"gebruiken hun pc heel anders dan wij dat doen en zitten alleen op facebook, twitter en dergelijke."
Ik ook. En Gwibber is daar voor mij zeer prettig voor

Ja, oke, niet op 11.04, maar wel hier op 11.10, de nieuwe Gwibber is echt fantastisch. Maar ook op KDE kun je gewoon de Facebook-widget op je bureaublad zetten en KDE uBlog voor Twitter op je bureaublad. Dan heb je precies hetzelfde.
Hoe dan ook vind ik Unity echt heerlijk werken en sociale netwerken zijn gewoon zo goed geïntegreerd

Ben blij dat jij Win 8 top vindt, ik vind Unity gewoon beter, overzichtelijker en socialer in elkaar zitten.
"Nu hoop ik dat ze bij Linux opgelet hebben en dat ze gaan kijken om die dingen ook naadloos te integreren in Linux.
Maar dan moeten ze wel samen werken met FF, Chrome en dergelijke."
Heb je wel eens gekeken naar GNOME Shell WebApps?
Dat is vergelijkbaar.
http://www.webupd8.org/2011/09/gnome-32-to-get-web-application-mode.html"Ook het samen laten werken van de tablet, telefoon en desktop pc is onovertroffen het beste systeem waar in mijn ogen Apple het laat liggen op het moment en die hebben in mijn ogen juist de infrastructuur ervoor omdat ze alles zelf al maken en leveren."
Dan vind ik Touchstone van HP toch iets prettiger. Je opent een webpagina op je Pre 3-smartphone, legt je Pre 3 op je Touchpad-tablet en dan opent ie de webpagina op je Touchpad. Dat is toch wel een naadlozere samenwerking hoor. 1 aanraking en boem. Dat doet MS ze niet na.
"Apple kopieerde weer van Linux zoals ze dat vaker hebben gedaan en normaal hebben ze dan een voorsprong op Windows maar in dit geval hebben ze zich aan de bekende desktop vastgehouden waar Windows het losgelaten heeft en een andere basis levert met de optie om terug te gaan naar de bekende desktop. Gebruik je niet het menu, dan zou je denken dat je gewoon in Win 7 zit."
Linux ook. Althans, Ubuntu Unity en GNOME Shell dan. Zijn ook geen traditionele desktops meer. En begin nou niet over die Dash, want dat is maar net hoe je iets gebruikt. Jij zegt zelf dat je het menu in Win 8 nog geen 1 keer hebt aangeraakt. Maar waarom zou je dat in Unity wel moeten? De keren dat ik de afgelopen weken de Dash heb geopend hier kan ik op 1 hand tellen.
Nu zijn wij beiden andere soorten gebruikers, maar om maar even aan te geven dat je ook op Unity dat hele Dash-menu niet nodig hebt (en nee, ik gebruik ook geen Win-toets+paar letters typen of de Terminal).
"Ubuntu is leuk maar ze worden afgetroefd door Win 8 met het volledige scherm gebruik. "
O ja? In welk opzicht? Op 11.10 verbergt de launcher aan de linkerkant zich automatisch. Dan hou je een mini-balkje over aan de bovenkant (qua dikte he). Dus dan heb je eenzelfde volledig scherm-gebruik.
"UbuntuOne is heel mooi en alles wekt heel mooi maar het zit bij Windows net iets beter in elkaar."
En dan heb ik nog geen argument van je gehoord in welk opzicht dat filesharing dan beter gaat op Win 8 dan in U1.
"
http://www.buildwindows.com/"
Dat is dus gewoon afgekeken van de GNOME 3-website, want die hebben een soortgelijke pagina met video-tutorials o.a. over apps maken en desktopgebruik. Ik bedoel niet dat het daardoor slecht is, alleen dat GNOME 3 daar iets eerder mee was en dus in die zin wel een voorsprong heeft. Is juist goed dat ze zich daardoor hebben laten inspireren

"@Wout55, Dat Microsoft nu zelf de beveiliging gaat doen hebben die bedrijven aan zich zelf te danken. Ze maken het systeem traag en log en ik draai nu alles van Microsoft zelf en dat werkt stukken beter plus het is gratis waar de andere veel geld kosten en slecht werken."
Nog nooit problemen gehad met Avast hier. Maakte het systeem niet trager en nog gratis ook.
Nu even een vraagje aan jou: zou je dit even per punt willen beantwoorden? Want dat maakt het wat leesbaarder voor mij en krijg ik antwoorden/argumenten van de dingen die ik nu uit je verhalen heb gepikt.