Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

In welke taal gebruiken jullie Ubuntu?

Nederlands
Engels
Overige...

Auteur Topic: In welke taal gebruiken jullie Ubuntu?  (gelezen 15084 keer)

Re: In welke taal gebruiken jullie Ubuntu?
« Reactie #25 Gepost op: 2011/08/30, 18:50:27 »
Ik gebruik nederlands, duits en nedersaksisch(Grunnegs, diets)
Puur omdat dat meer mijn taal is , dan ned/ eng maar ieder zn eigen gebied de duitse  site van ubuntu is ook wel mooi moet ik zeggen.
Als ik sommige dingen van mn pc niet begrijp dan zoek ik het wel es op in het duits omdat ik taal beter beheers dan de engelse.
 :o :o O0
Als er nog geen weg is kun je der een maken.
Hobbit, groot geworden door klein te blijven.

Steunpunt regio loppersum (Grunn)

Offline bwman

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2011/08/30, 19:37:09 »
In het nederlands want mijn technisch engels is niet zo denderend.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline petervs

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2011/08/30, 22:23:47 »
In het Nederlands, een andere taal zal toch wat moeizamer gaan, waarbij duits me ook weer meer ligt dan het engels.
Ubuntu MATE 16.04

« Reactie #28 Gepost op: 2011/08/30, 22:44:15 »
Trouwens nog een tip: als je soms een programma in het Engels wilt opstarten terwijl je bijvoorbeeld de Nederlandstalige Ubuntu hebt, kun je doen:

LANG=C firefox

Waar je nautilus door een willekeurig programma vervangt. Zo kun je even de Engelstalige variant van het programma bekijken, zeer handig voor tutorials.

Offline Solosimpi

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2011/08/30, 23:57:18 »
Nederlands, niet dat mijn Engels slecht is maar leest/werkt toch makkelijker.

« Reactie #30 Gepost op: 2011/08/31, 00:24:16 »
Trouwens nog een tip: als je soms een programma in het Engels wilt opstarten terwijl je bijvoorbeeld de Nederlandstalige Ubuntu hebt, kun je doen:

LANG=C firefox

Waar je nautilus door een willekeurig programma vervangt. Zo kun je even de Engelstalige variant van het programma bekijken, zeer handig voor tutorials.

Je bedoelt wellicht "waar je firefox door een willekeurig programma vervangt"? ;)

« Reactie #31 Gepost op: 2011/08/31, 01:48:44 »

LANG=C firefox

Je bedoelt wellicht "waar je firefox door een willekeurig programma vervangt"? ;)

O, dat is handig.

Ik heb onlangs mijn computers (PC en laptop) op Nederlands over gezet. Dat is inderdaad wel minder praktisch als je op Engelstalige fora dingen opzoekt, maar het is wat meer vertrouwd om het in het Nederlands te hebben.
Ik vond alleen de uitdrukking "In de prullenbak gooien" wat apart klinken. Kan zoiets niet beter "Naar de prullenbak verplaatsen" zijn? Afijn, ik raak hier wat off-topic.  :-[

« Reactie #32 Gepost op: 2011/08/31, 03:05:21 »
In het nederlands want mijn technisch engels is niet zo denderend.

Je leert het maar door te doen hé.
Ik heb mijzelf ongeveer een jaar geleden 'gedwongen' om engelstalige films zonder ondertitels te zien. In het begin is dat wat wennen en af en toe een woord opzoeken, maar nu versta ik vloeiend Engels, en dat komt puur door het te durven doen.

Als je wel wat engels kent, maar niet zo technisch, dan kan je het volgens mij perfect leren door ubuntu in het engels te gebruiken.

Een weekendje FOSDEM werkt ook altijd als taalbad.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline JvH

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2011/08/31, 11:23:15 »

LANG=C firefox

Waar staat die C dan voor? Is dat altijd de standaardtaal van de software in kwestie of zo?

Offline jabuca

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2011/08/31, 11:48:27 »
Nederlands.
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

« Reactie #35 Gepost op: 2011/08/31, 11:56:34 »

LANG=C firefox

Waar staat die C dan voor? Is dat altijd de standaardtaal van de software in kwestie of zo?

Ja. Als je een taal meegeeft aan C, dan wordt het een andere taal. Maar alleen =C resulteert in Engels.

Offline JvH

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2011/08/31, 18:00:52 »
Maar wat gebeurt er dan als je de Engelse taalpakketten niet hebt geïnstalleerd (kan dat überhaupt)?

« Reactie #37 Gepost op: 2011/08/31, 18:01:43 »
Nee. Er is altijd een taal. En ook al gooi je dat taalpakket eraf, dan is er nog steeds gnome-l10n-en aanwezig op je systeem alleen niet in de vorm van een pakket.

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2011/09/01, 07:15:55 »
In het engels.
Dit heeft als voordeel dat je problemen beter kunt vinden, omdat je meer kunt vinden in het engels dan in het nederlands, zeker als het pas een nieuwe fout is.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #39 Gepost op: 2011/09/01, 14:20:02 »
In het engels.
Dit heeft als voordeel dat je problemen beter kunt vinden, omdat je meer kunt vinden in het engels dan in het nederlands, zeker als het pas een nieuwe fout is.

Daar heb ik ook aan gedacht en vooral toen ik pas met bepaalde software begon te werken en ik in het Engels de uitleg volgde, heb ik er aan gedacht naar Engels te wisselen.
Maar nu weet ik wat het betekend en hoe het is vertaald en dan is alles wel terug te vinden.

Al was Linux alleen in het Engels, dan had ik het niet erg gevonden maar nu het ook in het Nederlands is, is het op zich wel fijn.
Ik heb jaren met windows in het Engels gewerkt en het was wennen toen ik een Nederlandse versie kreeg.

Offline Suns

• Lid
« Reactie #40 Gepost op: 2011/09/01, 16:59:52 »
In het Nederlands...
13th Gen Intel® Core™ i5-1340P × 16
geheugen 64,0 GiB

Linux Counter - user #51039

Offline Wout55

• Lid
« Reactie #41 Gepost op: 2011/09/01, 19:30:02 »
In het Nederlands. In de beginjaren van de computer was alles in het Engels maar nu er meer Nederlandse computergebruikers zijn gekomen worden gaandeweg alle termen in het Nederlands vertaald. Ik ben liever lui dan moe en Nederlands is weer net iets makkelijker dan Engels.  ;) Als ik Engels wil spreken ga ik wel naar Engeland, of naar mijn werk.  XD

Offline tigger

• Lid
« Reactie #42 Gepost op: 2011/09/01, 20:46:43 »
Engels.... Alle machines hier in huis zijn voorzien van een Engelstalig OS. In mijn werk zijn ook alle servers voorzien van een Unix/linux, wel eens een Nederlandstalige AIX of Solaris server gezien? Bovendien zoeken op niet-engelse foutmeldingen is een crime.
Bovendien in het verleden werden bug-fixes, updates etc meestal eerst in het engels beschikbaar gesteld en pas enige tijd daarna in het nederlands.
LPI-1, NCLA, RHCE, RHCVA

« Reactie #43 Gepost op: 2011/09/01, 22:51:35 »
Nederlands
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #44 Gepost op: 2011/09/02, 00:44:53 »
Nederlands

Gijs is ook al bekeerd tot de taal der Nederlanden :evil:

Offline MKe

• Lid
« Reactie #45 Gepost op: 2011/09/02, 07:51:43 »
Thuis Nederlands, speciaal voor mijn zoontje die nog geen Engels spreekt. Op het werk is het Engels.

« Reactie #46 Gepost op: 2011/09/02, 11:36:25 »
Nederlands

Gijs is ook al bekeerd tot de taal der Nederlanden :evil:
Ik had liever Amsterdams gehad, maar je kan niet alles hebben. :(

« Reactie #47 Gepost op: 2011/09/02, 12:59:48 »
Hahaha XD
Nou, zelfs de Friezen hebben een aparte vertaling, dus wie weet de Amsterdammers ook nog wel (zeg ik als geboren Amsterdammer) :D
Hoe zou de vertaling eigenlijk zijn in het Amsterdams XD

« Reactie #48 Gepost op: 2011/09/02, 13:27:19 »
Ik verwijder in principe geen taalpakketten omdat ik geen schijfruimte tekort kom maar Amsterdams zou ik er direct uitbonjouren ;)

« Reactie #49 Gepost op: 2011/09/02, 13:48:53 »
Hahaha XD
Nou, zelfs de Friezen hebben een aparte vertaling, dus wie weet de Amsterdammers ook nog wel (zeg ik als geboren Amsterdammer) :D
Hoe zou de vertaling eigenlijk zijn in het Amsterdams XD
Dat zal ik maar niet opschrijven, alhier. :evil:

Ik verwijder in principe geen taalpakketten omdat ik geen schijfruimte tekort kom maar Amsterdams zou ik er direct uitbonjouren ;)
uitbonjouren, behoort niet tot de Nederlandse of Amsterdamse taal. Het Amsterdamse taalpakket neemt toch wel een aantal Terra Bytes in beslag, feitelijk moeilijker dan Chinees. Dus ik begrijp dat je dat niet zomaar onder de knie krijgt en daarom niet installeert. ;)