Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pinguy OS  (gelezen 9671 keer)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Pinguy OS
« Reactie #25 Gepost op: 2011/11/20, 11:24:08 »
Wat bedoel je met de video op de website?  Pinquy crasht als je met compiz gaat spelen, in Ubuntu 11.10 verdwijnt bij mij de Unity werbalk, in Pinquy OS de gehele bovenbalk, een herinstallatie is dan de enige optie. Het voordeel van Ubuntu 11.10 is de suport die je b.v. op dit forum kan vinden, Unity herstellen is uitvoerig beschreven maar het herstellen van Pinquy is lastiger.

FrSu

  • Gast
Re: Pinguy OS
« Reactie #26 Gepost op: 2011/11/20, 12:41:59 »
Video op de website van Pinguy. ;)

Re: Pinguy OS
« Reactie #27 Gepost op: 2011/11/20, 14:08:13 »
Ik heb nog nooit zo een drama distro meegemaakt als deze. Zelfs OpenSuse voldoet voor mij meer dan dit (en dat wil wat zeggen daar ik een bloedhekel heb aan OpenSuse).
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline RikRik

  • Lid
Re: Pinguy OS
« Reactie #28 Gepost op: 2011/11/20, 16:18:26 »
Ik heb nog nooit zo een drama distro meegemaakt als deze. Zelfs OpenSuse voldoet voor mij meer dan dit (en dat wil wat zeggen daar ik een bloedhekel heb aan OpenSuse).

Vreemde reactie Vincent, kan je je mening ook onderbouwen met argumenten? Persoonlijk vind ik Pinquy wel logisch cq functioneel in elkaar zitten. Het is zeer gericht op nieuwe Linux gebruikers. Afgezien van het bekende compiz probleem ben ik geen rare dingen tegengekomen. Of heb je ook een bloedhekel aan Ubuntu 11.10?

Re: Pinguy OS
« Reactie #29 Gepost op: 2011/11/20, 16:34:07 »
Ik heb nog nooit zo een drama distro meegemaakt als deze. Zelfs OpenSuse voldoet voor mij meer dan dit (en dat wil wat zeggen daar ik een bloedhekel heb aan OpenSuse).

Vreemde reactie Vincent, kan je je mening ook onderbouwen met argumenten? Afgezien van het bekende compiz probleem ben ik geen rare dingen tegengekomen.

Mijn argumenten:

1) Veel te veel programma's worden gelijk geïnstalleerd. Met de helft minder mist een persoon die overstapt van Windows naar Linux nog niets.
2) Het draait gewoon sloom. Ik heb een systeem met 8 Gb RAM en het draait gewoon sloom (ja heb swap gecontroleerd/ aangepast etc) in vergelijking met Ubuntu.
3) De Compiz bug die ik geen bug maar blunder durf te noemen (in Ubuntu heb ik hem nog niet gevonden ondanks dat ik een dappere poging doe om een compiz error te krijgen).
4) Het lijkt op een verplicht projectje dat ik ooit op school heb moeten doen. Het hangt allemaal om 1 persoon heen, en als die weg is (geen interesse meer ofzo) dan zit je gelijk met een probleem, tenzij je je softwarebronnen vol gaat gooien met ppa's (heel fijn voor beginnende gebruikers, zeker als ze stabiliteit willen/ niet weten waar ze mee bezig zijn).

Nee ik heb geen hekel aan Ubuntu 11.10. Ik draait Unity 3D, 2D en heb daarnaast ook nog E17 van source gecompileerd in Ubuntu 11.10. Elk van de configuraties draait rondjes om Pinguy OS met snelheid, stabiliteit en betrouwbaarheid van de pakketten.

openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline RikRik

  • Lid
Re: Pinguy OS
« Reactie #30 Gepost op: 2011/11/20, 17:12:25 »
Vincent bedankt voor je reactie
1) Veel te veel programma's worden gelijk geïnstalleerd. Met de helft minder mist een persoon die overstapt van Windows naar Linux nog niets.
De laatste versie van Pinguy OS heeft veel minder "onzinnige" programmatuur voor- geïnstalleerd. De nieuwe gebruiker kan wel direct aan de slag.  
2) Het draait gewoon sloom. Ik heb een systeem met 8 Gb RAM en het draait gewoon sloom (ja heb swap gecontroleerd/ aangepast etc) in vergelijking met Ubuntu.
Ben ik niet met je eens, Pinguy OS reageert snel, zelfs in m'n virtualbox met een geringe geheugen van 512 mb De laatste versie is opmerkelijk sneller dan de vorige versie. Volgens de site:  Sommige wijzigingen zijn aangebracht in het basissysteem om de snelheid en het energieverbruik te verbeteren. Dit wordt gedaan door gebruik te maken van zram, preload and granola.
3) De Compiz bug die ik geen bug maar blunder durf te noemen (in Ubuntu heb ik hem nog niet gevonden ondanks dat ik een dappere poging doe om een compiz error te krijgen).
Ccm laat Ubuntu 11.10 crashen, hetzelfde probleem heeft  Pinguy OS ook (voorbeelden genoeg op dit forum) Ccm is ondanks dit probleem te vinden in softwarecentrum.
4) Het lijkt op een verplicht projectje dat ik ooit op school heb moeten doen. Het hangt allemaal om 1 persoon heen, en als die weg is (geen interesse meer ofzo) dan zit je gelijk met een probleem, tenzij je je softwarebronnen vol gaat gooien met ppa's (heel fijn voor beginnende gebruikers, zeker als ze stabiliteit willen/ niet weten waar ze mee bezig zijn).
Updatebronnen  zijn vrijwel hetzelfde als van oneiric (11.10) Verder staat er volgens mij geen exotische software in Pinguy OS, in de praktijk zal dit geen problemen geven.

Er zijn genoeg Distro's verschenen die niet de mijne zijn maar een bloedhekel hebben aan gaat mij te ver, Het maakt het Linux-wereldje alleen maar  leuk en interessant  :D






« Laatst bewerkt op: 2011/11/20, 17:27:23 door RikRik »

FrSu

  • Gast
Re: Pinguy OS
« Reactie #31 Gepost op: 2011/11/21, 19:23:01 »
Heb het geïnstalleerd. Niks mis mee. ;)

Vertaling gaat niet overal even goed, bv in de advanced instellingen kom ik wat Duits tegen.
Supertoets (switch naar Gnome shell) werkt ook niet altijd.

Later meer.






Offline RikRik

  • Lid
Re: Pinguy OS
« Reactie #32 Gepost op: 2011/11/21, 23:42:18 »
Mooi FrSu, ik ben heel benieuwd naar je volgende review! Maar Pinguy OS 11,10 is nog geen rc, je zal nog wel wat foutjes tegen komen. Bij mij draait deze versie goed in virtualbox.

Had je deze al gelezen: http://www.techdrivein.com/2011/01/linux-mint-vs-pinguy-os-review.html


  http://www.techdrivein.com/2010/12/pinguy-os-probably-best-ubuntu.html
« Laatst bewerkt op: 2011/11/21, 23:50:02 door RikRik »

FrSu

  • Gast
Re: Pinguy OS
« Reactie #33 Gepost op: 2011/11/22, 23:07:26 »
Nee, nu wel. XD

Verder werkt nu het starten van de Gnome shell door de muis naar links bovenin te bewegen nu ook, :D

Offline RikRik

  • Lid
Re: Pinguy OS
« Reactie #34 Gepost op: 2011/11/22, 23:46:25 »
Volgens mij ben je best wel enthousiast,maar deze keer heb je wel een hele korte Review  XD

FrSu

  • Gast
Re: Pinguy OS
« Reactie #35 Gepost op: 2011/11/23, 19:04:10 »
Die ga ik ook niet schrijven, hebben anderen al gedaan. ;)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Pinguy OS
« Reactie #36 Gepost op: 2011/11/23, 21:11:12 »
Die ga ik ook niet schrijven, hebben anderen al gedaan. ;)

Tja, je schreef:later meer. En toen kwam er nog 1 regel  =D maar je hebt gelijk hoor, er is al genoeg over geschreven. Maar ik heb nog een iets wat ik niet begrijp. Ik had je raad opgevolgd, met gparted de Linux partities gewist en vanuit een live-sessie mint geïnstalleerd. Wat ik vreemd vind is dat na de installatie de partitie exact zo groot is als de zojuist verwijderde partitie. Heb jij hier een verklaring voor?

FrSu

  • Gast
Re: Pinguy OS
« Reactie #37 Gepost op: 2011/11/23, 21:42:09 »
Ja, de installatie gebruikt gewoon de niet gealloceerde ruimte. Dus er wordt niets van een reeds aanwezige (win) partitie afgehaald, met mogelijk risico op dataverlies.

Ook geen gedoe met homepartities weer hergebruiken of zo. Ik maak een back-up van de bladwijzers en de documenten, afbeeldingen etc. op een USB en plaats deze later weer terug. Fluitje van een cent.

Ik doe het al heel lang zo en het gaat bij mij altijd goed. :D

Offline RikRik

  • Lid
Re: Pinguy OS
« Reactie #38 Gepost op: 2011/11/23, 21:46:42 »
Raadsel is opgelost, super bedankt voor je uitleg FrSu !

FrSu

  • Gast
Re: Pinguy OS
« Reactie #39 Gepost op: 2011/11/25, 16:46:31 »
Had eerst ook wat problemen met de vertaling in NL. Zat nogal wat Duits bij in. Heb het eerst geheel weer in Engels gezet en daarna weer in NL. Nu is het goed. :D

Blijft voorlopig nog even op mijn Media PC staan, begint steeds beter te bevallen. Waarom? Werkt net als Mint 12 RC maar is veel uitgebreider qua software en de Media Software is vanuit de sessiekiezer ook gelijk op te starten.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Pinguy OS
« Reactie #40 Gepost op: 2011/11/26, 10:37:51 »
Ik weet het niet zeker, XBMC zit toch standaard in Pinguy OS?

Ik had Pinguy in virtualbox geïnstalleerd maar XBMC was te zwaar voor mijn pc en liep vast. Moet wel zeggen dat het er indrukwekkend uitzag 

FrSu

  • Gast
Re: Pinguy OS
« Reactie #41 Gepost op: 2011/11/26, 12:10:33 »
Heb P.O. ook even op mijn Asus Eee 1000H geinstalleerd, maar Gnome 3 lijkt iets teveel van het goede te zijn, bovendien slokt de onderste Docky teveel ruimte van mijn beeldschermpje op.

Off topic: Heb hier nu een Zen versie van PCLOS op gezet, ziet er mooi uit en is erg snel. Voorlopig een blijvertje. ;)

OT: XBMC vraagt inderdaad nogal veel van de PC, heb ik ook gemerkt op mijn Media PC en ziet er inderdaad mooi uit.

FrSu

  • Gast
Re: Pinguy OS
« Reactie #42 Gepost op: 2011/11/27, 11:30:26 »
Er is ook al een light versie: http://www.webupd8.org/2011/11/pinguy-os-mini-1110-released.html

En heb ook al een Eee versie gevonden: http://forum.pinguyos.com/Thread-Ping-Eee-OS-Netbook-Edition-of-Pinguy-OS

Heb de laatste ook even als Live USB gedraaid, jammer is dat het dock onderin beeld niet verdwijnt als je bv Firefox opent. Ziet er verder goed uit.


Offline RikRik

  • Lid
Re: Pinguy OS
« Reactie #43 Gepost op: 2011/11/27, 11:39:16 »
Ik heb je genoemde site en filmpjes gezien. Het is voor mij wel duidelijk: Pinguy OS is de beste Ubuntu derivaat

FrSu

  • Gast
Re: Pinguy OS
« Reactie #44 Gepost op: 2011/11/27, 17:39:16 »
Inmiddels ben ik geholpen hoe je Docky kunt laten verdwijnen.

Helaas geeft de toegepaste kernel in de Eee versie problemen met de wifi. Na de eerste verbinding valt deze weg en kun je hierna geen verbinding meer maken. Heb ik ook met de voorlaatste Ubuntu en Mint versie gehad.

Misschien de light versie maar eens proberen, die heeft een nieuwere kernel. ;)

FrSu

  • Gast
Re: Pinguy OS
« Reactie #45 Gepost op: 2011/12/07, 20:53:59 »
Heb de stoute schoenen aangetrokken en ben nu toch bezig de Eee versie te installeren op mijn 1000H. Heb op het Pinguy forum een tip gekregen om het kernel probleem op te lossen met sudo apt-get update en sudo apt-get dist-upgrade.

Zal mij benieuwen.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Pinguy OS
« Reactie #46 Gepost op: 2011/12/07, 21:47:55 »
sudo apt-get update && sudo apt-get dist-upgrade


Zo doe je dat in een keer FrSu ;)
Net even iets sneller.

FrSu

  • Gast
Re: Pinguy OS
« Reactie #47 Gepost op: 2011/12/08, 17:13:06 »
Bedankt voor de tip, maar het werkt helaas niet. Wifi verbinding valt nog steeds weg. Dit lijkt lastig te worden..... :|

FrSu

  • Gast
Re: Pinguy OS
« Reactie #48 Gepost op: 2011/12/10, 11:15:26 »
Zo lastig zelfs dat ik maar weer terug gegaan ben naar PCLinuxOS Zen 11-11-11. ;)

FrSu

  • Gast
Re: Pinguy OS
« Reactie #49 Gepost op: 2018/12/09, 08:39:29 »
Oud topic, maar de titel klopt. Pinguy leek gestopt te zijn, maar er is toch weer activiteit. Ik kwam de 18.04.1 LTS tegen en heb deze sinds gisteren draaien. Gelikte versie met veel extra's en draait hier goed op mijn Asus Vivobook.

Gebaseerd op Gnome en maakt gebruik van veel extensies. Een eenvoudig dock onderin vind ik erg plezierig werken.

Bij een enkelvoudige installatie wordt ook de grub geïnstalleerd.