Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Eerste proefversies Windows 8 vrijgegeven  (gelezen 39190 keer)

Re: Eerste proefversies Windows 8 vrijgegeven
« Reactie #50 Gepost op: 2011/09/17, 10:13:02 »
Hmm, wordt toch echt wel nieuwsgierig... Waarom krijgen jullie geen foutmelding? Belangrijker: Hoeveel ram geven jullie hem?
ik heb drie installaties, een op een Celeron machine met 2,5GB (32-bit), een op een oude laptop met Core2Duo en 4GB RAM (64-bits + developer tools) en een VM met 1GB RAM (32-bits)

ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #51 Gepost op: 2011/09/17, 10:14:54 »
Ik heb ook een vm met 1000 mb ram en 128mb videogeheugen, en toch krijg ik een foutmelding, ik maak wel even een screenshotje:

EDIT:
« Laatst bewerkt op: 2011/09/17, 10:40:07 door tiempjuuh »

« Reactie #52 Gepost op: 2011/09/17, 10:55:12 »
officieel moet hij 1GB = 1024MB hebben, dus het kan zijn dat hij het niet leuk vind net te weinig te hebben.

maar kijk ook even welke verzie van virtualbox je hebt, ik kan hem op mijn desktop niet draaien (zelfde fout) maar wel op mijn laptop.
echter enkel de 32-bit (64-bit heeft 2GB (2048MB) nodig)

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #53 Gepost op: 2011/09/17, 11:01:49 »
ik heb hem nu 1100 mb gegeven, maar nog steeds :(
Ik heb versie 4.1.2

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #54 Gepost op: 2011/09/17, 11:38:24 »
Ik heb W8 draaien, maar het is nog niet zoveel soeps. Internet en geluid werken niet. Zelf met 4000mb aan ram werkt het niet zo lekker... Het is gewoon nog te ruw. Nog ruwer dan een baard/snor/stoppelgebied van 2 weken... Ik wacht wel op de RC. Nu lekker verder met Pardus.

« Reactie #55 Gepost op: 2011/09/17, 12:29:49 »
ik denk dat het vooral nog in drivers licht eigenlijk, ik heb een oude Packard bell laptop waarvan de display stuk is (oude laptop van mijn ouders, Core2Duo T8500 met 4GB) en die werkt perfect met Windows 8, op mijn desktop (Core2Quad met 8GB RAM) werkt het wel snel, maar is zeer instabiel.

en wanner ik echt het werkt perfect, bedoel ik dus ik ben nu World Of Warcraft aan het installeren.
als 't niet werkt speel ik wel verder on Ubuntu =D (ja, hij doet het, enkel moet je even om de launcher heen)

Offline Suns

• Lid
« Reactie #56 Gepost op: 2011/09/17, 12:34:40 »
Hmm, wordt toch echt wel nieuwsgierig... Waarom krijgen jullie geen foutmelding? Belangrijker: Hoeveel ram geven jullie hem?

Ik gebruik 3 gb ram geheugen en 1024 videogeheugen  , ik had hem binnen 15 min er helemaal opstaan dus toch vrij snel.
13th Gen Intel® Core™ i5-1340P × 16
geheugen 64,0 GiB

Linux Counter - user #51039

Offline Wout55

• Lid
« Reactie #57 Gepost op: 2011/09/17, 13:24:42 »
Ik heb hem nu eindelijk draaiend onder Natty en 4.1 Virtualbox. Onder 10.10 en 3.1 VB had ik ook geen Internet of geluid. Nu werkt echter alles.  XD
Hij heeft bij mij 1553 MB.
« Laatst bewerkt op: 2011/09/17, 13:31:13 door Wout55 »

Offline atomos

• Lid
« Reactie #58 Gepost op: 2011/09/17, 14:02:55 »
Ik heb hem hier draaien onder:
virtualbox 4.0.12, 4 GB geheugen, 2 processors, 64 MB video geheugen, NIC:intel/1000 MT staat in netwerk bridge adapter, eth0

Ik ben er nog niet uit van wat ik er van vind, ziet er goed uit maar daar blijft het ook bij. Moet er echt aan wennen en of ik moeite voor wil nemen !!
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #59 Gepost op: 2011/09/17, 15:12:42 »
Wauw. Wat een innovatie. Ze hebben de matige interface van Windows Phone 7 nu ook in een besturingssysteem voor computers gestopt hoor. Dit lijkt me dus echt niet fijn werken, met die tiles en zo. Voor powerusers wordt dat een ramp (wat 'ons' weer Ubuntugebruikers oplevert :))

Ben benieuwd of dit weer zo'n Windows Vista-achtig mediagebeuren er omheen krijgt.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #60 Gepost op: 2011/09/17, 15:29:04 »
@Vistaus, Ja ik weet dat het er al in zat maar hoe ze het toepassen is wel wat anders dan hoe Linux het doet.

Ik ontdek iedere keer meer en meer in Win 8 en ik heb het net laten zien aan een vriend van mij en die was onder de indruk en wil het op zijn pc hebben.
Hij gaat het installeren en zijn Windows 7 vervangen door Win 8.
Hij wil een Windows tablet en al helemaal toen hij de keynotes zag dat je overal bij je documenten kan die op een andere pc staan en hoe makkelijk dat is. (Ja Vistaus kan ook in Linux en Win 7, het gaat er om dat het makkelijker is.)
Win 8 zit vol met handige en zeer goede dingen en ook met dingen die makkelijk zij maar voor iemand die niet van facebook houd en dergelijke, zijn er ook dingen die voor mij niet hoeven.
De cloud is mooi maar ik wil weten waar het komt te staan en hoe veilig het daar is. Daarom ben ik zelfs met UbuntuOne wat huiverig om er alles op te zetten.

Die vriend van mij leeft op facebook, twitter en nog meer van dat soort dingen en hij vond het fijn werken.
Zijn manier van gebruik van de pc is veel anders dan hoe ik een pc gebruik en waar ik had gehoopt op een negatieve reactie kreeg ik juist het tegenovergestelde toen hij Win 8 zag.
Ik ben dus bang dat Microsoft het weer geflikt heeft en met iets komt wat bij een hele grote groep gebruikers geliefd is en niet alleen op de tablet.
Ben ik de enige die het voor de desktop 3x niets vind?
Ben ik straks nog de enige Linux gebruiker? :'(

@Suns, Silverlight werkt hier gewoon. Heb uitzendinggemist.nl bezocht en daar kreeg ik de melding dat het er niet op stond. Op de link geklikt en de installatie ging vlekken loos.
Ik denk dat je een bug hebt.

Ik draai onder Ubuntu in Virtualbox Win 8 op 3 cpu's en 3400 gig ram.
In Windows 7 draai ik het 2x in Virtualbox, 1x met 2 cpu's en 1x met 4 cpu's en bijde op 3400 gig ram.
Het draait allemaal goed en ik merk wel wat verschil tussen de 2 en 4 cpu's maar desondanks draait het nog goed.
Heb de 3D acceleratie aan staan met 256mb Video geheugen.

@TopGear op wat voor systeem draai jij het?
Hier is het namelijk wel snel en kan ik probleemloos RTL gemist en zo kijken en laad hij alles goed en snel.

Ik wacht op mijn andere HDD en dan probeer ik het via die HDD op mijn laptop om te zien wat hij kan met vol vermogen en kan ik kijken hoe alles draait in Win 8.

Tjee krijg de tijd niet om een bericht te posten. Kreeg net telefoon en hij heeft Win 8 er al op staan en alles werkte. Start snel op kreeg ik te horen en hij had nog wat dingen.
Hij was er heel blij mee.
Het is gewoon eng want zijn broer en zijn vrienden wil het nu ook. Hopelijk komt er nog een virus wat er voor zorgt dat het vastloopt en ik er Linux op kan zetten.  :evil: :evil:

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #61 Gepost op: 2011/09/17, 15:32:19 »
Wauw. Wat een innovatie. Ze hebben de matige interface van Windows Phone 7 nu ook in een besturingssysteem voor computers gestopt hoor. Dit lijkt me dus echt niet fijn werken, met die tiles en zo. Voor powerusers wordt dat een ramp (wat 'ons' weer Ubuntugebruikers oplevert :))

Ben benieuwd of dit weer zo'n Windows Vista-achtig mediagebeuren er omheen krijgt.

Die interface is niet slecht voor een tablet maar voor een desktop is het 3x niets.
Ben alleen bang dat het niet veel mensen naar Linux zal jagen als ik nu al die reacties hoor van mijn vrienden en hoe snel het rond gaat.
Ik krijg nu al vragen of ik het bij mensen er op wil zetten en dat hen ik bij Linux nog niet gehad.
 :(

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #62 Gepost op: 2011/09/17, 15:38:41 »
Overbodige tekst in quote knip.

Hier is het namelijk wel snel en kan ik probleemloos RTL gemist en zo kijken en laad hij alles goed en snel.

Ik wacht op mijn andere HDD en dan probeer ik het via die HDD op mijn laptop om te zien wat hij kan met vol vermogen en kan ik kijken hoe alles draait in Win 8.

Tjee krijg de tijd niet om een bericht te posten. Kreeg net telefoon en hij heeft Win 8 er al op staan en alles werkte. Start snel op kreeg ik te horen en hij had nog wat dingen.
Het is gewoon eng want zijn broer en zijn vrienden wil het nu ook. Hopelijk komt er nog een virus wat er voor zorgt dat het vastloopt en ik er Linux op kan zetten.  :evil: :evil:

Zowel op W7 Ultimate x64 als op Kubuntu 11.04, nieuwste VBOX.
En echt geen oude hw hoor:
i5 750 op 3.6ghz, 8gb RAM (DDR3-1600) en een XFX GTS250 (da's 't enige redelijk ouwe spul).

Maar sowieso, geen mooie UI if you ask me.

« Reactie #63 Gepost op: 2011/09/17, 15:45:00 »
"Ja Vistaus kan ook in Linux en Win 7, het gaat er om dat het makkelijker is."

Hoe makkelijker dan? Heb het van de week nog meegemaakt op Ubuntu. Op mijn schoollaptop op school een document gemaakt, deze synchroniseert dan automatisch met U1, niks voor hoeven doen behalve inloggen in de U1-client, kom thuis, zet mijn desktop aan en het document staat er binnen 5 seconden op.
Als het volgens jou op Win 8 makkelijk gaat, dan mag je dat wel even verduidelijken, want op deze manier zie ik niet in hoe het nog makkelijk kan dan hoe het nu automatisch met U1 gaat.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #64 Gepost op: 2011/09/17, 16:35:16 »
Overbodige tekst in quote knip.

Het is gewoon eng want zijn broer en zijn vrienden wil het nu ook. Hopelijk komt er nog een virus wat er voor zorgt dat het vastloopt en ik er Linux op kan zetten.  :evil: :evil:

Zowel op W7 Ultimate x64 als op Kubuntu 11.04, nieuwste VBOX.
En echt geen oude hw hoor:
i5 750 op 3.6ghz, 8gb RAM (DDR3-1600) en een XFX GTS250 (da's 't enige redelijk ouwe spul).

Maar sowieso, geen mooie UI if you ask me.

Dat is sneller dat wat ik heb.
Ik zit met een i3 en een intel kaartje.

@Vistaus, het is zo gemaakt dat je in logt en daarna nergens meer naar hoeft te kijken.
Is lastig uit te leggen maar alles zit geïntegreerd en het is overzichtelijk.
Heb je de keynotes gezien? Dat moet je maar eens bekijken en daarna facebook en dergelijke maar eens proberen.
Ze hebben heel mooi werk geleverd.
UbuntuOne is heel mooi en alles wekt heel mooi maar het zit bij Windows net iets beter in elkaar.
Ook op andere gebieden zit het goed in elkaar. Zo heb je nog de gewone desktop en kun je alles draaien wat je op Win 7 en Xp ook draaide maar buiten dat krijg je de optie om fullscreen apps te draaien en daar heel snel tussen te wisselen.
Je start bijvoorbeeld al in het menu waardoor je gelijk je programma's kunt starten en je kunt bijvoorbeeld een serie programma's starten zonder dat het systeem trager word en ook het wisselen tussen de programma's die open staan gaat vloeiend en snel.
Op de desktop vind ik het wat lastig maar voor de touchscreen is het makkelijk.

Het klinkt misschien raar maar van de ene kant heeft Microsoft iedereen afgetroefd met Win 8 en ze liggen nu met een aantal dingen voor op de rest en dan bedoel ik niet met wat maar hoe ze het toepassen.
Apple bracht nog niet zo lang geleden hun cloud service met hun nieuwe OS X Lion maar dat is nu al verouderd en Unity is in mijn ogen nu niet iets wat op kan tegen Win 8. Vooral na de reacties die ik te horen heb gehad.
De meeste gebruikers van een pc zijn geen gebruikers zoals ik en velen van de gebruikers hier op het forum zijn.
Ik houd meer van een traditionele desktop maar heel veel gebruikers, gebruiken hun pc heel anders dan wij dat doen en zitten alleen op facebook, twitter en dergelijke.
Microsoft heeft voor die gebruikers iets heel moois gemaakt en vooral voor mensen die niets snappen van cloud en dergelijke zitten met Windows 8 goed.
Ook het samen laten werken van de tablet, telefoon en desktop pc is onovertroffen het beste systeem waar in mijn ogen Apple het laat liggen op het moment en die hebben in mijn ogen juist de infrastructuur ervoor omdat ze alles zelf al maken en leveren.
Nu loopt Microsoft er mee weg en heeft Apple het nakijken. Mocht Apple ze nu na gaan doen, dan kan Microsoft roepen dat ze hun na doen.
Apple kopieerde weer van Linux zoals ze dat vaker hebben gedaan en normaal hebben ze dan een voorsprong op Windows maar in dit geval hebben ze zich aan de bekende desktop vastgehouden waar Windows het losgelaten heeft en een andere basis levert met de optie om terug te gaan naar de bekende desktop. Gebruik je niet het menu, dan zou je denken dat je gewoon in Win 7 zit.
Ze hebben het overzichtelijker gemaakt en nog meer gericht op het geen dat je niets hoeft te weten van pc's om er mee te werken.
Het commentaar van Apple is altijd geweest dat Windows te ingewikkeld was en dat hun systeem simpeler was maar dat kunnen ze met Win 8 ook niet meer zeggen.
Ubuntu is leuk maar ze worden afgetroefd door Win 8 met het volledige scherm gebruik.

Let wel dat ik het niet fijn vind als desktop systeem maar ik moet eerlijk zeggen dat ze op een hoop punten goed werk geleverd hebben.

Nu hoop ik dat ze bij Linux opgelet hebben en dat ze gaan kijken om die dingen ook naadloos te integreren in Linux.
Maar dan moeten ze wel samen werken met FF, Chrome en dergelijke.
Ubuntu zou die lenzen uit moeten werken tot fullscreen apps waarbij ze je meer instelmogelijkheden geven plus iets maken waarbij je zelf heel makkelijk die lenzen zelf ook kunt maken met java/Html en dergelijke.

« Laatst bewerkt op: 2011/09/17, 16:37:12 door emiel1976 »

« Reactie #65 Gepost op: 2011/09/17, 17:45:28 »
W8 mja, een derde indruk geeft inderdaad een meerwaarde. Maar ik heb nog steeds dat zelfde gevoel als toen ik Win Phone 7 op mijn smartphone had, het is precies of je met Lego speelt, ik hoop dat ik het juist uitdruk.

Anders geef ik het geen kans als volwaardig systeem te gebruiken, ik denk dat ik bij W7 blijf hangen.
Je kan het beperkt van me vinden, maar aan W8 moet ik echt veel moeite doen om het te accepteren (hoewel ik vermoed dat ze dat als standaard, een nieuwe, gaan gebruiken).

Toch, met die smartphone in herinnering, wel gedurfd om zoiets te lanceren, en voor dat ben ik gemengd blij voor hen.

Wel super dat ze nu eindelijk de bèta versies gemakkelijk en laagdrempelig aanbieden.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Wout55

• Lid
« Reactie #66 Gepost op: 2011/09/17, 18:20:07 »
Zo, ik heb er wat langer mee gespeeld. Ik ben altijd heel goed in het kapotmaken van software en ik ben er dan ook in geslaagd om het nieuws gadget spoorloos te laten verdwijnen.  :rolleyes: Hij start in virutal box snel op (binnen 1 minuut) maar laat het startscherm heel snel zien, (alleen kan je dan nog nergens op drukken). Bij mij is het allemaal een beetje wiebelig, kan ook aan mij liggen. Wat me opvalt is dat er toch heel wat gecommuniceerd wordt naar de harde schijf, naar mijn idee veel meer dan bij Ubuntu. Er zullen vast wel heel wat mensen heel blij mee zijn. Ik misschien ook wel om in virtual box die dingen te draaien die per se via Windows moeten (Tom Tom bijvoorbeeld  :evil:). Vanwege de veiligheid zal ik niet gauw meer terugstappen op Microsoft. Door de enorme populariteit en het gesloten karakter zal het een primair aanvalsobject van criminelen en vervelende virusuitvinders blijven. En ook nu MS zelf de beveiliging ter hand gaat nemen (daar zullen diverse firma´s die daar nu een goed belegde boterham aan verdienen niet bepaald blij mee zijn) zal er van tijd tot tijd wel iets door de beveiliging heen slippen.  ^-^

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #67 Gepost op: 2011/09/17, 19:04:12 »
@Joris Donders, Ik begrijp je en ik blijf ook in W7 hangen maar ik heb W7 opgestart en gekeken hoe ik daar in werk.
Ik heb tot nu toe nog geen 1 keer het menu aan geklikt en de desktop omgeving in W8 is is vrijwel gelijk aan W7.
Ik start alles vanaf de balk onder en een paar iconen op het desktop en ik gebruik geen 1x het menu.
Tevens als ik terug denk over hoe ik er mee werk, gebruik ik het vrijwel niet en heb ik de afgelopen weken er ook geen gebruik van gemaakt.
Als ik het zo bekijk valt het best mee en kun je er goed mee werken.
De looks vind ik wat blikachtig maar WP7 vond ik eigenlijk best fijn werken, het is alleen het uiterlijk wat ik daar minder op vind. Dat is voor WP7 eigenlijk mijn enige punt van kritiek.

Nu wil ik het installeren op een pc en kijken hoe het werkt want vanuit virtualbox is het wat beperkt, vooral omdat mijn scherm 1024x768 is.
Ik wil voelen hoe het werkt met mijn programma's die ik normaal draai in Windows. Die heb ik er nu niet op staan.

Eigenlijk best eng, hoe meer ik het test hoe meer het begint te bevallen terwijl ik eigenlijk zeer sceptisch ben in het geheel en dan met name het menu. Ik begin zelfs aan het menu te wennen en mijn eerste indruk is anders dan het nu is.
Ik begin mij zorgen te maken, ik zag net een youtube video van een Linux gebruiker en die zij dat wat hij zo fijn vond in Linux, nu ook door Windows gebruikt word en dat hij het eigenlijk best fijn vond werken.

@Wout55, Dat Microsoft nu zelf de beveiliging gaat doen hebben die bedrijven aan zich zelf te danken. Ze maken het systeem traag en log en ik draai nu alles van Microsoft zelf en dat werkt stukken beter plus het is gratis waar de andere veel geld kosten en slecht werken.

Offline Wout55

• Lid
« Reactie #68 Gepost op: 2011/09/17, 19:43:50 »
@Emiel1976 Ik heb geen medelijden met de antivirusfirma´s, hoor , ik vind het heel jammer dat ze nodig zijn. Ik gebruik voor mijn Win7 al een jaartje de MS producten.
Het is nu natuurlijk nog onduidelijk of windows8 ook last heeft van vollopen en trager worden. Verder komt er natuurlijk een prijskaartje aan te hangen. Waar mogelijk gebruik ik open source software. Dat hoeft overigens van mij niet per se gratis te zijn. Het lijkt er met deze release wel op dat MS beter naar haar klanten is gaan luisteren. Nog een ander flink minpunt bij MS is het updaten met herhaaldelijk opnieuw opstarten. Ben benieuwd hoe dat straks gaat lopen.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #69 Gepost op: 2011/09/17, 19:59:56 »
@Wout55, Het vollopen gebeurd niet meer zeggen ze. De hele opzet is anders en ook als je meer en meer erop zet, word het niet trager.
Ik weet niet hoe het zit met updates en zo maar deze versie word niet ondersteund door Microsoft.

Die keynotes zijn wel interessant.
http://www.buildwindows.com/
Dan krijg je wat meer te zien en ook op server gebied, cloud en desktop op afstand.
Ook hoe je programma's kunt maken en hoe de store werkt.
Let op het is ruim 2 uur en deel 2 gaat voornamelijk over de server en wat er omheen zit.

Wat ik wel merk is dat je het beste in Windows en dan in ie de filmpjes kunt kijken. Die ondersteunen het beter en draait en laad het beter. Je kunt dan veel beter door de filmpjes heen spoelen.

Microsoft richt zich net als Apple op HTML5 maar dat spreekt voor zich.

« Reactie #70 Gepost op: 2011/09/17, 20:51:44 »
"gebruiken hun pc heel anders dan wij dat doen en zitten alleen op facebook, twitter en dergelijke."

Ik ook. En Gwibber is daar voor mij zeer prettig voor :)
Ja, oke, niet op 11.04, maar wel hier op 11.10, de nieuwe Gwibber is echt fantastisch. Maar ook op KDE kun je gewoon de Facebook-widget op je bureaublad zetten en KDE uBlog voor Twitter op je bureaublad. Dan heb je precies hetzelfde.
Hoe dan ook vind ik Unity echt heerlijk werken en sociale netwerken zijn gewoon zo goed geïntegreerd :)

Ben blij dat jij Win 8 top vindt, ik vind Unity gewoon beter, overzichtelijker en socialer in elkaar zitten.

"Nu hoop ik dat ze bij Linux opgelet hebben en dat ze gaan kijken om die dingen ook naadloos te integreren in Linux.
Maar dan moeten ze wel samen werken met FF, Chrome en dergelijke."

Heb je wel eens gekeken naar GNOME Shell WebApps?
Dat is vergelijkbaar. http://www.webupd8.org/2011/09/gnome-32-to-get-web-application-mode.html

"Ook het samen laten werken van de tablet, telefoon en desktop pc is onovertroffen het beste systeem waar in mijn ogen Apple het laat liggen op het moment en die hebben in mijn ogen juist de infrastructuur ervoor omdat ze alles zelf al maken en leveren."

Dan vind ik Touchstone van HP toch iets prettiger. Je opent een webpagina op je Pre 3-smartphone, legt je Pre 3 op je Touchpad-tablet en dan opent ie de webpagina op je Touchpad. Dat is toch wel een naadlozere samenwerking hoor. 1 aanraking en boem. Dat doet MS ze niet na.

"Apple kopieerde weer van Linux zoals ze dat vaker hebben gedaan en normaal hebben ze dan een voorsprong op Windows maar in dit geval hebben ze zich aan de bekende desktop vastgehouden waar Windows het losgelaten heeft en een andere basis levert met de optie om terug te gaan naar de bekende desktop. Gebruik je niet het menu, dan zou je denken dat je gewoon in Win 7 zit."

Linux ook. Althans, Ubuntu Unity en GNOME Shell dan. Zijn ook geen traditionele desktops meer. En begin nou niet over die Dash, want dat is maar net hoe je iets gebruikt. Jij zegt zelf dat je het menu in Win 8 nog geen 1 keer hebt aangeraakt. Maar waarom zou je dat in Unity wel moeten? De keren dat ik de afgelopen weken de Dash heb geopend hier kan ik op 1 hand tellen.
Nu zijn wij beiden andere soorten gebruikers, maar om maar even aan te geven dat je ook op Unity dat hele Dash-menu niet nodig hebt (en nee, ik gebruik ook geen Win-toets+paar letters typen of de Terminal).

"Ubuntu is leuk maar ze worden afgetroefd door Win 8 met het volledige scherm gebruik. "
O ja? In welk opzicht? Op 11.10 verbergt de launcher aan de linkerkant zich automatisch. Dan hou je een mini-balkje over aan de bovenkant (qua dikte he). Dus dan heb je eenzelfde volledig scherm-gebruik.

"UbuntuOne is heel mooi en alles wekt heel mooi maar het zit bij Windows net iets beter in elkaar."
En dan heb ik nog geen argument van je gehoord in welk opzicht dat filesharing dan beter gaat op Win 8 dan in U1.

"http://www.buildwindows.com/"
Dat is dus gewoon afgekeken van de GNOME 3-website, want die hebben een soortgelijke pagina met video-tutorials o.a. over apps maken en desktopgebruik. Ik bedoel niet dat het daardoor slecht is, alleen dat GNOME 3 daar iets eerder mee was en dus in die zin wel een voorsprong heeft. Is juist goed dat ze zich daardoor hebben laten inspireren :)

"@Wout55, Dat Microsoft nu zelf de beveiliging gaat doen hebben die bedrijven aan zich zelf te danken. Ze maken het systeem traag en log en ik draai nu alles van Microsoft zelf en dat werkt stukken beter plus het is gratis waar de andere veel geld kosten en slecht werken."

Nog nooit problemen gehad met Avast hier. Maakte het systeem niet trager en nog gratis ook.

Nu even een vraagje aan jou: zou je dit even per punt willen beantwoorden? Want dat maakt het wat leesbaarder voor mij en krijg ik antwoorden/argumenten van de dingen die ik nu uit je verhalen heb gepikt.

« Reactie #71 Gepost op: 2011/09/17, 21:06:24 »
lijkt er op dat windows wel een stuk geduldiger is geworden.
had net wat updates, kreeg ik dit te zien:
Citaat
You need to restart your PC to complete updates. you PC will automatically restart in 2 days if you do not restart manual
da's weer eens wat anders dan die 4 uur max. die je nu kan kiezen =D

« Reactie #72 Gepost op: 2011/09/17, 21:14:45 »
Tja ik heb al 10 jaar geen Windows meer dus ik ben niet objectief maar ik zeg enkel te gebruiken als bierfiltje dat spul.

Ik kan alles wat ik wil/ nodig heb met Linux en FOSS dus ik ga echt niet terug naar gesloten bron software. De GUI van W8 is verschikkelijk, en ik vermoed dat het register nog steeds binnen 6 maanden zo vol loopt dat je pc niet vooruit te branden is.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

« Reactie #73 Gepost op: 2011/09/17, 22:02:47 »
Ik ben wel benieuwd eigenlijk, wil hem binnenkort wel eens testen.

Zo, ik heb er wat langer mee gespeeld. Ik ben altijd heel goed in het kapotmaken van software en ik ben er dan ook in geslaagd om het nieuws gadget spoorloos te laten verdwijnen.  :rolleyes: Hij start in virutal box snel op (binnen 1 minuut) maar laat het startscherm heel snel zien, (alleen kan je dan nog nergens op drukken). Bij mij is het allemaal een beetje wiebelig, kan ook aan mij liggen. Wat me opvalt is dat er toch heel wat gecommuniceerd wordt naar de harde schijf, naar mijn idee veel meer dan bij Ubuntu. Er zullen vast wel heel wat mensen heel blij mee zijn. Ik misschien ook wel om in virtual box die dingen te draaien die per se via Windows moeten (Tom Tom bijvoorbeeld  :evil:). Vanwege de veiligheid zal ik niet gauw meer terugstappen op Microsoft. Door de enorme populariteit en het gesloten karakter zal het een primair aanvalsobject van criminelen en vervelende virusuitvinders blijven. En ook nu MS zelf de beveiliging ter hand gaat nemen (daar zullen diverse firma´s die daar nu een goed belegde boterham aan verdienen niet bepaald blij mee zijn) zal er van tijd tot tijd wel iets door de beveiliging heen slippen.  ^-^

Dat is waar, bij mij ook in windows 7 de harde schijf staat bijna altijd te ratelen en de processor koeler ook. Ik vraag me af of het iets word, maar we weten in ieder geval dat Ubuntu wel goed word  :D
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

« Reactie #74 Gepost op: 2011/09/17, 23:40:14 »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort