Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...  (gelezen 537537 keer)

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #851 Gepost op: 2012/02/08, 19:48:24 »
linkje naar de wallpaper ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #852 Gepost op: 2012/02/08, 20:46:48 »
@Bloom

Vind je die iconen mooi ? ???
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

Offline Tom

• Lid
« Reactie #853 Gepost op: 2012/02/08, 20:51:00 »

Debian Testing (of Ubuntu mini) blokkendoos en XFCE 4.8

Hee die is mooi met XFCE. :)
Vind die iconen ook niet slecht ,maakt het niet zo druk.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #854 Gepost op: 2012/02/08, 21:49:34 »
Wallpaper: 1600x1200

Icons: kwestie van smaak en kun je probleemloos vervangen. Ik hou van eenvoudige en goed begrijpbare pictogrammen. Geen kunstwerkjes waarvan niemand op het zicht kan zeggen waar ze voor dienen.

« Reactie #855 Gepost op: 2012/02/08, 23:18:44 »
Hoe heb je de blokkendoos opgezet, via een link of zelf?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #856 Gepost op: 2012/02/09, 00:10:14 »
Ik ben begonnen met een blokkendoos voor Ubuntu minimal ISO en Gnome2 waarvan ik de instructies over een hele periode heen samengesprokkeld heb. Daar heb ik dan een stap-voor-stap gids van gemaakt. Die heb ik later aangepast voor een minimal Gnome3/Fallback en nog later voor een minimal XFCE4. En die gidsen kun je dus vinden onder 'Teams/Documentatie' en 'Tips & Trucs', of door de links aan te klikken.

drum

• Gast
« Reactie #857 Gepost op: 2012/02/09, 13:58:30 »
PCLinuxOS 2012.02 op mijn netbook

« Reactie #858 Gepost op: 2012/02/09, 15:20:14 »
@Bloom: merci voor de link naar het wallpaper èn voor je praktische gidsen. Heb hier nog een oude PC staan die ik ooit nog wel eens onder handen neem...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #859 Gepost op: 2012/02/09, 16:51:04 »
@drum

Mooi!
Simpelbuntu

Offline Idroy

• Lid
    • yddegraaf
« Reactie #860 Gepost op: 2012/02/14, 14:24:23 »
Zo, net Ubuntu 12.04 alpha 2 geinstalleerd, daarna een scriptje gedraaid (als ik de link gevonden heb dan post ik het wel)

En nu draai ik elementary os Luna. Eigenlijk is het dus nog Ubuntu 12.04 met een aantal ppa's aangezet en de Ubuntu pakketten verwijdert (zoals Unity en dat appmenu enzo).

Het werkt best goed, het heeft alleen problemen met de Ati closed source drivers, dus het beste is om gewoon de open source drivers te gebruiken (die behoorlijk goed en stabiel zijn). En af en toe crashed er een programma, maarja dat is logisch, aangezien het nog behoorlijk in aanbouw is.

« Laatst bewerkt op: 2012/02/14, 14:28:56 door Idroy »
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

« Reactie #861 Gepost op: 2012/02/14, 16:47:39 »
Ik verlang al naar de release, wanneer komt Luna uit? Beatbox ziet er ook supermooi uit.
Simpelbuntu

Offline Idroy

• Lid
    • yddegraaf
« Reactie #862 Gepost op: 2012/02/14, 16:55:28 »
Hier is het youtube filmpje, hoe je het scriptje moet gebruiken (naja, is eigenlijk heel simpel):
http://www.youtube.com/watch?v=BMyq6Mxbta0

En hier is de link om het scriptje te downloaden:
http://www.mediafire.com/?7dk435efkzmdwy8

Ik heb geen idee wanneer het uit gaat komen, zij hebben de instelling van: "Hij komt uit wanneer het klaar is". Ze hebben er wel over gehad dat ze in ieder geval tot de feature freeze van Ubuntu 12.04 wachten met de daily builds, waarschijnlijk duurt het dan alsnog een tijdje wanneer die daily builds komen.

Beatbox ziet er inderdaad erg mooi uit, werkt ook wel fijn, zitten nog wel een aantal dingen in die verbeterd moeten worden, maar dat is logisch.
« Laatst bewerkt op: 2012/02/14, 17:03:03 door Idroy »

« Reactie #863 Gepost op: 2012/02/14, 19:31:48 »
@Idroy

Is hij ook net zo uitgebreid als Banshee?
Simpelbuntu

Offline Idroy

• Lid
    • yddegraaf
« Reactie #864 Gepost op: 2012/02/14, 19:53:50 »
Ik heb banshee nooit echt veel gebruikt, hier zit nog niet héél veel in, maar wel genoeg voor mij.

Wat ik zo gezien heb is:
Je kan playlists maken, het heeft podcast support (werkt best wel fijn), Internet Radio, en Audio Scrobbling voor Last.fm. Wat ook wel leuk is, je kan door al je albums heen gaan d.m.v. album art met daaronder de titel van het album en de artiest. Als je dan een album cover aan klikt, krijg je een popup schermpje te zien met daarin alle nummers. Hoe de queue werkt heb ik geen idee van, misschien zit het er nog niet in, of ik doe iets verkeerd.

Hier een screenshot.

Overigens gebruik ik deze view niet echt, je hebt ook gewoon een view dat je links de artiesten staan, en rechts de nummers.

Hmmm, ik zie ook dat me id3 tags niet helemaal correct zijn, besteed er ook altijd weinig aandacht aan, omdat ik in Windows Foobar gebruik en gebruikte vaak Audacious in Linux.
« Laatst bewerkt op: 2012/02/14, 19:56:08 door Idroy »

« Reactie #865 Gepost op: 2012/02/14, 21:57:09 »
Laatst mijn laptop opnieuw geïnstalleerd.
Ik heb Xubuntu, Debian open box en Kubuntu geprobeerd  :D, maar kwam toch weer snel op Ubuntu uit.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #866 Gepost op: 2012/02/14, 22:16:55 »
Waarom niet Ubuntu is goed hoor ,en hoofdzaak hij bevalt U.
Mooi bureaublad rustig bevalt me. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #867 Gepost op: 2012/02/14, 22:38:41 »

Lubuntu.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #868 Gepost op: 2012/02/14, 22:40:46 »
Mooie Husky. :)

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #869 Gepost op: 2012/02/14, 23:40:41 »
Mooie desktop, chris.; en ik hou het op het eerste gezicht op een malamut...  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #870 Gepost op: 2012/02/15, 02:43:00 »
Hier is het youtube filmpje, hoe je het scriptje moet gebruiken (naja, is eigenlijk heel simpel):
http://www.youtube.com/watch?v=BMyq6Mxbta0

En hier is de link om het scriptje te downloaden:
http://www.mediafire.com/?7dk435efkzmdwy8

Ik heb geen idee wanneer het uit gaat komen, zij hebben de instelling van: "Hij komt uit wanneer het klaar is". Ze hebben er wel over gehad dat ze in ieder geval tot de feature freeze van Ubuntu 12.04 wachten met de daily builds, waarschijnlijk duurt het dan alsnog een tijdje wanneer die daily builds komen.

Beatbox ziet er inderdaad erg mooi uit, werkt ook wel fijn, zitten nog wel een aantal dingen in die verbeterd moeten worden, maar dat is logisch.

Dankje ik ga hem morgen proberen.
Ik heb toen ze nog met iso's kwamen van Luna het al eens geprobeerd en dat was nog met Gnome2 maar het beviel gelijk.
Is dit nu al zo snel als ze willen want het moet heel snel zijn met starten van applicaties en dergelijke?

Offline Idroy

• Lid
    • yddegraaf
« Reactie #871 Gepost op: 2012/02/15, 14:34:31 »
Dankje ik ga hem morgen proberen.
Ik heb toen ze nog met iso's kwamen van Luna het al eens geprobeerd en dat was nog met Gnome2 maar het beviel gelijk.
Is dit nu al zo snel als ze willen want het moet heel snel zijn met starten van applicaties en dergelijke?

Het is nu al wel behoorlijk snel voor mijn gevoel, ik weet niet of dit de snelheid is die ze zelf willen, maar dat lijkt me wel.

Let wel, dat scriptje haalt alles weg van Ubuntu, en het is nog niet echt heel stabiel te noemen (elementary os dan).
« Laatst bewerkt op: 2012/02/15, 14:37:39 door Idroy »

Offline MKe

• Lid
« Reactie #872 Gepost op: 2012/02/17, 21:30:36 »
Sinds vandaag:
Mint 12 met cinnamon

Dat ziet er erg goed uit. Ik ben zeer nieuwsgierig naar cinnamon. Ben alleen wat voorzichtig na mijn ervaringen met Gnomeshell en mijn grafische kaart dus ik heb het nog niet geprobeerd.

« Reactie #873 Gepost op: 2012/02/18, 09:47:38 »
@femke

Wat heb je er mee uitgehaald, ziet er enorm buggy uit. :( Wel mooi als je al die bugs niet meetelt :P
Simpelbuntu

Offline Tom

• Lid
« Reactie #874 Gepost op: 2012/02/18, 12:18:04 »
Wat en welke Bugs ,zie er toch geen. ???