Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ben aan het dubben...  (gelezen 10548 keer)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ben aan het dubben...
« Reactie #25 Gepost op: 2011/07/28, 20:00:41 »
Je had toch een Desire ?
Die voldoet bij mij nog voor ruim 150% !
Heb ik gelijk, dat zou je kunnen probeen, om hem te resetten naar fabrieks-instellingen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #26 Gepost op: 2011/07/28, 20:23:06 »
Ik heb die Desire al sinds vorig jaar september niet meer beste Ron ;) Ik heb sindsdien een Motorola Milestone XT720 ;)

« Reactie #27 Gepost op: 2011/07/29, 00:11:03 »
Ik heb een HTC Touch Pro2, maar dat wist je al. Ik heb een abbonement van Hi(KPN) ik heb zowel Windows Mobile als Android erop staan. nu heeft de HTC een vrij groot scherm, in vergelijking met andere merken, maar wat ik een crime vind is internet. Mijn volgende toestel wordt gegarandeerd zonder internet. Alleen wat bellen en sms'en, daar is voor mij weer dat uitschuifbare toetsenbord mooi voor, dat wil ik wel weer hebben. En ook niet geheel onbelangrijk, het toestel is wcpotduikbestendig. 8-)
En wil je wat rommelen, krijg je een HTC met Windows mobile ook te zien op je Ubuntu installatie.

P.S. Ik zal Bing! wel missen. :rolleyes:
« Laatst bewerkt op: 2011/07/29, 00:15:42 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline BorisM

• Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
« Reactie #28 Gepost op: 2011/08/05, 17:48:13 »
over smartphones en providers.
In principe als ik door zou gaan met Vodafone, dan zou ik in oktober een nieuwe telefoon mogen uitzoeken (verlenging). Probleem is alleen: Vodafone gooit internetprijzen flink omhoog, even als KPN. KPN wil ik ook sowieso niet meer en ook geen dochterbedrijven (Hi ook vervelende ervaringen mee). Dan is de kans dus groot dat het T-Mobile wordt, ware het niet dat hun abonnementen heel duur zijn. Dan hou je verder weinig anders over qua providers die abonnementen aanbieden en voor niet te duur. Dat is dus probleem nummer 1.
Probleem nummer 2 is: welke smartphone wordt het?
Sowieso geen HTC, LG of Sony Erricsson. Dat is zeker. Maar welke dan? Ik gebruik nu lange tijd Android, maar ik ben geen aanhanger, dus ik werk net zo lief met iets vergelijkbaar goeds. Dan is er:
-WebOS. Het fascineert me. Het is een geweldige manier van werken. Zelfs zo geweldig dat ik me afvraag waarom ik een Motorola Xoom-tablet het genomen en niet gewacht heb op de HP Touchpad. Maar goed, dat is tablet en niet telefoon. Zelfs voor een telefoon vind ik het geweldig, maar het nadeel is dan weer dat de HP Pre 3 wel een klein scherm heeft. Ik heb nu 3,7 inch en dat vind ik eigenlijk toch net iets te klein. De Pre 3 heeft ook ong. 3,7 inch. Dat is dus wel weer nadelig.
-Windows Phone 7. Ik ben geen fan Microsoft, maar vind Windows Phone 7 toch wel erg prettig werken (NOOT: zelf nog niet uitgeprobeerd, maar wel vele reviews op YouTube bekeken). Nadeel? Tja, geen fan van Microsoft en weinig apps. Zelfs WebOS heeft er meer. En weinig keuze totnutoe. Ben geen fan van HTC, LG en Nokia. Dus dan hou ik alleen de Samsung Omnia 7 over.
-Kubuntu Mobile. En dan bedoel ik op een smartphone die dat aankan, bijv. de Nokia N900 (al ben ik dus geen Nokia-fan, maar soit) of de Neo Freerunner. Nadeel? Kan op te weinig telefoons gedraaid worden totnutoe, dus ben gelimiteerd tot een paar modellen.
-??? Verder kan ik me zo gauw geen vergelijkbaar Smartphone OS bedenken behalve Meego, maar dat is van Nokia. En Symbian vind ik ook niks.

Kortom: wat moet ik doen? Welke provider past nog het beste bij me na het lezen van bovenstaand stuk? En welke smartphone wordt het na het lezen van bovenstaand stuk? Toch weer iets met Android of toch maar een van bovengenoemde OS'en?
Wie kan me helpen?

Beste hieronder  een paar linkjes

De 2e link gaat over fonera overal gratis internetten met je gsm of laptop. Zelf zo'n bakkie(fon) kopen voor een  40 eurio aan je router hangen en een stukje bandbreedte delen met degene die ook zo'n bakkie thuis heeft. Dit gaat over de hele wereld. Handig op vakantie en om kpn en de anderen te plagen met hun prijsverhogingen. En mensen helpen elkaar weer een beetje.

http://www.telecomvergelijker.nl/
http://fon.oeioei.nl/index.php

Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

« Reactie #29 Gepost op: 2011/08/06, 01:18:21 »
@Boris: Dank, maar die Fonera heb ik slechte ervaringen mee. Dat wordt dus niks. Die telecomvergelijker is een goede.

Ik wacht denk ik op de Motorola Photon, maar dat kan nog veranderen. Qua provider zal ik die telecomvergelijker eens bekijken.

« Reactie #30 Gepost op: 2011/08/06, 13:24:14 »
Hoezo gaan jou internetkosten omhoog? Je hebt toch al een abo? Als je dat verlengt mogen ze niet zomaar met de prijzen rommelen. Deze prijzen zijn jij en provider overeengekomen destijds.
Ik heb het mijne verlengt zonder nieuw toestel en krijg 20% korting, behoud dezelfde aantal min/sms en 1GB fup internet.

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #31 Gepost op: 2011/08/06, 14:14:54 »
Er wordt qua providers nog voorbij gegaan aan het belangrijkste en dat is dekking...
Ik heb heel bewust gekozen voor een provider met een goed netwerk, want als dat niet werkt dan heb je dus mooi niets aan je smartphone...

Vandaar mijn keuze voor Telfort als provider op het KPN netwerk, doet het altijd en overal. Daarbij de Samsung Galaxy S2, wat een top phone is dat!

Ik heb zelf mijn abo nog net verlengd voordat de datalimieten en hogere kosten ingevoerd hebben, dus ik ben de komende 2 jaar onder de pannen. Maar ik snap dat jij daar weinig aan hebt...

« Reactie #32 Gepost op: 2011/08/06, 15:39:47 »
femke +1

Daarom ook. En dat geldt ook voor verlengingen, alsdus de Vodafone-voorwaarden. Daar dus wel degelijk een prijsstijging. Immers, als je met de nieuwe prijzen/limieten hetzelfde limiet wil als nu, dan moet je meer betalen.

@Sander: Dat geldt ook voor verlengingen. Kijk de voorwaarden van de nieuwe prijzen maar na en alle nieuwsberichten.

Neenee, ik ga naar T-Mobile zodra mijn Vodafone-abbo afloopt.

« Reactie #33 Gepost op: 2011/08/06, 15:41:40 »
Er wordt qua providers nog voorbij gegaan aan het belangrijkste en dat is dekking...
Ik heb heel bewust gekozen voor een provider met een goed netwerk, want als dat niet werkt dan heb je dus mooi niets aan je smartphone...

Dat dekkingsverhaal is onzin. Vodafone zou de beste dekking moeten geven volgens zo'n beetje iedereen, maar ik heb lang niet overal goed bereik. Had datzelfde op een andere telefoon met Hi van KPN. En ik heb mijn Vodafone-abbo in ieder geval in verschillende telefoons geprobeerd met hetzelfde resultaat, dus het ligt zeer zeker niet aan mijn telefoon maar aan de dekking van Vodafone zelf. En met Hi dus hetzelfde van KPN, dus uiteindelijk zijn ze zo goed nog niet.

« Reactie #34 Gepost op: 2011/08/06, 16:08:07 »
@Vistaus: heb je al een keuze kunnen maken i.v.m. je smartphone ?

Ikzelf ga een Galaxy SII aankopen, een lekkere dualcore met Android :p
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #35 Gepost op: 2011/08/06, 19:31:39 »

Dat dekkingsverhaal is onzin. Vodafone zou de beste dekking moeten geven volgens zo'n beetje iedereen, maar ik heb lang niet overal goed bereik. Had datzelfde op een andere telefoon met Hi van KPN. En ik heb mijn Vodafone-abbo in ieder geval in verschillende telefoons geprobeerd met hetzelfde resultaat, dus het ligt zeer zeker niet aan mijn telefoon maar aan de dekking van Vodafone zelf. En met Hi dus hetzelfde van KPN, dus uiteindelijk zijn ze zo goed nog niet.

Ik wil alleen maar zeggen T-mobile gaat zeker niet beter worden... Ik heb een aantal vrienden die T-mobile hadden en die zijn vrij snel weer terug gegaan naar vodafone/KPN netwerk

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2011/08/06, 19:51:52 »

Ik wil alleen maar zeggen T-mobile gaat zeker niet beter worden... Ik heb een aantal vrienden die T-mobile hadden en die zijn vrij snel weer terug gegaan naar vodafone/KPN netwerk

T-mobile heeft zeker niet de beste dekking maar het is wel verbeterd ten opzichte van een aantal jaar terug.

Het is alleen wel afhankelijk waar je woont en komt want in bepaalde gebieden heb je met het ene netwerk meer bereik dan het andere netwerk.
Vodafone en KPN hebben een goed netwerk maar ik kan uit eigen ervaring spreken dat zodra je in de buurt komt van de grens, dit de eerste 2 zijn die juist over gaan op het Belgische netwerk en met de Duitse grens heb ik hetzelfde probleem gehad.

Kijk dus waar je woont en wat je bereik is in die omgeving.

« Reactie #37 Gepost op: 2011/08/06, 20:04:06 »
@femke: Ik heb anders goede ervaringen gehad met T-Mobile Prepaid. Heb dat jaren gebruikt vooraleer ik een Hi-abbo kreeg. Dus met abbo zal dat weinig anders zijn.

@emiel: Ik heb dus wel degelijk slecht bereik met Vodafone. Hier in Almere nog wel te doen, maar vanaf Utrecht en zuidelijker gaat het behoorlijk achteruit. Dus wat dat betreft zal het weinig verschil opleveren bij T-Mobile.

« Reactie #38 Gepost op: 2011/08/06, 20:04:42 »
@Vistaus: heb je al een keuze kunnen maken i.v.m. je smartphone ?

Ikzelf ga een Galaxy SII aankopen, een lekkere dualcore met Android :p

Ja, ik wacht waarschijnlijk op de Motorola Photon. Ook een lekkere dual-core met Android :P
Maar de SII is ook een goede aankoop hoor :)

« Reactie #39 Gepost op: 2011/08/06, 20:57:52 »
@Vistaus: heb daar al iets van gelezen ..... ziet er volgens mij ook iets super uit !!

« Reactie #40 Gepost op: 2011/08/06, 21:51:48 »
@Joris: Hij ziet er zeker super uit en de specs zijn even goed als de SII plus de Photon heeft een kickstand net als de HTC dinges met WP7! :)

« Laatst bewerkt op: 2011/08/06, 21:53:29 door Vistaus »

« Reactie #41 Gepost op: 2011/08/06, 22:48:09 »
@Vistaus: (kwijlmodus aan XD) ik zou er voor gaan, en nu begin ik ook te twijfelen tussen de SII en deze Motorola ......

De spec's zijn inderdaad veelbelovend ! Top-dingetje lijkt me.

« Reactie #42 Gepost op: 2011/08/06, 23:03:05 »
Ik ben nog steeds blij met mijn HTC. 8-)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #43 Gepost op: 2011/08/06, 23:20:16 »
@Vistaus, daarom zij ik al dat het per lokatie kan verschillen kwa verbinding.

Waarom geen telefoon van HP met WebOS?

« Reactie #44 Gepost op: 2011/08/07, 20:26:08 »
@Joris: Haha XD
@emiel: Omdat ik een iets groter scherm nodig heb dan 3,7 inch (heb nu een 3,7 inch telefoon en de dingen op het scherm zijn net iets te klein). HP's grootste is 3,7 inch op dit moment. Als ze nu binnen een paar maanden met iets groters komen, dan neem ik er misschien wel 1.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #45 Gepost op: 2011/08/08, 08:46:08 »
Of een n9 met Meego?

« Reactie #46 Gepost op: 2011/08/09, 18:31:26 »
Of een n9 met Meego?

Ja, zou kunnen, maar ik zie het voordeel van MeeGo niet in (ook al is het wel mooi), helemaal nu Nokia zelf ook heeft tggzegd dat ze MeeGo niet echt meer zullen ondersteunen na de N9.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #47 Gepost op: 2011/08/09, 20:13:44 »
Ze ondersteunen Maemo ook niet meer, maar dan komt de kracht van de community kijken: De community van maemo brengt updates voor Maemo uit :)

« Reactie #48 Gepost op: 2011/08/10, 11:21:14 »
Dat is wel waar :) Maar toch: ik zie niet echt in wat MeeGo verder nog toevoegt, jij wel?

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #49 Gepost op: 2011/08/10, 18:46:17 »
Dat is wel waar :) Maar toch: ik zie niet echt in wat MeeGo verder nog toevoegt, jij wel?
Het feit dat je Linux op je foon hebt? Zo heb ik al OpenOffice op mijn N900 ;)