Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wie durft spoedig over te stappen naar Ubuntu 11.10  (gelezen 20319 keer)

Re: Wie durft spoedig over te stappen naar Ubuntu 11.10
« Reactie #50 Gepost op: 2011/10/13, 23:24:54 »
Heb 'm zelf nog niet maar de torrents lopen aardig (zie bijlage)

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #51 Gepost op: 2011/10/14, 07:24:32 »
Heb hem binnen, komt zowel op mijn klaptop als op mijn desktop :)

Offline JvH

• Lid
« Reactie #52 Gepost op: 2011/10/14, 09:28:32 »
Gisteren gedownload en geïnstalleerd.
Wat me meteen opviel is hoe gladjes de installatie verloopt. Na de installatie merkte ik ook dat toch een aantal irritante probleempjes die ik had in Ubuntu nu kennelijk opgelost zijn :D
Alleen die ATI-driver wil net als in 11.04 niet echt lekker lopen :(

« Reactie #53 Gepost op: 2011/10/14, 10:07:40 »
Ik draai 11.10 al een ruime maand. In principe draait het vrij stabiel, maar ik krijg wel regelmatig error-popups. Vanmiddag zal ik hem eens 'vers' installeren.
Maar dan moet ik wel zeggen dat ik niet bang ben voor dataverlies, de meeste installaties houden het bij mij geen 2 maanden vol. (Niet omdat de boel traag wordt of crashed, maar ik besluit dan om een andere OS-samenstelling te installeren)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #54 Gepost op: 2011/10/14, 10:46:15 »
Ik draai 11.10 al een ruime maand. In principe draait het vrij stabiel, maar ik krijg wel regelmatig error-popups. Vanmiddag zal ik hem eens 'vers' installeren.
Hier had ik in het begin (2 maanden gelden) ook enorm veel last last van, zodanig dat het bijna onwerkbaar was. Maar nu, door telkens updaten zijn ze bij mij ook allemaal verdwenen. Maar jouw situatie kan anders zijn dan die van mij, dus...

Offline markba

• Lid
« Reactie #55 Gepost op: 2011/10/14, 11:27:02 »
Bij OMG Ubuntu gaat zo'n 90% over of is al over (60%) naar 11.10 (die durven dus wel  ;)):
http://www.omgubuntu.co.uk/2011/10/have-you-upgraded-to-ubuntu-11-10-yet/

Dat zijn nog eens klinkende cijfers!

« Reactie #56 Gepost op: 2011/10/14, 11:34:34 »
Zelfs ik ben overgestapt; met een experimentele methode = via de upgrade-knop  :evil:

Met dichtgeknepen billen heb ik heel dat proces in het oog gehouden, en het is een succes !

Maar wees gerust, als ik een nieuwe schijf steek (SSD) doe ik een schone installatie.

Wat heel mooi is: ik werkte met de PAE-kernel op 11.04 en nu heeft die netjes dat geupgrade naar de 3.0 pae kernel.

Heel knap ! Totale upgrade-tijd : 1.5 uren met 0.5 uuur config-aanpassingen.

Een schone installatie is wel sneller dat wel. 
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

« Reactie #57 Gepost op: 2011/10/14, 11:47:19 »
Heb wel een vraagje over een upgrade, wat gebeurt er met:
- geinstalleerde PPAs
- programma-instellingen
- instellingen voor bureaublad en Unity-snelstarters?

« Reactie #58 Gepost op: 2011/10/14, 11:58:04 »
de ppa's worden vakkundig dichtgeknepen tijdens het upgrade-proces. NA de upgrade zie je in je bronnen welke ppa's er zijn uitgeschakeld; geen nood je kan ze gewoon terug inschakelen ! Dus geen problemen. Alleen een beetje lastig.

De instellingen van het bureaublad worden NIET bewaard (wordt gewoon overschreven).

De snelstarters daarentegen blijven bewaard (heb ik expres ook op gelet gezien dat dat voor mij ook van belang was).

Ik merk wel op dat met de laptop uit pauze-stand te komen WEL steeds een wachtwoord wordt gevraagd (ondanks alle instellingen), maar ik vermoed dat ze dat wel fixen met updates.

« Reactie #59 Gepost op: 2011/10/14, 13:08:43 »
Bedankt, dan ga ik het er wel een keertje op wagen. Voorlopig nog even niet, maar als ik over ga, ga ik zeker eerst de uprgrade proberen. Mocht dat niet werken kan een verse install alsnog.

« Reactie #60 Gepost op: 2011/10/14, 13:14:02 »
+1 Erik (vanuit die optiek heb ik het ook gedaan), maar het verloopt beter dan je denkt !

« Reactie #61 Gepost op: 2011/10/14, 15:53:31 »
De torrent staat er niet? Dan maar direct van de site...
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

« Reactie #63 Gepost op: 2011/10/14, 17:42:08 »
De torrent staat er niet? Dan maar direct van de site...

Zie mijn sig :P

http://releases.ubuntu.com/11.10/ubuntu-11.10-desktop-amd64.iso.torrent
http://releases.ubuntu.com/11.10/ubuntu-11.10-desktop-i386.iso.torrent

Wilde eigenlijk dit in mijn signatuur zetten, maar helaas ietsje teveel tekens:
Ubuntu [32|64] // Kubuntu [32|64] // Xubuntu [32|64]

« Laatst bewerkt op: 2011/10/14, 17:58:32 door erik1984 »

Offline Wout55

• Lid
« Reactie #64 Gepost op: 2011/10/14, 18:21:19 »
Ik heb vandaag op mijn werk alvast een upgrade van 11.04 naar 11.10 gedaan en die doet het zonder problemen. (Ubuntu)

« Reactie #65 Gepost op: 2011/10/14, 19:57:47 »
Nou, hij is geinstalleerd, ziet er mooi uit, maar ik vind hem nog erg buggy Unity startbalk bijvoorbeeld, paneel. Skype heeft een mooi menu gekregen de webcam functie is handig in de installatie. Maar dan wat doms in de installatie, selecteren of je de codecs mee wil installeren zonder internetverbinding kan niet, in de volgende stap krijg je te horen of verbinding wilt maken met een draadloos netwerk  ??? ??? Ik kan geen starters maken  >:( En nogsteeds geen miniauturen  :( Het heeft leuke functies maar ik vind het nog een beetje te beta eigenlijk.
Simpelbuntu

« Reactie #66 Gepost op: 2011/10/14, 22:04:15 »
"in de volgende stap krijg je te horen of verbinding wilt maken met een draadloos netwerk"

Dat is net zo bij Windows hoor.

Starters maken gaat hier prima. De Starter is een beetje buggy wanneer Chromium aanstaat, maar verder totaal niet. Het paneel werkt ook prima, hoewel het global menu in GIMP wel eens wegschiet. Maar GIMP gebruik ik toch maar zelden.

Offline petervs

• Lid
« Reactie #67 Gepost op: 2011/10/14, 22:07:52 »
Ik heb net Xubuntu 11.10 geïnstalleerd.
Wel wennen, moet het weer ontdekken, maar bevalt op het eerste gezicht erg goed!

Of het nu aan Xubuntu ligt weet ik niet, of gewoon aan de 11.10 versie in het algemeen, maar de batterij-indicator werkt weer goed, wat het onder Ubuntu 11.04 niet deed.

Ubuntu MATE 16.04

« Reactie #68 Gepost op: 2011/10/14, 23:12:09 »
"in de volgende stap krijg je te horen of verbinding wilt maken met een draadloos netwerk"

Dat is net zo bij Windows hoor.

Starters maken gaat hier prima. De Starter is een beetje buggy wanneer Chromium aanstaat, maar verder totaal niet. Het paneel werkt ook prima, hoewel het global menu in GIMP wel eens wegschiet. Maar GIMP gebruik ik toch maar zelden.

Wat heb windows er mee te maken? Het is gewoon een domme volgorde ;) Ik bedoel niet starters op de unity balk, maar zelf starters maken Rechtermuisknop op je bureaublad en dan kiezen voor Nieuwe starter maken, deze optie is weg in Oneiric. En de Unity balk is soms buggy als je ze met je rechtermuisknop aanklik.
Simpelbuntu

« Reactie #69 Gepost op: 2011/10/14, 23:31:46 »
"Ik bedoel niet starters op de unity balk, maar zelf starters maken Rechtermuisknop op je bureaublad en dan kiezen voor Nieuwe starter maken"

Ja, maar dat is een beperking van GNOME 3 en niet van Unity. Dus snap wel dat je het noemt, maar het is niet iets wat 1, 2, 3 op te lossen is door Ubuntu ;) Bovendien doen de rest van de desktops op KDE na dit ook zo, dus het is denk ik meer een trend ;)
En die balk hier doet het prima met rechtermuisknop.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #70 Gepost op: 2011/10/15, 09:39:40 »
Dit is inderdaad ook een trend. De tijd van het bureaublad vol "shotcuts" is voorbij. Handig is trouwens anders. Op je bureaublad bevinden zich al je lopende programma's, en et is zeldzaam dat je meteen bij die starters kan zonder eerst die programmavensters aan de kant te zetten, en derhalve je ganse bureau even te moeten overhoophalen.

Programma's start je nu allemaal consistent op vanaf de linker kant van je desktop. Die acht tot tien programma's die je dagelijks gebruikt, zijn beschikbaar met één muisklik, of met een toetsencombinatie <logo>+cijfer. De programma'd die je minder vaak gebruikt, vind je efficient via <logo>+sleutelwoord. Als nieuweling hoef je bijvoorbeeld  niet te weten dat je Writer nodig hebt: ook het woordje "text" levert Writer op.

Het is allemaal zoveel meer gestructureerd en minder chaotisch. Ik vind Unity eenvoudig en goed uitgekiend, en daarom een succes.

Offline markba

• Lid
« Reactie #71 Gepost op: 2011/10/15, 09:48:02 »
De tijd van het bureaublad vol "shotcuts" is voorbij.
De cultuur van alles op het bureaublad plaatsen, kwam natuurlijk ook omdat setups van de andere besturingssysteem zo ongeveer standaard een snelkoppeling daarop gingen plaatsen. Al deed je niets bijzonders, binnen no-time stond je desktop vol.

Handig is trouwens anders. Op je bureaublad bevinden zich al je lopende programma's, en et is zeldzaam dat je meteen bij die starters kan zonder eerst die programmavensters aan de kant te zetten, en derhalve je ganse bureau even te moeten overhoophalen.
Dit heb ik ook nooit begrepen. Ik heb mensen gezien die een programma vanaf het bureaublad wilden op starten en dan alle actieve vensters, een-voor-een, tergend langzaam gingen minimaliseren. Handig en snel is anders, maar wat kun je als je niets anders gewend bent zullen we maar zeggen?

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #72 Gepost op: 2011/10/15, 10:20:24 »
Jammer, jammer jammer... Ik wilde 11.10 op mijn laptop zetten, herkent ie windows 7 niet... Erg jammer. Misschien toch nog een maandje wachten. Gaat nu 11.04 op...

« Reactie #73 Gepost op: 2011/10/15, 11:01:54 »
Wie zegt dat ze op het bureaublad staan? Ik schuif ze daarna in de unity balk  ;)
Simpelbuntu

Offline Kingdom

• Lid
« Reactie #74 Gepost op: 2011/10/15, 11:04:36 »
Ik durf niet, het liefst draai ik altijd Linux. Maar met mijn games 'Empires Dawn of the Modern World' die draait niet onder wine ??? Zolang linux niks doet voor gamers moet ik nog bij XP blijven.
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.