Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint 12  (gelezen 104275 keer)

Offline Timo

• Forumteam
Re: Linux Mint 12
« Reactie #250 Gepost op: 2011/11/24, 19:10:24 »
Dat zeik ik dus ook al, gewoon wachten totdat de officiële site de doorslag geeft en daar de final heeft staan.
Geef je het nu toe XD ;)

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #251 Gepost op: 2011/11/24, 20:28:39 »
Ik heb vandaag gnome-shell geïnstalleerd in Ubuntu 11.10 en tot mijn verbazing heb ik nu de functionaliteit en vrijwel het uiterlijk van Mint 12.
Vraag mij nu wel af of ik terug wil naar Mint 12.

Ubuntu 11.10

Linux Mint 12

« Laatst bewerkt op: 2011/11/24, 20:31:56 door RikRik »

« Reactie #252 Gepost op: 2011/11/24, 22:23:56 »
Als ik LinuxMint 12 (de voortijdige ?) op m'n DELL Optiplex GX270 installeer (maar ook de live dvd) krijg ik niet de bovenste balk en niet de onderste balk te zien.
Ook de linker balk komt met de Windows toets (en met de muis) niet te voorschijn.   ???

Heeft iets met m'n grafische kaart te maken.   :rolleyes:

Ook Gnome3 in Suse12.1 werkt niet.

Echter......Unity in Ubuntu 11.10 werkt wel prima op die pc.
𝕸𝖎𝖘𝖈𝖊𝖗𝖊 𝖚𝖙𝖎𝖑𝖊 𝖉𝖚𝖑𝖈𝖎. (Ter leering ende vermaeck)
𝕹𝖎𝖑 𝖛𝖔𝖑𝖊𝖓𝖙𝖎𝖇𝖚𝖘 𝖆𝖗𝖉𝖚𝖚𝖒. (Niets is moeilijk voor hen die willen)
https://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  24.04 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & TELLO drone (voor AI)

« Reactie #253 Gepost op: 2011/11/24, 23:36:33 »
[.......................................]
 Maar Gnome 3 met MGSE is, voor mij dan, een enorme uitkomst!
[.................]

Ik vind het dubbel op. MGSE brengt (voor mij) geen enkele meerwaarde.
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  24.04 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & TELLO drone (voor AI)

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #254 Gepost op: 2011/11/24, 23:41:50 »
Henk, als je kennis wilt maken met Lisa, is het misschien beter om hier de iso te downloaden:
http://packages.linuxmint.com/index.php

« Reactie #255 Gepost op: 2011/11/25, 00:28:02 »
Henk, als je kennis wilt maken met Lisa, is het misschien beter om hier de iso te downloaden:
http://packages.linuxmint.com/index.php

Bedankt voor de link.  :)

Offline Ramana

• Lid
« Reactie #256 Gepost op: 2011/11/25, 07:28:02 »
[.......................................]
 Maar Gnome 3 met MGSE is, voor mij dan, een enorme uitkomst!
[.................]

Ik vind het dubbel op. MGSE brengt (voor mij) geen enkele meerwaarde.

Het is wel dubbelop, maar als je veel het menu gebruikt of tussen applicaties schakelt zitten die functies net een klik of muisbeweging dichterbij.  MGSE helpt om aan Gnome3 te wennen, maar is inderdaad een tussenoplossing. Ik heb gemerkt dat ik vaker de supertoets ben gaan gebruiken om het activiteitenscherm te activeren.

...en, na twee weken wilde ik eens proberen of ik een G3 achtige desktop kon maken in KDE, maar dan wel logisch (het grote voordeel van KDE is nu dat alles aanpasbaar is). Heb nu het Kicker menu vervangen door de Takeoff laucher.  
« Laatst bewerkt op: 2011/11/25, 07:30:39 door Ramana »

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #257 Gepost op: 2011/11/25, 09:03:05 »
Citaat
. Ik heb gemerkt dat ik vaker de supertoets ben gaan gebruiken om het activiteitenscherm te activeren.
Dat heb ik ook, de supertoets is nu ook voor mij functioneler, alleen ik gebruik nu Ubuntu 11.10 met gnome-shell. (gnome-shell staat in software -centrum)

De werking van Ubuntu is exact gelijk als Mint 12.

Is er een reden te bedenken om Mint 12 te gebruiken? Ik had altijd gedacht dat Ubuntu 11.10 aan Unity vast zat, maar met een stukje software kan je gewoon een keuze maken wat je zelf prettig vind. Ik kan net als met Mint 12 een keuze maken tussen verschillende desktop's  in mijn geval Unity, gnome-schell, enz  De afbeelding laat de overeenkomsten zien met Mint 12 Het is niet mijn bedoeling om reclame te maken voor Ubuntu maar ik ben zelf verbaasd over de overeenkomsten met Mint 12 rc. Dan vraag ik mij af: wat is de meerwaarde van Linux Mint 12?

Offline h2o

• Lid
« Reactie #258 Gepost op: 2011/11/25, 10:24:29 »
Mintmenu?
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #259 Gepost op: 2011/11/25, 10:49:47 »
Mintmenu?

In ubuntu activiteitenscherm staat exact dezelfde gemakkelijke sortering als in Mint 12, veel beter dan dash in Unity. Het klassieke mint menu is volgens mij een beetje overbodig geworden,zeker als je de supertoets veel gebruikt.  

Edit: zelfs de tool 'advanced settings' is in Ubuntu beschikbaar, exact gelijk als in Mint 12
« Laatst bewerkt op: 2011/11/25, 11:11:47 door RikRik »

FrSu

• Gast
« Reactie #260 Gepost op: 2011/11/25, 11:07:08 »
Ik krijg nog wel eens een "panic" melding waarna hij in "tekstmode" terugvalt en dan zit het systeem vast. "Hard"uitzetten is dan de enige oplossing. :|

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #261 Gepost op: 2011/11/25, 11:13:27 »
Ik krijg nog wel eens een "panic" melding waarna hij in "tekstmode" terugvalt en dan zit het systeem vast. "Hard"uitzetten is dan de enige oplossing. :|

In Linux Mint 12 final zijn heel veel bugs opgelost. Misschien heb je geluk

Offline Tom

• Lid
« Reactie #262 Gepost op: 2011/11/25, 11:30:26 »
Citaat
. Ik heb gemerkt dat ik vaker de supertoets ben gaan gebruiken om het activiteitenscherm te activeren.
Dat heb ik ook, de supertoets is nu ook voor mij functioneler, alleen ik gebruik nu Ubuntu 11.10 met gnome-shell. (gnome-shell staat in software -centrum)

Is er een reden te bedenken om Mint 12 te gebruiken? Ik had altijd gedacht dat Ubuntu 11.10 aan Unity vast zat, maar met een stukje software kan je gewoon een keuze maken wat je zelf prettig vind. Ik kan net als met Mint 12 een keuze maken tussen verschillende desktop's  in mijn geval Unity, gnome-schell, enz  De afbeelding laat de overeenkomsten zien met Mint 12 Het is niet mijn bedoeling om reclame te maken voor Ubuntu maar ik ben zelf verbaasd over de overeenkomsten met Mint 12 rc. Dan vraag ik mij af: wat is de meerwaarde van Linux Mint 12?

Op het moment geen. (persoonlijke mening). :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Ramana

• Lid
« Reactie #263 Gepost op: 2011/11/25, 13:00:35 »
Citaat

Is er een reden te bedenken om Mint 12 te gebruiken? Ik had altijd gedacht dat Ubuntu 11.10 aan Unity vast zat, maar met een stukje software kan je gewoon een keuze maken wat je zelf prettig vind. Ik kan net als met Mint 12 een keuze maken tussen verschillende desktop's  in mijn geval Unity, gnome-schell, enz  De afbeelding laat de overeenkomsten zien met Mint 12 Het is niet mijn bedoeling om reclame te maken voor Ubuntu maar ik ben zelf verbaasd over de overeenkomsten met Mint 12 rc. Dan vraag ik mij af: wat is de meerwaarde van Linux Mint 12?

MGSE, want dat zit niet in Ubuntu... (MGSE taakbalk onder ontbreekt ook op het screenshot)

« Reactie #264 Gepost op: 2011/11/25, 15:03:32 »
Citaat

Is er een reden te bedenken om Mint 12 te gebruiken? Ik had altijd gedacht dat Ubuntu 11.10 aan Unity vast zat, maar met een stukje software kan je gewoon een keuze maken wat je zelf prettig vind. Ik kan net als met Mint 12 een keuze maken tussen verschillende desktop's  in mijn geval Unity, gnome-schell, enz  De afbeelding laat de overeenkomsten zien met Mint 12 Het is niet mijn bedoeling om reclame te maken voor Ubuntu maar ik ben zelf verbaasd over de overeenkomsten met Mint 12 rc. Dan vraag ik mij af: wat is de meerwaarde van Linux Mint 12?

MGSE, want dat zit niet in Ubuntu... (MGSE taakbalk onder ontbreekt ook op het screenshot)

MGSE is ook overbodig.

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #265 Gepost op: 2011/11/25, 15:32:04 »

Een MGSE taakbalk heeft Ubuntu niet maar ik ben het wel met Henk eens, als je de werking van de supertoets hebt ontdekt, is een  taakbalk niet nodig. De afbeelding laat een soort taakbalk zien, rechts boven(witte en grijze vlak) die je kunt uitklappen en een pop up menu na het aansluiten van b.v. een externe harde schijf, exact gelijk als Mint 12.
Nogmaals, het is niet mijn bedoeling om Linux Mint gebruikers te kwetsen met mijn bijdrage, als ik eerlijk ben hoop ik dat Linux Mint 12 final zich onderscheidt van de concurrent, Ubuntu. Het is ook jammer dat de  gnome-shell niet standaard in Ubuntu zit, misschien wel met versie 12.0, i hope so  ^-^
« Laatst bewerkt op: 2011/11/25, 15:41:39 door RikRik »

Offline Ramana

• Lid
« Reactie #266 Gepost op: 2011/11/25, 15:55:53 »
MGSE voegt inderdaad niets toe, echter twee functies (menu openen en schakelen tussen applicaties) zijn welgeteld één muisbeweging en muisklik dichterbij. Net iets prettiger, maar feitelijk ń dubbeling.

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #267 Gepost op: 2011/11/25, 16:05:30 »
Met welgeteld één muisbeweging en muisklik op activiteiten, werkt hier gelijk als in Mint 12. Ik gebruik Gnome-shell nog maar één dag en heb waarschijnlijk nog niet alle mogelijkheden ontdekt. Ik vind bepaalde zaken in Ubuntu 11.10 wel veel beter dan Mint 12rc,  maar daar gaat deze topic niet over. Ik hoop dat we straks kunnen zeggen: Clement Lefebvre, You and your crew did a great job as usual  :D
« Laatst bewerkt op: 2011/11/25, 16:17:02 door RikRik »

Offline Ramana

• Lid
« Reactie #268 Gepost op: 2011/11/25, 16:39:25 »
Met welgeteld één muisbeweging en muisklik op activiteiten, werkt hier gelijk als in Mint 12. Ik gebruik Gnome-shell nog maar één dag en heb waarschijnlijk nog niet alle mogelijkheden ontdekt. Ik vind bepaalde zaken in Ubuntu 11.10 wel veel beter dan Mint 12rc,  maar daar gaat deze topic niet over. Ik hoop dat we straks kunnen zeggen: Clement Lefebvre, You and your crew did a great job as usual  :D

Om het menu (met categorieën) open te krijgen moet je nog een muisbeweging+klikje verder. Hetzelfde geld om tussen activiteiten te schakelen:
Gnome3: muisbeweging naar linkerbovenhoek of muisbeweging+klik of Supertoets en dan weer 'n muisbeweging+klik
Gnome2: muisbeweging (naar taakbalk)+klik

Voor de overige functies maakt het niet uit. Ben het dus wel mee eens dat die MGSE-taakbalk niet echt veel toevoegt, vooral omdat de favorietenbalk links bij Gnome3 erg handig is (al met al komt het er voor mij op neer dat ik weer terug ben bij KDE en Kicker heb vervangen door Takeoff. Eens kijken of dat bevalt.  :))

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #269 Gepost op: 2011/11/26, 18:04:38 »
Goed nieuws:   Linux Mint 12 "Lisa" uitgebracht!

Nu ook op de officiële website  http://linuxmint.com/

downloaden maar  :D

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #270 Gepost op: 2011/11/26, 18:12:16 »

Mooi! Ik ben benieuwd, welke Javaversie ze erin hebben gestopt....

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #271 Gepost op: 2011/11/26, 18:35:24 »

Mooi! Ik ben benieuwd, welke Javaversie ze erin hebben gestopt....
Java(TM) Plug-in 1.6.0_26  :o

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #272 Gepost op: 2011/11/26, 19:21:07 »
Java(TM) Plug-in 1.6.0_26  :o

Jammer, maar dat kan door de tijdsdruk komen... Als ze 'm maar snel opwaarderen. Enfin, als ik jou was, zou ik daar niet op wachten en het zelf even doen: http://sites.google.com/site/computertip/java

Offline jolo

• Lid
« Reactie #273 Gepost op: 2011/11/26, 19:28:37 »

Zover dat nog mogelijk is. De website is niet meer te bereiken. Dit zegt Firefox   
Citaat
De wachttijd voor de verbinding is verstreken. De server op linuxmint.com doet er te lang over om te antwoorden.
En van http://distrowatch.com/index.php?distribution=mint&month=all&year=all lijkt alleen de 64 bit DVD hyperlink te werken.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

FrSu

• Gast
« Reactie #274 Gepost op: 2011/11/26, 19:42:10 »
Als het er nu eindelijk "echt: is zal ik het eens downloaden om dan weer te proberen.. De RC was op mijn Eee-tje helaas geen succes.