Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Unity: pas het aantal workspaces aan  (gelezen 11526 keer)

Re: Unity: pas het aantal workspaces aan
« Reactie #25 Gepost op: 2011/06/15, 23:04:41 »
<sarcasme>Maak me wakker wanneer ik m'n achtergrondafbeelding kan veranderen in Unity</sarcasme>
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

« Reactie #26 Gepost op: 2011/06/16, 01:04:05 »
@SeySayux aka Mac-liefhebber: <sarcasme>Maak me wakker als Mac OSX eindelijk eens prettig gaat werken.</sarcasme>

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2011/06/16, 01:46:05 »
Volgens mij heb ik lang geleden al zo iets gezegd dat dit ontbrak.
Ook dat ze nu met iets anders gaan komen in plaats het ccsm is goed.
Hiermee maken ze het makkelijker en kun je niet meer je desktop vernaggelen met dingen die niet werken zoals de kubus.

Verder veranderd er in mijn ogen niets aan Unity kwa hoe ik het gebruik en is het voor mij niet iets wat mij terug naar Unity doet trekken.
Ik blijf het log en omslagtig vinden ook met dat nieuwe menu wat je met een ppa erin kunt zetten en ik wacht tot je werkelijk dingen aan kun passen zoals je het zelf wilt hebben.

Maar goed keus zat kwa vervangende desktop's en we zien bij de LTS wel wat het is geworden.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2011/06/16, 08:39:04 »
Dat zul je voor een stuk al bij de 11.10 zien vermoed ik. ;)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #29 Gepost op: 2011/06/16, 08:39:37 »
@SeySayux aka Mac-liefhebber: <sarcasme>Maak me wakker als Mac OSX eindelijk eens prettig gaat werken.</sarcasme>
Dat is een serieuze claim als je die niet kwantificeert. Mijn enige klacht over Mac OS X is trouwens dat het weinig ruimte laat voor uitbreiding en personalisatie.

PS. Ik ben geen Mac-liefhebber, maar een liefhebber van hetgene dat het beste werkt...
Windows XP: Valt nog mee, maar het is en blijft Windows.
Windows >XP: haha wat een mop. Ze doen hun best om alles weg te steken.
Mac OS X: vrij goed, nog ruimte voor verbetering.
Gnome 2: "We willen géén C++, dus maken we alles opnieuw in C. Hmm, onze vierkante wielen draaien niet zo goed..."
Gnome 3: Nog niet geprobeerd
Unity: nog lang niet klaar voor dagelijks gebruik.
KDE 4: Al lang niet meer gebruikt, maar anders vrij positief, behalve dat het soms "log" kan overkomen... Misschien is dit verbeterd in de nieuwste versies.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2011/06/16, 09:36:00 »
Je vergeet dat het niet zo stabiel is.
Dat is altans jaren lang mijn ervaring geweest.

Kan nu anders zijn.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #31 Gepost op: 2011/06/16, 10:45:51 »
<sarcasme>Maak me wakker wanneer ik m'n achtergrondafbeelding kan veranderen in Unity</sarcasme>

Kan dat niet dan? Ik doe namelijk niet anders... Of wat bedoel je hiermee?

DarkEra

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 2011/06/16, 12:05:52 »
LOL!!! markba, SeySayux heeft nog niet verder gekeken dan z'n neus lang is of hij loopt weer de lolbroek uit te hangen. Gewoon met een korel zout nemen die opmerking.

Achtergrondafbeelding niet te veranderen in Ubuntu met Unity.... HA!

« Reactie #33 Gepost op: 2011/06/16, 12:14:58 »

Kan dat niet dan? Ik doe namelijk niet anders... Of wat bedoel je hiermee?

Ik denk dat Mark hoogstpersoonlijk voor hem de rechten heeft veranderd. Misschien iets teveel en te vaak 'cup d' als wallpaper gehad zodat ze bij Canonical klachten kregen? :P
Vraag me toch af waar deze regel staat
if user=SeySayux then Wallpaper=teletubbies.jpg
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

« Reactie #34 Gepost op: 2011/06/16, 12:19:27 »
Korte les sarcasme: ik gebruik hier een hyperbool (dwz overdrijving) om mijn punt over te brengen. Ik gebruik wel eens vaker sarcasme en ironie.

PS @Theo: ik hoop echt dat Unity toch in C(++) geschreven is... (kwestie van performance en zo)
LibSylph
SeySayux.net

« Reactie #35 Gepost op: 2011/06/16, 12:34:23 »
<bloedserieus>Unity is in qbasic geschreven, dat weet iedereen toch?</bloedserieus>

« Reactie #36 Gepost op: 2011/06/16, 12:45:21 »
<bloedserieus>Unity is in qbasic geschreven, dat weet iedereen toch?</bloedserieus>

<bloedserieus> Waarom denk je dat Bill gestopt is als grote baas bij Microsoft? Unity programeren voor Ubuntu in Qbasic is veel werk, iets met 64k blokjes etc.</bloedserieus>

Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

« Reactie #37 Gepost op: 2011/06/16, 13:19:04 »
@SeySayux: Tuurlijk kwantificeer ik die claim niet, want veel mensen hier waaronder jij lezen veel topics niet en ik heb geen zin om constant in herhaling te vallen.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2011/06/16, 14:39:08 »

<bloedserieus> Waarom denk je dat Bill gestopt is als grote baas bij Microsoft? Unity programeren voor Ubuntu in Qbasic is veel werk, iets met 64k blokjes etc.</bloedserieus>

Zou hij daarom gestopt zijn? Of doet hij het omdat hij het omdat hij een een ander beroep wou gaan doen?

http://www.youtube.com/watch?v=v5uw07iEkjU

« Reactie #39 Gepost op: 2011/06/16, 19:35:34 »
@SeySayux: Tuurlijk kwantificeer ik die claim niet, want veel mensen hier waaronder jij lezen veel topics niet en ik heb geen zin om constant in herhaling te vallen.
Even snel googelen leert me dat 90% van alle topics die het keyword "Mac OS X" bevatten gaan over hoe je Ubuntu op Mac OS X moet laten lijken (met een dock en zo), en het feit dat Ubuntu meer en meer op OS X begint te lijken.

In geval dat je naar dit topic verwijst: http://forum.ubuntu-nl.org/offtopic/mac-os-x-en-vista-gekraakt-linux-niet/ -- dit gaat over een bug in Safari. Safari's backend is WebKit, wat naar mijn weten nog altijd open source is, en trouwens ook gebruikt door Konqueror en Chrome. Mac OS X is op zich niet onveiliger dan Linux, het is ook een Unix-achtig systeem.

Dus tenzij dat je effectief harde claims kan maken over negatieve punten van Mac OS X in verhouding met Linux (behalve dingen zoals "Het kost veel", "Het is closed source", ... -- dit zijn geen argumenten met betrekking tot de *functionaliteit* en *gebruiksvriendelijkheid*), ga ik er van uit dat je gewoon aan het bashen bent en/of niet weet waar je over spreekt. No offence.
LibSylph
SeySayux.net

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #40 Gepost op: 2011/06/16, 21:05:18 »
Volgens mij ging dit topic niet over OS X.
Heel fijn dat je er blij mee bent maar mij zul je niet meer er mee zien werken.

Die bug in Safari is maar 1 van de dingen die niet echt veilig waren en in een aantal gevallen nog niet zijn.

Rede waarom Windows beter uit de bus kwam, komt alleen maar omdat ze jaren lang alles iedere keer hebben moeten verbeteren door aanvallen.
Het is nog niet perfect maar het heeft ze wel op een aantal punten gewezen waar Apple nooit op is gewezen en dus ook niet wist.
Het was ook niet nodig maar de laatste tijd word het duidelijker dat het niet zo veilig is als dat men altijd riep.
iTunes is lek en iCloud laat ik even weg.
Niet dat dit allemaal erg is want het kan altijd gebeuren maar wat wel erg is, is dat Apple doet waar ze goed in zijn en dat is hun kop in het zand steken en naar een ander wijzen.

Ze komen langzaam meer en meer in het zelfde schuitje als Microsoft al jaren zit met Windows.

Maar stop met deze zinloze discussie want het schiet toch niet op en het gaat niet over het geen waar dit topic over ging.
Tevens als je graag over Apple praat, daar zijn ook forums voor net als voor Windows alleen dit is een Linux forum.

« Reactie #41 Gepost op: 2011/06/17, 22:35:42 »
@SeySayux: Ik bedoelde ook niet die topics. Ik bedoelde de paar topics waarin IK mijn claim kwantificeerde.

« Reactie #42 Gepost op: 2011/06/18, 08:17:48 »
Bedoel je deze posts?
Citaat van: Vistaus
Mac OSX is echt harstikke heerlijk :)
http://forum.ubuntu-nl.org/offtopic/ubuntu-vs-leopard-osx/msg383531/?topicseen#msg383531

OSX werkt inderdaad vele malen beter dan *buntu [...]
http://forum.ubuntu-nl.org/offtopic/waar-ik-moeite-mee-heb-in-ubuntu/msg389428/?topicseen#msg389428

Mac OSX is fantastisch om mee te werken [...]
http://forum.ubuntu-nl.org/offtopic/voor-welk-os-zou-jij-als-eerste-overstappen/msg621094/?topicseen#msg621094

Ja, ik snap je punt volkomen nu.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Tom

• Lid
« Reactie #43 Gepost op: 2011/06/18, 08:40:47 »
Mac OSX is fantastisch om mee te werken, maar het is mij wat te duur. Dat houdt mij tegen. Dus Kubuntu it is Smiley
Linux Mint KDE komt aardig in de buurt, maar ze mogen wel Qt-versies maken van mintInstall enzo. Dat zou het al verbeteren en mij misschien doen overstappen.

Ja ja meningen kunnen snel veranderen. :D :D :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #44 Gepost op: 2011/06/18, 09:07:51 »
Hahaha ja meningen kunnen veranderen maar de mijne is van positief naar zeer negatief gegaan bij OSX en heeft er voor gezorgd dat ik het niet meer ga gebruiken.
Voor wat ze bieden zijn ze veelte duur en kun je zelfs beter Windows nemen dan OSX.

Vistaus is ouder geworden en verstandiger. XD

« Reactie #45 Gepost op: 2011/06/18, 09:15:11 »
Maar kom, de discussie gaat niet over wat Vistaus vindt over Mac OS X, maar over het feit dat Unity nu een "feature" heeft bijgekregen dat het eigenlijk al lang zou moeten hebben als dit geen alpha-release was maar al in productie kon gebruikt worden, en dat iedereen doet alsof de hemel op aarde is gekomen nu.
LibSylph
SeySayux.net

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #46 Gepost op: 2011/06/18, 09:29:42 »
..., maar over het feit dat Unity nu een "feature" heeft bijgekregen dat het eigenlijk al lang zou moeten hebben als dit geen alpha-release was maar al in productie kon gebruikt worden, ...
11.04 *is* een alpha-versie van 12.04, zoals 11.10 de beta-versie daarvan is; daar zijn de tussenversies nu eenmaal voor bedoeld. Als dit soort features niet in de productie-versie zitten (= 12.04 LTS), ja, dan pas moeten we ons zorgen gaan maken. Voorlopig zie ik een, althans voor mij persoonlijk meer dan stabiele alpha-versie (11.04), die langzaam maar zeker groeit in features en stabiliteit naar de finale versie, 12.04.

..., en dat iedereen doet alsof de hemel op aarde is gekomen nu.
Nee hoor, dat heet evolutionair en incrementeel ontwikkelen: release-early-release-often zodat er veel feedback vanuit ontwikkelaars en gebruikers kan komen (en in het geval van Unity ook komt).

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #47 Gepost op: 2011/06/18, 10:27:58 »
Maar kom, de discussie gaat niet over wat Vistaus vindt over Mac OS X, maar over het feit dat Unity nu een "feature" heeft bijgekregen dat het eigenlijk al lang zou moeten hebben als dit geen alpha-release was maar al in productie kon gebruikt worden, en dat iedereen doet alsof de hemel op aarde is gekomen nu.

Tja ik heb er al eerder over gehad dat ze het onder die knop hadden moeten zetten.

()....
Je kunt in de boven balk een pul down menu zetten waarin je snel het aantal bureaubladen aan te passen.
Waarom zit dit niet onder het icoon in het zij paneel? rechtermuisknop en geen menu als je er op klikt.
Dan het geen wat ik niet begrijp. ......()

En nu is het nieuws. XD

« Reactie #48 Gepost op: 2011/06/18, 12:08:06 »
..., maar over het feit dat Unity nu een "feature" heeft bijgekregen dat het eigenlijk al lang zou moeten hebben als dit geen alpha-release was maar al in productie kon gebruikt worden, ...
11.04 *is* een alpha-versie van 12.04, zoals 11.10 de beta-versie daarvan is; daar zijn de tussenversies nu eenmaal voor bedoeld. Als dit soort features niet in de productie-versie zitten (= 12.04 LTS), ja, dan pas moeten we ons zorgen gaan maken. Voorlopig zie ik een, althans voor mij persoonlijk meer dan stabiele alpha-versie (11.04), die langzaam maar zeker groeit in features en stabiliteit naar de finale versie, 12.04.

..., en dat iedereen doet alsof de hemel op aarde is gekomen nu.
Nee hoor, dat heet evolutionair en incrementeel ontwikkelen: release-early-release-often zodat er veel feedback vanuit ontwikkelaars en gebruikers kan komen (en in het geval van Unity ook komt).
Ik vind wel dat ze wat duidelijker mogen zijn over het feit dat het over alpha-software gaat (bijvoorbeeld door het niet als standaard aan te bieden, net zoals kde 3/kde 4 in Kubuntu -- ja, de eerdere versies van kde 4.0 hadden écht de mogelijkheid niet de achtergrond te veranderen)
LibSylph
SeySayux.net

« Reactie #49 Gepost op: 2011/06/18, 13:57:43 »
FAIL SeySayux. Ik werk al met KDE vanaf 4.0 en 4.0 had echt WEL de mogelijkheid om de achtergrond te veranderen. Dat kun je ook nog nazien op internet. Dat is een hele rare uitspraak die je daar doet.
En KDE was sinds 4.1 standaard op Kubuntu (4.0 was niet eens een echte release overigens maar een "working prototype").