Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sponsoring Test/Community server  (gelezen 10908 keer)

Re: Sponsoring Test/Community server
« Reactie #25 Gepost op: 2011/10/26, 19:02:57 »
Ach, het is maar wat je onder helpen verstaat. Met de bovenstaande redenering helpt de SP de VVD als ze hun best doen het land te verbeteren. ;)

« Reactie #26 Gepost op: 2011/10/26, 19:16:49 »
Ik ben de rottigste niet, dus de lijst volgemaakt. Is er al een rekening nummer?
Veel plezier met de testserver. :)
« Laatst bewerkt op: 2011/10/26, 19:18:43 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ertai

• Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
« Reactie #27 Gepost op: 2011/10/26, 19:51:31 »
het rekeningnummer zijn we bezig met regelen. De bank is niet zo snel als wij graag zien..
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

« Reactie #28 Gepost op: 2011/10/26, 20:02:00 »
Ach, het is maar wat je onder helpen verstaat. Met de bovenstaande redenering helpt de SP de VVD als ze hun best doen het land te verbeteren. ;)

Daarom zette ik er ook een :P-emoticon achter :D

« Reactie #29 Gepost op: 2011/10/26, 22:33:51 »
het rekeningnummer zijn we bezig met regelen. De bank is niet zo snel als wij graag zien..

Mag ik een tip geven als het gaat om de keuze van een Bank?

Er zijn een paar banken die prima passen bij de Ubuntu gedachte....

« Reactie #30 Gepost op: 2011/10/26, 22:35:59 »
De Ubuntu-bank? =D

« Reactie #31 Gepost op: 2011/10/26, 22:41:32 »
National Bank of Greece lijkt mij een goede keuze. :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #32 Gepost op: 2011/10/26, 23:54:36 »
Was een serieuze opmerking!
Zou mooi zijn als er een bank wordt gekozen die "ons" statement (home pagina Ubuntu NL) min of meer onderschrijft:

Wat betekent Ubuntu?
Ubuntu is een Afrikaans concept, de Ubuntu-gedachte is onze basis. In Zuid-Afrika drukt het woord een manier van zijn uit. Als je Ubuntu bent is dat een compliment. Je bestaat dankzij de anderen. Bij de Ubuntu-gedachte hoort ook een levensstijl van luisteren, verbinding maken, dialoog, en communiceren met elkaar, op een respectvolle manier en wijze. Dezelfde ideeën staan centraal in de manier waarop de Ubuntu-gemeenschap samenwerkt.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #33 Gepost op: 2011/10/27, 11:34:36 »
@Maarten123: daar zit wel iets in.... Maar de keuze is niet makkelijk.

Je hebt vrij idealistische banken als ASN en Triodos. Maar dat zijn eigenlijk weer wel "gewone" banken met aandeelhouders. De Rabobank is een coöperatie, met leden i.p.v. aandeelhouders (elke betrokken klant kan lid worden). Maar de Rabobank is weer minder idealistisch dan ASN en Triodos.

Enfin, die keuze kunnen we wel aan de Stichting overlaten. Dat is uiteindelijk hun "pakkie-an".  :)

« Reactie #34 Gepost op: 2011/10/27, 11:44:24 »
Alle donateurs hartelijk bedankt voor hun bijdrage! :)

@ Maarten.
Er is reeds gekozen voor een bank (op coöperatieve grondslag).

P.s. ik denk dat iedere bank dat Ubuntu statement zal onderschrijven. Iedere bank zal onderschrijven dat ze zal luisteren naar de klant, dat ze open staat voor communicatie, dat ze respectvol met haar klanten en de wereld zal omgaan etc.

Re: Sponsoring Test/Community server [opgelost]
« Reactie #35 Gepost op: 2011/10/27, 12:08:04 »
Het bestuur van de stichting heeft in principe besloten om een vps van hostingvereniging Soleus aan te schaffen, met name omdat Soleus een vereniging is, en de ondersteuning bij problemen erg goed is. Er zijn veel leden van Soleus met erg goede kennis van zaken die altijd klaar staan met tips e.d. Ik denk dat samenwerking met een vereniging goed past bij een gemeenschap als Ubuntu-NL.

Maar wie een beter idee heeft, gooi het in de groep. Wel snel wezen, want we gaan waarschijnlijk zonder tegenspraak op vrij korte termijn tot aanschaf van een vps over (in principe ligt er al een besluit om met Soleus in zee te gaan namelijk).

http://www.soleus.nu

Re: Sponsoring Test/Community server [opgelost]
« Reactie #36 Gepost op: 2011/10/27, 12:26:07 »
Het bestuur van de stichting heeft in principe besloten om een vps van hostingvereniging Soleus aan te schaffen, met name omdat Soleus een vereniging is, en de ondersteuning bij problemen erg goed is. Er zijn veel leden van Soleus met erg goede kennis van zaken die altijd klaar staan met tips e.d. Ik denk dat samenwerking met een vereniging goed past bij een gemeenschap als Ubuntu-NL.

Maar wie een beter idee heeft, gooi het in de groep. Wel snel wezen, want we gaan waarschijnlijk zonder tegenspraak op vrij korte termijn tot aanschaf van een vps over (in principe ligt er al een besluit om met Soleus in zee te gaan namelijk).

http://www.soleus.nu

Soleus lijkt mij een goede vereniging met juiste gronden. Hun VPS'en bieden alles wat we nodig hebben, en meer. Doen! :)

« Reactie #37 Gepost op: 2011/10/27, 12:33:35 »
@Femke

Soleus is minder betrouwbaar dan de meeste commerciële partijen waarbij je een uptime garantie krijgt, die krijg je bij Soleus niet. Soleus is ongeveer net zo betrouwbaar als Ubuntu-NL zelf denk ik. ;) Het is namelijk net als bij Ubuntu-NL namelijk allemaal vrijwilligerswerk. Er is niet zo lang geleden bij Soleus nieuwe hardware aangeschaft, en er zijn/waren nog een paar opstartprobleempjes. Daar wordt natuurlijk aan gewerkt. Maar, vrijwilligerswerk, dus zet er geen stopwatch bij. Hoewel ik heb begrepen dat er vrijwilligers nog wel eens gedurende werktijden aan de slag gaan als het echt nodig is, kan je dat natuurlijk niet eisen. :)

Maar voor de test server is het niet zo erg als die er een keer een uurtje uit ligt wanneer de boel gereboot wordt. Daar tegenover staan een aantal andere zaken zoals de goede ondersteuning door vrijwilligers, en het feit dat ze een open source platform (Xen) gebruiken, waar commerciële partijen niet zelden gesloten software gebruiken, aanbieden, en het feit dat we door er aan mee te doen, ook zo'n community initiatief ondersteunen. Dat past wel bij de gemeenschapsgedachte van Ubuntu denk ik.

Al met al denk ik dat een community gedreven hosting voor onze Test/Community server een prima oplossing is.

Is het wel zo handig om met hun in zee te gaan? Want wie weet wat over hun of over hun werkwijze? Zijn ze getest? Betrouwbaar? Noem alles maar op?

Ach, getest zijn, betrouwbaar zijn.. daar kunnen we veel woorden aan vuil maken. Diginotar kennen we inmiddels allemaal, en dat bedrijf was zeker betrouwbaar, en getest:

Citaat
DigiNotar is a trusted third party in the Netherlands issuing digital certificates. For now our main customers are based in the Netherlands. Our customers are goverment, banking, industry. DigiNotar is qualified against ETSI 101456 for issuing qualified electronic signatures conform EU regulations (Price Waterhouse Coopers http://www.diginotar.nl/files/etsi.pdf). As a member of the CABforum we also implement the new EV SSL standard. To do so we are also passed the WebTrust 'readiness' audit (KPMG).

Dan vertrouw ik toch liever de gemeenschap dan de blauwe ogen van professionele certificeerders en auditors...
« Laatst bewerkt op: 2011/10/27, 12:41:03 door Thomas de Graaff »

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2011/10/27, 13:54:18 »
Misschien zijn er hier leden die ervaring hebben met soleus, en kunnen vertellen wat hun ervaringen zijn met soleus.

« Reactie #39 Gepost op: 2011/10/27, 16:33:14 »
Alle donateurs hartelijk bedankt voor hun bijdrage! :)

@ Maarten.
Er is reeds gekozen voor een bank (op coöperatieve grondslag).

P.s. ik denk dat iedere bank dat Ubuntu statement zal onderschrijven. Iedere bank zal onderschrijven dat ze zal luisteren naar de klant, dat ze open staat voor communicatie, dat ze respectvol met haar klanten en de wereld zal omgaan etc.

Er is een verschil tussen zeggen en doen natuurlijk.
Hier een vergelijkswebste: http://www.eerlijkebankwijzer.nl/

Maar goed, de keuze is al gevallen.

« Reactie #40 Gepost op: 2011/10/27, 17:46:02 »
leoquant en Maarten +1

Praktijk zegt vaak meer dan theorie.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #41 Gepost op: 2011/10/27, 18:13:23 »
Een aantal toepassingen is in verband met veiligheid en flexibiliteit niet geschikt voor de hoofd server van Ubuntu-NL. Voor dergelijke toepassingen zou een Community server die minder kritisch is bij eventuele uitval handig zijn. Daarnaast is het belangrijk voor Ubuntu-NL dat er een test server komt. Hierop kunnen dan ontwikkelversies van toepassingen bedoelt voor de hoofdserver getest worden zodat gemeenschapsleden eenvoudig feedback kunnen geven.

Voorbeelden van diensten die op de Test/Community server zullen gaan draaien:
  • Stemwebsite
  • MwanzoBot
  • Testsites voor nieuwe thema (forum, www, wiki, planet)

Stichting Ondersteuning Ubuntu-NL wil graag een server ten behoeve van Ubuntu-NL aanschaffen. De stichting heeft echter nog geen structurele (terugkerende) inkomsten, en wil daarom nog liever geen structurele (terugkerende) uitgaven doen.

De vraag is dus of er leden zijn die de stichting willen sponsoren zodat er een Test/Community server kan komen.

Nodig zijn 12 leden die jaarlijks 10,- euro willen sponsoren voor de Test/Community server.

Wil je sponsor worden?

Laat het dan in deze draad weten, of schrijf je direct in op de sponsorlijst:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Stichting/Sponsoring

Alvast bedankt! :)

Offline ertai

• Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
« Reactie #42 Gepost op: 2011/10/27, 18:29:33 »
Er kan altijd gesponsord worden. Dit jaar hebben we het zo gedaan. Volgend jaar gaan we weer kijken hoe we het doen. Misschien is het inderdaad eerlijker om een open bedrag te vragen dan kan ieder sponsoren voor wat hij/zij kan/wil sponsoren.
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

« Reactie #43 Gepost op: 2011/10/27, 18:45:55 »
Er kan altijd gesponsord worden. Dit jaar hebben we het zo gedaan. Volgend jaar gaan we weer kijken hoe we het doen. Misschien is het inderdaad eerlijker om een open bedrag te vragen dan kan ieder sponsoren voor wat hij/zij kan/wil sponsoren.

Dit jaar is snel om..  :D

Misschien handiger om vanaf 2012 met donateurs te werken. Die storten dan in een algemene pot van waaruit allerlei kosten (zoals een test-server) worden betaald.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #44 Gepost op: 2011/10/27, 18:56:23 »
Zet maar op http://www.ubuntu-nl.org een bankrekening nummer ............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #45 Gepost op: 2011/10/27, 20:21:14 »

Naar ik me herinner wou het bestuur geen structurele (terugkerende) uitgaven doen ivm. de server aangezien er nog geen structurele (terugkerende) inkomsten waren. Vandaar dat we leden hebben gezocht die jaarlijks, dus structureel een bijdrage willen doen specifiek voor de server. Als het nu ineens om een eenmalige bijdrage gaat was deze sponsoractie niet nodig geweest, er was namelijk genoeg in kas om dit jaar een server te kunnen bekostigen. Of heb ik dat verkeerd begrepen?
« Laatst bewerkt op: 2011/10/27, 20:27:36 door Thomas de Graaff »

« Reactie #46 Gepost op: 2011/10/27, 20:38:43 »
Aha, overheen gelezen. Bedankt voor de link.

Dus minder dan 10 euro kan niet, begrijp ik.
Je kan ook gewoon stellen dat men iets geedft wat ze kunnen missen? En dat bijhouden?

Anders krijg je dat 10 dezelfde mensen die constant voor de 120,= moeten zorgen. Dat lijkt mij niet geheel eerlijk. Hoe staan jullie daar tegenover?

Het is idd. de bedoeling dat zodra er een rekeningnr. is iedereen kan bijdragen hoeveel en wanneer hij of zij wil. De sponsoractie voor de server is zo opgezet, met een jaarlijkse bijdrage, omdat het bestuur anders geen server wou aanschaffen aangezien dat structurele en terugkerende kosten met zich meebrengt die anders niet met structurele inkomsten gedekt zouden worden.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/27, 20:43:39 door Thomas de Graaff »

« Reactie #47 Gepost op: 2011/10/27, 20:42:48 »

Je kan ook gewoon stellen dat men iets geedft wat ze kunnen missen? En dat bijhouden?

Dat weet ik nog van de Humble Indie Bundle waar Luuk voorstelde om dan maar 1 cent te gaan doneren :D

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #48 Gepost op: 2011/10/27, 21:13:34 »

Naar ik me herinner wou het bestuur geen structurele (terugkerende) uitgaven doen ivm. de server aangezien er nog geen structurele (terugkerende) inkomsten waren. Vandaar dat we leden hebben gezocht die jaarlijks, dus structureel een bijdrage willen doen specifiek voor de server. Als het nu ineens om een eenmalige bijdrage gaat was deze sponsoractie niet nodig geweest, er was namelijk genoeg in kas om dit jaar een server te kunnen bekostigen. Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Zo heb ik het ook begrepen. En het is dan ook mijn bedoeling om elk jaar die 10 euro te storten. (En later eventueel meer, indien er bijvoorbeeld uitbreiding nodig is, zo kunnen we daarvoor al een 'potje' op voorhand vullen.)

Maar nu de stichting er is kan er altijd gedoneerd worden voor andere uitgaven.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #49 Gepost op: 2011/10/27, 23:41:32 »
De keuze voor Soleus als hosting voor de community server vind ik prima. Technisch zal de server misschien minder vaak online zijn (lagere uptime), maar ik zie liever ons gemeeschapsgeld naar een open transparante organisatie die draait op vrijwillegers en een groot hart heeft voor Open Source gaan, dan naar een 'commerciele' hosting, zelfs als deze een hogere uptime (en betere specs) voorschoteld.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal