Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Ubuntu, Kubuntu, Xubuntu, Lubuntu: welke versie van 11.10 heb jij geïnstalleerd?

Ubuntu
47 (60.3%)
Kubuntu
5 (6.4%)
Xubuntu
13 (16.7%)
Lubuntu
3 (3.8%)
Meerdere, namelijk:
10 (12.8%)

Totaal aantal stemmen: 76

Poll gesloten: 2011/11/13, 22:51:01

Auteur Topic: Peiling: welke versie van 11.10 heb jij geïnstalleerd?  (gelezen 10567 keer)

Offline Wout55

• Lid
Re: Peiling: welke versie van 11.10 heb jij geïnstalleerd?
« Reactie #25 Gepost op: 2011/10/16, 11:19:00 »
Ik heb tot nu toe drie upgrades gedaan, ik hou niet van clean install. Ubuntu, Kubuntu en Xubuntu, de laatste twee op één machine, De laatste upgrade had mijn grub vermoord maar na reparatie doet alles het weer. Op die machine staat ook nog een 10.4 LST die ik er maar op laat staan, gebruik die eigenlijk niet meer.  Op mijn netbookje had ik net vorige week xubuntu geïnstalleerd en dat wordt nog wel een keer een upgrade maar dat heeft geen haast. Mogelijk dat ik op deze machine, de hoofdmachine, de Ubuntu 11.04 ga upgraden. Ik werk nu op een klassieke 11.10 daar heb ik eigenlijk nooit problemen mee. Ik zie niet zoveel in upgraden of een clean install en daarna allerlei aanpassingen te gaan doen om het oude weer terug te krijgen. De vooruitgang hou je toch niet tegen, zelf als die Unity heet. Dus leer ik er mee te werken net als met mijn smartphone die toch wel verdomd makkelijk is als er geen computer in de buurt is. Xubuntu heeft wel een heel groot voordeel en dat is dat het minder belastend is voor het systeem. Dat vond ik toch een van de grote voordelen van Linux, snel en had weinig nodig. Dat kan je met 11.10 en Unity niet meer zeggen, de systeemeisen zijn veel hoger geworden. De vooruitgang, net wat u zegt. Als je zo´n  zware machine hebt waarom zou je hem dan ook niet gebruiken. :)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #26 Gepost op: 2011/10/16, 14:28:35 »
Als je zo´n  zware machine hebt waarom zou je hem dan ook niet gebruiken. :)

Voor de toepassingen dan toch liefst. Niet voor het onderliggende besturingssysteem.  :P

Wat me trouwens opvalt, bij wijze van tussentijdse evaluatie: het geringe aantal Kubuntu-installaties.... Dat is toch een "grote speler". Merkwaardig.

Voor de rest constateer ik een flink aandeel Xubuntu-installaties. Dat verbaast me niet, want dat heeft waarschijnlijk veel te maken met het verdwijnen van Gnome 2.

Enfin, de peiling staat nog een tijdje open. We zullen zien of er nog belangrijke wijzigingen komen in het totaalbeeld.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2011/10/16, 14:50:57 »
Lubuntu valt mij ook een iets tegen had er toch meer gebruikers verwacht. :o
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline JvH

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2011/10/16, 16:39:12 »
Al eerder gestemd, maar nog niet toegelicht...

Ik heb Ubuntu geïnstalleerd. Op 2 punten na werkt die nu perfect bij mij. Ik heb het gevoel dat deze release voor mij een schot in de roos gaat worden.
Ik ben erg te spreken over Unity. Het bevat bepaalde features die ik in Windows 7 zeer ben gaan waarderen. Bijv. het openen van de Dash en dan per toetsenbord het programma dat ik wil hebben opzoeken. Geweldig :)
Tijdens de installatie, en direct daarna, valt me al meteen op dat ze een aantal irritantje bugjes hebben weten weg te werken. Klasse.

De enige 2 minpunten zijn voor mij nu nog:
- De ATI-driver. Hiervoor is al mijn hoop gevestigd op die post-release updates-versie. Hopelijk krijgen ze dat snel werkend.
- Enhanced Zoom Desktop. De Launcher en de menubalk bovenin zoomen nog niet mee. Erg storend als je die vergroting nodig hebt om een beetje behoorlijk te werken. Enfin, binnenkort maar eens Launchpad opzoeken om deze bugmelding weer omhoog te gooien. Ik had 'm voor 11.04 ook al gemeld.

« Reactie #29 Gepost op: 2011/10/16, 19:52:28 »
Zo. Clubje compleet. Mijn PC stond al een tijdje op 11.10, die van mijn beste vriendin nu ook sinds een week (upgrade vanaf 11.04) en mijn ouders' PC staat sinds vandaag ook op 11.10 (upgrade vanaf 11.04). Ik Ubuntu, de andere genoemde Kubuntu.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2011/10/16, 21:21:20 »
Flits - flits - flits - ik ben ingelogd op Unity 2D. Stukken sneller. Ik wilde vooral een vervelende bug ontwijken: met libreoffice gebeurt het dat Unity één van de vensters "kwijt" raakt. Vanaf dat ogenblik kan je niet meer naar het andere Libreoffice venster (vb eeen presentatie) switchen. Unity denkt alsof er maar één venster actief is, vb, een document. Dit probleem was er niet in vorige versie. Het is wellicht niet zo gemakkelijk reproduceerbaar, want trad bij mij pas na een tijd op.

« Reactie #31 Gepost op: 2011/10/16, 21:41:13 »
Ubuntu 11.10 heb ik naast 10.10 gezet, ik heb niks met Unity, wil je echter ondersteuning kunnen bieden zal je er toch iets vanaf moeten weten.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #32 Gepost op: 2011/10/16, 21:43:43 »
Ubuntu 11.10 met Gnome-shell. Mag die Unity niet. Afgezien van wat opstartproblemen, vind ik het systeem tot nu toe razend stabiel werken. Wil niet meer terug naar Fedora 15 :D
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

« Reactie #33 Gepost op: 2011/10/16, 21:46:01 »
@crashit, goed idee die installeer ik naast 10.10, 11.10 +Unity Kan ik Gnome3 ook verder testen. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #34 Gepost op: 2011/10/16, 22:42:19 »
@Pjotr:
Misschien is het wel leuk, om over 3 maanden nog eens te vragen wat er gebruikt wordt.
Het lijkt mij, dat velen van ons ook (nog) aan het rondkijken zijn en pas later een definitieve beslissing nemen.
Is dat een idee ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #35 Gepost op: 2011/10/16, 22:42:53 »
Ubuntu met gnome Shell. Heb 11.04 altijd naar tevredenheid met unity gewerkt, maar wilde nu toch gnome Shell proberen. Valt me 100% mee, dus ik hou het een poosje aan.

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2011/10/17, 15:41:40 »
Ubuntu 8 was volgens mij de eerst versie die ik met vallen en opstaan heb leren waarderen. Ondertussen heb ik versie 11.10 geïnstalleerd begin al aardig te wennen aan Unity, wat mij betreft een super besturingssysteem.  En het gedachtegoed van Ubuntu spreekt mij aan!

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #37 Gepost op: 2011/10/17, 20:04:08 »
En het gedachtegoed van Ubuntu spreekt mij aan!
Helemaal mee eens !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline ptb

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2011/10/17, 23:34:29 »
ik krik het aandeel kubuntu maar wat omhoog.Jaren ubuntu gebruikt maar overgestapt uit nieuwsgierigheid.
Bevalt nog steeds uitstekend.
Vind het gewoon mooi , stabiel en logisch.
Maar af en toe probeer ik ubuntu, ook uit nieuwsgierigheid.
En dan gauw weer terug.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #39 Gepost op: 2011/10/17, 23:41:29 »
ubuntu 11.10 met gnome
vrijwel als vanouds dus.

Offline Nollie

• Lid
« Reactie #40 Gepost op: 2011/10/19, 21:39:56 »
Ubuntu in Unity. Gnome Shell alleen geïnstalleerd voor de Adwaita thema en Faenza iconen (gnome tweak tool).
Unity launcher op non-hide en 32 pixel vindt ik veel handiger dan Shell.
Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.

Offline 10o

• Lid
« Reactie #41 Gepost op: 2011/10/19, 21:51:11 »
Ubuntu in Unity.
Unity launcher op non-hide en 32 pixel vindt ik veel handiger dan Shell.
Idem hier. Sinds vandaag ook non-hide. Overzichtelijker, vooral met snel visueel schakelen tussen open apps.
32px zou nog wel kleiner mogen, maar dat kan helaas niet. (?)
Aantal mogelijke (direct zichtbare) starter iconen vind ik nu te weinig...
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

« Reactie #42 Gepost op: 2011/10/19, 21:55:05 »
Ubuntu met gnome Shell. Heb 11.04 altijd naar tevredenheid met unity gewerkt, maar wilde nu toch gnome Shell proberen. Valt me 100% mee, dus ik hou het een poosje aan.

Terug naar unity. Switchen tussen schermen in gnome shell vindt ik toch te lastig. Wil niet alleen maar alt-tabben.
Balk niet op autohide en ook 32px is prettiger

Offline Tom

• Lid
« Reactie #43 Gepost op: 2011/10/19, 22:05:18 »
Ook met mijn Netbook nu op Xubuntu 11.10 overgegaan loopt heerlijk ,moet zekers niet meer zoeken deze blijft .. mits er natuurlijk geen rare dingen gebeuren. XD
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #44 Gepost op: 2011/10/19, 23:15:02 »
Dat is goed nieuws.Verheug me erop dat ik aankomende week Lubuntu en Xubuntu 11.10 erop mag gaan zetten. :)
Kubuntu 20.04

Offline Ramana

• Lid
« Reactie #45 Gepost op: 2011/10/20, 08:49:36 »
Kubuntu op de eerste partitie en Xubuntu op de tweede (m'n test-partitie). KDE 4.7.2 (van de ppa) spreekt me erg aan: snel, strak en mooi en alles is makkelijk en goed te configureren. Het 'overtollige' heb ik eruit gehaald, geen bureaublad vol Plasma-widgets en ook geen KDE-programma's die ik toch nooit gebruik.

Het drietal Nepomuk, Strigi en Akonadi heb ik de nek om gedraaid. Is niet nodig voor een huis, tuin en keuken PC en kost alleen maar geheugen en processorcapaciteit. Kmail vervangen door Thunderbird. Digikam, Kdenlive, Chromium, Firefox en Gimp toegevoegd. Ook Notecase (uit 11.04) en Zim toegevoegd.

Heel die discussie hoe een desktop bedienbaar moet zijn (Unity en Gnome3 dictaat) is bij KDE niet nodig: voor een gewone desktop heb je de keuze uit vier benaderingen. Mij spreekt het bureaublad "Zoeken en starten" aan. Dit lijkt een beetje op het notebook bureaublad maar dan wel met taakbalk en start-menu
(er schijnt ook al een Plasma te zijn voor tablets(Plasma Active One)).

Tot slot: Kubuntu heeft ook low-fat-settings voor KDE: minder draaiende diensten en dus wat minder geheugengebruik,

Offline Solosimpi

• Lid
« Reactie #46 Gepost op: 2011/10/20, 09:01:14 »
Kubuntu, vind ik het prettigst werken. Makkelijk te installeren en werkbaar te maken voor iemand die erg nieuw is met het hele ubuntu gebeuren, zoals ik.

Offline RobNagel

• Lid
« Reactie #47 Gepost op: 2011/10/20, 09:12:12 »
Ik ben sinds van de week overgegaan op een kersverse installatie van Xubuntu, ik had tot voor kort Ubuntu 11.04 zonder Unity.
Ik heb Ubuntu 11.10 een Xubuntu 11.10 via Virtualbox een maand lang geprobeerd. Ik kon/kan gewoon niet wennen aan de nieuwe Ubuntu, terwijl als ik overga naar Xubuntu dit voor mij weer beter gaat.
Ik heb met opzet mezelf een maand gegeven om te wennen en kijken naar beide systemen, het is dus Xubuntu geworden.
Als dit tot tevredenheid blijft ga ik over op de Xubuntu LTS in de toekomst.

Groeten,

Rob

Offline MKe

• Lid
« Reactie #48 Gepost op: 2011/10/30, 16:05:02 »
Draaide tot voor kort Xubuntu 11.04. Heb nu een blokkendoos installatie gedaan met Enlightenment E17. Na even geproberd te hebben ben ik overgestapt op Bodhi, aangezien dat gewoon Ubuntu is met E17. Over een maandje wil ik Unity en Gnome3 proberen. In 11.04 was Unity niet helemaal wat ik zocht, maar ga het nu nogmaals proberen. Wel pas na een behoorlijke tijd, omdat er dan misschien nog meer bugs zijn gefixed.

« Reactie #49 Gepost op: 2011/10/30, 16:14:18 »
Kubuntu, vind ik het prettigst werken. Makkelijk te installeren en werkbaar te maken voor iemand die erg nieuw is met het hele ubuntu gebeuren, zoals ik.

Kubuntu is geweldig in 11.10 (Maar soms crashen er dingen). Vraag me af waarom zo weinig mensen Kubuntu gebruiken?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu