Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met Wireless in Ubuntu  (gelezen 17696 keer)

Ahlfie

• Gast
Problemen met Wireless in Ubuntu
« Reactie #25 Gepost op: 2007/02/10, 19:05:17 »
wat moet ik dan doen omdat deftig op een schijfke moet zetten?

Ik heb dan nog een vraagje als ik dat driver pakket voor mijn wireless heb waar moet ik dat ergens zetten in de 6.06?

Offline siegi

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2007/02/10, 19:24:22 »
Zoals ik al zei,
Rechtse klik op die iso en dan in het snelmenu kiezen voor naar cd schrijven.  (dan komt het zeker goed)

Voor de driver in dapper te installeren moet je eigenlijk toch zeker iets ofwat ervaring hebben met linux, heb je de install file in het archief al proberen te lezen.

Mudkip

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 2007/02/10, 22:21:05 »
die kaart werkt NIET uit de doos in 6.06, ook niet in 6.10, in 7.04 wel.
ik wou net zeggen, zoek in synaptic naar adept, en in adept naar ndiswrapper, maar je hebt natuurlijk gen intrnet...

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #28 Gepost op: 2007/02/10, 22:24:00 »
Citaat van: PowerNoob
die kaart werkt NIET uit de doos in 6.06, ook niet in 6.10, in 7.04 wel.
ik wou net zeggen, zoek in synaptic naar adept, en in adept naar ndiswrapper, maar je hebt natuurlijk gen intrnet...
Ziet ernaar uit, dat Feisty inderdaad veel beter wordt qua draadloos. Dat belooft wat!

Ahlfie

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 2007/02/10, 22:47:14 »
met andere woorden die Intel PRO/Wireless werkt niet in de 6.06 en 6.10? Das wel strange é!
want bij mij verstuurt en ontvangt hij wel pakketen en vind netwerken en ik kan mij er op aanmelden. :(

Wat zou er dan schelen?

grtz

Ahlfie

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 2007/02/11, 09:21:51 »
ow ik kan ff niet meer volgen. Wat zijn nu de mogelijkheden?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #31 Gepost op: 2007/02/11, 09:51:51 »
Heb je 6.10 al geprobeerd, of nog niet?

Ahlfie

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 2007/02/11, 11:01:09 »
ik heb dit geprobeerd maar er was iets mis met de cd waar ik die had op gebrand.
Maar ik heb super goed nieuws. Want ik heb dan terug de 6.06 terug geïnstalleerd en met succes. Ik kan nu volledig draadloos gaan. Ik ben zelfs nu op dit moment in mijn ubuntu bezig.
Ik ben echt opgelucht. Nu nog maar hopen dat dit thuis ook nog zal werken want zit op dit moment bij mijn vriendin.
Als dit niet zo zou zijn dan laat ik nog iets weten.
Maar kan ik op dit moment nog iets speciaal doen om het toch zeker stabiel te houden?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #33 Gepost op: 2007/02/11, 11:03:29 »
Mooi! Goed = goed.

Het enige waar je voor moet oppassen, is WPA encryptie voor je draadloze verbinding. WPA werkt nog niet goed onder Ubuntu. Je kunt terugvallen op WEP in combinatie met een MAC-adresfilter in de router.

Ahlfie

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 2007/02/11, 11:06:29 »
idd ik heb thuis en hier ook het netwerkbeveiligd met WEP omdat ik dat erder al eens had gelezen dat het in Ubuntu nog niet op punt stond.

Ik hoop echt dat alles blijft zoals het nu is dan kan uiteindelijk beginnen met mijn nieuwe ervaringen in Ubuntu en windows weg laten.

Ik ga nu de updates installeren (107). Dit zal het beste zijn zeker?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #35 Gepost op: 2007/02/11, 11:23:54 »
Citaat van: Ahlfie
idd ik heb thuis en hier ook het netwerkbeveiligd met WEP omdat ik dat erder al eens had gelezen dat het in Ubuntu nog niet op punt stond.

Ik hoop echt dat alles blijft zoals het nu is dan kan uiteindelijk beginnen met mijn nieuwe ervaringen in Ubuntu en windows weg laten.

Ik ga nu de updates installeren (107). Dit zal het beste zijn zeker?
Updates: absoluut! Direct doen. Wordt er alleen maar nog beter van.

Windows: ach, ik zou het er gewoon bijhouden (je PC tweevoudig opstartbaar houden). Wel zul je merken, dat je W. steeds zeldener gaat gebruiken. Tip: schakel in Windows de netwerkverbinding in het beheerdersaccount uit; dan koppel je W. af van het internet en ben je die veiligheidszorg ook kwijt.

Groet, Pjotr.

Ahlfie

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 2007/02/11, 11:59:38 »
merciekes voor al de hulp makker. Ik ga u raad zeker opvolgen. Ik heb alle updates binnen gehaald.
Nu moet ik alleen nog zien dat ik een deel van windows progs. nog in Ubuntu kan draaien. Maar dat zal geen probleem zijn met wine. Maar da ga ik mij van de week is meebezig houden.
Ik ben op dit moment al blij dat ik mijn wireless ter beschikking heb :).
Ik heb ondertussen een soort van cursus van het net gehaald me uitleg over Ubuntu. Wat de mogelijkheden zijn en hoe je ermee met werken. Ik ga deze eerst verder door nemen en dan zien wat ik er mee kan doen.

Ik heb ondertussen network manager ook al geïnstalleerd en de wireless assitent. Zodat het werken met wireless makkelijker wordt.

Man merciekes voor alles. Ik hoop dat ik in de toekomst er evenveel van zal weten als jij.

Grtz

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #37 Gepost op: 2007/02/11, 12:31:05 »
Graag gedaan! Dat komt wel goed met je Linuxkennis. Welkom in de wereld van de vrije software!

Draadloze verbinding thuis: zit het daar wel goed met je WEP-sleutel? Probeer eens, als je weer thuis bent, de verbinding op te bouwen vanaf een volledig *onbeveiligde* verbinding. Dus alle beveiligingen tijdelijk uitschakelen.

Daarna stap voor stap de beveiliging er weer opzetten:
- eerst MAC-adresfilter in de router aanzetten (risicoloos)
- dan WEP inschakelen

Groet, Pjotr.

Ahlfie

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 2007/02/11, 19:43:14 »
ik heb ondertussen thuis het probleem ondervonden dat ik niet geen verbinding krijg. Ik heb u stappen van hiet boven gedaan en nog lukt het niet :s.
De wireless manager geeft wel mijn netwerk weer maar hij wil geen verbinding maken.

Hoe kan ik dit oplossen?

grtz

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #39 Gepost op: 2007/02/11, 19:49:02 »
Probeer toch eens de 6.10, en kijk eens of je in een LiveCD-sessie wel verbinding krijgt.
Hier haal je 'm: ftp://ftp.tudelft.nl/pub/Linux/releases.ubuntu.com/edgy/ubuntu-6.10-desktop-i386.iso

Op lage snelheid branden.

Helpt dit? Zo ja, dan raad ik aan: overstappen op 6.10 door middel van een schone installatie (formatteren).

Groet, Pjotr.

Ahlfie

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 2007/02/11, 19:58:55 »
ik heb die al op cd maar hij reageert niet als ik boot :(. Ik heb eerst geprobeerd om het .iso bestand op cd te zetten maar dat deed niets en dan heb ik de bestanden zelf op cd gezet en dan deed hij het wel in mijn windows maar niet bij het opnieuw opstarten.
Ik heb die wel op DVD gezet omdat die alleen maar ter beschikking was. Maar ik snap het probleem niet. Hij zoekt netwerken en vind ze ook maar hij wil geen verbinding maken.

Kan ik nog via een andere manier een aanpassing proberen te doen aan het netwerk?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #41 Gepost op: 2007/02/11, 20:04:58 »
Ik vind het heel raar. Voorlopig zie ik maar één uitweg: PC thuis aan de draad hangen (of Windows draaien), en twee maanden wachten op de komst van Ubuntu versie 7.04, die veel beter zal presteren qua draadloos. Enfin, weer een extra aanleiding om bij je vriendin aan te gaan......  :-)

Overigens: heb je het ISO wel juist gebrand? Moet namelijk zo (in Nero voor Windows):
1. Stop een lege CD in de CD-brander.
   2. Start nero
   3. Kies in het "File"-menu "Burn CD image".
   4. Kies bij bestandstype: "all files (*.*)".
   5. Selecteer het gedownloade ISO-bestand.
   6. Je zult nu een dialoog zien waarin je dingen kunt instellen. Zorg dat deze dingen     goed staan ingesteld:
          Type of image: Data Mode 1
          Block size: 2048 bytes per sector
          File precursor and image trailer: 0 length
          No scrambled and no Swapped
   7. Klik nu op "burn". Als het programma zegt dat de iso fouten bevat, klik op "Ignore" en start het branden.

Groet, Pjotr.

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
« Reactie #42 Gepost op: 2007/02/11, 20:08:16 »
Snelheid op 4x.

Ahlfie

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 2007/02/11, 20:09:22 »
ik heb NTI cd & dvd maker 7 gaat dat daar ook mee want dit is de eerste maal dat ik met die NTI werk?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #44 Gepost op: 2007/02/11, 20:14:46 »
Citaat van: Ahlfie
ik heb NTI cd & dvd maker 7 gaat dat daar ook mee want dit is de eerste maal dat ik met die NTI werk?
Zoek in de helpfunctie van NTI op "iso"

Of haal een proefversie van nero binnen, die 30 dagen werkt:
http://www.nero.com/nero7/eng/nero7-demo.php

Ahlfie

• Gast
« Reactie #45 Gepost op: 2007/02/11, 20:34:55 »
nope makker het lukt niet met de cd ik heb het al opnieuw geprobeerd maar het lukt niet. Ik zal morgen is horen aan een leerkracht voor da te starten. Ik gaan nog is kijken of ik dit kan oplossen want er moet toch een manier zijn want ik zie dat je offline bent.

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
« Reactie #46 Gepost op: 2007/02/12, 11:19:45 »
Staat je BIOS eigenlijk ingesteld dat die van een cd boot?

Ahlfie

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 2007/02/12, 17:37:11 »
Ik heb ik heb even de hulp gekregen van een fantastische leerkracht gekregen. Er staat nu de 6.10 op. Het enigste probleem is dat ik geen verbinding krijg met het netwerk.

Hoe kan ik dit oplossen?

Ahlfie

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 2007/02/12, 18:44:43 »
Ik heb net via utp een deel netwerk tooltjes gedownload maar en mijne wireless geeft een netwerk weer maar hij blijft zeggen dat hij geen verbinding kan maken.

Moet ik dan toch Ndiswrapper gaan gebruiken of toch niet?

Offline siegi

• Lid
« Reactie #49 Gepost op: 2007/02/12, 19:42:43 »
Je hebt dus gnome network-manager geinstalleerd ?  
Deze werkt normaal voor die intel kaart.  In het icoon rechtsboven kan je dan links klikken om te connecten met een wireless network.