Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ALDI Tablet.  (gelezen 35923 keer)

Offline RikRik

• Lid
Re: ALDI Tablet.
« Reactie #25 Gepost op: 2011/12/04, 21:23:20 »
@vistaus,  misschien een beetje flauw van mij, maar..  the TouchPad is a mediocre tablet that poses no threat to the iPad

http://www.infoworld.com/d/mobile-technology/tablet-deathmatch-hp-touchpad-vs-apple-ipad-2-092

Maar ik kan me je enthousiasme wel voorstellen, een tablet HP , Apple of  archos zijn prachtig, het zijn geen desktop's of notebook's maar totaal anders, met veel voordelen, maar zoals bijna met alles, kleven er nog een aantal nadelen aan. Maar gelukkig hebben we Ubuntu ook nog  :D

En henkoegema, heb je nog interesse in de Medion Tablet PC ?

Offline bwman

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2011/12/04, 21:49:29 »
@Vistaus Delen via android kan je zo, toch voor media bestanden , documenten heb ik nog niet geprobeerd

Als uw WiFi-netwerk computers omvat die mappen delen, dan kunt u deze mappen doorbladeren en al hun inhoud afspelen. Zoals weergegeven aan de linkerkant, beschikt een gedeelde map op uw pc over een speciaal pictogram (een hand die een map vasthoudt). Om een map op uw pc te delen, dient u er met de rechtermuisknop op te klikken en Sharing [Delen] te selecteren. U kunt door alle gedeelde mappen bladeren door de toepassing Files [Bestanden] op uw ARCHOS te gebruiken. Zoek in de bestandsbrowser de groep External [Extern] en selecteer Shared folders (SMB) [Gedeelde mappen (SMB)]. Hier vindt u de naam van uw computer en vervolgens de gedeelde mappen en de bestanden die erin zitten. Als u gedeelde video- of muziekbestanden hebt, kunt u rechtstreeks toegang krijgen tot deze mappen vanuit de toepassing Video (selecteer Shared Folders [Gedeelde mappen] uit de lijst wanneer u de videospeler voor het eerst opent) of de toepassing Music [Muziek] (selecteer het pictogram Storage [Opslag] aan de rechterkant). Voor foto's zult u de toepassing Files [Bestanden] moeten gebruiken om uw foto's te lokaliseren en weer te geven. Als de computer met de gedeelde mappen normaal gezien een Windows®-gebruikersnaam en -wachtwoord heeft, zult u deze moeten invoeren om toegang te krijgen tot de inhoud van de mappen., hier werkt dit perfeckt op mijn archos via het wifi netwerk. misschien bij jouw android tablet ook.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

« Reactie #27 Gepost op: 2011/12/04, 21:58:10 »
@Rik: Wat geloof jij, 1 artikeltje of ervaringen?
Daarbij: heb je wel een keer de interface gezien van de HP Touchpad? Echt stukken meer gericht op multitasken dan iOS. Daarbij mag ik gerust aanbevelingen doen aan jan voor de HP Touchpad aangezien jij dat ook mag voor je iPad. Ik somde alleen op wat jij zei, alleen dan dat het op de HP Touchpad ook mogelijk is.
Plus als je dan toch even gaat kijken naar de interface, kijk dan ook even naar 1,4 GHz-overclock want dan is ie ineens 2x zo snel als de iPad (is bewezen in testen).

Maar goed, ieder zo zijn smaak, alleen vind het een beetje flauw dat je iets afkraakt op basis van 1 artikeltje.

@bwman: Ik zei ook niet dat dat niet mogelijk was? Ik noemde alleen de dingen die Rik zei, maar dan voor de HP Touchpad. Daarbij kun je een Android Honeycomb-tablet niet aankoppelen op Ubuntu omdat de in 3.0 de mass storage mode niet goed meer werkt. Zoek maar op, want dat is echt zo, velen hebben dat probleem (en ik weet dat uit eigen ervaring ook).

Offline chaos7

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2011/12/04, 22:02:41 »
om ff weer ontopic te komen.
wat is de resolutie van dat ding?
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

« Reactie #29 Gepost op: 2011/12/04, 22:12:06 »
om ff weer ontopic te komen.
wat is de resolutie van dat ding?

Van de Medion Lifetab?
10" / 1280x800p

Offline bwman

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2011/12/04, 22:23:09 »
Dan heb ik het verkeerd gelezen Vistaus .
                                         its something you are
Saab enthousiast

« Reactie #31 Gepost op: 2011/12/04, 22:26:27 »
Dan heb ik het verkeerd gelezen Vistaus .

Kan gebeuren ;)

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2011/12/04, 22:33:40 »
@Rik: Wat geloof jij, 1 artikeltje of ervaringen?
Daarbij: heb je wel een keer de interface gezien van de HP Touchpad? Echt stukken meer gericht op multitasken dan iOS. Daarbij mag ik gerust aanbevelingen doen aan jan voor de HP Touchpad aangezien jij dat ook mag voor je iPad. Ik somde alleen op wat jij zei, alleen dan dat het op de HP Touchpad ook mogelijk is.
Plus als je dan toch even gaat kijken naar de interface, kijk dan ook even naar 1,4 GHz-overclock want dan is ie ineens 2x zo snel als de iPad (is bewezen in testen).

Maar goed, ieder zo zijn smaak, alleen vind het een beetje flauw dat je iets afkraakt op basis van 1 artikeltje.

Kom op Vistaus,ik schreef toch
Citaat
misschien een beetje flauw van mij
niet boos zijn hoor, ik kraak, gezien mijn reactie helemaal niets af, integendeel, ik schreef:  
Citaat
Maar ik kan me je enthousiasme wel voorstellen, een tablet HP , Apple of  archos zijn prachtig.
En multitasking met de iPad gaat na de os update subliem. En ik geloof niet  direct1 artikel maar ik ben wel aardig op de hoogte van vergelijkende tablet testen, ik lees diverse computer tijdschriften. Ik vond een site: HP TouchPad vs Apple. Is alleen maar interessant toch?
« Laatst bewerkt op: 2011/12/04, 22:48:34 door RikRik »

« Reactie #33 Gepost op: 2011/12/04, 23:05:26 »
dat iOS niet goed zou zijn voor multitasking is lariekoek, of het nou op de iPod Touch, de iPhone of iPad is iOS werkt perfect met multitasking.
ik heb op mijn iPhone vaak meer tegelijk open dan op mijn desktop.

een iPad hoef ik echter niet, als ik een tablet neem word het een met Android, of Windows.

een HP Tablet hoeft van mij echter ook niet erg, ik vind dat HP op de consumenten markt toch altijd wat mindere producten aflevert dan ze eigenlijk zouden moeten
ze zijn wat mij betreft veel te gefocusseerd op bedrijfsproducten.
de HP ProLiant Servers op werk ben ik dan ook zeer tevreden over, maar de verdere HP producten waar ik mee gewerkt heb, waaronder tablet, waren minder.
niet allen ronduit slecht, maar voor het zelfde geld kan je betere producten krijgen.

ik doe momenteel een opleiding naast werk (In-Company), daar zijn ook HP laptops voor, Quad-Core i5, 4GB DDR3, 500GB 7200RPM HD.
klinkt goed? op zich, maar ze kunnen mijn eigen laptop niet bijhouden.
en ter vergelijking, ik heb een Dual-Core Athlon, 4GB DDR2 had altijd een 320GB 5400RPM schijf.

en hoewel dit niet zegt dat alle laptops van HP zo zijn, vind ik dit wel erg belachelijk.
zouden ze toch op zijn minste mijn laptop moeten kunnen bijhouden, en ze zijn echt letterlijk half zo snel.

en voor iemand nu zegt dat het licht aan wat je doet, niet dus.
of je nou Windows wilt starten (goed, waarom zou je dat willen...) of programma's wil openen, ze houden mijn laptop niet bij.

Virtualisatie? crashen die dingen zowat, het kan dat die dingen niet bedoel zijn voor virtualisatie, maar lever ze dan niet met VT-x ingeschakeld.
en dan moet je er al helemaal niet mee adverteren op de doos...en er staat dus wel op "ideal for virtualization", als het draait misschien, maar het starten van een VM is niet bepaald ideaal.

maar goed, hoewel het slecht is van HP, vind ik het wel weer goed dat ze zo slecht zijn, want toen wij de specs hadden gezien zij de hele ICT al dat die dingen absoluut niet geschikt waren.
(hebben 15" display, terwijl naast de opleiding die ik doe er nog een loopt, voor Office, met Exel, waarvoor 15" bijna onwerkbaar is, en ook leuk in Exel, geen NumPad)

ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

« Reactie #34 Gepost op: 2011/12/04, 23:14:14 »
@Rik en foxofinety: Nounou, misschien heb ik e.e.a. niet goed gelezen, maar jullie ook niet. Ik zei toch ook niet dat multitasking slecht gaat op iOS? Ik zei dat de Touchpad er meer op GERICHT is. Oftewel: de focus ligt daar al vanaf het begin op, terwijl het bij iOS en Android gewoon een ingebouwde feature is. Daarmee zeg ik NIET dat het slecht is of slecht gaat op iOS, alleen dat het er niet op gericht is. Kijk nu allebei eerst maar een filmpje van de HP Touchpad en dan zul je wel zien wat ik bedoel.
Ik vind iOS ook niet slecht, laat dat ook duidelijk wezen. Ik hou van webOS, maar ik vind iOS zeker niet slecht.

Maar Rik, waar woon jij als ik zo vragen mag? Want ik wil best wel eens een praktijktest doen: mijn HP Touchpad vs jou iPad :) Lijkt me wel interessant om eens te doen en dan kunnen we ook echt wat testen en niet alleen een webbrowsertje openen en wat foto's doorbladeren zoals in die reviews ;)

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #35 Gepost op: 2011/12/04, 23:18:53 »
Citaat
Maar Rik, waar woon jij als ik zo vragen mag? Want ik wil best wel eens een praktijktest doen: mijn HP Touchpad vs jou iPad
Ik woon boven de grens van de beschaving  :D Maar Vistaus, rustig aan, we verliezen een beetje het doel van deze topic uit het oog: is een Medion een verstandige keus?

« Reactie #36 Gepost op: 2011/12/05, 00:49:16 »
Je hebt gelijk.
Medion maakt erg goed spul. Dit is hun eerste tablet, dus ik heb geen idee hoe het met de kwaliteit zit. Maar aangezien de rest van hun spul erg goede kwaliteit is, lijkt het me dat deze tablet dat ook wel zal zijn :)

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #37 Gepost op: 2011/12/05, 10:56:05 »
Je hebt gelijk.
Medion maakt erg goed spul. Dit is hun eerste tablet, dus ik heb geen idee hoe het met de kwaliteit zit. Maar aangezien de rest van hun spul erg goede kwaliteit is, lijkt het me dat deze tablet dat ook wel zal zijn :)

Over de Aldi tablet zijn, voor zover ik weet, geen Review's geschreven. De specificaties zijn zondermeer goed. Medion is overgenomen door het Chinese bedrijf Lenovo en van dit bedrijf zijn wel tablets Review's te vinden:

http://reviews.cnet.com/tablets/lenovo-thinkpad-tablet/4505-3126_7-34848148.html
Niet dezelfde als het Aldi model maar het geeft misschien een indruk van de kwaliteit.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/05, 11:04:47 door RikRik »

« Reactie #38 Gepost op: 2011/12/05, 11:06:56 »
Nuja, die Medion is wel dunner dan die Lenovo Thinkpad.
Daarbij is CNet wel een beetje biased, want ze brengen de Android-aanpassingen van Lenovo nogal stellig als dat het echt superslecht enzo zou zijn, terwijl op XDA iedereen uitermate positief is en daarbij vergeet CNet dat het aankomt op eigen smaak. Dat is een beetje dik en zwaar is is ook niet helemaal waar. Ja, dik wel, maar zwaar valt wel mee. Maarja, als je het met een iPad vergelijkt is alle concurrentie zwaar...

Al met al geeft dat dus geen indruk van de Medion. De bouwkwaliteit van Lenovo is in ieder geval top en van Medion ook erg goed :) Dus dat geeft goede verwachtingen voor hun tablet :)

« Reactie #39 Gepost op: 2011/12/05, 19:38:44 »
(..)
Het is veel geld, helemaal waar, maar ik zou de iPad niet willen ruilen met de Aldi medion.

Hier idem. Mijn 2 zal nooit de deur uitgaan voor een Android-tablet. :)

Mijn Android Tablet (Samsung Galaxy Tab 10.1, 399 bij de Mediamarkt), zou ik nooit maar dan ook nooit in willen ruilen voor een IPAD.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

« Reactie #40 Gepost op: 2011/12/05, 21:28:50 »
Mijn webOS-tablet (HP Touchpad) zou ik nooit maar dan ook nooit in willen ruilen voor een iPad of Android-tablet.

« Reactie #41 Gepost op: 2011/12/05, 21:32:09 »
Nou, iedereen happy? :rolleyes:

« Reactie #42 Gepost op: 2011/12/06, 12:37:22 »
Zo zie je maar, waar mijn simpele vraag toe kan leiden.   :D

Mijn conclusie is, dat de prijs mijn (AOW) budget toch nog net iets te boven gaat.
Maar wachten tot dat de prijs onder de 300 € gezakt is.
𝕸𝖎𝖘𝖈𝖊𝖗𝖊 𝖚𝖙𝖎𝖑𝖊 𝖉𝖚𝖑𝖈𝖎. (Ter leering ende vermaeck)
𝕹𝖎𝖑 𝖛𝖔𝖑𝖊𝖓𝖙𝖎𝖇𝖚𝖘 𝖆𝖗𝖉𝖚𝖚𝖒. (Niets is moeilijk voor hen die willen)
https://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  24.04 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & TELLO drone (voor AI)

Offline bwman

• Lid
                                         its something you are
Saab enthousiast

« Reactie #44 Gepost op: 2011/12/06, 15:05:57 »
Ik hoor anders slechte verhalen over de low-end Archos-tablets (dat is dus die 101). De G9 schijnt inderdaad erg goed te zijn.

Offline bwman

• Lid
« Reactie #45 Gepost op: 2011/12/06, 15:46:54 »
ik heb er geen problemen mee, de archos arnova 101 is inderdaad oerslecht maar de opvolger, archos 101 internet tablet is pakken beter , die heb ik in mn bezit en die doet alles wat ik wil dat ie doet zonder haperen speelt vlotjes alles af wat ik hem voorschotel in HD, vriend van mij heeft de ipad2 en we hebben eens samen gezeten, die was toch verrast wat die archos van mij allemaal aankon. Het moet niet altijd duur zijn om er iets mee te kunnen aanvangen he, de g9 is indeed nog beter omdat die een dualcore processor heeft. en nog een beter scherm en kijkhoek..
« Laatst bewerkt op: 2011/12/06, 15:49:00 door bwman »
                                         its something you are
Saab enthousiast

« Reactie #46 Gepost op: 2011/12/09, 14:24:03 »
@ Stefan de Vries, Garageband is een toy :) Pro's gaan voor Ardour of Harrison Mixbus ;)
En voor piano, Pianoteq 3 :)

« Reactie #47 Gepost op: 2011/12/09, 16:20:09 »
@ Stefan de Vries, Garageband is een toy :) Pro's gaan voor Ardour of Harrison Mixbus ;)

Professionele muzikanten hebben goede instrumenten, mixapparatuur en talent. En dat laatste is niet hooghartig bedoeld, maar we gebruiken de software alleen om achteraf nog kleine aanpassingen te doen; onderlinge geluidsverschillen etc. :)
« Laatst bewerkt op: 2011/12/09, 16:21:49 door Stefan de Vries »
Bezoek ook eens de Ubuntu NL IRC-kanalen! |

« Reactie #48 Gepost op: 2011/12/09, 16:37:09 »

Professionele muzikanten hebben goede instrumenten, mixapparatuur en talent. En dat laatste is niet hooghartig bedoeld, maar we gebruiken de software alleen om achteraf nog kleine aanpassingen te doen; onderlinge geluidsverschillen etc. :)

Klinkt als de prototype Ardour doelgroep, of wellicht zelfs de prototype Ardour op GNU/Linux doelgroep :)
http://en.flossmanuals.net/ardour/
« Laatst bewerkt op: 2011/12/09, 16:38:49 door .zamorano »

« Reactie #49 Gepost op: 2011/12/09, 17:02:49 »

Precies. Of we gebruiken software om bijv. een drumbeat te maken bij de melodie en tekst die je hebt gemaakt.