 3 schermen kan gebruiken.
Ik ga nu weer naar bed, moest het gewoon even proberen want ik had het nog niet kunnen draaien door ruimte tekort op mijn schijf voor Linux.
Ben gewend dat ik Linux kan draaien op 15GB zonder ruimte problemen te krijgen en toch alles te kunnen installeren aan software die ik gebruik. Blijft er zelfs nog ruimte over die ik gebruik voor als ik niet online kan want foto's en documenten staan over het algemeen online bij mij.