Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Info gevraagd voor Ubuntu-beginners  (gelezen 15210 keer)

Re: Info gevraagd voor Ubuntu-beginners
« Reactie #50 Gepost op: 2011/11/18, 15:49:41 »
Hier nog enkele tips en feiten:

- Als je geen haast heb wacht dan tot 12.04
- Als je het nu al wil proberen neem dan 11.10
- Luister niet naar de computer leverancier, die vertelt alleen negatieve verhalen over Linux/Ubuntu of weet niet eens wat het is, en kan natuurlijk veel meer verdienen aan een Windows computer vol met problemen.
- Probeer eens LibreOffice voor Windows.
- Probeer eens Firefox/Chrome voor Windows.
- Probeer eens Thunderbird voor Windows.
- Software is met 3 klikken te installeren in Ubuntu
- Ubuntu is heel simpel eigenlijk om te leren.
- Kijk of er een Steunpunt is in de buurt van uw woonplaats

Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

« Reactie #51 Gepost op: 2011/11/18, 16:22:17 »
Als ik u was Anton, zou ik gewoon wachten tot 12.04  Dat is voor u het makkelijkst :)

« Reactie #52 Gepost op: 2011/11/18, 16:44:22 »
Beste Lord4163. Dank je vriendelijk voor je vele info,waarbij ik wel opmerk,dat mijn
leverancier aangaf dat het voor hem geen probleem is om Ubuntu te willen installeren.

Hij kan het echter niet gratis doen =D,ook al heeft hij die PC destijds zelf voor mij gebouwd naar mijn wensen,dus er staat niets op dat ik niet wil of toch nooit zou gebruiken.

Ofschoon hij niet duur is met de prijzen,kan die installatie toch wel te prijzig worden voor mijn AOW-budged,dus ik vraag mij af,of ik die installatie toch beter zelf kan doen.

Dan bespaar ik toch vele honderden eurotjes,die ik beter anders kan besteden.
Je reacties hierover zijn welkom en ik zoek in Zoetermeer wel een steunpunt.

Vriendelijke groeten van Anton Doove.
Anton Doove

« Reactie #53 Gepost op: 2011/11/18, 17:12:44 »
Beste Vistaus. Ik ben inderdaad van plan om te wachten tot April 2012.
Ondertussen hou ik mij wel bezig met mijn andere hobbies,zolang mijn conditie dat toelaat.
Voorlopig ben ik blij dat ik rustig achter mijn PC kan zitten en mijn benodigde info kan op-
vragen of via Google kan opsporen in afwisseling met familie-contacten en Leger des Heils.
Mijn vrouw en ik zijn immers zelf Heilssoldaten van Korps Zoetermeer waartoe wij graag ook
actief zijn voor zover onze gezondheidsconditie dat toelaat op onze leeftijden.
Onze Korps-officier weet dat ook en houdt er rekening mee,maar correspondie vanuit mijn
PC voor Korps-Acties lukt nog best al zal het minder zijn zo lang het nog kan.
In 2012 kan het ook vanuit Ubuntu met Thunderbird en mijn Gmail-account,maar dat zie ik
t.z.t.nog wel gebeuren,dus ik heb alle tijd om mij voor te bereiden en ik ga nu eten.

Tot straks met mijn vriendelijke groeten.  Anton Doove.

Anton Doove

« Reactie #54 Gepost op: 2011/11/18, 19:06:55 »
Inderdaad, zelf doen is beter en goedkoper, en de installatie is heel makkelijk. Wel een goed initiatief van deze leverancier om Ubuntu wel te installeren.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/18, 20:47:11 door lord4163 »
Simpelbuntu

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #55 Gepost op: 2011/11/18, 19:10:22 »
Kom nou, mensen.... wat vriendelijker tegen een zieke gehandicapte bejaarde man die wat informatie vraagt over Ubuntu, mag ook wel hè....  :(

@Anton Doove: je vragen zijn inmiddels volledig beantwoord, denk ik. Ik raad je aan om pas weer vragen over Ubuntu te gaan stellen hier, wanneer je serieus van plan bent om er meteen mee te beginnen. Anders heeft dit allemaal weinig zin meer....
« Laatst bewerkt op: 2011/11/19, 08:46:30 door Johan van Dijk »

« Reactie #56 Gepost op: 2011/11/18, 21:00:10 »
Beste Mensen.Wees gerust,want wat ik bekend maakte over het Leger des Heils heb ik
niet als reclame bedoeld,maar alleen dat ik er lid van ben.
Mijn beperkte activiteiten als soldaat zal ik op dit Forum verder achterwege laten,want het is
Off-Topic voor dit Forum,evenals mijn activiteit met de website die ik bij de HCC heb.
Pas in april 2012 hoop ik de Ubuntu op te halen voor installatie,waarna andere programma`s
volgen die daarop kunnen werken en daarna volgen de website en web-logs nog wel eens.
Nu doe ik er verder niets meer aan,want dat is m.i.zinloos en in 2012 werkt dat immers toch
helemaal anders dan ik gewend ben in mijn huidige Windows XP met SP3.
Volgend jaar kom ik bij leven en welzijn wel op terug,maar nu handel ik eerst alles af,wat ik
eventueel toch nog ben vergeten,zodat ik in 2012 kan beginnen met al wat nieuw is.
Wel hoop ik dat een nieuwsbrief over Ubuntu mij op de hoogte kan houden van de vele ontwikkelingen en ik groet jullie vriendelijk.  Anton Doove.
Anton Doove

« Reactie #57 Gepost op: 2011/11/18, 21:20:30 »
Ik weet niet hoe goed uw Engels is, maar hier staan dagelijks Ubuntu updates. Ook over de komende Ubuntu 12.04 voor als u daar geïnteresseerd in bent.

http://www.omgubuntu.co.uk/
Simpelbuntu

« Reactie #58 Gepost op: 2011/11/18, 21:23:04 »
Beste Pjotr. Jij schreef mij dit: "Anton Doove: je vragen zijn inmiddels volledig beantwoord,denk ik." Dan zeg ik: Dat heb je heel goed gedacht =D

Het is bijna volledig beantwoord,want het kan zijn dat ik toch nog wat vergat te vragen,maar
dat komt later wel zodra mij wat te binnen schiet en dat sluit ik niet uit.

Ik neem aan dat je mijn laatste reactie aan het Forum inmiddels ook hebt gelezen,dus dan weet je dat ik zeer zeker wacht met nieuwe info vragen tot in 2012. Tijd genoeg.

Ik groet je vriendelijk. Anton Doove.
Anton Doove

« Reactie #59 Gepost op: 2011/11/18, 21:43:29 »
[knip] (weblog)

Het lijkt erop dat deze beste man niet helemaal onbekend is in deze wereld (voor een website heb je wel wat kennis nodig)...
Er misschien aan gedacht dat een andere deze website voor Anton heeft gemaakt en mogelijk onderhoud? ???

Verder vind ik de insinuaties die door bepaalde leden worden gedaan over Anton, ronduit schandalig. Anton vraagt gewoon informatie over Ubuntu en ineens komt er de insinuatie dat het reclame zou zijn, zelfs voor het Leger Des Heils. Dat Anton Doove mogelijk in de ogen van sommigen een vreemde schrijfstijl heeft, is dat hier een reden om te insinueren dat hij de boel (mogelijk)bedriegt? ???

Dit is de stijl waarop Anton zijn vragen stelt en heb het in het verleden elders ook gelezen en is in mijn optiek niets mis mee. Ieder stelt zijn vragen op zijn eigen manier, dat dient men in mijn ogen te respecteren. Hier gaan enkele leden ineens er iets achter zoeken, schaam jullie. De plaats waar ik heel veel vragen van Anton Doove heb gelezen, was het Help forum van web-log.nl, exact dezelfde stijl waar niets mis mee is. Daar werd de heer Dove wel netjes en met respect geholpen, zonder enige insinuatie.

Ik heb altijd gedacht dat de Ubuntu-gemeenschap open, behulpzaam en respectvol was, maar wat hier gaande is, daar gaan mij de haren van overeind en vind ik ronduit schofterig. Ik wens ook niet meer deel uit te maken van een dergelijke hufterige community en ik verlang dat mijn account hier word verwijderd.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/19, 09:34:12 door Johan van Dijk »
PC: Acer Aspire AX 3910 3.06GHZ Dual Core 4GB DDR3 OS: Windows 7 Home Premium
Netbook: Samsung N150 1.6GHZ 1GB OS: OpenSuse 11.4 Gnome

« Reactie #60 Gepost op: 2011/11/18, 21:46:59 »
@Rubber Duck

+11
Helemaal mee eens, komop zeg meneer heeft vragen over Ubuntu en dan zulke waanzinnige reacties. :rolleyes:

« Laatst bewerkt op: 2011/11/18, 21:49:15 door lord4163 »
Simpelbuntu

« Reactie #61 Gepost op: 2011/11/18, 22:15:18 »
Beste Rubber Duck en Lord4163. Ik dank jullie vriendelijk voor het feit dat je voor mij
opkwam,want ik las ook die vreemde reacties en vroeg mij af waar ze op doelde.

Ik had echter geen zin om er op te reageren,want dat is zinloos en zij komen zichzelf nog wel
eens tegen,want hun reacties werken immers als een boemerang. Dat leerde ik vroeger al.

Rubber Duck kan beter lid blijven,want weglopen helpt niet en wellicht heeft hij wel nieuwe
tips voor mij die ik kan lezen en bewaren. Dat is mijn inzicht,maar niet zaligmakend :)

Gelukkig hebben de meeste forumleden wel normale antwoorden gegeven,wat ik absoluut
respecteer en hen vriendelijk dank met vriendelijke groeten.  Anton Doove.
Anton Doove

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #62 Gepost op: 2011/11/18, 22:23:54 »
Er schuilt al langer een ziekte in de Ubuntu-NL community en ik zou hem bijna met de ziekte van de "krab" vergelijken als dit niet te kwetsend zou zijn.

Maar er is wel een groote mentaliteits verandering nodig en niet alleen bij de leden,
En begrijp me niet verkeerd, Dat leden fuckup's maken is vervelend en die moet er op aangesproken worden maar,,,
Dan moet dit ook gedaan worden en acties ondernomen worden om gevolgen te beperken en in de toekomst te voorkomen.
* chris. gooit ook maar eens een paar €centen in de groep.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #63 Gepost op: 2011/11/18, 22:35:45 »
Kan dit topic niet opgeschoond worden van alle beledigende berichten ?
Chris, je hebt gelijk.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #64 Gepost op: 2011/11/18, 23:45:10 »
Kan dit topic niet opgeschoond worden van alle beledigende berichten ?
Chris, je hebt gelijk.

@ Rubber Duck. ben ik mee eens, het is het nadeel van een form: de vragen worden niet face to face gesteld. Je schept je een bepaald beeld van iemand, en dat kan zo te lezen aardig wat irritatie opwekken.
Wat mij betreft: ik  kreeg ook het gevoel, er klopt iets niet.
Mijn welgemeende excuses , ik heb spijt dat ik een bericht in deze topic heb geplaatst.

« Reactie #65 Gepost op: 2011/11/18, 23:52:58 »
Mijn welgemeende excuses , ik heb spijt dat ik een bericht in deze topic heb geplaatst.
Niks of niemand belet je om dat bericht alsnog te wijzigen  ;)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

« Reactie #66 Gepost op: 2011/11/19, 06:26:54 »
Zoals reeds gezegd is: Anton weet nu dat er een nieuwe LTS op komst is in april volgend jaar .

Bovendien heeft hij (van verschillende forumleden) het advies gekregen om met 11.10 te beginnen, mocht hij niet kunnen wachten.

Het lijkt me dat voor Anton de zaak heel duidelijk is en nog eigenlijk weinig verduidelijking noodzakelijk zal zijn.

Al die andere zaken zijn in dit topic compleet overbodig en verzieken alleen maar de boel.

Mocht Anton nog iets willen weten, zou ik zeggen Anton: open een nieuw topic en stel daar je vraag in een van de forumonderdelen.  ;)

Dit draadje is eigenlijk een jammere zaak (ook ik had met google dat gevonden over Anton, maar ik wou het niet uitsmeren in een antwoord).

Chris +100 !! :)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #67 Gepost op: 2011/11/19, 07:22:14 »
Het spijt me  dat ik dit heb gepost, Anton. Ik kreeg een vreemd gevoel, maar ben er nu achter dat dat niet terecht was. Mijn excuses daarvoor.
Even gewijzigd.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #68 Gepost op: 2011/11/19, 09:11:35 »
Dames en heren helpers in dit topic, bij deze een mededeling vanuit de moderatorploeg:

Het gedrag van sommigen in dit topic kan echt niet!
  • Het respectloos behandelen van mensen die op een wat andere manier berichten plaatsen dan zoals je gewend bent
  • openlijk aangeven dat je iemand niet vertrouwt en verdenkt van malafide praktijken
  • het plaatsen van persoonlijke informatie, of anderen aansporen om die informatie te plaatsen
  • ruzie zoeken met andere leden
  • ander respectloos en walgelijk gedrag

Om deze redenen heb ik een grote schoonmaak gehouden in dit topic, dus als je wat reacties mist is dat de reden.
Dit had ik graag wat eerder willen doen, maar ik was niet op de hoogte van wat er in dit topic gaande was.
We kunnen niet alles wat op het forum geplaatst wordt continu in de gaten houden helaas.

Om dit soort excessen in de toekomst hopelijk te voorkomen nog even een herinnering aan allen:
  • Zie je een reactie die niet door de beugel kan, reageer er dan niet zelf op, maar waarschuw de moderators via het "Meld dit bericht"-linkje dat onderaan iedere post staat
  • Als alternatief kan je ons ook mailen op forum@ubuntu-nl.org
  • Het bovenstaande doe je ook als je problemen hebt met een ander lid
  • De forumregels staan hier

Verder kunnen een aantal leden nog een persoonlijk bericht of mail verwachten, hier zijn we nog niet klaar mee.