Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Eerste proefversies Windows 8 vrijgegeven  (gelezen 39230 keer)

Re: Eerste proefversies Windows 8 vrijgegeven
« Reactie #25 Gepost op: 2011/09/14, 23:12:43 »
@Emiel: het enige wat me stoort aan Unity is eigenlijk de, toch duidelijk waarneembare, onstabiliteit van die omgeving.
Voor de rest vind ik het eigenlijk goed (op de rand van super); handig, mooi, zit redelijk logisch ineen, en instelbaar wat je maar wenst.

Denk maar eens na over dat nieuwe W8; die dingen zijn en blijven zo, je krijgt, hoogst waarschijnlijk, geen alternatief voor.
Akkoord het is ook een aanpassing, maar ik heb nog nooit zo de weg verloren in een OS dan dat !

Morgen een W7 installeren over dat mormel !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2011/09/15, 00:21:11 »
Ik vind in Unity de zijbalk ook fijn maar het menu is echt 3x niets en daar hebben ze bij Microsoft goed naar gekeken en Unity als voorbeeld genomen.
Ze hebben zelfs unity overtroffen met hun menu wat je niet een menu kunt noemen.
Hoe verzinnen ze het?

Mijn opmerking was meer over toen ik Unity zag en voor de eerste keer probeerde en op het menu klikte.

Ik ben helemaal in de war van Win8.
Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Van de ene kant vind ik het totaal niets en bagger en van de andere kant vind ik het goed.

Voor de tablet zeg ik super en daar zie ik het zeker op slagen want als ik nu een touchscreen had, dan had het op zich zeer fijn gewerkt.
Het menu is zeer geschikt er voor en buitengewoon overzichtelijk. De browser fullscreen is super en al die opties die er in zitten zijn ook zeer fijn.
Ik zie mij wel werken op een tablet met Windows 8 er op.
Dus tablet's zeker wel en weinig op aan te merken, dat zal nog wel komen als ik wat verder ga kijken.

Voor de desktop pc en laptop vind ik het bagger en dan druk ik mij nog voorzichtig uit.
Ja het menu is overzichtelijk maar het werkt niet met de muis.
Fullscreen browser werkt maar als je er uit wilt valt het tegen. Je sluit het niet af maar je wisselt naar je desktop.
Wil je alleen internetten dan is het wel fijn maar als je snel wilt wisselen en ook andere dingen wilt doen dan kun je beter de browser op de desktop gebruiken.
Tel je het menu niet mee dan ziet de desktop er hetzelfde uit maar zodra je op iets klikt krijg je een half scherm met daarom je wi-fi of andere netwerk instellingen. Weer fijn voor de tablet niet voor de pc.
Het werkt gewoon niet en ondanks dat als je op de desktop zit en je programma's draait, er eigenlijk weinig anders is, is het niet mijn ding.
Het voelt anders en ik kan er nu weinig mee. Ik heb er geen goed gevoel bij.
Bij Unity heb ik op 2 punten een probleem met het systeem maar verder kan ik er mee werken. Dit gevoel heb ik niet met Win 8. Ik krijg geen binding met het systeem.
Ik ga het nog een tijd testen en ik ga het ook in virtualbox in Linux draaien en ik blijf het proberen maar ik denk dat ik er net als dat ik bij Unity weg blijf, ik ook bij Win 8 op de desktop vandaan blijf.

Wie heeft een tablet waar je dit op zou kunnen proberen? Ik zou het daarop wel eens willen proberen om te zien hoe het werkt.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #27 Gepost op: 2011/09/15, 07:05:38 »
@Emiel, zie eerste post, vistaus zit altijd te zeggen dat zijn tablet geweldig is, nu mag hij dat gaan bewijzen :P

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #28 Gepost op: 2011/09/15, 07:07:54 »
pfff, 2.8 gig, nu aan het binnentrekken :rolleyes:

Offline JvH

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2011/09/15, 12:16:09 »
Dat startscherm vind ik persoonlijk 10× niks. Ziet er niet uit, en snap niet waarom ze afstappen van de gewone desktop.
Maar ja, misschien ga ik 'm binnenkort ook eens in VirtualBox draaien, om een beter oordeel te kunnen vellen.

« Reactie #30 Gepost op: 2011/09/15, 15:09:27 »
Ik krijg Windows 8 niet geinstalleerd in VirtualBox. Zowel in Windows VM als in Linux VM lukt het niet.  :'(

You need to restart the computer.
Press the power button.

Dat lijkt me niet zo handig in VirtualBox.   ???
𝕸𝖎𝖘𝖈𝖊𝖗𝖊 𝖚𝖙𝖎𝖑𝖊 𝖉𝖚𝖑𝖈𝖎. (Ter leering ende vermaeck)
𝕹𝖎𝖑 𝖛𝖔𝖑𝖊𝖓𝖙𝖎𝖇𝖚𝖘 𝖆𝖗𝖉𝖚𝖚𝖒. (Niets is moeilijk voor hen die willen)
https://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  24.04 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & TELLO drone (voor AI)

« Reactie #31 Gepost op: 2011/09/15, 15:24:40 »
Als ik terug thuis ben zal ik me er eens aan zetten... Wil ook wel een keertje lachen ;)
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline atomos

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2011/09/15, 15:28:41 »
Ik heb hem hier draaien onder virtualbox de 64 bits 3.6 GB versie.
Moest wel even de NIC aanpassen anders had ik geen Internet.
Mijn eerste indruk was redelijk tot goed. Leuk opgebouwd.
Mijn tweede indruk was bagger.
ik kan hem niet normaal uitzetten, de muis werkt heel irritant, Als een scherm open hebt staan dan moet je helemaal naar links om een ander scherm te kunnen zien.
Ie is lekker onoverzichtelijk.

Ik zal er straks nog eens naar kijken na een bezinkt tijd. =D misschien veranderd mijn mening nog.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2011/09/15, 15:44:06 »
Die melding kreeg een vriend van mij ook.
Hij denkt dat of zijn hardware te oud is of dat hij niet de laatste versie heeft van vmware.
ik draai de laatste versie van Virtualbox en daarin werkt het.
Ik draai nu de 64 bit versie.

Precies tiempjuuh, Vistaus is de kandidaat om het te testen en het aan ons te laten zien.

Ik weet trouwens hoe je het moet afsluiten.
Eerst uitloggen, dan het scherm weg klikken en dan op de knop klikken en dan kun je kiezen voor afsluiten.
Op zich zeer logisch en zeer direct.
Je moet wel weten dat het scherm dat je voor je neus krijgt zo iets is om je scherm te lokken als ie in je broekzak zit.

Alles is gemaakt op touch en niet op muis. Die kun je pas efficiënt gaan gebruiken als je op de desktop zit. Alles daarbuiten is alleen fijn als je een touchscreen hebt.
Microsoft gaat er dus vanuit dat straks iedereen een pc heeft met een touchscreen zoals die nu al te koop zijn terwijl ik liever zelfbouw heb en gewoon een desktop interface wil hebben.
Wil geen vette vingers op mijn scherm plus als je film zit te kijken, dan wil je niet iedere keer je scherm aanraken.

Als dit de tablet versie is, dan is het mooi, als dit ook de desktop versie word, dan zijn ze heel erg ziek en moeten ze opgenomen worden in een speciaal tehuis.

Punten uitgaande voor een tablet.:
Het menu is zeer overzichtelijk en makkelijk aanpasbaar.
Fullscreen browser en zo is wel mooi en zitten leuke dingen in.
Er zitten leuke apps in.

Punten uitgaande van een desktop pc.:
Het menu werkt voor geen meter.
Fullscreen browser is mooi maar om het te wisselen is het lastig omdat je een sluit knop mist.
De apps zijn niet fijn ingedeeld op het scherm.

Ofwel wat voor het ene systeem een pluspunt is, is voor het andere een minpunt.
De interface is heel erg touchscreen gerecht en ze hebben het voor de desktop niet echt overzichtelijk en logisch gemaakt. Je moet bij alles denken zoals je op een tablet zit te werken en dat is ook gelijk het grote minpunt want een desktop is geen tablet.
Ja er zijn pc's met een touchscreen, maar dat betekend niet dat je in alle situaties fijn er mee kunt werken.
Het is niet zo iets als dat je, je tv een touchscreen geeft en de afstandsbediening weggooit.
Ik hoop niet dat fabrikanten dat een goed idee vinden want dan doe ik heel lang met mijn oude tv.

1 Voordeel, reclame maken voor Xubuntu hoeft niet meer, Microsoft jaagt ze zelf er naar toe. XD

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #35 Gepost op: 2011/09/15, 15:50:29 »
Als ik terug thuis ben zal ik me er eens aan zetten... Wil ook wel een keertje lachen ;)

Ik denk eerder dat het huilen word.
Voor de tablet is het mooi voor de desktop is het te huilen.

ik kan hem niet normaal uitzetten, de muis werkt heel irritant, Als een scherm open hebt staan dan moet je helemaal naar links om een ander scherm te kunnen zien.

Ik zal er straks nog eens naar kijken na een bezinkt tijd. =D misschien veranderd mijn mening nog.

Afsluiten is uitloggen en daarna dat scherm klikken en kun je voor afsluiten kiezen.

Internetten op de desktop kun je het beste doen door naar de desktop omgeving te gaan en daar Chrome of FF te zetten en daar vanuit te werken.
Als je alles daarin zet en op de desktop en de balk onder al je programma's zet zodat je niet naar het menu hoeft, werkt het wel. Het is dat gebeuren net iets als Unity alleen die fullscreenbrowser is fijn maar niet op de desktop.
ik liep tegen de zelfde dingen aan. Doe of je met je vinger over je scherm gaat, dan vind je sneller waar alles zit en hoe het werkt.

De eerste pc met 'officiele' windows 8 komt ook al :evil:
http://computer-software.marktplaats.nl/desktop-pc-s/483963109-desktop-pc-met-windows-8-compleet.html?return=eJwty0EKgzAQheG7CLqL0diFjUixNwkxYjAxQ2akpaV371i6%2B%2F4Hz%2BhWv71uBtTttdEFOpPtOqxEoKXcEri9jiZvBMEYwnoP0qYIB7mMwu0C00IPk52cHW6UQIAVKG2n%2BnqlGG7PMLbVjCOlspvasrvDwWgYgWvqlDqpfuxPEvPlgYnLjBznh%2F6fyPu0H9FlbzkTem5VARxjU8F4KYbPFxXmQVg%3D&df=1&fta=eNotkUuOwyAQRO%2FCImv%2B4Ea%2BQq4Q8XPGkpOgYGesiXL3wWlWPLqK6lbjwcC7ggWyPZfLyy%2BVuApGA9mXkZ1SHdcHMFc2oG5hIDh3C2%2BHdcsKf3NxdUoVXFmbfitw3275OUf3qDPwUynbSE9llEemBFL8NRM3g2xXAWRO32aCNxbBDywZtjewmWqEmLNoMEzKJHtUIlVB7CwqY6PIDZLNUosvROs9gjbTF1JmskvZoFloihXpFYJiHM0xM6xw05PZ1J9z2c1i6M9ZwF4pTBZBGDSHbLF7iAKlYFWfxwj0JO5Dl7hGEGpAYAm7H9yB9hyaVQeNo%2FoscXjfoo9dsrbK9VF8qpcl36%2Frz7Fu3YQByM3vl%2BMH2tITcEVblQPxv8SdO76I80Dh%2Ffn8A91TpYY%3D&fta_ind=33&fs=1

Zeer betrouwbaar die gozer. Is al 2 dagen actief en bied nu al dingen aan die nog niet officieel zijn.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #36 Gepost op: 2011/09/15, 15:59:51 »

Ik denk eerder dat het huilen word.
Voor de tablet is het mooi voor de desktop is het te huilen.

Afsluiten is uitloggen en daarna dat scherm klikken en kun je voor afsluiten kiezen.

Internetten op de desktop kun je het beste doen door naar de desktop omgeving te gaan en daar Chrome of FF te zetten en daar vanuit te werken.
Als je alles daarin zet en op de desktop en de balk onder al je programma's zet zodat je niet naar het menu hoeft, werkt het wel. Het is dat gebeuren net iets als Unity alleen die fullscreenbrowser is fijn maar niet op de desktop.
ik liep tegen de zelfde dingen aan. Doe of je met je vinger over je scherm gaat, dan vind je sneller waar alles zit en hoe het werkt.

De eerste pc met 'officiele' windows 8 komt ook al :evil:
http://computer-software.marktplaats.nl/desktop-pc-s/483963109-desktop-pc-met-windows-8-compleet.html?return=eJwty0EKgzAQheG7CLqL0diFjUixNwkxYjAxQ2akpaV371i6%2B%2F4Hz%2BhWv71uBtTttdEFOpPtOqxEoKXcEri9jiZvBMEYwnoP0qYIB7mMwu0C00IPk52cHW6UQIAVKG2n%2BnqlGG7PMLbVjCOlspvasrvDwWgYgWvqlDqpfuxPEvPlgYnLjBznh%2F6fyPu0H9FlbzkTem5VARxjU8F4KYbPFxXmQVg%3D&df=1&fta=eNotkUuOwyAQRO%2FCImv%2B4Ea%2BQq4Q8XPGkpOgYGesiXL3wWlWPLqK6lbjwcC7ggWyPZfLyy%2BVuApGA9mXkZ1SHdcHMFc2oG5hIDh3C2%2BHdcsKf3NxdUoVXFmbfitw3275OUf3qDPwUynbSE9llEemBFL8NRM3g2xXAWRO32aCNxbBDywZtjewmWqEmLNoMEzKJHtUIlVB7CwqY6PIDZLNUosvROs9gjbTF1JmskvZoFloihXpFYJiHM0xM6xw05PZ1J9z2c1i6M9ZwF4pTBZBGDSHbLF7iAKlYFWfxwj0JO5Dl7hGEGpAYAm7H9yB9hyaVQeNo%2FoscXjfoo9dsrbK9VF8qpcl36%2Frz7Fu3YQByM3vl%2BMH2tITcEVblQPxv8SdO76I80Dh%2Ffn8A91TpYY%3D&fta_ind=33&fs=1

Zeer betrouwbaar die gozer. Is al 2 dagen actief en bied nu al dingen aan die nog niet officieel zijn.

Er is zelfs al 100 euro op geboden :rolleyes:

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #37 Gepost op: 2011/09/15, 16:10:40 »
Nog een manier van afsluiten.
Als je op de desktop zit met je muis links onder in de hoek gaan en niet klikken.
Krijg je een menu en kies dan voor instellingen.
Dan krijg je rechts een menu en kun je op de uit knop drukken.

Heb Chrome erop gezet.
Messenger zit helemaal geïntegreerd in je facebook en dergelijke. Go daar ben ik heel blij mee. Dus niet!

Als je in het menu zit en je gaat typen dan heb je gelijk het zoek venster.

Zorg er voor dat je Virtualbox 4.1 hebt anders werkt het niet.
« Laatst bewerkt op: 2011/09/15, 17:13:54 door emiel1976 »

« Reactie #38 Gepost op: 2011/09/15, 22:58:23 »
Misschien heb ik iets gemist, maar wat moet ik testen en waarom ???

« Reactie #39 Gepost op: 2011/09/15, 23:08:45 »
ik heb vandaag de X64+Developer tools versie eens fysiek geinstalleerd.

drivers gaan netjes, alles heeft hij of gelijk gevonden of later via windows updates.
Firefox had hier en daar wat grafishe probleempjes maar ging verder goed.

Microsoft Office 2010 ook maar even geinstalleerd, ging ook goed.
was overigens wel echt SNEL zeg, had word open in 5sec :o

stabiel is het nog niet erg, een uur gedraaid, twee keer een BSOD, welke overigens wel een nieuwe uiterlijk hebben, die zijn ook in metro-stijl namelijk.
maar goed, het is ook een preview versie natuurlijk.

wat ik wel echt van baal is dat hij gelijk zelf even besluit dat er op een andere schijf ook gelijk maar een Windows Recovery System moet.
welke overigens niet werkt, en zoiezo nooit voor gekozen was, en ik ben er dus totaal niet van gediend dat het OS besluit welke schijven hij wil gebruiken.
en die schijf is dus enkel voor een bestand, pagefile.sys, en verder niks.

ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

« Reactie #40 Gepost op: 2011/09/15, 23:26:56 »
Nee,dit gaat hem niet worden voor mij. O0
Kubuntu 20.04

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #41 Gepost op: 2011/09/16, 00:12:15 »
Ik heb wat rond geïnformeerd naar wat Windows 8 is en wat de bedoeling is en volgens mij word dit de versie voor de touchpad en komt er een andere versie voor de desktop waar wel een normaal menu in zit.
Pin mij er niet op vast want ik heb de info uit wat bronnen waar ik niet altijd op kan vertrouwen maar ze hebben het toch wel een aantal keer goed gehad.

Als dit een versie is om te laten zien hoe de tablet versie word, dan kan ik wel begrijpen dat hij met een aantal dingen problemen heeft en geen gewoon menu heeft.
Als dit ook de desktop versie word, dan is het wat anders.
Het enige wat ik mij af vraag is hoe het zit met het opstarten. Bij mij is het geen 10 seconden en er zijn wat dingen die anders zijn dan ik dacht dat ze waren.
Ik heb bij de installatie wel iets gelezen over dat het een tablet versie was maar ik twijfel of ze daarmee bedoelde dat dit die versie is of dat er een aparte versie is voor tablet's.
Eigenlijk nog eens installeren en alles goed lezen wat het nou precies is.

@dellkubuntu, Voor mij word hem dit zo ook niet op de desktop, op de tablet is het een ander verhaal, daar kan ik mij wel met zo iets zien werken. Het bevalt mij zelfs beter dan Android wat ik persoonlijk wat rommelig vind.
1 van de redenen waarom ik als ik een tablet neem, er 1 neem waar je zelf kunt kiezen wat je er op zet zodat je niet vast zit aan 1 systeem.

@Vistaus, het gaat om het geen of je Win 8 op je tablet kunt proberen.
Dan is je tablet ook een keer nuttig voor ons. XD ;)
Maak dan ook een filmpje met dat je hem gebruikt want ik zou graag buiten de internet filmpjes van microsoft zelf, willen zien hoe het werkt op een tablet. Die filmpjes van microsoft zijn toch net iets anders.

« Reactie #42 Gepost op: 2011/09/16, 14:54:40 »
Als dat tablet een ARM-processor heeft kan het nog niet. ARM-odersteuning voor Win8 komt eraan maar is er nog niet voor zover ik weet.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #43 Gepost op: 2011/09/16, 17:51:07 »
Ach, jammer hoor. In vbox krijg ik een fatal error (en ja, ik heb vbox 4.1.2) :rolleyes:

« Reactie #44 Gepost op: 2011/09/16, 19:47:15 »
@emiel: Ik kan hem niet op mijn tablet uitproberen want de ARM-versie is nog niet vrijgegeven. En zelfs dan, het is closed source, dus vraag het me af. Windows Phone 7 is ook nog niet geporteerd naar Android-toestellen omdat men niks aan de broncode kan veranderen. Dus weet niet of Win 8 dan zou gaan werken. Maar al zou dat zo zijn, dan moeten ze eerst de ARM-versie vrijgeven en dan wil ik het best voor de test een keer uitproberen :)

« Reactie #45 Gepost op: 2011/09/16, 21:50:30 »
Ik kreeg ook een vastloper in Virtual Box.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #46 Gepost op: 2011/09/16, 22:32:34 »
Bij mij draait het goed in Windows 7 in Virtualbox en in Ubuntu in Virtualbox.
1 foutmelding gehad bij 1 programma maar denk dat, dat komt door de installatie die ik bij die een keer heb afgebroken want in Linux heb ik er geen last van.

Ik zit de keynotes te kijken van Win 8.
Op zich is het allemaal heel mooi en ze hebben mooie dingen.
Zo is het maken van apps makkelijker geworden en kun je het vanaf je platform heel makkelijk in de store plaatsen waar ze het controleren voor ze het aanbieden.
Ook kun je heel makkelijk je app met andere dingen laten samen werken.
Het is wel indrukwekkend wat ze allemaal hebben gedaan en hoe het werkt. 256 terabite kan win 8 aan.
Alles is makkelijk aan te passen en ik vind het zeer mooi voor een tablet. Jammer dat je het nog niet kunt testen op een tablet Vistaus want daarop had ik het graag gezien.
Bij de keynotes hebben ze 5000 van die dingen weggegeven op een tablet.

Nu werken een aantal dingen niet helaas en helaas zit ik nu met de muis te klooien want er zitten mooie dingen in en nogmaals voor de tablet lijkt mij dit echt super.
Ik was nu aangekomen bij de desktop pc waar ze laten zien hoe het daarop werkt. Helaas is het precies zoals ik het nu in virtualbox heb.
O links onder in de hoek de muis houden dan krijg je een menu om wat dingen te doen.

Volgens Microsoft is Win 8 Chrome loos maar mijn versie niet meer. XD Ik heb er Chrome op gezet en het werkt.

Er zitten een aantal dingen in die voor Windows misschien nieuw zijn maar spellingscontrole over het hele systeem zit al in Linux. Dit zit nu ook in Win 8.
Het zoeken kun je in het menu doen door te typen en dan kun je kiezen of je online of lokaal zoekt.
Het word niet meer trager als je meer dingen installeert, groepen in het menu kun je een naam geven en verplaatsen, ondersteuning voor multytouch, online programma's kun je lokaal maken en waar geen touch ondersteuning in zot kun je dit zelf erin zetten en aanpassen.
Verschillende mogelijkheden om apps te maken, in c++, C, Java/HTML en dergelijke.

Moet eerlijk zeggen dat ik op een aantal punten onder de indruk ben en dat ze er zeker over na gedacht hebben.
Ze hebben het beste menu wat er is, het start snel op, apps zijn makkelijk te maken, alles werkt goed samen en het is overzichtelijk.
Het is goed opgebouwd maar nogmaals voor de desktop vind ik het niets. Het is heel erg op een touchscreen toegespitst en daarop lijkt het mij zeer fijn werken.
Ik ga nu uit van wat ik probeer in Virtualbox en in de keynotes getoond wordt.
Voor ik dus echt kan zeggen dat ik dit neem, wil ik het eerst in mijn handen hebben gehad.

Ik heb al wat tablet's geprobeerd en ze hebben allemaal hun voors en tegens.
iOS blijft in mijn ogen een Windows desktop met een berg iconen. Dat vind ik in Android er beter uit zien en Android heeft een aantal dingen die daardoor wat fijner zijn.
Nu met Win 8 komt er naar mijn mening wel een goede concurent op de markt en ik denk ondanks dat ik het voor de desktop niets vind, dat het daar ook wel populair zal worden.
Het sterke punt van dit is ook nog eens dat je alles kunt synchroniseren en je op beide systemen veel van het zelfde kunt doen.
Het is wel het beste systeem om tablet en desktop pc samen te laten werken.
Maar het is nog allemaal van wat ze vertellen en laten zien en ik wil het eerst zelf proberen.
Unity 11.10 vind ik er goed uit zien maar het werken ermee vind ik wat minder. Het wil dus niet zeggen dat het echt zo goed is op de tablet als wat ik denk dat het is. Het is dus nog even afwachten tot het er is.

Wel 1 ding wat mooi was om te zien. Lenovo en zo komen met een stel mooie laptops waar Apple jaloers op zal zijn. Die dingen zijn super dun en zeer mooi vorm gegeven en ze wegen zeer weinig.
Alleen daarvoor zijn de keynotes best leuk om te kijken. Zo'n systeem wil ik wel wat ze daar lieten zien. Dan komt er natuurlijk wel Xubuntu op. XD

« Reactie #47 Gepost op: 2011/09/17, 02:26:34 »
"Het is wel indrukwekkend wat ze allemaal hebben gedaan en hoe het werkt. 256 terabite kan win 8 aan."
Linux kon dat al.

"Het zoeken kun je in het menu doen door te typen en dan kun je kiezen of je online of lokaal zoekt."
KDE. Tevens op E17 na inschakeling van de Websearch-plugin. Maar op KDE standaard.

"ondersteuning voor multytouch"
Dat heeft Windows 7 ook al hoor. Mijn Lenovo-laptop voor ik er Ubuntu oppleurde had prima werkende multitouch en dat was Windows 7 Home Premium (en tevens werkt die multitouch ook out-of-the-box op Ubuntu die er nu opstaat). Dus dat is niet zo nieuw hoor.

"Verschillende mogelijkheden om apps te maken, in c++, C, Java/HTML en dergelijke."
Dat kan op Linux ook. Voor KDE-widgets is er zelfs een veeeel breder scala aan programmeertalen dan voor Windows.

Offline Suns

• Lid
« Reactie #48 Gepost op: 2011/09/17, 05:36:29 »
Ik heb Windows 8 ook geïnstalleerd op me laptop en ik moet zeggen dat het er allemaal mooi uit ziet  , ik heb ook gemerkt dat je Silverlight niet meer kan installeren , wil dat zeggen dat Microsoft daar gedag tegen heeft gezegd? en dat ze  terug vallen op  Windows Media Player 12?
13th Gen Intel® Core™ i5-1340P × 16
geheugen 64,0 GiB

Linux Counter - user #51039

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #49 Gepost op: 2011/09/17, 07:49:10 »
Hmm, wordt toch echt wel nieuwsgierig... Waarom krijgen jullie geen foutmelding? Belangrijker: Hoeveel ram geven jullie hem?