Via deze link enkele commando's gevonden om te installeren:
http://nl.openoffice.org/inst-instructies-3.html#linuxZie titel: Installatie onder Linux (debian-gebaseerde distributies)
(Voer nog niets uit! Lees eerst even mijn volledig bericht)
Het eerste commando dat je daar ziet staan is in verband met de verwijdering van de distributie-eigen versie van OpenOffice. Dat moet je echter niet uitvoeren omdat er nu LibreOffice is en dat kan dus niet verwijderd worden met dat commando.
Dat kan je doen via UbuntuSoftwareCenter of via Synaptic.
De volgende commando's zijn verouderd en de versie daarin is een iets oudere versie dus die commando's moeten aangepast worden.
Dat heb ik gedaan. Vergelijk dus jouw pakket naam met die in de commando's die ik hieronder geef. Klopt de naam dan kan je het commando uitvoeren, zoniet pas het dan gewoon aan.
De manier met de commando's via terminal is de makkelijkste oplossing en de snelste. Als je het via gdebi zou doen dan zou je alle bestanden apart moeten installeren en dat is een enorm werk dat veel tijd vraagt.
Ik heb het tar.gz bestand in de Download map laten staan (dus NIET uitpakken) en volgende commando's uitgevoerd vanuit de terminal:
cd Downloads
cd = change directory
Dus met dit commando ga je eerst naar de directory waar het bestand staat, in mijn geval dus Downloads.
Dan voer je uit:
sudo tar xvzf OOo_3.3.0_Linux_x86_install-deb_nl.tar.gz -C ~/Bureaublad/
Je wachtwoord zal gevraagd worden, je zal niets zien, je moet dus je ww "blind" intypen.
Met dit commando pak je het bestand uit naar het Bureaublad. (Normaal gezien is het Desktop maar daar ik een Nederlandstalige versie heb word dat dus Bureaublad. Let daarop).
Dan:
sudo dpkg -i ~/Bureaublad/OOO330_m20_native_packed-1_nl.9567/DEBS/*.deb
Hiermee installeer je alle bestanden die nodig zijn voor de install van OOO3.
Maar nu komt het. Het pakket voor de desktop integratie voor gnome is ook geïnstalleerd maar ik vind dus nergens een icoon of wat dan ook om OOO3 op te starten.
Dus het installeren gaat goed maar voorlopig niet te vinden hoe ik die moet opstarten.
Dat word dus nog uitzoeken hoe dat moet.