@Femke
Soleus is minder betrouwbaar dan de meeste commerciële partijen waarbij je een uptime garantie krijgt, die krijg je bij Soleus niet. Soleus is ongeveer net zo betrouwbaar als Ubuntu-NL zelf denk ik.

Het is namelijk net als bij Ubuntu-NL namelijk allemaal vrijwilligerswerk. Er is niet zo lang geleden bij Soleus nieuwe hardware aangeschaft, en er zijn/waren nog een paar opstartprobleempjes. Daar wordt natuurlijk aan gewerkt. Maar, vrijwilligerswerk, dus zet er geen stopwatch bij. Hoewel ik heb begrepen dat er vrijwilligers nog wel eens gedurende werktijden aan de slag gaan als het echt nodig is, kan je dat natuurlijk niet eisen.

Maar voor de test server is het niet zo erg als die er een keer een uurtje uit ligt wanneer de boel gereboot wordt. Daar tegenover staan een aantal andere zaken zoals de goede ondersteuning door vrijwilligers, en het feit dat ze een open source platform (Xen) gebruiken, waar commerciële partijen niet zelden gesloten software gebruiken, aanbieden, en het feit dat we door er aan mee te doen, ook zo'n community initiatief ondersteunen. Dat past wel bij de gemeenschapsgedachte van Ubuntu denk ik.
Al met al denk ik dat een community gedreven hosting voor onze Test/Community server een prima oplossing is.
Is het wel zo handig om met hun in zee te gaan? Want wie weet wat over hun of over hun werkwijze? Zijn ze getest? Betrouwbaar? Noem alles maar op?
Ach, getest zijn, betrouwbaar zijn.. daar kunnen we veel woorden aan vuil maken. Diginotar kennen we inmiddels allemaal, en dat bedrijf was zeker betrouwbaar, en getest:
DigiNotar is a trusted third party in the Netherlands issuing digital certificates. For now our main customers are based in the Netherlands. Our customers are goverment, banking, industry. DigiNotar is qualified against ETSI 101456 for issuing qualified electronic signatures conform EU regulations (Price Waterhouse Coopers http://www.diginotar.nl/files/etsi.pdf). As a member of the CABforum we also implement the new EV SSL standard. To do so we are also passed the WebTrust 'readiness' audit (KPMG).
Dan vertrouw ik toch liever de gemeenschap dan de blauwe ogen van professionele certificeerders en auditors...