Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Desktop (!)-marktaandeel gegroeid met 50% in 2011  (gelezen 17486 keer)

Re: Linux Desktop (!)-marktaandeel gegroeid met 50% in 2011
« Reactie #25 Gepost op: 2012/01/06, 12:58:32 »
50% is een mooie groei, al kun je dat met 1%-1,5% marktaandeel natuurlijk gemakkelijker bewerkstelligen dan met - bijvoorbeeld - 20%.
Dat denk ik niet eerlijk gezegd.. Ik denk dat het makkelijker is om door te groeien van 20% naar 30% dan van 1% naar 1.5%.

Wanneer je eenmaal 20% van de markt hebt bereikt, dan is de rest ook zo bereikt, want dan heeft iedereen in zijn kennissenkring wel iemand die het OS gebruikt, en kan je het aanprijzen als een product dat veel mensen al gebruiken.

Wanneer je van 1% naar 1.5% moet groeien, dan is dat denk ik veel lastiger, een nieuwe gebruiker moet dan beslissen iets te gaan gebruiken dat bijna niemand gebruikt. De mensen die zo gek zijn dat te doen zitten waarschijnlijk al in die ene %. ;)

« Reactie #26 Gepost op: 2012/01/06, 12:59:26 »
Eerst waren we met twee, nu zijn we met drie...  XD
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #27 Gepost op: 2012/01/06, 13:20:58 »
Gisteren een gesprek met een oude kennis, hij krijgt de PC van zijn kleindochter als 2e PC.
Kleindochter heeft een nieuwe, omdat de oude "te traag" geworden was.
Hier ga ik Xubuntu voor hem installeren, dat is maar een kleine overgang voor hem.
Oude hardware krijgt op deze manier een nieuw leven en Linux meer meer gebruikers !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline bwman

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2012/01/06, 13:57:12 »
volledig eens Ron, hier laat ik mensen ook zien hoe linux op mijn oude oldtimer van 97 werkt,dan zijn ze verbaasd dat mijn oude bak sneller stabieler is dan hun vaak jongere machine, ik draai hier 11.10 en mint julia met alle toeters en bellen. mijn pc heeft een P4 2600+ cpu en 1024 mb ram geheugen DDR . Illegale windows installaties doe ik ook niet meer aan mee, ze moeten zelf maar een nieuwe kopen willen ze office raad ik ze open office of libre office aan, willen ze perse de win versie dan moeten ze deze zelf kopen , meestal als ze het kosten plaatje zien en hoe mijn oude bakje werkt wel eieren voor hun geld en ik heb nog steeds geen klachten gehad.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/06, 13:58:45 door bwman »
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

« Reactie #29 Gepost op: 2012/01/06, 21:25:17 »
Inderdaad, maar het is wel het halve werk om gebruikers te lokken :) Ubuntu zit goed in elkaar, en er blijft aan gewerkt worden.

Klopt, maar het is nog steeds niet voldoende om alleen maar te promoten.
webOS: enorme promotie sinds de overname door HP, maar de verkopen vielen helaas toch tegen.
Nokia Lumia: enorme promotie van deze nieuwe Nokia, maar verkopen vallen tegen
Mac OSX: ook de desktops, laptops en iMacs van Apple worden enorm gepromoot, maar toch zijn ze na zo'n 5 jaar gegroeid van 4 naar 6%. 2% in zo'n 5 jaar ondanks alle promotie en overhyping?

En dat zijn maar 3 voorbeelden, maar zo kan ik er nog tig meer opnoemen. Het heeft dus niet alleen met promotie te maken, er speelt veeeeel meer mee.

« Reactie #30 Gepost op: 2012/01/06, 23:03:02 »
WebOS, had ik nog nooit van gehoord totdat jij ons er over inlichtte. Nokia Luma, wat is dat ??? Mac OS X word alleen bij Macs verkocht en om het op een gewone pc werkend te krijgen moet je wel verstand hebben, en veel mensen verkiezen een wat krachtigere desktop voor het geld, Apple producten zijn vrij duur in vergelijking met eentje uit de winkel of zelfbouw. Maar bekend maken dat er alternatieven zijn voor Windows is natuurlijk al een grote stap voorwaarts. En inderdaad heeft de kwaliteit van het besturingssysteem er ook mee te maken. En features, Ubuntu mist sommige dingen, voor de gamer valt Linux zo ie zo te schrappen.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

Offline _Walter_

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2012/01/06, 23:36:15 »
Als je naar het grafiekje kijkt, is het wel interessant om te zien dat de groei plaats heeft gevonden in de laatste maanden, vanaf Augustus.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2012/01/06, 23:44:21 »
@emiel ik bash niet, ik vertel alleen dat ze kunnen kiezen: 300 euro, maar dan heb je wel wat je gewend bent inclusief de nadelen of een topsysteem gratis!

Citaat
Als ik Linux als optie geef, dan krijg ik de vragen of alles nog werkt zoals in Windows en ze nog al hun hardware en software kunnen gebruiken in Linux. Aangezien dit niet altijd het geval is, is al snel het antwoord "laat maar het werkt nu en het is goed zo, ik koop wel een keer een nieuwe pc".

dat "het werkt nu en het werkt goed" krijg ik er vrij snel uit, draai een keer CCleaner (soort leugendetector voor een PC, laat precies zien hoeveel rotzooi er verzameld is) gooi al het onnodige uit het opstarten en verwijder wat services met msconfig. als ze zien dat de pc dan ineens 3X zo snel werkt dan beseffen ze meestal dat hij dus toch niet zo goed werkte als dat ze dachten....

vertel daar ook nog even bij dat dit elk half jaar moet of hij word langzaam en ze gaan al roepen dat windows slecht in elkaar zit, ik bash dan niet! ik laat het gewoon zien....

Wacht niekn het bashen ging niet over jou maar over het algemeen.
Was niet op jou gericht.

Citaat
dat "het werkt nu en het werkt goed" krijg ik er vrij snel uit, draai een keer CCleaner (soort leugendetector voor een PC, laat precies zien hoeveel rotzooi er verzameld is) gooi al het onnodige uit het opstarten en verwijder wat services met msconfig. als ze zien dat de pc dan ineens 3X zo snel werkt dan beseffen ze meestal dat hij dus toch niet zo goed werkte als dat ze dachten....
Ja maar als ze hun TomTom en dergelijke niet kunnen updaten dan zeggen ze laat maar en voor velen geld dat ze liever willen dat het werkt dan dat het sneller is maar dat ze hun dingen niet meer werkend kunne krijgen.

« Reactie #33 Gepost op: 2012/01/07, 10:37:13 »
WebOS, had ik nog nooit van gehoord totdat jij ons er over inlichtte. Nokia Luma, wat is dat ??? Mac OS X word alleen bij Macs verkocht en om het op een gewone pc werkend te krijgen moet je wel verstand hebben, en veel mensen verkiezen een wat krachtigere desktop voor het geld, Apple producten zijn vrij duur in vergelijking met eentje uit de winkel of zelfbouw. Maar bekend maken dat er alternatieven zijn voor Windows is natuurlijk al een grote stap voorwaarts. En inderdaad heeft de kwaliteit van het besturingssysteem er ook mee te maken. En features, Ubuntu mist sommige dingen, voor de gamer valt Linux zo ie zo te schrappen.

Ik zei ook niet dat webOS hier zo gepromoot werd. Nee, dat ging niet over NL, want webOS is hier niet uitgebracht (op de originele Palm Pre na dan). Maar dit promotie-punt gaat ook niet over NL-specifiek maar over het algemeen.
In Amerika heeft HP o.a. een heel metrostel in New York verkleed als webOS-device en nog veel meer promotiedingen (ook met beroemdheden enzo) dus als het dan nog tegenvalt qua verkopen, dan is er iets anders aan de hand en zit het hem dus niet in promotie.
Nokia Lumia is die nieuwe Windows Phone 7.5-telefoon van Nokia. Enorme promotie in Europa en Amerika, zelfs weggeefacties en nog vallen de verkopen zo tegen dat Nokia de onderhandelingen met Microsoft op een laag pitje heeft moeten zetten.
Dus ook daar is iets anders aan de hand en het zit hem dus niet in promotie.
En Mac duur: ja. Maar daar gaat het niet om. De iPad en iPhone zijn ook duur, maar die gaan als zoete broodjes over de plank. Dus dat zegt niet zoveel.

Nee, promotie is zeer belangrijk, dat is waar. Maar het product moet wel meer bevatten, anders laten mensen het ondanks de promotie nog links liggen.

« Reactie #34 Gepost op: 2012/01/30, 00:24:19 »
En inmiddels is het marktaandeel gegroeid naar 1,4%!
http://desktoplinux.com/news/NS5075762402.html

Offline willie

• Lid
« Reactie #35 Gepost op: 2012/01/30, 01:05:14 »
Linux zal de desktop niet veroveren.

Eerst, ik gebruik alleen Linux (Mandriva) nu zo'n 10 jaar en toch heb ik af en toe het netbookje van de vrouw nodig om mijn samsung gio (telefoon) te upgraden.
Er is gewoon teveel hardware-software die niet werkt onder tux, mijn schoonouders hebben een bedrijf waar de boekhoud software alleen onder windows draait.
Probeer als leek maar eens een canon printer aan de praat te krijgen
Windows wordt op iedere pc meegelevert dus blijft het erop staan.
Er zijn zoveel linux varianten dat de mensen door de bomen het bos niet meer zien, er is maar 1 windows en 1 OSX

Mijn dochter heeft Mandriva 5 jaar gebruikt tot volle tevredenheid ook voor school, tot ze op de universteit kwam. Daar kon ze op het w-lan netwerk komen, denk je dat daar de it-afdeling instaat is om dat onder Mandy voor elkaar te krijgen. Dus wat staat er nu weer op, met alle problemen van dien

De meeste mensen internetten, e-mailen en doen een beetje aan facebook kan allemaal onder Linux maar wat gebruiken ze

Ik ben blij dat er eindelijk een goed CAD-pakket (alla autoCAD is) Drafsight

Die 1%a 1,5% zal niet veel verder stijgen
« Laatst bewerkt op: 2012/01/30, 01:07:49 door willie »
I'm on a endless mission to explore a strange new world.

« Reactie #36 Gepost op: 2012/01/30, 01:27:32 »
Eerst, ik gebruik alleen Linux (Mandriva) nu zo'n 10 jaar en toch heb ik af en toe het netbookje van de vrouw nodig om mijn samsung gio (telefoon) te upgraden.

Dan doe je toch moeilijk, want Samsung Kies heeft nu ook een webbased software voor dat die prima werkt op Linux.

"Er is gewoon teveel hardware-software die niet werkt onder tux, mijn schoonouders hebben een bedrijf waar de boekhoud software alleen onder windows draait."

Dat is dan een specifiek programma, maar er zijn diverse boekhoudprogramma's voor Linux die ook van andere software kunnen importeren. Trouwens, met dat argument zou niks anders dan Windows het maken.

"Probeer als leek maar eens een canon printer aan de praat te krijgen"

Is prima te doen, op Ubuntu tenminste. Enkele modellen niet nee, maar ook niet alle printers zijn op Windows en Mac even makkelijk aan de praat te krijgen hoor.

"Windows wordt op iedere pc meegelevert dus blijft het erop staan."

En daar komt dus verandering in. Canonical heeft al deals gesloten met fabrikanten in Portugal, USA en China. Is nog geen totale verovering, maar je moet ergens beginnen. Dat komt dus wel langzaam op gang. Voeg daar de upcoming Ubuntu Tablet en TV aan toe en dan gaan mensen ook eerder op de desktop over als het bevalt, dat zie je bij Apple ook gebeuren en straks misschien ook met Win 8.

"Mijn dochter heeft Mandriva 5 jaar gebruikt tot volle tevredenheid ook voor school, tot ze op de universteit kwam. Daar kon ze op het w-lan netwerk komen, denk je dat daar de it-afdeling instaat is om dat onder Mandy voor elkaar te krijgen. Dus wat staat er nu weer op, met alle problemen van dien"

Dat is dan een faal van die IT-afdeling want op mijn ROC Amsterdam moeten we soms zelfs met Linux werken. Staan ook PC's ingericht met Fedora en laatst moesten we zelfs Ubuntu uitproberen (natuurlijk ben ik daar al pro in :P). Dus dat komt er wel steeds meer door, alleen niet direct op alle scholen. Maar het feit dat het op zijn minst uitgeprobeerd moet worden in lessen betekent wel dat de bekendheid op scholen groeit.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/30, 01:31:36 door Vistaus »

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #37 Gepost op: 2012/01/30, 15:10:08 »
Mijn dochter heeft Mandriva 5 jaar gebruikt tot volle tevredenheid ook voor school, tot ze op de universteit kwam. Daar kon ze op het w-lan netwerk komen, denk je dat daar de it-afdeling instaat is om dat onder Mandy voor elkaar te krijgen. Dus wat staat er nu weer op, met alle problemen van dien

Mijn beide kinderen zitten ook op de universiteit, en kunnen uitstekend en probleemloos verbinden met het draadloze netwerk van de uni. Met Xubuntu 11.10 en met OpenSUSE 12.1.

Zit je dochter op een Nederlandse uni? Voorzover ik weet, hebben alle Nederlandse uni's hetzelfde systeem, dus draadloos verbinden zou dan geen probleem moeten zijn. Kijk ook hier eens:
http://sites.google.com/site/computertip/universiteit

« Reactie #38 Gepost op: 2012/01/30, 15:54:21 »
Niet alle universiteiten hebben hetzelfde systeem.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #39 Gepost op: 2012/01/30, 18:28:17 »

Dan doe je toch moeilijk, want Samsung Kies heeft nu ook een webbased software voor dat die prima werkt op Linux.

Nee je kunt hem dan niet upgraden.
Citaat
"Er is gewoon teveel hardware-software die niet werkt onder tux, mijn schoonouders hebben een bedrijf waar de boekhoud software alleen onder windows draait."

Dat is dan een specifiek programma, maar er zijn diverse boekhoudprogramma's voor Linux die ook van andere software kunnen importeren. Trouwens, met dat argument zou niks anders dan Windows het maken.

Dat is juist een probleem. Als je jaren met een systeem werkt, stap je niet zo maar over op iets anders. Daarnaast hangt het ook af wat je gebruikt want er is software waar je licenties voor moet betalen en daar moet je zelf achter aan. Voor veel bedrijven geen optie vooral niet als je het zelf moet uitzoeken wat het allemaal is en hoe je het moet betalen.

Citaat
"Probeer als leek maar eens een canon printer aan de praat te krijgen"

Is prima te doen, op Ubuntu tenminste. Enkele modellen niet nee, maar ook niet alle printers zijn op Windows en Mac even makkelijk aan de praat te krijgen hoor.

Maar er zijn drivers voor de Mac en Windows en niet altijd voor Linux. Daarnaast moet je of van te voren uitzoeken of het werkt waarbij als je nu naar de Winkel gaat, je nu heel makkelijk een systeem koopt wat plug en play is of waarbij je even en cd'tje met drivers moet gebruiken.
Het staat vaak niet op de doos of het werkt met Linux.

Citaat
"Windows wordt op iedere pc meegelevert dus blijft het erop staan."

En daar komt dus verandering in. Canonical heeft al deals gesloten met fabrikanten in Portugal, USA en China. Is nog geen totale verovering, maar je moet ergens beginnen. Dat komt dus wel langzaam op gang. Voeg daar de upcoming Ubuntu Tablet en TV aan toe en dan gaan mensen ook eerder op de desktop over als het bevalt, dat zie je bij Apple ook gebeuren en straks misschien ook met Win 8.

Niet helemaal juist. Ubuntu kennen ze niet en hoe herkenbaar is het straks nog op de tv als iets van Cononical. Daarnaast kiezen de meeste mensen nog altijd voor Windows omdat ze dat kennen. Tevens als ze horen dat je niet je TomTom en je telefoon en zo kun upgraden op een Ubuntu systeem, vallen velen af. Vooral als ze horen dat je niet al je software meer kunt gebruiken en het maar afwachten is of hun printer en scanner nog wel werken.

Citaat
"Mijn dochter heeft Mandriva 5 jaar gebruikt tot volle tevredenheid ook voor school, tot ze op de universteit kwam. Daar kon ze op het w-lan netwerk komen, denk je dat daar de it-afdeling instaat is om dat onder Mandy voor elkaar te krijgen. Dus wat staat er nu weer op, met alle problemen van dien"

Dat is dan een faal van die IT-afdeling want op mijn ROC Amsterdam moeten we soms zelfs met Linux werken. Staan ook PC's ingericht met Fedora en laatst moesten we zelfs Ubuntu uitproberen (natuurlijk ben ik daar al pro in :P). Dus dat komt er wel steeds meer door, alleen niet direct op alle scholen. Maar het feit dat het op zijn minst uitgeprobeerd moet worden in lessen betekent wel dat de bekendheid op scholen groeit.

Of het nu een fout is van de it afdeling of niet, het werkt niet en dat zien de mede studenten en willen het dan vaak niet meer omdat het niet werkt.

Linux zal zolang het niet alle hardware ondersteund nooit een concurrent voor Windows zijn laat staan dat ze OS X voorbij gaan.
Probleem blijft de hardware ondersteuning. Ja het draait op heel veel systemen maar dat doet Windows ook en waar Windows 7 niet werkt, werkt Xp en omgekeerd.
Dan de externe hardware, die word of wel ondersteund of slecht tot helemaal niet. Je bent tevens afhankelijk in een aantal gevallen van mensen die er iets voor gemaakt hebben zodat het werkt maar dat houd in dat je het wel moet weten te vinden. Daarnaast betekend het niet dat die oplossing nog werkt in een nieuwere Ubuntu versie.
Ook zie je niet op de verpakking of het in Ubuntu werkt.
En dan heb ik het nog niet over simpele dingen als RTL gemist en dergelijke gehad.

Ik ben bang dat als men straks een Ubuntu pc koopt en men komt thuis en de helft van het spul wat ze hebben, werkt niet meer. Dat het tot negatieve reacties kan leiden en wat dus negatieve reclame tot gevolg heeft.

« Reactie #40 Gepost op: 2012/01/30, 19:44:20 »
Denk je dat ik mijn webcam werkend krijg in Windows? En om de netwerkprinter was ik een 30 minuten op Windows verder. De drivers zouden via Windows Update binnen komen al ik hem aansluit via USB, dat gaat makkelijk hé met een netwerkprinter. En weet wel dat Ubuntu wel de distro is die de meeste hardware ondersteund. Bij andere distro's werkt bijvoorbeeld het Touchpad niet 100% en toetsenbordknoppen. Eigenlijk heb ik alleen problemen met mijn videokaart, maar voor de rest.

Ik ben het eens dat professionele softwarepakketten missen zoals Adobe/Pinnacle/MAGIX en natuurlijk meer MAAR dat is niet Ubuntu/Linux schuld en kan daar ook niets aan doen, de programmeurs moeten, maar meer cross platform werken. +1 voor Google webapps (dat doen ze natuurlijk voor Chrome OS) en software voor Linux.

Silverlight, tja waarom zou je dat gebruiken?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

« Reactie #41 Gepost op: 2012/01/30, 21:02:09 »
lord +1

Weet je, die Lenovo-laptop die ik heb? Ubuntu draait er meer dan prima op, Windows moest ik even voor de test installeren maar die herkende niet eens mijn videokaart. Het was niet een kwestie van drivers, hij herkende de hele videokaart niet. En dat terwijl het een laptop van 2011 is dus Windows 7 zou prima alles moeten herkennen, maar nee. Ubuntu daarentegen herkent hem prima en de performance is top voor zover dat telt voor een laptop van 500 euro.

"Maar er zijn drivers voor de Mac en Windows en niet altijd voor Linux."

HP-printers worden allemaal ondersteund, Canon-printers bijna allemaal. Bijna elke Canon-printer heeft een driver op hun website voor Linux, dus dit punt heb je geen gelijk in Emiel. Lexmark is weer een ander verhaal, maar die worden toch weinig verkocht, in NL tenminste.

"en je telefoon en zo kun upgraden "

Dan doel je dus op Samsung. HTC, Motorola, Apple en de rest = allemaal OTA, dus geen probleem wat dat betreft, alleen voor wat Samsung-mensjes. Maar Kies Web laat je wel degelijk upgraden hoor.

"Of het nu een fout is van de it afdeling of niet, het werkt niet en dat zien de mede studenten en willen het dan vaak niet meer omdat het niet werkt."

Dat is fout om te stellen. We weten niet wat er dan niet werkt, want dat vertelt meneer Willie er niet bij. Het kan ook een smoes zijn om gewoon maar niet Mandriva te hoeven ondersteunen of het kan aan de netwerkkaart liggen, we weten immers niet of die netwerkkaart 100% in orde is. Ook netwerkkaarten kunnen (deels) kapot. Dus eigenlijk hebben we daar geven van beiden een punt tenzij we specifiekere informatie van meneer Willie krijgen.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #42 Gepost op: 2012/01/30, 21:40:57 »
Driver probleem is vele malen kleiner in Windows dan in Linux.

Dat kan iedereen proberen te ontkennen maar geloof mij, alles wat je nu koopt werkt op een systeem wat aan de systeem eisen voldoet. Dat kun je niet binnen Linux zeggen.

« Reactie #43 Gepost op: 2012/01/30, 21:46:54 »
Mijn Lenovo is een nieuwe laptop die aan de eisen van Win 7 voldoet. En toch werkt het niet zoals het hoort. Enig commentaar daarop?
Wil het probleem overigens niet ontkennen, maar het is niet in alle gevallen waar.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #44 Gepost op: 2012/01/30, 22:20:13 »
Mijn Lenovo is een nieuwe laptop die aan de eisen van Win 7 voldoet. En toch werkt het niet zoals het hoort. Enig commentaar daarop?
Wil het probleem overigens niet ontkennen, maar het is niet in alle gevallen waar.

Neem maar mee dan kijk ik er wel eens naar.

« Reactie #45 Gepost op: 2012/01/30, 23:02:44 »
Ik ga dat ding niet meezeulen als ik hem toch ga verkopen.

Offline bwman

• Lid
« Reactie #46 Gepost op: 2012/01/30, 23:04:44 »
misschien een domme vraag maar waar vind ik die webbased kies ? en hoe werkt dit, en werkt dit ook in linux?
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

« Reactie #47 Gepost op: 2012/01/31, 00:16:49 »
O ja, daar nog even aan toevoegend: Samsung kun je zelfs negeren in dat opzicht van Kies en Sony Ericsson ook in het geval van SE Software Update. Ja, het werkt alleen op Windows/Mac, maar veel mensen hebben er problemen mee al sinds het begin en dat blijft aanhouden terwijl OTA het klachtenaantal erg klein is.
Dus dat updaten van je telefoon telt eigenlijk in dat opzicht dan al niet meer als veel mensen er toch problemen mee hebben. Installeren ze Ubuntu en weten ze meteen volgende keer dat ze een moderner merk moeten kopen die wel OTA verspreidt.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #48 Gepost op: 2012/01/31, 01:32:25 »
misschien een domme vraag maar waar vind ik die webbased kies ? en hoe werkt dit, en werkt dit ook in linux?

In het samsung shop gebeuren wat op je telefoon zit.
Daar heb ik het vandaan.

Het geeft je een ip adres en dat geef je in, in een webbrowser en je kunt je bestanden inzien en al je info en zo.
Het is er al maar dit is van Samsung zelf en werkt wel goed. Je kunt zo ook je muziek naar je pc streamen.

« Reactie #49 Gepost op: 2012/01/31, 14:13:35 »
En dat heeft Samsung weer van Motorola die het op haar beurt weer heeft van een of extern bedrijf. Alleen heeft Samsung ook nog upgrades via Kies Web.