Gewoon j intypen achter de prompt en op enter drukken, dan de pc zijn werk laten doen totdat je de normale prompt terug ziet.
Voer onderstaande eens uit in de terminal:sudo dpkg --clear-avail && sudo apt-get updateen als je dan géén foutmelding krijgt terug:sudo apt-get upgradehelpt dit?
Je zal even moeten wachten tot iemand anders je hier verder zal helpen, ik moet momenteel even ergens naar toe, heb dus nu geen tijd. Er zal wel iemand anders reageren om je verder te helpen hoor. succes
Had je in Synaptic > Speciale filters > Gebroken, al geprobeerd gebroken pakketten opnieuw te installeren?
Citaat van: jolo op 2011/07/09, 15:33:16Had je in Synaptic > Speciale filters > Gebroken, al geprobeerd gebroken pakketten opnieuw te installeren?Weet ik niet meer. Doe ik nog een keer.
En wat gebeurt er na een Code: [Selecteer]sudo apt-get clean?
sudo apt-get clean
Dat hoeft ook helemaal niet. Je moet er vanuit gaan dat een commando, op welk OS dan ook, succesvol is uitgevoerd als er geen tekst wordt afgedrukt. De cache is schoongemaakt, ik hoop dat je nu welCode: [Selecteer]sudo apt-get upgradekunt doen.
sudo apt-get upgrade
Hier een reactie van Gandyman in een oud topic met een soortgelijke probleemstelling, kijk eens naar de stappen die hij onder "2e" beschrijft en denk even "compiz-plugins" voor het genoemde "tzdata-java".http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/kan-geen-software-meer-installeren/msg249240/#msg249240
Wat gebeurt er nu als je doet:Code: [Selecteer]sudo apt-get upgrade
Prima, wat doet een Code: [Selecteer]sudo apt-get install -f?Het lijkt erop dat je systeem weer een beetje is gerehabiliteerd.
sudo apt-get install -f
Mooi zo, probeer nu nogmaals Canorus te installeren, hopen maar dat hij het nu wel doet.