Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Postcount/teller aantal berichten verdwenen  (gelezen 15380 keer)

Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #25 Gepost op: 2011/07/29, 14:44:34 »
Ik mis de postcount écht! Zo kon ik altijd in één oogopslag zien of iemand net nieuw danwel al een tijdje aanwezig was op het forum. Daar paste ik over het algemeen mijn schrijfgedrag op aan. Dat  gaat nu dus niet meer (GRRR!!!) Ik vind het nogal jammer dat het forumbeheer het nodig vind om functies te schrappen die weliswaar niet direct een bepaald doel dienen, maar wel gewoon handig of leuk zijn om te weten.

Wat ik me dan afvraag: waarom moet dit nou weer? Je kunt er ook gewoon vanaf blijven want het hoeft niet zonodig aangepast te worden. En als er dan toch mensen zijn die klagen, dan zeg je maar dat ze zich met belangrijkere dingen moeten gaan bezighouden...

Citaat van: 'markba'
Dit is de essentie, meer is niet nodig. Alle franje die alleen de hulpgever helpt en die een hulpzoeker niet helpt mag dus verwijderd worden. Wat mij betreft een prima beslissing.
Heerlijk sarcastisch, lol :D Ben benieuwd wanneer de schermafbeeldingen worden verwijderd. Kan me niet voorstellen dat die functie ook maar enig nut heeft voor het krijgen van hulp. 

Grr... nu heb ik al weer meer hierover gezegd dan strikt noodzakelijk is, maar ik vind het gewoon dom als je functies gaat schrappen die mensen wel degelijk gebruiken.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Brumm3l

  • Lid
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #26 Gepost op: 2011/07/29, 15:26:15 »
Je kunt links nog direct zien wanneer iemand zich heeft aangemeld. Daaruit zou je ook af kunnen leiden of iemand nieuw is of niet. Als je echt de postcount wilt zien, zul je even het profiel erbij moeten halen, daar staat het nog wel in.

Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #27 Gepost op: 2011/07/29, 15:48:02 »
Je kunt links nog direct zien wanneer iemand zich heeft aangemeld. Daaruit zou je ook af kunnen leiden of iemand nieuw is of niet.
O ja? En als iemand in een half jaar tijd maar 1 posting heeft gedaan? Dan classificeer ik hem nog steeds als beginneling. Bovendien is het bepalen van de aanmeldingsdatum een stuk lastiger dan in één oogopslag zien hoeveel iemand heeft gepost. De postcounting was hoe je het ook wendt of keert een handige feature die helaas geslachtofferd is om een einde te maken aan een onzinnige discussie.

Citaat
Als je echt de postcount wilt zien, zul je even het profiel erbij moeten halen, daar staat het nog wel in.
Lekker handig: nu moet ik dus eerst kijken naar de aanmeldingsdatum van iemand en daarna ik ik speciaal op zijn profiel klikken om 'snel' te kunnen beoordelen hoe ver iemand met z'n Ubuntu-kennis gevorderd is... Nogmaals, hoe je het ook wendt of keert, een handige feature is nu gewoon de das om gedaan.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline vanadium

  • Lid
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #28 Gepost op: 2011/07/29, 16:16:34 »
Ik mis de postcount écht! Zo kon ik altijd in één oogopslag zien of iemand net nieuw danwel al een tijdje aanwezig was op het forum. Daar paste ik over het algemeen mijn schrijfgedrag op aan.
+ 1 Dit is een essentiële functie die de hulpverlening ten goede komt.

Offline Brumm3l

  • Lid
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #29 Gepost op: 2011/07/29, 16:41:59 »
Iemand die een hogere postcount heeft, kan nog steeds een beginneling zijn. Ikzelf bijvoorbeeld ben echt geen expert of vergevorderde gebruiker. M'n bijna 1000 posts zouden toch wat anders doen vermoeden.

Over het algemeen kun je uit de manier waarop een hulpvraag is gesteld al veel afleiden over zijn of haar kennis en ervaring met een bepaald systeem. Daarnaast, als het antwoord dat je geeft door de hulpvrager niet wordt begrepen zal hij of zij dit ook laten weten.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/29, 16:49:24 door Brumm3l »

Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #30 Gepost op: 2011/07/30, 21:57:06 »
Ik mis de postcount écht! Zo kon ik altijd in één oogopslag zien of iemand net nieuw danwel al een tijdje aanwezig was op het forum. Daar paste ik over het algemeen mijn schrijfgedrag op aan.
+ 1 Dit is een essentiële functie die de hulpverlening ten goede komt.

+10 Helemaal mee eens. Daarom dat wij de postcount terugwillen.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #31 Gepost op: 2011/07/30, 22:35:47 »
Ik mis de postcount écht! Zo kon ik altijd in één oogopslag zien of iemand net nieuw danwel al een tijdje aanwezig was op het forum. Daar paste ik over het algemeen mijn schrijfgedrag op aan.
+ 1 Dit is een essentiële functie die de hulpverlening ten goede komt.
+1000

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #32 Gepost op: 2011/07/30, 23:45:40 »
Ik mis de postcount écht! Zo kon ik altijd in één oogopslag zien of iemand net nieuw danwel al een tijdje aanwezig was op het forum. Daar paste ik over het algemeen mijn schrijfgedrag op aan.
+ 1 Dit is een essentiële functie die de hulpverlening ten goede komt.

Mee eens.

Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #33 Gepost op: 2011/07/31, 14:48:54 »
Dit is werkelijk onzinnig, er zijn zat leden die zich lang geleden geregistreerd hebben en maar zelden posten. De postcount is een veel betere graadmeter voor de ervarenheid op een forum dan de registratiedatum.

Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #34 Gepost op: 2011/07/31, 20:33:25 »
Dit is werkelijk onzinnig, er zijn zat leden die zich lang geleden geregistreerd hebben en maar zelden posten. De postcount is een veel betere graadmeter voor de ervarenheid op een forum dan de registratiedatum.

+10

Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #35 Gepost op: 2011/09/01, 11:16:50 »
femke +100
Ben het dit keer volledig met je eens! :)

Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #36 Gepost op: 2011/09/01, 14:45:34 »
Daar gaat de discussie weer :rolleyes:
Ik ben het er wel mee eens hoor, het is een super goed voorbeeld van waarom het weer terug moet. Ik kijk eerlijk gezegd niet naar de datum, omdat ik weet dat dit toch vaak geen goede indicatie is. De postcount vond ik echt wel fijner en beter werken.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Drummies

  • Lid
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #37 Gepost op: 2011/09/01, 18:12:12 »
Of wachten tot upgrade SMF 2.0 is gerealiseerd met daarin de mogelijkheid tot het aanmaken van profielvelden (Door Beheerder),zodat gebruiker in zijn Forumprofiel zelf zijn kennis/vaardigheid level kan aangeven (komt dan als tekst in profiel te staan).
Voorbeeld
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #38 Gepost op: 2011/09/01, 18:20:20 »
Klinkt goed genoeg voor mij...
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline goGo

  • Lid
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #39 Gepost op: 2011/09/01, 20:30:57 »
Femkje +1000

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #40 Gepost op: 2011/09/01, 20:33:42 »
Ik haal deze even naar boven aangezien mij zonet wat opviel.
IN deze topic: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/opstartmanager-werkt-niet/?topicseen
wordt een vraag gesteld door truus22. Hij is lid geworden op 4 november 2007.
Nu zou je zeggen dat hij dan al veel weet van Ubuntu, maar schijn bedriegt. Hij verteld namelijk dat hij de antwoorden niet begrijpt daar hij een, wat hij zelf zegt: "Bedenk dat ik slechts een beginner ben en al helemaal wat Ubuntu betreft. Zou ik misschien iets meer uitleg hierover kunnen krijgen s.v.p."

Nu weet ik niet hoeveel post hij heeft gemaakt, maar ik zie hem niet erg veel hier en ik denk dat we aan zijn postings misschien hebben kunnen zien of hij een beginner is.
Nu kijk ik even in zijn profiel en zie er maar 50 staan.

Het team wil dat wij, voordat we antwoorden gaan geven aan mensen, dus eerst dat wij in het profiel kijken hoeveel postings iemand gedaan heeft zodat we een indicatie hebben. Nu lijkt mij dat we dat niet elke keer gaan doen, laat staan dat we daar aan denken.

Waarom post ik dit? Omdat ik dit het ultieme voorbeeld vind van iemand die al zo lang lid is, maar toch een beginner lijkt te zijn en wij die graag helpen, eerst zelf uit moeten zoeken hoe we iemand kunnen helpen.
Ik pleit er dus voor dat het aantal postings gewoon terug komt. In de offtopics worden de postings niet meegeteld, dus krijgen we een aardige indicatie.



Femke +een heleboel

Offline heir4c

  • Lid
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #41 Gepost op: 2011/09/01, 20:37:18 »
Het maakt niet uit hoeveel berichten je hebt (of hoe lang je lid van dit forum bent) om uit te maken of je ervaring hebt. Er zijn hier leden geweest die heel veel ervaring hebben en heel weinig berichten hebben. (Geen tijd, geen zin, of wat dan ook om niet te helpen op het forum of die zitten meer op IRC ??)

Het voorstel van Drummies is het meest logische en meest doeltreffende.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #42 Gepost op: 2011/09/01, 21:02:05 »
Deze discussie is al eens eerder gevoerd ........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #43 Gepost op: 2011/09/01, 21:10:04 »
Daarom gaan we die ook niet meer opnieuw voeren. Ik ben er voor om te wachten op die lang aangekondigde upgrade en dan iedereen de mogelijkheid geven om zelf zijn/haar kennisniveau aan te duiden. De sociale controle zorgt er dan wel voor dat dat ongeveer uitkomt.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline petervs

  • Lid
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #44 Gepost op: 2011/09/01, 21:26:35 »
Ik ben er voor om te wachten op die lang aangekondigde upgrade en dan iedereen de mogelijkheid geven om zelf zijn/haar kennisniveau aan te duiden. De sociale controle zorgt er dan wel voor dat dat ongeveer uitkomt.
Dit heeft ook mijn voorkeur.
Ubuntu MATE 16.04

Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #45 Gepost op: 2011/09/02, 11:14:36 »
Iemand die duizend vragen heeft gesteld is niet per definitie iemand met ervaring. Omgekeerd iemand met weinig postcounts kan ook een (luie) Guru zijn.

Ik vind die counts gewoon onnodig en stellen niets concreet voor; je blijft hangen in de onwetendheid van beginner/ervaren gebruiker.

Zelfs de datumvermelding is iets waar ik niet op af ga; het zegt niets over het probleem noch een kwalificatie van ervaringen.

Voor velen leek die counter een indicatie, maar ik meen (ook leunend op het Engelstalige forum) dat dat niets wilt zeggen over die persoon.

Problemen dienen eigenlijk allemaal professioneel uitgelegd en behandeld te worden, zo vermijden we vergissingen over de ervaring van de gebruiker / vraagsteller.

Op het Engelse forum krijgen beginners ten andere soms adviezen waar je stil van wordt (maar het wordt wel allemaal goed uitgelegd).
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #46 Gepost op: 2011/09/02, 11:20:22 »
@Joris: Daarom zou het wel handig zijn om zoiets te hebben als wat Drummies voorstelt, dat iemand in zijn/haar profiel kan aangeven hoeveel ervaring hij/zij heeft :)

@femke: +1
Sekswoordenboek Forum is al bij de RC2 overgegaan van SMF 1.1 naar SMF 2.0 en dat forum is echt een heel stuk groter dan deze. Dus als zij het prima kunnen, dan moeten wij dat ook kunnen, helemaal nu SMF 2.0 alweer een tijdje final is.  Dat thema vind ik echt niet een knelpunt; gewoon een andere gebruiken tot het nieuwe thema af is. Deden ze bij Sekswoordenboek ook bij de upgrade. +1 dus, hopelijk horen we er gauw wat over.

Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #47 Gepost op: 2011/09/03, 00:20:46 »
femke +1

En zelfs al zou men problemen voorzien, wat staat het forumteam/beheer dan in de weg om eens een mailtje te sturen naar Sekswoordenboek/Mint/jou vriendenforum om te horen hoe zij het hebben aangepakt?
(Sekswoordenboek kan ik ook wel zo vertellen, heb ik ook wel eens gedaan volgens mij)

Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #48 Gepost op: 2011/09/12, 22:01:39 »
In een open gemeenschap gaat alles wat langzamer, vooral wanneer deze wat groter is en ook echt iedereen inspraak heeft. In dit geval zal bepalen wat er veranderd moet worden veel meer tijd kosten dan het daadwerkelijke verbouwen van het forum. Want waarom zou je beginnen aan een verbouwing als volgende week word bepaald dat dit of dat anders had gemoeten?

Zoals op dit punt; iedereen ziet zijn eigen nut in het wel/niet hebben van de berichtentellers. Ik persoonlijk ben blij dat ze weg zijn maar iemand anders weet zich geen raad meer tijdens het hulpverlenen omdat zijn/haar radar ineens is verdwenen. Voordat er een gemeenschappelijke mening is kan je dus ook moeilijk gaan beginnen aan het veranderen van het forum. Soms is het maar een extra linkje of dingetje maar daarvoor mogen soms bergen met plugins geïnstalleerd worden of kan de hele basis anders omdat er geen oplossing is voor het huidige systeem. Wil je dus dat het sneller gaat dan zal je meer moeten discussiëren zodat de gemeenschappelijke mening kenbaar word.

Mijn 2 centen:

Ik ben al een tijdje bezig met het bedenken van de ideale opzet voor een online open gemeenschap waar binnen je snel en gemakkelijk hulp kan vinden. Ik heb daarvoor een uitgebreid gebruikers-profiel gekozen waarin de gebruikers in uitklap-menu's kunnen aangeven wat hun kennis niveau is en welke speciale vaardigheden ze bezitten. Ook kan je aangeven waarbij en op welke manier je wel/geen hulp wenst te verlenen. 

Berichtentellers zijn er niet maar daarvoor in de plaats heb ik gekozen voor een 5 sterren systeem, dit plaatst 5 sterren naast iedere post. Gebruikers kunnen hiermee aangeven hoe nuttig ze het bericht vonden. Ook krijgt de schrijver van de post hiervoor pluspunten die in zijn/haar profiel worden weergegeven als 5 sterren. Op deze manier kan je dus gemakkelijk zien aan welke post je het meest gaat hebben en word duidelijk wie je het best om hulp kan vragen. Ook zijn er dergelijke systemen waarin je ook negatieve punten kan geven. Personen met te veel negatieve punten zouden dan hun privilege om als hulpverlener op te treden kunnen verliezen en verbannen worden naar offtopic. Op deze manier worden 'als eerste reageren' en 'de beste antwoorden geven' de enige wedstrijdjes die nog verbonden kunnen worden aan het hulpverlenen en dat kan alleen maar positief uitpakken, vooral wanneer iedereen voor dubbel goud gaat ;)   
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Postcount/teller aantal berichten verdwenen
« Reactie #49 Gepost op: 2011/09/12, 23:30:39 »
Hey socialdefect, wel eens met dat het wat langzamer kan zijn. Iedereen heeft een eigen voorkeur.

Wat betreft je ideale opzet denk ik dat iedereen ook zijn eigen voorkeur heeft voor het vinden van hulp. Ik denk dat het waarderen van antwoorden wel helpt in het uitfilteren van 'zooi'. Weet niet of dat de ideale oplossing is. Alleen een commando als antwoord kan door experts misschien heel hoog gewaardeerd worden, en door elke beginner als nutteloos (dit is maar een voorbeeld).

Om je sterrensysteem wat te nuanceren:

:P
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!